Kuusen latvaan pääsee kahdella tavalla, joko kiipeämällä tai sitten istumalla kävyn päälle.
- tuntematon
Päivän aforismi
77
<50
Vastaukset
- 3stapa
Saha on keksitty.
Se on se kolmas tapa. - Tavoittelu
Kumpaa kannatat?
- kuussatuuleepuhaltaa
Onnii kirjoitti:
En kumpaakaan. Itse pukeudun tähtiasuun ja jouluna minut nostetaan latvaan ;)
Nyt repesin :D
- portal3
Nosturilla kans ja helikopterista laskeutumalla.
- Onnittelija
Onko pakko mennä kuusen latvaan, jos se onkin vaik' latvasta laho...
- Onmuitakinkeinoja
Itse käyttäisin tikapuita
- VarmuusKysymysmerkki
Koskaan ei voi olla varma. "Ken kuusen kurkottaa, katajaan kapsahtaa." Vai miten se meni?
- Onnittelija
Tulipa mieleeni sellainen Pikku-Kalle vitsi tuosta kävystä. Itseasiassa tässä tähdittämässä Pikku-Liisa, jos kukaan muistaa sitä hahmoa.
Pikku-Liisa löysi kävyn eräänä päivänä ja Pikku-Liisan alkoi tehdä mieli. No siinä aikansa kävyn kanssa touhuttuaan kävyn suomut rävähtivät auki Käpy tietenkin jumiutui.
Lääkärissä lääkäri vaan totesi:
"Oon mä kaikenlaisia hommia joutunu tässä työssä tekemään mutta että vitussa puita pilkkomaan..." - runosuoniaukes
He ovat nojanneet, kasvaneet rinnakkain sata vuotta
sammaloituneet toisiinsa
Kuusten karheat ihot hyväilevät toisiaan
Paksut oksat halaavat lämmitellen palelevia käsivarsiaan
Myrsky saa kuuset raivoihinsa
sydänkäpyset sinkoilevat ympäriinsä
Rajuilmojen jälkeen lapset hellien keräävät kävyt kämmenilleen
Kuusenoksat hyväilevät toistensa alastonta pintaa. - kysymysonnille
Missä ne Nissanit on??
En ymmärtänyt kysymystäsi, enkä usko sen olevan itselleni, koska minulla ei ole mitään hajua. Kiitos kuitenkin kysymyksestäsi. :)
- hetkinen_
Paljon tuli vaihtoehtoja, lukuisia, mutta se ei selvinnyt miten sillä kävyllä sinne pääsee ;D vai tarvitaanko siinä miilikuvitusta, vai syviä rem unia, vai jotain jotain kovempia psykedeelisiä voimia.
- hetkinen_
Onnii kirjoitti:
Käpy vaatii kai hyvää mielikuvitusta ;)
Minä mielikuvittelen kävylle nyt siivet millä liihoittelemme latvaan. Vaikka en edes tiedä kenen kanssa, sekin pitää mielikuvitella.
Eikä latvakaan ole mikään ihan mikä tahansa latva, eikä käpykään eikä suomessa, se on marssilainen puu ja käpy on venuksesta - sivustavaan
Käpy vaatii lujaa uskoa asiaan ja tooodeella pitkämielistä odotusta.
hetkinen_ kirjoitti:
Minä mielikuvittelen kävylle nyt siivet millä liihoittelemme latvaan. Vaikka en edes tiedä kenen kanssa, sekin pitää mielikuvitella.
Eikä latvakaan ole mikään ihan mikä tahansa latva, eikä käpykään eikä suomessa, se on marssilainen puu ja käpy on venuksestaHyvä tapa sekin.
No, minä varmaan kiipeäisin latvaan koska kävyn päällä ehtisin kuolla ;)
Ellei sitten ole kyseessä käpy jonka siivellä voisin lentää.
Puuhun kiipeilyä on tullut harrastettua nuorempana joten kokemusta on ;D- kuhankysyn
tuleeko teille muuten koskaan mitään postia noihin rekisteröityihin profiileihin
Onko se mahdollista edes. kuhankysyn kirjoitti:
tuleeko teille muuten koskaan mitään postia noihin rekisteröityihin profiileihin
Onko se mahdollista edes.Muistaakseni siellä on mahdollisuus saada jotain postia jos haluaa.
Älykkö kirjoitti:
Muistaakseni siellä on mahdollisuus saada jotain postia jos haluaa.
Kyllä sieltä lokerokin löytyy. Olen odottanut jo kiukkukirjeitä mutta vaikka täällä kovin kiukutellaan ei ole vielä kukaan uskaltanut "naamakkain";) Onkohan siellä jokin oikolukeva mörkökansio johon ne menee ja joka ne syö?
Viininpunahilkka kirjoitti:
Kyllä sieltä lokerokin löytyy. Olen odottanut jo kiukkukirjeitä mutta vaikka täällä kovin kiukutellaan ei ole vielä kukaan uskaltanut "naamakkain";) Onkohan siellä jokin oikolukeva mörkökansio johon ne menee ja joka ne syö?
Sori en nyt ymmärrä missä mennään?
En ole tutustunut postin käyttöön ollenkaan kun en ymmärrä miten sitä käytetään ja mikä sen tarkoitus on .
Voiko rekatut keskenään laittaa toisilleen postia? Täh?- kysymysonnille
Älykkö kirjoitti:
Muistaakseni siellä on mahdollisuus saada jotain postia jos haluaa.
Onni ei tiennyt mutta tiedätkö sinä missä ne Nissanit on?
kysymysonnille kirjoitti:
Onni ei tiennyt mutta tiedätkö sinä missä ne Nissanit on?
Varmaan peessä!!!!
- jumakautajuunas
Älykkö kirjoitti:
Sori en nyt ymmärrä missä mennään?
En ole tutustunut postin käyttöön ollenkaan kun en ymmärrä miten sitä käytetään ja mikä sen tarkoitus on .
Voiko rekatut keskenään laittaa toisilleen postia? Täh?Minä en tiedä, älykkö ottaa sen varmasti huomioon, tieto enemmänkin viisautta ja yleistietämystä ja sivistystä, minä en ole tutkinut asiaa, siksi kysyin.
ja vielä täh
Sori sori, saat anteeksi, tän kerran jumakautajuunas kirjoitti:
Minä en tiedä, älykkö ottaa sen varmasti huomioon, tieto enemmänkin viisautta ja yleistietämystä ja sivistystä, minä en ole tutkinut asiaa, siksi kysyin.
ja vielä täh
Sori sori, saat anteeksi, tän kerranNo, sori! En ole tutustunut posti juttuihin ollenkaan, niin voitko kysyä joltain vakiokäyttäjältä asiasta! niin saat oikean vastauksen !
Enkä ole saanut mitään postia mistään, olen käyttänyt tätä keskustelupalstaa vasta vähän aikaa! Tieto on valtaa, hah....Älykkö kirjoitti:
No, sori! En ole tutustunut posti juttuihin ollenkaan, niin voitko kysyä joltain vakiokäyttäjältä asiasta! niin saat oikean vastauksen !
Enkä ole saanut mitään postia mistään, olen käyttänyt tätä keskustelupalstaa vasta vähän aikaa! Tieto on valtaa, hah....Ei kannata ottaa näitä juttuja niin vakavasti älykkö. Ihmisiä moneen junaan ;)
Onnii kirjoitti:
Ei kannata ottaa näitä juttuja niin vakavasti älykkö. Ihmisiä moneen junaan ;)
Niiiin, häkellyin ihme kysymykseen ja hermostuin puuu...
Älykkö kirjoitti:
Niiiin, häkellyin ihme kysymykseen ja hermostuin puuu...
Jepsis! Nyt muuta, öitä etukäteen kaikille kivoille ;)
Onnii kirjoitti:
Jepsis! Nyt muuta, öitä etukäteen kaikille kivoille ;)
Kiitti , Öitä :)
Mä katon vielä Criminal mindsin. Huu...Onnii kirjoitti:
Katsohan vain ;)
Myöhäis iltaa!
Katsoin tänäänkin Criminalsin
Onko kukaan päässyt latvaan vai ovatko kaikki tyvessä kiinni :)
- kaadakuusi
Ei kyllä tule onnistumaan kävyn päällä istumalla.
- erilainenäkökulma
Mutta ihmisen paino estää kasvamisen. Minun ajatustapani on sellainen, että tuossa lauseessa on selvä virhe koska puu ei todellisuudessa voi kasvaa noin.
erilainenäkökulma kirjoitti:
Mutta ihmisen paino estää kasvamisen. Minun ajatustapani on sellainen, että tuossa lauseessa on selvä virhe koska puu ei todellisuudessa voi kasvaa noin.
Biolan ravinnetikut hoitavat homman ;)
- miltätuntuu
Miltä Onni tuntuu menettää rakastamasi ihminen oman toimintasi vuoksi?
- kyseleePi
Kuka on onni? Mitä onni on tehny. Häröilly, kaikki me joskus häröillään.
Kuhan kaivatulle häröile ainakaan liikaa tai liian vakavasti joskus häröilylle on syytä.
Missä me ollaan esikoulussa Menettää? Kenet nyt olen menettänyt? Kuka on sanonut, että edes kaipaisin jotakuta? Pointtini et voi tietää minun asioistasi mitään. Nyt varmaan tartut asianhaaraan "Onni ei kaipaa ketään" ei se mitään. Ymmärrän älyllisesti rajoittuneita ihmisiä. Ehkä kaipaan, ehkä en. Se on oma asiani, niin kuin on jokaisen muunkin kaipuu, jos sellaista lopulta edes on.
Lopuksi tahdon sanoa: Minusta tuntuu, että sinä olet menettänyt järkesi lisäksi sen rakastamasi ihmisen, ethän muuten kirjoittaisi moisia tekstejä ketjuihini, tai ylipäätään vierailisi ikäväpalstalla.
;)- miltätuntuu
Onnii kirjoitti:
Menettää? Kenet nyt olen menettänyt? Kuka on sanonut, että edes kaipaisin jotakuta? Pointtini et voi tietää minun asioistasi mitään. Nyt varmaan tartut asianhaaraan "Onni ei kaipaa ketään" ei se mitään. Ymmärrän älyllisesti rajoittuneita ihmisiä. Ehkä kaipaan, ehkä en. Se on oma asiani, niin kuin on jokaisen muunkin kaipuu, jos sellaista lopulta edes on.
Lopuksi tahdon sanoa: Minusta tuntuu, että sinä olet menettänyt järkesi lisäksi sen rakastamasi ihmisen, ethän muuten kirjoittaisi moisia tekstejä ketjuihini, tai ylipäätään vierailisi ikäväpalstalla.
;)Eli toisin sanoen, taisinpa osua oikeaan :) No ei se mitään, kyllä se siitä. Vaikka täällä palstalla ;) Ymmärrystä vajaaälyisille.
miltätuntuu kirjoitti:
Eli toisin sanoen, taisinpa osua oikeaan :) No ei se mitään, kyllä se siitä. Vaikka täällä palstalla ;) Ymmärrystä vajaaälyisille.
Toisin sanoen minä taisin osua oikeaan. Jos kuvittelet minun kaipaavan itseäsi, niin eikai se minun vikani ole? :)
Valitan.- miltätuntuu
Onnii kirjoitti:
Toisin sanoen minä taisin osua oikeaan. Jos kuvittelet minun kaipaavan itseäsi, niin eikai se minun vikani ole? :)
Valitan.Pointtini oli että et tule häntä koskaan saamaan ja tiedät sen. Riippumatta siitä että sattuuko kyseinen henkilö olemaan minä tai joku muu. Miksi muuten olisit täällä? Jos voisit nytkin olla hänen kanssaan viettämässä laatuaikaa, niin silti valitset tämän palstan? Yleensä oman rakkaan ja/tai lapsen hyväksi venytään uskomattomiin tekoihin selkärangasta tulevalla vaistolla, jos tarve vaatii. Oletko jotenkin poikkeuksellinen tässä mielessä?
- Onnijahymyonlove
kyseleePi kirjoitti:
Kuka on onni? Mitä onni on tehny. Häröilly, kaikki me joskus häröillään.
Kuhan kaivatulle häröile ainakaan liikaa tai liian vakavasti joskus häröilylle on syytä.
Missä me ollaan esikoulussaOnni on rakastunut yhteen ja se hymyilyttää... ; )
miltätuntuu kirjoitti:
Pointtini oli että et tule häntä koskaan saamaan ja tiedät sen. Riippumatta siitä että sattuuko kyseinen henkilö olemaan minä tai joku muu. Miksi muuten olisit täällä? Jos voisit nytkin olla hänen kanssaan viettämässä laatuaikaa, niin silti valitset tämän palstan? Yleensä oman rakkaan ja/tai lapsen hyväksi venytään uskomattomiin tekoihin selkärangasta tulevalla vaistolla, jos tarve vaatii. Oletko jotenkin poikkeuksellinen tässä mielessä?
Oletko itse? Samaahan teet täällä kuin kaikki muutkin? Esitätkö vai oletko oikeasti noin tyhmä? :)
Nyt toivoisin, ettet enää vastaa ketjuihini. Katkera mielipiteesi on rekistöröity, kiitos siitä! Näkemiin. *vilkuttaa*- miltätuntuu
Onnii kirjoitti:
Oletko itse? Samaahan teet täällä kuin kaikki muutkin? Esitätkö vai oletko oikeasti noin tyhmä? :)
Nyt toivoisin, ettet enää vastaa ketjuihini. Katkera mielipiteesi on rekistöröity, kiitos siitä! Näkemiin. *vilkuttaa*Sinä et ole moderaattori ja minä saan olla niin katkera kuin haluan.
Tiedätkö Onni mitä sanotaan perustuslaissa, 12 §? Sen perusteella en myöskään välitä siitä että olet vihjaillut minua älyllisesti rajoittuneeksi sekä järkeni menettäneeksi. Lisäksi olet sanonut mielipiteeni olevan katkera sekä kysynyt minulta tyhmyydestäni halventavaan sävyyn. Edelleenkin saat tehdä tuota perustuslain nojalla, kunhan ei kunnianloukkaksen puolelle mene. Mutta miksi minä en saisi käyttää kahdettatoista pykälää kun itse olet ottanut sen oikeuden itsellesi joka sinulle toki kuuluukin? - kerrosemeille
Onnijahymyonlove kirjoitti:
Onni on rakastunut yhteen ja se hymyilyttää... ; )
No moneen sinä olet rakastunut?
- tuikituikitähtönen
Latvaan pääsee parhaiten tyvestä. Jos osaa homman.
- luonnossa
Käpy selän alla.
- kiitossinulle
Kiitos että olet takaisin täällä!
- näinteen
Syön matkalaukun verran paskaa jos Onni vielä joskus rakkaansa saa.
- sitä_niittää_mitä
Uhkarohkea lupaus. Varaudu laittamaan sitten tallenne tästä todisteeksi.
- jokujostainväsyNyt
Oliko hyvä pyöräretki eilen vai oliko toissapv, kävitkö naapurikunnassa asti kun niin kesti?
Älä hermostu tuohon yhteen - jokaisen tunneasiat on jokaisen oma asia (vaikka ne jakaisi kokoSuomen kanssa 24hvrk).
Käpyjä en jaksa tänään miettiä, sorry. En ole sillä päällä nyt. - illanvideo
Tykkäät Onni varmasti tästä kun sinäkin vilahdat siinä :)
https://www.youtube.com/watch?v=OP_UznuhBBQ- illanvideo
Onnii kirjoitti:
Hieno video, kiitos siitä. Musiikki oli kamalaa ;)
Samaa mieltä musiikista, mutta mitäs pidät tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=C8D0Z4EZqOc illanvideo kirjoitti:
Samaa mieltä musiikista, mutta mitäs pidät tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=C8D0Z4EZqOcHirveys asteikolla samaa luokkaa.
- illanvideo
Onnii kirjoitti:
Hirveys asteikolla samaa luokkaa.
Kiinnitä erityistä huomiota ihmisten tapaan hymyillä ja olla väkisin iloisen näköisiä - ehkä hekin ovat sisimmissään samaa mieltä musiikin hirveydestä :) Lisäksi kaikki kappaleet kuulostavat aivan samalta.
illanvideo kirjoitti:
Kiinnitä erityistä huomiota ihmisten tapaan hymyillä ja olla väkisin iloisen näköisiä - ehkä hekin ovat sisimmissään samaa mieltä musiikin hirveydestä :) Lisäksi kaikki kappaleet kuulostavat aivan samalta.
Huomiota kiinnitetty :)
- muutenvaankyselen
Onpa siinäkin aforismi. Miksi pyrkiä kuusen latvaan? Olikohan tässä jokin merkillepantava sanoma. Ei kai.
- onnillaoutomakuusein
Mietin juuri aivan samaa! Miksi yrittää latvaan kun voi kuusta ihailla maasta käsinkin? Jos pitää nähdä jotakin, voi kävellä ulos metsästä läheiselle kukkulalle, helpommalla ja nopeammin hoituu:)
- muutenvaankyselen
onnillaoutomakuusein kirjoitti:
Mietin juuri aivan samaa! Miksi yrittää latvaan kun voi kuusta ihailla maasta käsinkin? Jos pitää nähdä jotakin, voi kävellä ulos metsästä läheiselle kukkulalle, helpommalla ja nopeammin hoituu:)
Kyllä siinä jokin pointti varmaan oli, mutta tarvinneeko sitä ymmärtää.
Oma näkemykseni on, että ainakin kaksi ratkaisuvaihtoehtoa on joka asiaan. Helppo ja sitten haastavampi, parempi tai huonompi, järkevä tai tyhmä:) ihan mitä vaan. Plus lukuisia muita ajatuksia, joita en jaksa kirjoittaa. - outoeiolehuono
muutenvaankyselen kirjoitti:
Kyllä siinä jokin pointti varmaan oli, mutta tarvinneeko sitä ymmärtää.
Oma näkemykseni on, että ainakin kaksi ratkaisuvaihtoehtoa on joka asiaan. Helppo ja sitten haastavampi, parempi tai huonompi, järkevä tai tyhmä:) ihan mitä vaan. Plus lukuisia muita ajatuksia, joita en jaksa kirjoittaa.No minä nyt ainakin olen aina se joka katsoo asioita vähän ulkopuolelta eli jos annetaan kaksi vaihtoehtoa mietin mikä olis kolmas;) Tai kyseenalaistan tehtävänannon jos en näe siinä mieltä. Kaksi pointtia on hyvä totuus muttei koko totuus siis.
- ohjeelämään
Onnii kirjoitti:
Älä ota sitä vakavasti.
Elämä on TODELLA VAKAVA asia ja otan sen erittäin vakavasti. Tärkeintä on että ei tee elämässä koskaan virheitä ja että kaikki on selkeätä ja ymmärrettävää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860