Oletteko tehneet jobbareille jäynää?

jäynä.voisi.olla.kivaa

Minä en, mutta mielessä käy monia vaihtoehtoja. Tuskin toteutan niitä ikinä, mutta ainahan voi kuvitella liimaavansa esimerkiksi pikaliimalla pöytään kiinni jobbareitten ostamat isopohjaiset lasiesineet.

Joku tietysti sotkee kateuskortin tähänkin, mutta se kertoo vain sen sotkijan omasta mielenlaadusta.

Miksi jobbari ärsyttää? Jos myyjä tuo pöytään jotain jota ei tarvitse ja toivoo sen aiheuttavan mielihyvää vaikkapa jonkun perheen lapsille (myös sellaista tavaraa jobataan, ei pelkkää lasia) ja myy tavaran eurolla tai kahdella niin ei ole mukavaa löytää sama tavara jobbarin pöydästä hintapyyntönä kymppi (jolla se tuskin menee kaupaksi, kukaan ei osta sellaista lapselleen).

31

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirrppismyyjär

      Olisiko oma elämä mitään? Itselleni on ainakin sama, vaikka tavarani ostaisi joulupukki, olen siitä saanut sen, mitä pyysin. Se mitä sen jälkeen tavaralle tapahtuu, ei kuulu minulle mitenkään.

    • onhan_sitä_tehty

      Liimasin lasiesineen kiinni pöytään kestoliimalla. Siis jobbarien pöydässä.

      Seurauksista en tiedä.....

    • viisitoistaa

      aika hyvä idea.liiman ostoon.

    • kuusitoist

      osta iso purkki...ja hommiin.

    • adsfafdaf

      En ymmärrä, mitä väliä sillä on, mitä kukakin pyytää esineistään? Jos joku pyytää enemmän kuin toinen niin se on ihan ok. Ja minusta ei ole mitään väärää siinäkään, että ostaa halvalla ja pistää se välittömästi myyntiin kalliimmalla. Yksi haileehan sen myyjälle pitäisi olla, mitä ostaja tuotteella tekee. Myyjähän on halunnut eroon esineestä, joten ei sillä ole mitään väliä, mitä sille tapahtuu sen jälkeen. Jos itsekin myyn tavaroita, pyrin saamaan tavaroista mahdollisimman korkean hinnan, enkä piittaa pätkääkään siitä kenelle tavara menee ja mitä sillä tehdään.

      Jos taas vedotaan johonkin bisneksen tekemiseen toisten esineillä niin käytännössä kaikki yrittävät sitä omien asuntojensa, autojen jne kohdalla. Myykää sitten asuntonnekin reippaalla tappiolla, jos kerran esineitäkään ei saa myydä kalliilla (oikeastaan asunto on vain tavara, mutta vain kalliimpi). On aika kaksinaismoralistista höpistä "jobbareista", kun itse ahneuksissaan pyydetään omasta asunnosta valtavaa ylihintaa. Korkeaa hintaa asunnostaan pyytävä nimittäin on pohjimmiltaan täsmälleen samanlainen jobbari kuin kirpputorien jobbarit. Itse asiassa jopa paljon pahempi...

      Itse en pitäisi tuota lasien liimaamista kateutena vaan typerien idioottien kiusantekona.

      • adsfafdaf

        Jatkan vielä tätä... Pidän asunnon myymistä paljon pahempana, koska ihmisille koti on tärkeä asia elämässä, typerä roina taas täysin merkityksetöntä. Kyllä, noilla esineillä voi olla jonkinlainen tunnearvo, mutta käytännössä pääosa noista esineistä on pelkkää krääsää. Ihmiset vain kuvittelevat niiden olevan tärkeitä, vaikka ne eivät sitä olekaan.


      • Ostan-ja_myyn
        adsfafdaf kirjoitti:

        Jatkan vielä tätä... Pidän asunnon myymistä paljon pahempana, koska ihmisille koti on tärkeä asia elämässä, typerä roina taas täysin merkityksetöntä. Kyllä, noilla esineillä voi olla jonkinlainen tunnearvo, mutta käytännössä pääosa noista esineistä on pelkkää krääsää. Ihmiset vain kuvittelevat niiden olevan tärkeitä, vaikka ne eivät sitä olekaan.

        No ei kai kukaan mitään tärkeätä myy kirppiksellä. Vaan pitää itse. Toisaalta esineillä ei ole mitään väliä, en ymmärrä koko tunnearvohömpötystä. Jos esinettä tarvitsee, sen pitää. Jos ei, sen voi myydä, antaa pois tai heittää hukkaan. Sitä tunnearvo -sanaa en siis tajua lainkaan. Esineethän ovat vain esineitä.

        Lisäksi on kummallista nimittää kirpputoritavaraa krääsäksi (usein se sitä kyllä on). Koska kirppiksellä pitäisi myydä vain sellaista, mitä joku saattaa tarvita. Kirppisten arvostusta ei lisää mitenkään, jos aina puhutaan roinasta, romuista ja krääsästä, kun puhutaan kirppistavarasta.

        Itse myyn vain sellaista, jolla voi olla käyttöä ja jonka arvelen menevän kaupaksi. Muu veisi turhan paljon tilaa eli sen tyrkyttäminen on epärationaalista. Tilpehöörille olen jo lähtökohtaisesti allerginen eli sellaista en hanki ja jos saan pyrin siitä vähin äänin eroon.


    • Jopparikaisitten

      Nää valittajat on niitä vasemmiston äänestäjiä, joiden mielestä kukaan ei saa tehdä rahaa mitenkään ja kaikilla pitäisi olla saman verran jne. Itse ostan halvalla ja myyn kalliimmalla aina kun se vaan on mahdollista.

      • Maksaajaksaa

        Joopas, taas piti päästä politikoimaan.
        Sulla on varmaan niitä kalliita merkkituotteita myynnissä. Käy mainostamassa irakilaisille. Saadaan tämä pakolaiskeskustelukin tänne. Heh.


    • kuin_sattukin

      pikaliima tuntu menevän nyt kaupaksi hyvin, mutta parempi kun käytätte sitä jobbarien omaa liimaa niin ei tuu kuluja, voi han sitä myös siirtää lasiastiat vähän epävakaalle alustalle tai pöydän reunalle niin kyllä ne siitä kohta tippuu tonttiin...

    • sattuuhan_sitä

      ei myöskään kauppa suju kun ottaa hintalapun pois....

    • Aikuistenoikeessa

      Lapsellista kiusantekoa ja mistä ihmeestä edes tietää mikä on jopparin pöytä??? Minä en ainakaan erota ja tuohon kiusantekoon en koskaan alentuisi.

    • viisitoistaa

      hulluilla halvat huvit.saakohan se kiusan tekiä ORKUT...Joku hyöty siitä hänelle on.

    • KAKSITOISTT

      ODOTAHAN JÄYNÄN TEKIÄ,NAPPAAN SINUA NISKASTA KIINNI,KUN SEURAAVAN KERRAN YLLÄTÄN SINUT KOLTOSTEN TEOSTA.LIIMAAN SUUS KIINNNI.

    • yksitoisttt

      Ymmärrän situtuksen ,kun jopparit vahtii kaikki hyvät.Tuusulan femmiksellakin asuu joku joppari,kun kyttää aina.aina se siellä on.sama aKKA.Eikä todellakaan tarpeeseen kyttää,kyllä on häikäilemätöntä ahneutta.

      • Hhjjjjjjjjj29

        Niin jos katsojo noita jobbarin toimia, niin oikeasti inhottavaa. Joku vähävararainen voisi saada tavaran halvalla, jota hän tarvitsee.
        Menivät edes myymään niitä "tuotteitaan",toiselle kirpparille.


    • puistattaa

      En ymmärrä miksei noita vakiojobbareita saada kuriin. Ei ole tarkoitus, että muutama ihminen ostaa kaikkien uusien myyjien parhaimmat tavarat ja vie ne viereiseen pöytäänsä hinnalla, jolla ne ovat iäisyyden myynnissä. Sanoi kuka mitä vaan, niin se ei ole tarkoitus. Säälittävää tietenkin, että keski-ikäisten ihmisten rahatilanne on se, että pitää kytätä jokaista halpaa lego-laatikkoa tms, josta joku vähävarainen nuori äiti saisi omalle lapselleen mukavan yllätyksen. Ns. normaali ihminen ei juuri halpaa tavaraa enää löydä, koska kaikki menee näiden vakiojobbareiden ja ählämiarmeijoiden kärryihin. Tähän kun lisätään sossutuet ja muut arvatenkin nautitut etuudet, niin ....

      • Ettäärsyttää

        Samaa mieltä. Lahden Lanttilassa tänään tämä yksi vakimyyjä nainen päivysti erään myyjän loossin edessä ja keräsi omaan koppaansa suurimman osan tämän myyjän "merkki" tavaroista. Ei mitään toivoa että kukaan muu olisi päässyt väliin. Ahnetta ja törkeää käytöstä. Joka päivä sama asia niinä päivinä kun itse paikassa asioin. Nämä tietyt jobbarit röyhkeänä päivystää uusien myyjien pöytien edessä ettei ns. normiasiakas pääse lähellekään katsomaan mitä uutta tulee myyntiin. Lanttilan henkilökunta katsoo läpi sormien tätä röyhkeää ( laitonta? ) toimintaa. Yksi kerää kaikki astiat, toinen lasten talvikengät ja lelut. Eikö voisi pöydän laittajille antaa rauhan laittaa tavarat myyntii vaikka paikan sulkemisajan jälkeen. Laittaisivat ovet vaikka kiinni puolta tuntia aiemmin ja uusille myyjille tavaroiden tuonti sen jälkeen. Kohta kauppaa käydään parkkipaikoilla, sen verran hullua touhu on kun suoraan kasseista kaivetaan parhaimmat tavarat omaan jälleenmyyntiin.


    • poispoisvaan

      minulle aivan sama, kuka ostaa, kunhan vaan pääsen turhista tavaroistani eroon.
      ja saan sen hinnan, jonka pyydän.

      • klkljljllkk

        Hyvä sinulle mutta suurin osa ei hyväksy jobbareiden toimintaa. Miksi? Se on röyhkeää,epärehellistä ja moni toivoisi tavaran menevän suoraan sitä tarvitsevalle eikä sellaiselle jok tekee pimeää bisnestä.


      • mafiooso

        Mistä tiedät,että suurin osa ei hyväksy,et ole käynyt minuakaan haastattelemassa.Tervetuloa jobbarit ostoksille edelleenkin,pidän hinnat edullisina.


    • RahaKelpaa

      Missä niitä joppareita on, kun kaikki paikat siis ovat niitä täynnä? Mikseivät tule minun pöydälle ja osta! Tulkaa oi jopparit ja viekää vaikka kaikki!

    • Suun_voi_avata

      Jos jobbarit kyttääävät teitä, kun laitatte pöytäänne, niin ettetkö te jumankauta saa suutanne auki! Nössöätte vain, että jobbarit vievät parhaat tavarat. Sanokaa niille tai kelle tahansa, joka alkaa penkoa laukkujanne, että laitan tavarat ensin paikalleen.

      Itsselläni on harvoin mitä jobata ja jos on, niin laitan sille tieten tahtoen kovan hinnan. Esimerkiksi porsliiniesineitä voisin myydä puolet halvemmalla, mutta laitan niihin jobbarilisän, jonka jälkeen on ihan sama, kuka ne ostaa.

      Muuten kyllä kalkatetaan kauhealla äänellä kaikkea tyhjänpäiväistä, maailma on täynnä turhaa puhumista. Vaan kun pitäisi saada suu auki asiasta, ollaan sormi persreiässä avuttomina.

    • neljätois

      imelä.

    • kakskytäk

      OHO.

    • seitsemäntois

      nämä ammatti jopparit tuppaa asiakkaiden koti asiatkin hoitamaan ja juoruillaan jotain herkkua itse tunnolleen saavan.Itse hankkivat itselleen ikävyyksiä.

    • kolkytkaksi

      niinpä.on joo,kumma,ettei ahneelle jopparille löydy vastusta.

    • b7b8b7b8b7ib

      Kyllä on tyhmä ohje, että jonkun kirpparimyyjän tavaroita ryhdyttäisiin liimailemaan kiinni pöytiin. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että se pöytä on kirpputorin pitäjän omaisuutta ja te pilaatte sen? Tarpeeksi kun pilaatte pöytiä, niin näin ne kirpparipöytien vuokrahinnat nousevat ja sehän on meiltä kaikilta kirppisystäviltä pois.

    • n9n9n9n

      kateus alkaa mennä jo sairaalloiseksi

    • noidannuoli

      kuka on joppari? Mikä on jäynä? Jos joku myy niin kysyn kuka on myyjä ja yritys, ehkä esimies. Kerron kaupankäyntitilanteessa että en tarvitse mitään jos en tarvi.
      YTJ.FI tms kertoo taustat. Palautetta voi antaa netissä (faktoihin perustuen).

    • kahdeksantou

      ahneus se vakava sairaus.kyttää .ja kyttää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe