Mitä hyötyä on virittää / optimoida esim 520d:tä?
Auto kulkee vakiona hyvin ja ohitukset hoituvat helposti, jopa vähempi tehoisillakin autoilla. Toisaalta saatava tehonlisäys on niin merkityksetön suorituskyvyn kannalta, että puhutaan lähinnä tunneasioista.
Vakiona auto kestää ja sen voi jopa saada myydyksi vaihtoautona. Viritettyä ei osta kukaan järki ihminen.
Jokainen toki teettää autolleen mitä haluaa, eikä se kuulu minulle.
Viritys on turhaa
44
10428
Vastaukset
- Bemuonromu
Mulla ocu RS. Saahomobemut tulla viivalle, aina jäätte häh haa
- Kskksks
Erona vain se että skoda-itäautoa joutuu ajamaan huppupäässä eikä autosta voi nousta julkisilla paikoilla häpeän vuoksi. Itäurheiluauto on kieltämättä nolo peli.
- gigolo111
Kskksks kirjoitti:
Erona vain se että skoda-itäautoa joutuu ajamaan huppupäässä eikä autosta voi nousta julkisilla paikoilla häpeän vuoksi. Itäurheiluauto on kieltämättä nolo peli.
Komppaan!
Mieluummin vaikka hitaampi bemu - BMWkusipää
Jaaa-a, kyllä itteäni ainakin aina naurattaa tälläiset jotka koittaa lähteä leikkimään ja luomaan jotain urheilullista peliä... itse kun en puhuisi vielä oikeasti urheilullisista dsl kohdalla lukemista, 8.1s/0-100km.
E9x 320d pesee tuollaisen eikä ole edes mikään sportti vaan kopan verran vanha malli.
Bensa Rs 6.8s/0-100kmh on ihan ok mutta sportti... ei.ei.ei.JA_ei.
- 32321
BMWhen saa myös tehtaan omaa virisettiä jolla takuut ja päästöt pysyy voimassa. Teho nousee konevaihtoehdon puoliväliin eli 520D teho nousee 520D ja 525D puoleen väliin. Hinta jossain 1500e tuntumassa. Eli sama kuvio ja hintataso kuin Volvon Polestar-viripaketeissa. Kyseessä siis molempiin merkkeihin jälkiasenteinen lisävaruste.
- Kokemustaon
Ohjelmointi poistuu vaikka huollossa kun asentaa uuden ohjelmistopäivityksen. Eikä kukaan huomaa mitään. Erot on niin pieniä. Mitään ulkopuolista ei kannata asentaa vaan muokata auton omaa ohjelmaa. Hyvin saa myytyä.
- Tuskinkiinnostaa
Kyllä täällä on laitettu audi ohjelmoituna vaihdossa autoliikkeeseen. Ei niitä kukaan kattele jossei ole muuten räpelletty. Eroa tuskin huomaa edes. Ja jos ei takuuta ole muutenkaan..
- Tamperetaxi
Kyllä täällä muokattu hieman 520d F10 omaa ohjelmaa pirteemmäksi. Toimii paremmin kun tehtaalta tullut ja kulutus laski. Oli tänään pohjosesta tullessa helppo ohittaa ilman vaaratilanteita. Taksiyrittäjä olen ja meillä on 3 autoa optimoitu joista yksi on bmw. Kulutus on pienempi ja tehoa mukavammin. Eipä ole ongelmia sen enempää ollu kuin ennenkään.
- Lapsellista
Toi virittely on ihan turhaa ja lapsellista hommaa. Tietysti selityksiä itselle ja muille löytyy. Oikeest hölmön hommaa.
- Kokemustamyös
En edes pidä ohjelmointia minään virittämisenä. Hieman auton omia parametrejä muutetaan, vaikutus on pieni mutta voi olla hyödyllinen sillä alkuperäinen ohjelma on aina kompromissi oikeastaan ihan kaiken suhteen.
- TeinikikuliRules
Teinikikuli Hömppää koko ns. "virittämimen" Eivät kestä sen jälkeen edes 10000km, kun jo laaksahtaa......
- Ohjelmoija
Kestää ihan samalla tavalla. Meno vaan on mukavampaa.
- PaskaOhjelma
Mainosmiehen puheita vaan........
- Ksksk
Tehoboksi on huono vaihtoehto. Se voi rasittaa autoa pidemmällä ajalla kyllä. Tehoboksihan ikäänku huijaa auton järjestelmiä ja voi vaurioittaa. Ohjelmointi tulisi tehdä auton omaan ohjelmaan, silloin saadaan muutettua kokonaisuus järkevästi vaihteistoa myöten. Liikaa tehoa ei kannata ottaa vaan sellainen sopiva. Ohjelmalla saadaan paras lopputulos varmasti. Mitään ulkopuolista en laittaisi autoon. Harvemmin sitä enää vakioksi haluaa jos ohjelma on hyvin tehty. Se että auto hajoaa on kuskista kiinni jos jokaisista valoista lähetään renkaat vinkuen ja ajetaan kun kankkunen tuolla, monella joka autoon ohjelman laittaa muuttuu myös ajotapa rallikuskimaiseksi...ja se toki voi vaikuttaa auton eri osien kestävyyteen. Vakio auto kestä ihan yhtä vähän revitystä kuin ohjelmoitu jos sitä tekee vuosikaudet. Muutenhan ohjelma ei vaikuta auton kestävyyteen sen kummemmin.
- kusipäääääääää
Itsellä 1991 325 e36, lastutettu eli ohjelmaa, jonka johdosta kaikki perusjutut tehty ja hyvin toimii, en kyllä vaihtais... kulutus maantiellä jotain 6-7 ja kaupungissa jotain 10 eli kannattaa, kaverilla sama ilman ohjelmointia 320 ja pari vuotta uudempi ja syö maantiellä 9 litraa =D
- uytgrfed
mitenkähän se mihinkään vapaariin vaikuttaa? Yleensä on turbon paineensäädöstä kyse.
- Eitarvetta
Höpö höpö, kyllä ne tehtaalla on laitettu jo riittävästi kulkemaan ja päästöt tietysti alhaalla.
Bemari ei tarvitse viritellä tai mainosmiesten mukaan optimoida, kaikki pienikoneisimmatkin dieselitkin kulkevat yli 200 kmh/h. Vääntöä kuin pienessä kylässä ja kulutus olematon.
BMW on yksi halutuimmista maailmanmerkeistä muutenkin, miksi virittelemään kuin teinipoika.- mjoooh
No kyl jokaisen uuden auton pitäs tänä päivänä mennä yli 200 km/h. Paitsi jotkut pikkupaskat.
- Kiihtyvyyttä
Ei sitä viritystä varmaa tehdä sen takia että huippunopeutta saadaan lisää. Kyllä minulle ainakin kiihtyvyys on se juttu. Ymmärrn toki että joku pappa kia riolla ei voi tietää mitä on edes kiihtyvyys vaan luulee että pitää ajaa kovaa ja että kyllä minunkin auto kulkee tarvittaessa 160kmh. Se on se rivakka kiihtyvyys. 5-7sek sataseen riittää arkiliikenteeseen hyvin. Eilen kokeilin cls55amg:tä ja se menee 4.5sek sataseen 476hv turvin..yli 700nm vääntöä vakiona. Siinä on arkikäyttöön riittävä peli kulkupuolen suhteen. Suosittelen.
- Töissäkehujat
Laitonta puuhaa se poksien virittely.
Kaikki pissipipot ostaa mopokoneisen sakukakkelin ja sitä pitää virittää laittomasti kun naapurin mummon automaatti Mazda jättää sen valoissa.
Nykyisin olisi älykästä pienentää päästöjä ja kulutusta, mutta kun vaan ei kun pitää ecoaan pönkittää jollain paskavirityksellä.- 520d-99
Vitut se mitää laitonta ole, taidat ajella vanhalla itäautolla mihin ei edes saa mitää optimointia, muhahahaaa.
- Itäautoista
Kun autoon ei lisää mitään ulkopuolista niin se on paras. Kyllä aik monet autot on virotettyjä ja hyvä niin. Ei ole teiden tukkona niinkuin esim itäautot.
- hehe_
Itäautoista kirjoitti:
Kun autoon ei lisää mitään ulkopuolista niin se on paras. Kyllä aik monet autot on virotettyjä ja hyvä niin. Ei ole teiden tukkona niinkuin esim itäautot.
BMW made in DDR.
- niinmiksi
Miksi autoa pitää viritellä, jos siinä on vakiona 200 hv?
- hyvä_kysymys_
Jossain bemarissa esitteet lupaavat paljon,todellisuus onkin sitten paljon ankeampi. Tästä syystä moni joutuu turvautumaan virityksiin ettei tarvi selitellä nolona lähiöpubissa kavereille,miksi ei saanut kyykytettyä ketään viikolla.
- bimmerhullu
En myöskään ymmärrä, että uusimmassa moottorin versiossa on vakiona ilmoitettu 190 hv ja m-sport performance-optimoinnilla tulee 200 hv eli vain 10 heppaa lisää. Eiköhän sitä sakemannissa ole jo vakiona todellista tehoa vähintään tuo 10 hv eli 200 hv? Miksi siis tuhlata 1500 eur optimointiin, vaikka siinä sinänsä tehdastakuu säilyykin.
PS. Bemarit ovat jo tehdasvakiona sen verran kulkevia pelejä, että ne peittoavat kaikki kilpailijansa -myös 2-litrain dieselinä. VAG pääsee lähelle, Mersun paukut ei riitä samassa hintaluokassa, ja Volvon uusimmatkin drive-e-dieselkoneet 2 litraiset ovat onnettomia lussuja ja se kehuttu niiden uusi 8-lovinen ei pärjää bemarin zf:lle alkuunkaan. - no_katsos_kun
Pitää varmistaa että pääsee sillä premiumillaan ns. tavallisten merkkien ohitte ja saa valoista kiihdyttää kumit vinkuen.Finninaamateineille ja sille tasolle jääneille,varttuneemmille bimmerifaneille tämä tarkoittaa, että heillä jöpöttää silloin myös kunnolla kun pääsee oikeen kyykyttämään muita.
- puhkesikofinni
No se on tietysti sunkaltaisille pelleille joilla tuollaanen ajattelutapa. Annat sellaisen kuvan että sua kyykytetään joka päivä eikä pelkästään vakio bemarilla vaan kaikilla autoilla olet se teiden tukko joka provosoituu heti kun muut "kaahaa" ainakin sun valitus on niin lapsellista. Loppuukohan noi sun finni/teinijutut muuten koskaan?
- no_katsos_kun
puhkesikofinni kirjoitti:
No se on tietysti sunkaltaisille pelleille joilla tuollaanen ajattelutapa. Annat sellaisen kuvan että sua kyykytetään joka päivä eikä pelkästään vakio bemarilla vaan kaikilla autoilla olet se teiden tukko joka provosoituu heti kun muut "kaahaa" ainakin sun valitus on niin lapsellista. Loppuukohan noi sun finni/teinijutut muuten koskaan?
Taisi itseltäsi puhjeta,minkä kyllä huomaa kommentistasi. Yrität kääntää asian päinvastaiseksi mitä sanoin,kyse oli vain bemaristeista ja siitä kuinka he luulevat olevansa teiden kunkkuja mitä et luonnollisesti ymmärtänyt.
- puhkesikofinni
no_katsos_kun kirjoitti:
Taisi itseltäsi puhjeta,minkä kyllä huomaa kommentistasi. Yrität kääntää asian päinvastaiseksi mitä sanoin,kyse oli vain bemaristeista ja siitä kuinka he luulevat olevansa teiden kunkkuja mitä et luonnollisesti ymmärtänyt.
Ei tuollaasta aivovammaista ymmärrä kukaan täysjärkinen. Eli siis kyseessä sama pelle jolle bmw on kova paikka kun sellaisen joku omistaa. Päivästä toiseen finni/teinijuttuja bemaripalstoilla jaksoit sinä sentään olla viikonlopun aikana hiljaa ei yhtään aivopierua tullut bmwpalstoille kun olit suurimman osan ajasta ryyppäämässä pussikaljalla.
- omistaisitjoskusbmw
no_katsos_kun kirjoitti:
Taisi itseltäsi puhjeta,minkä kyllä huomaa kommentistasi. Yrität kääntää asian päinvastaiseksi mitä sanoin,kyse oli vain bemaristeista ja siitä kuinka he luulevat olevansa teiden kunkkuja mitä et luonnollisesti ymmärtänyt.
Teiden kunkkuja? Minusta tuntuu, että se olet kyllä sinä joka kääntää asian päinvastaiseksi, katsos kun näette bemarikuskin liikenteessä teillä pelleillä tulee autom. sellainen ajatus että: "tuossakin tuollainen omahyväinen perus bmwkuski jolle tekis mieli antaa turpiin" vaikka se ajaa ihan normaalisti siinä. Teillä on se suurin asennevamma bemaristeja kohtaan. Ei se bmwkuskille ole kova pala omistaa bmw vaan teille se, että joku omistaa bmw:n. Ottakaa ne bemarivihaokulaarit pois silmiltänne.
- kukkasedät
Paremmin sutii kumit kesäkelillä, mitä enempi on polleja!
- pennitjonoon
Itse ostin 535D Xdriven niin nuo skoodan "rs" miehet tajuaa luovuttaa jo valmiiksi. Saa ajella kaikessa rauhassa, ei kukaan kiilaile.
- Sama_ilmiö
tuli huomattua viime kesänä kun hankin Lexuksen GS450hybridin. Ihmettelin aluksi miksi lippalakkipoikaset eivät ohitelleetkaan kaupungissa entiseen malliin mutta sitten huomasin täältä linkin videoon jossa juuri tällainen Lexus jättää Bemarin 335:n kiihdytyksessä 0-260km/h varsinkin 200 km/h jälkeen selkeästi. Eikös sellainen Bemari ole monen pojan unelma-auto. Omasta autostani toki tiesin että rivakasti siinä on voimaa mutta että sillä pesee Bmw:n sporttimallinkin, oli yllätys. Tämän näköjään Bmw-pojutkin juutuuppia katselevina tietävät.
- PöllötEiVaanOpi
Sama_ilmiö kirjoitti:
tuli huomattua viime kesänä kun hankin Lexuksen GS450hybridin. Ihmettelin aluksi miksi lippalakkipoikaset eivät ohitelleetkaan kaupungissa entiseen malliin mutta sitten huomasin täältä linkin videoon jossa juuri tällainen Lexus jättää Bemarin 335:n kiihdytyksessä 0-260km/h varsinkin 200 km/h jälkeen selkeästi. Eikös sellainen Bemari ole monen pojan unelma-auto. Omasta autostani toki tiesin että rivakasti siinä on voimaa mutta että sillä pesee Bmw:n sporttimallinkin, oli yllätys. Tämän näköjään Bmw-pojutkin juutuuppia katselevina tietävät.
Tässä on taas yksi spede Avensiksella jossa on ladanlogo keulalla joka kuvittelee liikoja aivan kuten ne D4D spedetkin. Pienenä faktana kerrottakoon että GS450h menee 5,9s 0-100km/h ja 335xd raapii sen 4,9s ja sama homma jatkuu aina tuonne 250km/h asti. Kun Bemarilla on 250km/h lasissa on Ladal....lexuksella vasta 220km/h.
Nämä tojoköllit ei vaan ikinä opi sitä, että Bemari vie suorituskyvyllään noita riisikuppeja kuin pässiä narussa.
Kannattaa katsoa lisää sitä juutuupia niin näet ihan oikeita testejä eikä mitään riisisilmien omia testejä jossa väitetään 330d:n olevan 335xd. - Bmw-jonnet
PöllötEiVaanOpi kirjoitti:
Tässä on taas yksi spede Avensiksella jossa on ladanlogo keulalla joka kuvittelee liikoja aivan kuten ne D4D spedetkin. Pienenä faktana kerrottakoon että GS450h menee 5,9s 0-100km/h ja 335xd raapii sen 4,9s ja sama homma jatkuu aina tuonne 250km/h asti. Kun Bemarilla on 250km/h lasissa on Ladal....lexuksella vasta 220km/h.
Nämä tojoköllit ei vaan ikinä opi sitä, että Bemari vie suorituskyvyllään noita riisikuppeja kuin pässiä narussa.
Kannattaa katsoa lisää sitä juutuupia niin näet ihan oikeita testejä eikä mitään riisisilmien omia testejä jossa väitetään 330d:n olevan 335xd.Amis-spede katsokoon vaan juutuupista lisää videoita, voi hehkuttaa täällä sitten lisää muna pystyssä Baijerin ihmeen ylivoimaa, kuinka bmw "kiihtyy ja kulkee kovempaa kuin muut", se kun on se tärkein asia 18v amis-spedelle maailmassa.
Ps. Saa kommentoida vapaasti😆 - NäinSeVaanMenee
PöllötEiVaanOpi kirjoitti:
Tässä on taas yksi spede Avensiksella jossa on ladanlogo keulalla joka kuvittelee liikoja aivan kuten ne D4D spedetkin. Pienenä faktana kerrottakoon että GS450h menee 5,9s 0-100km/h ja 335xd raapii sen 4,9s ja sama homma jatkuu aina tuonne 250km/h asti. Kun Bemarilla on 250km/h lasissa on Ladal....lexuksella vasta 220km/h.
Nämä tojoköllit ei vaan ikinä opi sitä, että Bemari vie suorituskyvyllään noita riisikuppeja kuin pässiä narussa.
Kannattaa katsoa lisää sitä juutuupia niin näet ihan oikeita testejä eikä mitään riisisilmien omia testejä jossa väitetään 330d:n olevan 335xd."Pienenä faktana kerrottakoon että GS450h menee 5,9s 0-100km/h ja 335xd raapii sen 4,9s ja sama homma jatkuu aina tuonne 250km/h asti."
Esitteet lupaavat mitä lupaavat, todellisuus on sitten usein hieman toista, kuten tässäkin videossa nähtiin. Ja sehän fanaattista BMW - uskovaista nyt sitten hiertääkin.
- Stulutus
Lexus... 😂😂😂😂
Ylihintainen avensis. Ja oikea itäauto.
Ja kun 200hp auton ohjelmoi 300hp luokkaan, väännön kasvaessa myös sen 150-200nm, on siinä vaan aika suuri ero, vaikke tarviikkaan,, tai olisi turhaa.
Jotkut puhuvat jopa vaivattomuudesta.
Toki, kaikilla ei ole mahdollisuutta tähänkään nautintoon.
Tehkää rohkeasti asioita, mikä teistä tuntuu oikealta. Nauttikaa kun vielä voi.
Kohta, kun Virheet ovat pääministeripuolue, kaikilla on Renault Zoe...
Saa siihenkin muuten isomman sähkömoottorin... 😄- Näinhänsemenee
Lexus yhtä paljon itäauto kuin bemari,halusit sitä tai et. Luulen ettet taida omistaa kumpaakaan. :D
- ikänsäryypännyt
Autot on tyyppikatsastettu sen tehoisena kuin se on tarkoitettu. Päästöarvot muuttuvat, jos mennään syöttöä lisäämään. Siis jokainen virittäjä syyllistyy vakavaan rikokseen. Välttämättä ei edes katsastusmies huomaa näitä boksivirityksiä. Kun ajaa tällaisen viritetyn dieselin perässä ja kuski saa kouristuksen kaasujalkaansa, tulee tosi mustaa partikkelia oman auton raitisilmakanavista.
- kuokkakake
Lexuksessa tulee mukana myös luotettavuus vs. bemun N47 moottorin venyvät/katkeilevat jakoketjut, keulan kolinat, pakkasella hyytyvät GM akut, F11 vuotavat ilmajouset, yms. BMW ihmeellisyydet.
- Anonyymi
Mutta kuka niillä lexuksilla kehtaa ajella ? Hieman on eri fiilis kun istuu bemarin ratin taakse.
- Anonyymi
Lekussa irtoaa katto, se on sitä laatua.
- BoysFromBayer
Itä-Saksan ihme kulje vakiona mihinkään,kuski kiihtyy ennemmin ja sitten kun sitä kulkupuolta saadaan,niin ollaankin jo lepikossa tai jonkun jalankulkijan yli ajetttu ja jatkettu matkaa,ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Lippis päähän, jonnet ja vastaiskuun :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171