Kumma pk-seudulla kerrostalossa asun ja aina ollut Elisan asiakas mutta kun koko ajan tarvitsisi ties mihin video- ja leffajuttuihin nopeampaa kaistaa niin Elisa on jäämässä pahasti jälkeen. Korkein mitä tähän luukkuun saa Elisalta 20/1 laajakaista. Ehdottivat 50M 4G:tä, mutta joku... mokkulahomma?!?! :I Kaista ulospäin sentään isompi.
Miten ja miksi Soneralta saa tähän sitten 100M kuidun? On tosin kallis, 50M kuitu on mielestäni kohtuullisempi, sekin kalliimpi kuin tuo Elisan 4G, mutta varmasti toimii varmemmin ja vaihteluvälit pienempiä.
Elisa vs Sonera ihmetyttää
3
99
Vastaukset
- z----
Niin eli Elisa tarjoaa teidän taloon joko kaapelin tai ADSL:n ja Sonera sitten valokuidun.
4G on ihan hyvä vaihtoehto, jos se teillä kuuluu. Minulla tulee mukavat 90/30 tuolla 4G:lla, käytännössä koko ajan, pätkimistä ei ole, joten varsin tyytyväinen olen. Mutta eihän tuo kaikkialla noin hyvin kuulu. Usein neuvottelemalla saa mahdollisuuden tuota testata ja kuuluvuutta voi vielä parantaa ulkoisella antennilla.
4G ei välttämättä tarvitse nettitikkua ("mokkulaa") kiinni koneeseen, vaan voit hankkia myös 4G modeemin ja asettaa sen sopivaan kohtaan kämppää (missä parhaiten kuuluu). Modeemista myös helppo jakaa wifi yhteys. - ndjvff
Operaattorit tavallaan jakavat kohteet/markkinat keskenään.
Sonera on vetänyt taloonne valokuidun ja on ilmiselvästi turha odottaa, että Elisa vetää enää toista kuitua, markkinat on jaettu- terfhg
Selvä asia, tuntu vain erikoiselta että vain yhdeltä operaattorilta saa nopeaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873076
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642626- 2032240
- 741886
- 1021793
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91691- 1041509
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191176- 811130
- 951089