Kielimanifesti!

kielivapaus

"Kenenkään suomalaisen ei tule käyttää ruotsin kieltä missään muodossa niin kauan, kun suomalaisia alentava ja sortava pakkoruotsitus on voimassa!"

28

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allekirjoitan

      Tuon julistuksen on HELPPO allekirjoittaa jokaisen suomalaisen, jolla on sinivalkoinen sydän.

    • Kuukis

      Kenenkään ei pidä käyttää suomen kieltä niin kauan kuin pakkoäidinkieli on voimassa. Kenenkään ei myöskään pidä laulaa tai musisoida niin kauan kuin koulussa on pakollisia musiikin tunteja tai liikunta on lopetettava niin kauan kuin koulussa on pakkoliikuntaa. kenenkään ei pidä mennä kouluun niin kauan kuin Suomessa on oppivelvollisuus. Kenenkään ei pidä....

      • OhiMeniTaas

        Taas uusi pidempi versio naurettavasta pakkomatematiikka-argumentista, joka on jo kauna sitten kumottu perusteellisesti-

        Muuten kerropa meille: Miksi ei löydy minkäänlaista kansanliikettä tai yleensä mitään näkyvää tai kuuluvaa vastustusta noille mainitsemillesi "pakkoaineille"?


      • Integraation_puolesta

        Miten tuo kirjoituksesi liittyy aloitukseen?
        Aloittaja on täysin oikeassa. 700-800 vuotta sitten maahan tulleiden ruotsalaisten olisi aika integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan. Kotouttaminen ei ole aivan onnistunut silloin kun se vie vuosisatoja.
        Mitä nämä maahanmuuttajat sitten ovat saaneet aikaan? No esimerkiksi sen, että he polttivat kokonaisen kaupungin, Vaasan. Se oli silkka kostotoimenpide ja esimerkki vuonna 1809 alkaneesta, vieläkin jatkuvasta, kaunasta. Kauna vallan menetyksestä, kauna etuoikeuksien (tosin vain asteittaisesta) menettämisestä.


    • ahdjhj

      Kielten opiskelu "alentaa" vain sen joka alistuu. Nefet kuuluvat harvinaiseen suomalaiseen ryhmään (0,0% kansasta), joka elää vielä Ruotsin vallan aikaa. Heille Suomi on edelleen Ruotsin alusmaa. Nefet eivät usko, että Suomi itsenäistyi v. 1917, vaikka se lukisi Iltiksessä.

      • tröööötttt

        No kun seuraa Ylen ohjelmia, niin äkkiä voi saada kuvan, että Suomi on ruotsin alusmaa edelleen.


    • vk35

      Pakkoruotsia vastustaa Åbo Akademin mukaan 74% kansalaisista. Tästä voi seurata vain kielivapaus. RKP:n on lopetettava pakkoruotsin lobbaaminen sekä oman etunsa että lastemme edun vuoksi. Pikkusieluisen pakkoruotsittamisen aika on ohi.

    • On myös "pakkosuomi"

      • PakkoPakko

        Aivan kuten englannissa on "pakkoenglanti", saksassa "pakkosaksa", ruotsissa "pakkoruotsi", norjassa "pakkonorja", Virossa "pakkoviro", Ranskassa "pakkoranska"...

        Huomaatko jotain kaava tässä?


      • englantttti
        PakkoPakko kirjoitti:

        Aivan kuten englannissa on "pakkoenglanti", saksassa "pakkosaksa", ruotsissa "pakkoruotsi", norjassa "pakkonorja", Virossa "pakkoviro", Ranskassa "pakkoranska"...

        Huomaatko jotain kaava tässä?

        eikö Ruotsissa ole "pakkoenglanti" - miten selität tämän?


      • PakkoPakko

        Ruotsiin on vasta tulossa "pakkoenglanti" ja se taas johtuu täysin holtittomasta maahanmuutosta jolla kokeillaan epätoivoisesti korjata jo tapahtuneet vahingot.


      • PakkoPakko kirjoitti:

        Aivan kuten englannissa on "pakkoenglanti", saksassa "pakkosaksa", ruotsissa "pakkoruotsi", norjassa "pakkonorja", Virossa "pakkoviro", Ranskassa "pakkoranska"...

        Huomaatko jotain kaava tässä?

        Suomi on perustuslaillisesti kaksikielinen


      • Huomioithan

        Ja jossain päin maailmaa homoja teloittamiseen löytyy oikeus perustuslaista, ei se tee sitä yhtään järkevämpää että asia on kirjattu lakiin.


    • kielivapaus

      Tärkeä huomautus: Pakkoruotsitus-termi sisältää koko keinotekoisen kaksikielisyytemme kaikki kohtuuttomuudet. Kyse ei siis ole vain koulujen pakkoruotsista.

      • hooohoooo

        ja kukakohan tämän termin "pakkoruotsitus" on keksinyt: nettifenno. ja nyt hän väittää, että kyse on suorastaan tieteellisestä termistä - hohohohohoooooo!!!


      • kielivapaus
        hooohoooo kirjoitti:

        ja kukakohan tämän termin "pakkoruotsitus" on keksinyt: nettifenno. ja nyt hän väittää, että kyse on suorastaan tieteellisestä termistä - hohohohohoooooo!!!

        Nettisveko näkee jo harhoja! Ei kommentissani mainita mitään tieteellisyydestä.

        Tyypillistä svekoilua. Ei pystytä itse asiaa kommnetoimaan, niin valehdellaan.


    • Lukiolaislikka

      Ruotsi on Suomen tuho. Olen juuri surffannut netissä. Ruotinskielen taidosta ei ole pätkänkään hyötyä. Aion pottaa kaikki ruotsinkielen kirjat.
      Tosin aion lääkäriksi ja haen kielitaitoa olemalla Ruotsissa sairaalassa töissä.
      Yhtäkään potilasta en kuitenkaan tule palvelemaan ruotsiksi.
      Minun äidinkieli on suomi.

      • agdahashj

        Sullahan "lukiolaislikka" tuntuu ammatit vaihtuvan tiuhaan. Kerran väitit olleesi hotellissa töissä 30 v. Oletkohan oikeasti keski-ikäinen mies...


      • HalooPahvi
        agdahashj kirjoitti:

        Sullahan "lukiolaislikka" tuntuu ammatit vaihtuvan tiuhaan. Kerran väitit olleesi hotellissa töissä 30 v. Oletkohan oikeasti keski-ikäinen mies...

        Svekohörhö luulee tuntevansa kirjoittajan nimimerkistä? Se ei ole rekisteröity ja kuka tahansa voi sillä kirjoittaa.


      • iururiu
        HalooPahvi kirjoitti:

        Svekohörhö luulee tuntevansa kirjoittajan nimimerkistä? Se ei ole rekisteröity ja kuka tahansa voi sillä kirjoittaa.

        Ai sinä tiedät asian näin hyvin? Vahvistatko sitten, että kyseessä on keski-ikäinen mies. Kaikki nettifennot nimittäin ovat keski-ikäisiä miehiä.


      • Älä_oleta

        Kyllä mulla äsken vessassa käydessä vielä pillu oli jalkojen välissä. Ja minä en rei'istä erehdy, toisin kuin eräät...

        Mutta asiaan. Sortajaa vastaan ollaan täälläkin.


    • jfk1967

      Jag tycker om Svenska! Taisin rikkoa manifestia, oops!

    • Näin_on_näreet

      Kääri se manifestisi rullalle ja työnnä takaisin lähtöpaikkaansa, perseesesi. Minähän puhun ihan mitä kieltä haluan ja tarvitsen.

      • kalcöaapgra

        Helvettiäkös sitten tyrkytätte tuota muumiruotsianne aina ja kaikkialla? Luuletko ettei täällä muutkin halua opiskella ja käyttää niitä kieliä joita haluavat ja joita katsovat tarvitsevansa?

        Ottaako Håkania pattiin kun oman äidinkielen erityisasema tahdotaan lakkauttaa?

        Saahan sitä ihminen puhua vaikka albaniaa Kosovon murteella jos huvittaa, mutta vain mielisairas narsisti kuvittelee itsestäänselvyydeksi sen että kaikkien muidenkin on puhuttava/osattava sitä, vain koska hän itse puhuu/osaa sitä.


      • djhjaj
        kalcöaapgra kirjoitti:

        Helvettiäkös sitten tyrkytätte tuota muumiruotsianne aina ja kaikkialla? Luuletko ettei täällä muutkin halua opiskella ja käyttää niitä kieliä joita haluavat ja joita katsovat tarvitsevansa?

        Ottaako Håkania pattiin kun oman äidinkielen erityisasema tahdotaan lakkauttaa?

        Saahan sitä ihminen puhua vaikka albaniaa Kosovon murteella jos huvittaa, mutta vain mielisairas narsisti kuvittelee itsestäänselvyydeksi sen että kaikkien muidenkin on puhuttava/osattava sitä, vain koska hän itse puhuu/osaa sitä.

        Kun maa on kaksikielinen ja kun vähemmistön edustaja puolustaa omaa äidinkieltään, joka on virallinen kieli, niin nettifennon mielestä kys. hlö on mielisairas narsisti. Näin hataralla pohjalla on nettifennon oma identiteeti.


      • gkdljs
        djhjaj kirjoitti:

        Kun maa on kaksikielinen ja kun vähemmistön edustaja puolustaa omaa äidinkieltään, joka on virallinen kieli, niin nettifennon mielestä kys. hlö on mielisairas narsisti. Näin hataralla pohjalla on nettifennon oma identiteeti.

        Ihan tahallasi siis vääristelet asioita. Tai sitten et vain ymmärrä.

        Ilmeisesti älykkyys ja looginen päättelykyky ovat syysuhteessa ihmisen äidinkieleen...

        Onhan Sveitsissäkin neljä virallista kotimaista kieltä, eikä sielläkään ole käytäntöä joka pakottaisi jokaisen koululaisen opiskelemaan niitä kaikkia. Etelä-Afrikassa on 11 virallista kieltä ja sama juttu (pakkoruotsiin rinnastettava pakkoafrikaans apartheidin synkiltä päiviltä on onneksi siellä jo historiaa).

        Ja kun identiteetin hataruudesta taikka vahvuudesta aletaan puhua, ruotsalaisen "pikkuserkun" on parasta pitää turpansa tukossa.


      • pakkoeipuolustus
        djhjaj kirjoitti:

        Kun maa on kaksikielinen ja kun vähemmistön edustaja puolustaa omaa äidinkieltään, joka on virallinen kieli, niin nettifennon mielestä kys. hlö on mielisairas narsisti. Näin hataralla pohjalla on nettifennon oma identiteeti.

        Ei pakkoruotsi ole oman kielen puolustamista, se on yksinkertaisesti haitantekoa muille.

        Käsitteet on pidettävä selkeinä.


    • English_is_ok2

      PAKKORUOTSI ON APARTHEIDIA !!!
      Virallinen kieleni on suomi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe