Olen 14 vuotias poika ja olen huolissani siitä että olenko altistunut asbestille. Olin tänään keran hylätyllä tehtaalla ja siellä oli asbesti varoituksia. En tiennyt mitä tämä asbesti oikeastaan on joten jatkoin matkaa ja tutkiskelin paikkoja. Olin siellä noin 3 h ja en ollut koko ajan sisä tiloissa.
voiko asbesti haittoja tulla jos on altistunut3-5h
4
165
Vastaukset
- eimitään
Turhaan huolehdit ellet ole hihhuli.
- asbestialistus
Niin ja vielä se lisäys minulta että minulla on ollut syöpä 2009-2011
- asweee
Asbesti on eristysaine vaikka putkien tai kuumankestävien seinien pinnalla.
-Työntekijät hengitti pölyä sitä levittäessään, ja kuidut jäi keuhkoihin.
-Jos et repinyt mitään auki, et saanut mitään.
-Vanha laitos voi olla halvempaa hylätä, kuin purkaa asbestityönä.
-Suuri vaara voi olla romahdus kuljettaessa paikoissa, jossa ei saa olla... - syöpis
Autuaan tietämätön. Olin 60-luvun alkupuolella kahden eristäjän apurina. Aamuisin ensimmäinen tehtäväni oli valmistaa eristäjille paljullinen eristysmassaa.
Matalassa, tuulettamattomassa tilassa revin auki paperisen asbestijauhosäkin. Ravistin pöllyävän sisuksen tynnyrin puolikkaaseen ja ryhdyin tekemään massaa.
Ilman mitään suojaimia!
Tuo toistui pari viikkoa joka aamu ja muutaman kerran päivän mittaan.
Poltin myös tupakkaa mutta säkin tyhjentämisen jälkeen ilma oli niin pölyinen, että sätkälle oli mentävä muualle.
Olen nyt 71v ja ollut tupakoimatta 32-vuotta. Ei hämminkiä mutta jälkeen päin hieman hirvittää.
Suhteuta oma altistumisesi minun kokemukseeni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.933970Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973337Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1302654Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2152063Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m891826Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211809Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä991780- 1141607
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11311- 571222