Joensuun Kauppakorkea

Mitenkäkäy

Pakko kertoa vähän omasta tämän vuoden pääsykokeesta. Eli sairastuin todella pahasti keväällä, nukuin sairaalassa kuukauden verran ja tuli todella vähän luettua. Pääsykoepäivänä arvoin, että menenkä vai enkö mene kokeeseen ja kerrottakoon, että esim. Laskentatoimen kirjaa ei tullut sitten avattuakaan. Tiesin, että ainoat vahvat aineet tulis olemaan kansantaloustiede ja matikka ja lisäksi olin lukenut markkinointi- ja johtamisen kirjaa jonkun verran enkä edes koko kirjaa. Hakutoiveet oli siinä järjestyksessä, että, 1. Tampere 2. Joensuu ja 3. Oulu. No kaiketi päätin mennä sitten kokeeseen, koska Tampereella asuvana mitään en kuitenkaan osallistumisessa menetä. En voinut käsittää kokeen jälkeistä tunnetta, koska se oli kaikkea muuta kuin mitä minun kokeeseen lukemisesta olisi voinut odottaa. No pisteet tuli sähköpostiin, ja ensisijaisuuspisteet mukaan lukien

Koepistevalinta Yhteispistevalinta
Tampereen yliopisto
Kauppatieteiden tutkinto-ohjelma 28,00 53,00
Itä-Suomen yliopisto
Kauppatieteet, Joensuu 27,00 52,00
Oulun yliopisto
Kauppatieteet 26,00 51,00

Nyt jännittää, ja mitä veikkaatte onko mitään mahdollisuuksia?

33

2494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opintopolkuun

      Katso opintopolusta tulokset :)

    • saatananpisterajat

      ei mahiksia ainakaa pelkillä koepisteillä.

      • Mitenkäkäy

        No joo, olen kyllä samaa mieltä. Tampereelle ei mitään mahiksia, se nyt on selvää. Ajattelin kuitenkin, että yhteispistekiintiöllä hyvinkin todennäkönen paikka Joensuusta. En pääse opintopolkuun, joten vähän harmittaa ja jännittää.. Eiköhän se perjantaina selviä.


      • Shshs

        Ite pääsin joensuuhun 49,75 pisteellä joten sinne ainaki!


      • Mitenkäkäy

        Paljon sulla oli pääsykoepisteitä ja mones vaihtoehto ?


      • Shshs

        19,75 ja eka siis yhteispisteillä pääsin


      • Mitenkäkäy

        Kyllä se sitten tuli :) pääsin opintopolkuun ja lukee, että hyväksytty. Tuurilla ne laivatkin seilaavat!


    • kflfllffl

      Sulla on ollut hyvät yo paperit :) Onneksi olkoon, ainakin Joensuuhun pääset (mulla 29p koepisteillä ja sisäll). Yleensä ihmistä (etenkin suomalaista) toisen menestys harmittaa, mutta tässä kohtaa kävi täysin oikeudenmukaisesti... itsekkin sairastin kaksi antibioottikuuria lukuaikana :s

      • onkovielätoivoa

        Siis pääsit 29 pisteellä Joensuuhun sisälle koepistekiintiössä? Itellä 29,25p ja näyttää et olisin 57. varasijalla..


      • asdedsad
        onkovielätoivoa kirjoitti:

        Siis pääsit 29 pisteellä Joensuuhun sisälle koepistekiintiössä? Itellä 29,25p ja näyttää et olisin 57. varasijalla..

        ne nyt näyttää vielä mitä sattuu


      • tulevaelämämkoulu
        onkovielätoivoa kirjoitti:

        Siis pääsit 29 pisteellä Joensuuhun sisälle koepistekiintiössä? Itellä 29,25p ja näyttää et olisin 57. varasijalla..

        27,5 pisteillä 25. varasijalla Joensuuhun.. Opintopolku aivan vittuna


    • Huolestunut123

      Itse 28.25 ja näyttää varasijaa numero 6

      • Mitäihmettä11

        Itselläni täsmälleen sama 28.25 ja sama 6. varasija!


    • Y-JunaHurri

      Joensuuhun 30 pistettä ja sisällä. Raja on varmaan 29,5 tai 29,75. Bad luck bois... bad luck.

    • joensuujaylpeäsiitä

      Ite sain 33,5p ja 55,5p ja Joensuuhun sisään se oli ykköshakukohde mulla. Ite oon Vantaalt kotosin joten pieni muutos tulee nyt ku tonne muuttaa :)

      Joensuussa tavataan ;)

    • itäsuomijoensuu

      Onkos muilla Joensuuhun tulevilla ja asunto asia kunnossa? Mistä olette hakeneet asuntoa ja miten olette niitä saaneet? Itse vielä etsiskelwn luukkua itselleni...

      • Ellie254345366

        Joensuun Ellille viestiä. Eihän se soluasuminen super-siistiä ole, mutta mulle ainaki eka tärkeetä saada luukkuu, sillä KOLMEN IHMISEN HALPOJA YKSITYISKÄMPPIÄ LÖYTYY JOENSUUSTA PILVIN PIMEIN, johon sitten voi koulukamujen kanssa parin kuukauden soluasumisen jälkeen muuttaa jos mieli tekköö :) dont worry... ei ne solut nättejä ole, mutta asenteella ja bussiaikatauluja selaamalla kyllä pystyy liikkumaan


    • fwaeferghgre

      Pääsin viime keväänä Joensuuhun, mutta lykkäsin vuoden opiskeluja. En ole saanut mitään inffoa fuksiviikoista ja orientaatioviikoista, osaisiko joku nopeasti kertoa aikataulun? En löytänyt mistään tietoa ja en viitsisi häiritä koulun virallista henkilökuntaa.

      • fwaeferghgre-on-aasi

        Jos et osaa googlettaa, et kuulu kauppikseen. Vinkkinä esim. Joensuun kauppatieteilijöiden ainejärjestö ja heidän nettisivunsa.


      • syksyllänäkyy
        fwaeferghgre-on-aasi kirjoitti:

        Jos et osaa googlettaa, et kuulu kauppikseen. Vinkkinä esim. Joensuun kauppatieteilijöiden ainejärjestö ja heidän nettisivunsa.

        Mikähän sinä mahdat olla kertomaan kuka sinne kuuluu.
        Jos vähättelet ihmisiä, et kuulu työelämään. Joudut aina tottelemaan ja työskentelemään sinua tyhmempien ihmisten kanssa.

        http://www.optimiry.org/


    • joensuuhun

      Joensuu on ihan hyvä koulu kauppatieteet työllistää hyvin osaavia nuoria

    • Joensuuuuuuu

      Facebookis on Joensuun fukseille oma ryhmä, käy liittymässä sinne niin saat tietoa ja näet muita Joensuuhun tulijoita :)

      Joensuussa nähdään !

      • Jönssiii

        Mikä on ryhmän nimi?


      • artami20
        Jönssiii kirjoitti:

        Mikä on ryhmän nimi?

        Mene Optimi ry:n sivuille. Sieltä löytyy kaikki tarvittava.


      • 3vuodenopiskelija

        UEF Joensuu KTM-fuksit 2015


    • Joensuuuuuhun

      Onko muita etelästä Joensuuhun muuttavia täällä? Itse olen hakenut elliltä solukämppää, mutta sitä ei ole kuulemma tulossa koulun alkuun mennessä. Mites te muut ootteko saanu elliltä vai yksityiseltä asuntoa?

    • Joensuulainennnddkek

      Ellin kautta asunnonsaaminen voi tosiaan kestää mut keskustan alueellaki välillä vapaana edullisia vuokrayksiöitä, kunhan vaa ettii! Jos keskustan hinnat tuntuu liian suurilta nii halpoja asuinalueita on rantakylä Niinivaara ja noljakka joista ehkä kolme kilsaa keskustaan ja bussit kulkee, ettikää niistä. Voi kysyy jos tarvii jotain apuu liittyen joensuuhun

      • Sonni123

        Milläs metkuilla niitä Joensuun Ellejä hurmataan yhden yön hekumalliseen eritteenvaihtoon? ;)


    • vantaahoods

      Mistä päin jengii tulossa Joensuuhun ? Itse Vantaalta kohti Joensuuta muuttamassa.

    • joensuu2015

      Itse sain elliltä solun keskustasta 500m yliopistoon. Itse tulen Lohjalta

    • Joensuuhunmuuttava

      Oletteko saaneet Elliltä asuntoja kuinka hyvin? Itse solujonossa ja asunto ei näillä näkymin tulossa ennen lokakuuta... Mites muilla ? Olettko saaneet yksityiseltä asuntoja ja mihin hintaan?

    • rantakylään

      Elliltä sain asunnon rantakylästä otin vastaan mutta nyt alkanut mietityttää tuo alue ja 55e/kk bussikortti on kyllä ihan perseestä kun bussit vielä kulkee huonosti

    • 4ever01300

      Pakko avautua Joensuun kauppiksesta opiskelupaikkana.

      Kaupunki mukava ja opiskelijaelämä vilkasta joo - jos siis tulee jäädäkseen eikä opintojen venyminen haittaa niin mikä jottei.

      Kurssivalikoima sen sijaan on Joensuun kampuksella kauppatieteiden suhteen SURKEA. Vähänkin kun haluais edetä oman aikataulun mukaan nopeammin/hitaammin/muuten vaan eri järjestyksessä kuin kaikki muut niin ei tule onnistumaan. Kuopion kampuksen kurssit myöskin näennäisesti saatavilla, mutta käytännössä näiden suorittaminen Joensuusta käsin on lähes mahdotonta. Sivuainetarjontaa on huonosti tai se on ristikkäin muiden, pakollisten kurssien kanssa. Koulun hallinto on erittäin nihkeetä mitä tulee HOPSin räätälöintiin yhtään työ/perhe/tms. elämään sopivammaksi. En suosittele kenellekkään lähtöä JSuuhun kauppakorkeeseen kahta kertaa harkitsematta - jos nyt otatte paikan vastaan ja päätätte pian hakea parempaan yliopistoon vuoden päästä, ootte ens vuonna siinä surkeessa viidesosan kiintiössä ensikertalaisten haaliessa paikat Kuopiosta/Turusta/Aallosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe