Apua! Alkava syömishäiriö?

Nopeastiapuatarvitseva

Olen 15-vuotias tyttö ja mittani olivat n. 2 kuukautta sitten 168cm/61-62kg. Kunnes aloitin laihduttamisen ja mittani ovat nykyään 170cm/55kg. Eli tavoite painossani johon alunperin pyrin.

Mutta nykyään tunnen itseni edelleen tosi lihavaksi ja haluaisin vain laihtua lisää ja ajattelin että 52-53kg olisi kiva.. Mutta riittääkö se ikinä. Olenkohan koskaan tyytyväinen?

Olen siis viimeiset 2 kuukautta syönyt tosi vähän ja liikkunut kuin hullu. Joten painoni on edelleen laskussa ja kuukautisetkin ovat kohta kuukauden myöhässä.. Tulevatko ne vielä takaisin? Tai miksi ne loppuivat? Ja mitä minun kannattaisi tehdä? Elämäni on todella sekaisin kun kaikki ajatukset pyörivät koko ajan vain ruuan, liikunnan ja painon ympärillä enkä enää tiedä mitä tehdä. Pelkään hulluna lihomista mutta en jaksa tätä enää.. Tänäänkin olen syönyt todella vähän kun en oikeen uskalla enää syödä..
Olisiko jotain neuvoja tai vinkkejä miten tästä eteenpäin? Tai onko kenelläkään sama tilanne?

7

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkkii11

      Up

    • BLOODisLIFE

      Sun kuukautiskierto on menny laihduttamisen takia sekasin, älä laihduta! Mikä sun paino on nyt?

      • apuatarvitsevaa

        55kg. Voiko siihen mennä pitkäänkin ennen kuin se palautuu normaaliksi?


    • BLOODisLIFE

      Se on yksilöllistä, siihen voi mennä pitkään tai sitten ei, ikäkin vaikuttaa ja se kuinka kauan sulla on ollu kuukautiset ja aluksi ne voi olla epäsäännölliset. Minkä ikäsenä sun kuukautiset alkoi? Äläkä enää laihduta!

      • jfkdoxo

        Ne alkoivat jo joskus 12-13 vuotiaana eli ovat olleet jo reilun 2 vuotta.. :( ja olleet aina melko säännölliset.


      • BLOODisLIFE

        kato ainakin nyt aluksi onko ne säännölliset. Jos ne on kauan epäsäännölliset niin sitten voit puhua siitä lääkärille


    • Äläleikiruualla

      Ite oon 16-v, 174,5cm ja 53kg. Ei kannata kikkailla syömisen kanssa. Omasta kokemuksesta voin vaa neuvoa, että murrosikäsenä ei kannata alkaa miettiä laihdutusta. Ite tein sen virheen ja nyt yritän epätoivosesti saada rasvaprosenttii normilukemiin, ku ei oo kuukautisia ollu kohta puoleen vuoteen ja vähän alkaa huolestuttaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe