Ekaks pää sekaisin sitten sydän

Psykoottinen

Välillä tuntuu Siltä että saan aivohalvauksen, ja välillä että sydänkohtauksen. Onko tämä paniikkihäiriö? Ekaks luulin että menee näkö, sitten taju ja sydän. Näitä ei kuitenkaan ikinä tapahdu.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaasiltä

      Onko sinulla kuoleman pelko? Minulla oli nuorena juuri samanlaisia oreita ja taustalla olikin kuoleman pelko.

      • Psykoottinen

        Välillä tuntuu siltä :(


    • nopanic

      Paniikkihäiriössä mielikuvitus ottaa vallan. Ja koska mieli on vahva "elin", niin voi tuntea vaikka minkälaisia ihan fyysisiä tuntemuksia... kurkussa palan tunne, vaikka siellä ei mitään palaa kuitenkaan ole, kurkun kuristamista, hengen ahdistusta, rinnassa kipuilua, raajojen ja kasvojen puutumista, huimausta, puristavia tunteita eri puolilla "aivoja", näköhäiriöitä, maha kuralla, vatsakipuja, "syöpä"kipuja, "veritulppa"oireita, epätodellista oloa, poissaolon tunnetta, päänsärkyä, vihlaisuja päässä, paineen tunnetta rinnassa jne jne jne... Pahimmillaan voi olla jatkuvasti pieni paniikkihäiriö päällä, niin oireetkin riivaa koko ajan ja silloin tehdään "kuolemaa" joka päivä:)

      Paras lääke tähän on pysähtyä miettimään, että miten vahvasti se mieli näitä oireita saa aikaan. Kun tähänkään mennessä ei ole henki lähtenyt, niin voi rauhallisin mielin todeta, että oireet johtuu mielen oikuista. Sitten on hyvä alkaa miettimään, että missä vaiheessa tai mitä tehdessä paniikkihäiriö alkaa. Sehän voi alkaa milloin vain, mutta pitkään paniikkihäiriötä sairastaneet oppii tietämään laukaisevat asiat. Joillain se on esiintyminen, joillain kuoleman tai sairastumisen pelko, joillain joku muu pelko, joillain stressi, valvominen, huonostihoidetut asiat, taloustilanne, työtilnne, sosiaaliset suhteet... lista on pitkä. Kun sitten tunnistat syyn tai syyt, mikä sulla laukaisee sen, niin opit välttämään paniikin syntymistä ja myös opit hallitsemaan paniikkia aiheuttavat asiat. kaikkein hölmöintä on jäädä paikalleen polkemaan ja tyytymään karuun kohtaloonsa. Paniikkihäiriön pystyy selättämään pelkästään ajatustyöllä, ilman lääkäriä ja lääkkeitä. Jotkut vaan on mieleltään niin heikkoja tai muuten sellaisessa asemassa, että mieluummin popsivat nappeja vaikka lopun ikäänsä. Itse selätin paniikkihäiriön ilman lääkäriä ja lääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe