Kokemukset Daewoosta

uusi omistaja

Nykyisenä Daewoon omistajana voin kertoa olevani tyytyväinen ostokseeni. Ei mitään erityistä luksusta, mutta käyttöautona osoittautunut toimivaksi ja yllättävän hyväksi talviautoksi ( suurin epäilys oli sen suhteen ). Ostospäätökseen vaikutti koeajot eri merkeillä ja hinta/siihen mitä saa ( huom. takuut ja varustelu ). Ei mikään huono vaihtoehto käyttöautoksi, ainakin kannattaa voittaa ennakkoluulot ja käydä koeajamassa.

14

7851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe

      Minkä mallin daewoo sulla on?

    • Lacetti

      Itsellänio on Daewoon Lacetista aivan samansuuntaisia kokemuksia. Ominaisuudet, varustelu ja hinta kohtaavat selkeästi kilpailijoita paremmin. Mielestäni Lacetti on vielä hämmästyttävän tyylikäs, siitä kiitos italialaiselle muotoilulle. Mitään ongelmia ei ole ollut.

    • 206EX

      Kalossi on ollut todella positiivinen yllätys talvi keleillä. Tuntuu ,että mitä huonompi keli niin sitä paremmin edetään. Istuu tiessä kuin tauti ja jos onnistuu saada luisuun nin on helppo oikaista. Hakkaa mennentullen edellisen 206 pösön.

    • vaa...

      poijaat. Kylhä siin taewootiss amuit ominaisuuksii riittää, ku meettä tarjoo sitä vaihossa...Ei meinaa kelepaa ko romurauaks

      • Getzisti

        Saatta vielä nähdä että Suomessakin tullaan myymään kiinassa valmistettuja autoja huomattavati halvemmalla ja laatuakaan ei tarvitse hävetä.
        Aasian teollisuusmahdit osaavat valmistaa edullisia ja erittäin laadukkaita tuotteita, autot ovat uusi esim täällä takapohjolassa.
        Ja, eipä nuo Korean auto paljoa uutena maksa mutta arvo alenee suhteessa huomattavasti vähemmän kuin näillä "eurolaatuautoilla".
        Miksi maksaa merkistä enemmän jota useassa tapauksessa täytyy korjaamolla käyttää tämän tästä?
        En minä ainakaan välitä maksaa statuksesta, sitä saa jo nykyisestäkin Hyundaista.
        toimii hyvin,eikä ongelmia, talvikaan ei ongelmia tee.
        Kokeilkaa ja puhukaa sitten vasta, nuo jästipäiset ennakkoluulot ovat itsepetosta ja huonoa itsetuntoa.


    • Nimetön

      On se kiva asia että monella daewoon omistajalla menee hyvin.Tässä oma mielipiteeni.

      Olen ajanut evanda cdx automaatilla kohta 60000 km.Autosta on vaihdettu airbägien kaapeli, etupyörän laakerit ja oikean etupyörän nopeusanturi ja viimeksi mainittu on korjattu KOLME kertaa ja on taas rikki.
      En viitsi ees ajaa korjaamolle sitä paskaa . kolmen vuoden takuu kun on niin vien sen sit just ennen ku myyn ni menee paremmin kaupaks ;-).

      ABC ja TCS ei siis toimi ku se nopeusanturi on rikki, mutta ei sen väliä koska ku se TCS rupee puuttuu liukkaalla peliin ni tekee mieli huutaa että LASIT PÄÄHÄN KU SORVATAAN sen verran hurja metallin kalkatus siitä kuuluu, miten lie korealaiset toteuttaneet "sutimiseneston".

      CDEEE soitin on kans ihan helvetin mainio peli. Jos yrittää vaihtaa cdeetä siitä boxista niin on ihan tuurista kiinni meneeks se soitin jumiin siten että näytössä lukee cderror ja kaikkien cdpaikkojen numerot vilkkuu punaisella.

      No se taas korjaantuu sillä että ottaa virrat pois tarpeeks pitkäks aikaa.Yleensä se toimii taas aamulla ku lähtee töihin.


      korean mersussa on myös ominaisuuksia jotka on hyvä ottaa huomioon.

      -Ei ole ajovalojen pesimiä
      -AT ilmastoinnin näyttö ei pidä paikkaansa
      -Ilmastoinnin näyttö on HELVETIN kirkas eikä sitä voi säätää
      -Keskikonsolin ilmasuuttimet on aina auki.
      -Bensamittari kusettaa eikä näytä koskaan täyttä.

      • Hyunwoo

        Kerrotko noiden mielikuvituspaskajuttujen jälkeen mulle mikä ihme on ABC?


      • Nimetön
        Hyunwoo kirjoitti:

        Kerrotko noiden mielikuvituspaskajuttujen jälkeen mulle mikä ihme on ABC?

        jess onneks joku daewoon puolustaja syynäs ton teksin läpi ja löys kirjoitusvirheen .Saatiin taas rienaajalta uskottavuus pois.

        Lue ABC = ABS ;-)Kaikki tossa jutussa on totta.Valitettavasti.

        Arvasin että jos tänne kirjoittaa jotain negatiivista, niin juttua väitetään keksityksi.

        En väitä että kaikissa daewooissa on nämä viat , mutta nämä ovat sattuneet omalle kohdalle.Jos muita kirjoituksia lukee niin voi päätellä että suurin osa omistajista on tyytyväisiä autoonsa.

        Eli voit vetää henkeä ja rauhoittua.Merkkinä daewoo on varmasti ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin.Huonoja yksilöitä voi silti sattua kohdalle.


      • Omistaja

        Kaksi kertaa jarrulevyt vaihdettu, bensamittarin anturi vaihdettu sekä vasen takaturvavyö. Korjaamo reissuja yht 3. Autolla ajettu 37000km. Toinen automme peugeot 206 1,4xr vm-02 mittarilukemaan 40000km oli tehty seuraavaa. Tyhjäkäyntiä ohjaava askelmoottori vaihdettu, ruisku purettu kerran, takavalot vaihdettu, kytkintä korjailtu (vaijeri vaihdettu, muutama hela sekä "ulospäin" näkyvien nivelien rasvaus), Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu. Korjaamolla auto oli näiden takia 7 kertaa. Tällä hetkellä mittarissa 90000km. Kytkin pitää edelleen, tosin ajoittain, outoa ääntä. Nyt on pösön kilometrit täynnä ja vaihto edessä ja todennäköisesti Evandaan. Kyllähän sitä Daewootakin joutuu ajoittain korjailemaan kone kun on. Aivan kuten muitakin autoja. Pösökin on ollut ihan mukava peli pienistä vaikeuksista huolimatta. Daewoosta olen kuitenkin saanut hyviä kokemuksia. Pitkä takuu, varustelu ja "edullisuus" ovat syyt miksi hankimme toisen Daewoon. En tiedä mikä on Kaloksen jälleenmyyntiarvo vuoden päästä kun se lähtee vaihtoon. Mittarissa tuolloin 90000km. Pösön ostohinnasta on vajaassa kolmessa vuodessa tippunut pois keskimäärin 45% (otos 5 autoliikettä). Luulen että samoissa luvuissa pyörii hyvitys hinta muissakin merkeissä.


      • -ah-
        Omistaja kirjoitti:

        Kaksi kertaa jarrulevyt vaihdettu, bensamittarin anturi vaihdettu sekä vasen takaturvavyö. Korjaamo reissuja yht 3. Autolla ajettu 37000km. Toinen automme peugeot 206 1,4xr vm-02 mittarilukemaan 40000km oli tehty seuraavaa. Tyhjäkäyntiä ohjaava askelmoottori vaihdettu, ruisku purettu kerran, takavalot vaihdettu, kytkintä korjailtu (vaijeri vaihdettu, muutama hela sekä "ulospäin" näkyvien nivelien rasvaus), Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu. Korjaamolla auto oli näiden takia 7 kertaa. Tällä hetkellä mittarissa 90000km. Kytkin pitää edelleen, tosin ajoittain, outoa ääntä. Nyt on pösön kilometrit täynnä ja vaihto edessä ja todennäköisesti Evandaan. Kyllähän sitä Daewootakin joutuu ajoittain korjailemaan kone kun on. Aivan kuten muitakin autoja. Pösökin on ollut ihan mukava peli pienistä vaikeuksista huolimatta. Daewoosta olen kuitenkin saanut hyviä kokemuksia. Pitkä takuu, varustelu ja "edullisuus" ovat syyt miksi hankimme toisen Daewoon. En tiedä mikä on Kaloksen jälleenmyyntiarvo vuoden päästä kun se lähtee vaihtoon. Mittarissa tuolloin 90000km. Pösön ostohinnasta on vajaassa kolmessa vuodessa tippunut pois keskimäärin 45% (otos 5 autoliikettä). Luulen että samoissa luvuissa pyörii hyvitys hinta muissakin merkeissä.

        Nubira Sedan, ajettu noin 22000km.

        Ainoa ongelma takkuileva bensamittari, huollossa oli tarkoitus tehdä asialle jotain (takuuseen), mutta mittari alkokin toimia ennen kun huoltoon ehdittiin. Muuten ei mitään ongelmia, auto on kerran käynyt normaalissa määräaikaishuollossa.


      • 7kk ja 7tkm
        Nimetön kirjoitti:

        jess onneks joku daewoon puolustaja syynäs ton teksin läpi ja löys kirjoitusvirheen .Saatiin taas rienaajalta uskottavuus pois.

        Lue ABC = ABS ;-)Kaikki tossa jutussa on totta.Valitettavasti.

        Arvasin että jos tänne kirjoittaa jotain negatiivista, niin juttua väitetään keksityksi.

        En väitä että kaikissa daewooissa on nämä viat , mutta nämä ovat sattuneet omalle kohdalle.Jos muita kirjoituksia lukee niin voi päätellä että suurin osa omistajista on tyytyväisiä autoonsa.

        Eli voit vetää henkeä ja rauhoittua.Merkkinä daewoo on varmasti ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin.Huonoja yksilöitä voi silti sattua kohdalle.

        Kiva käyttöauto ja tilava.
        Sopii ihan hyvin ainakin Etelä-Suomen talveen.


    • Jouni

      Ajettu kyseisellä autolla 24tk eikä tähän asti ole ilmaantunut minkäänlaista vikaa. Ajan kylläkin pääasiassa maantieajoa.
      Huurteenpoisto ja lämmityskin tuntuvat pelittävän moitteettomasti.

    • daewoo ruostuu
    • Mane

      Ostin Daewoo kaloksen 1,5 vuotta sitten ajanut olen noin 40 000. Itse olen tykännyt autosta.
      ENNEMMIN KALOS KUN BMW.
      Mulle auto on kulkuväline eikämikään munan jatke
      kuten useilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe