Oikeudet kansioihin takaisin Systemille?

klikkailija

Tuli taannoin erään viruksen aikaan klikkailtua oikeuksia aikalailla randomilla pois systemiltä, ja nyt on hieman haasteita koneen joidenkin asioiden käytössä, kun en edes tiedä, mistä kaikkialta ne oikeudet ovat poissa. Ja vaikka tietäisinkin joitakin kohteita, niin työsarka on mieletön käsin ruveta palauttamaan.. Oliskohan tuohon jotain helpotusta? Ei toimi myöskään jotkin pelit koneella, eikä flash- tms. tiedostot ilman luvan antamista erikseen joka kerta (ei siis myöskään monet mainokset).. Jos joku osais auttaa kerralla ilman uudelleenasennusta suht näppärästi, niin olisin kiitollinen avusta..

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos siellä on haittaohjelma ollut niin, että saanut järjestelmänvalvojan oikeudet itselleen sitten asennetaan vaan uusiksi. Ainoa tapa varmistua puhtaudesta ja vähiten säätöä.

      • klikkailija

        muuten hyvä, mutta ei saa pelastettua kaikkia tiedostoja, kun en osaa enää antaa niille oikeuksia..


      • klikkailija

        ja oikeestaan se ei ollut se haittaohjelma joka noi häikit teki, vaan minä itse..


      • osaavat.kyllä
        klikkailija kirjoitti:

        muuten hyvä, mutta ei saa pelastettua kaikkia tiedostoja, kun en osaa enää antaa niille oikeuksia..

        Huollossa osaavat. Huoltoon mars.


    • googletaa

      Esimerkiksi näin.

      Run in a evalated prompt the following command.
      secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

      Löytyy myös tiedot miten ne kuuluu olla, mutta valtava homma muuttaa käsin.

      • niinja

        Olen käyttänyt itsekin, toimii.


    • ”Ei toimi myöskään jotkin pelit koneella, eikä flash- tms. tiedostot ilman luvan antamista erikseen joka kerta (ei siis myöskään monet mainokset)”

      Olet siis asentanut Ad-Blockin nettiselaimeen? :D

      • ehkä luki Liçán ketjun foorumilla ja asensi :D


      • 1516 kirjoitti:

        ehkä luki Liçán ketjun foorumilla ja asensi :D

        Sinä olet näköjään auttanut ihmisiä muillakin vinkeillä kuin sillä neuvollasi monikielisen suomalaisen näppäimistöajurin asentamisesta. :D

        Olen ajatellut Sinua kiitollisena lukemattomat kerrat, kun on ollut niin helppoa kirjoittaa vieraskielisiä sanoja tai vain käyttää oikeanmuotoista ajatusviivaa — . Kiitos vielä kerran. :D


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe