Ilmakuvakartat? Mistä löytyy?

IlmakuvaKarttaaTahtoo

Netistä sai katseltua ilmakuvakarttoja eri puolilta Suomea ja maailmaa. Tietääkö joku mistä linkeistä niitä löytyy vai löytyykö vielä?

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bessie-

      Googleta "Google Earth" ja valitse mieleisesi versio.

    • ö-Öö

      Kansalaisen karttapaikka.

      Maamittarin virallinen sivusto, josta voipi tutkailla karttoja, rajoja, myös ilmakuvia. Päivitetään kerran viikossa, rajojen osalta. Ilmakuvien tuoreudesta en tiedä, kuitenkin mun mielestä ainakin pääpiirteissään ajantasaisia. Meitsi joutunut tutkailemaan niitä jonkin verran. Menossa uuusjako, jossa käydään valtakunnan laajuisessti läpi kaikki rajat ja kulkuoikeudet. Sen takia asia tuttu, itse tutkaillu aieltä aika paljonkin juttuja viime vuosina. Paljon helpompaa, kuin marssia konttorille ja pyytää paperikopioita. Ihan yhtä laillinen netissä, etenkin siis aina ajantasainen.

      Kansalaisen karttapaikka netissä ilmaiseksi nähtävissä jokaiselle suomalaisille, kansanversiona ilmaiseksi. Siitä olemassa pro-versio, mikä erittäin tarkka ja maksaa pikkasen fyrkkaa. Nyt kuitenkin sivusto uusittu ja tutustumistarjouksena mahdollista saada kirjautumalla sisään kuukaudeksi käyttöönsä ilmaiset ammattikartat.

      Että pitemmittä puheitta linkki saitille. Tavanomainen nettisaitti, joka ihan helppokyttöinen ja sieltä tosiaan näkee myös ilmakuvat. Osoitekenttään osoitteeksi osoite, mitä haluat katsoa, se siinä- Klikkailemalla ja selailemalla voi katsella helposti kaikkien naapureittenkin asioita :D

      http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?lang=

      =DW=

      • HitsiKunOnVaik

        Kiitos! Ei muuta vikaa kuin vähän pieni. Muistan katselleensa paljon suurempia ilmakuvia kotipihaltanikin. Samperi etten muista mite niitä sai esille.


    • henrjii

      Kuukle kokeile google maps ja sateliittikuvaa

      • SuurempiIlmakuvaPls

      • ö-Öö
        SuurempiIlmakuvaPls kirjoitti:

        Miten ilmakuva tulee esiin?

        Alakulmassa ilmakuvapainike, mistä voi vaihtaa näkymää.

        =DW=


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe