Olen 14 vuotias poika ja olen huolissani siitä että olenko altistunut asbestille. Olin tänään keran hylätyllä tehtaalla ja siellä oli asbesti varoituksia. En tiennyt mitä tämä asbesti oikeastaan on joten jatkoin matkaa ja tutkiskelin paikkoja. Olin siellä noin 3 h ja en ollut koko ajan sisä tiloissa.
voiko asbesti haittoja tulla jos on altistunut3-5h
4
200
Vastaukset
- eimitään
Turhaan huolehdit ellet ole hihhuli.
- asbestialistus
Niin ja vielä se lisäys minulta että minulla on ollut syöpä 2009-2011
- asweee
Asbesti on eristysaine vaikka putkien tai kuumankestävien seinien pinnalla.
-Työntekijät hengitti pölyä sitä levittäessään, ja kuidut jäi keuhkoihin.
-Jos et repinyt mitään auki, et saanut mitään.
-Vanha laitos voi olla halvempaa hylätä, kuin purkaa asbestityönä.
-Suuri vaara voi olla romahdus kuljettaessa paikoissa, jossa ei saa olla... - syöpis
Autuaan tietämätön. Olin 60-luvun alkupuolella kahden eristäjän apurina. Aamuisin ensimmäinen tehtäväni oli valmistaa eristäjille paljullinen eristysmassaa.
Matalassa, tuulettamattomassa tilassa revin auki paperisen asbestijauhosäkin. Ravistin pöllyävän sisuksen tynnyrin puolikkaaseen ja ryhdyin tekemään massaa.
Ilman mitään suojaimia!
Tuo toistui pari viikkoa joka aamu ja muutaman kerran päivän mittaan.
Poltin myös tupakkaa mutta säkin tyhjentämisen jälkeen ilma oli niin pölyinen, että sätkälle oli mentävä muualle.
Olen nyt 71v ja ollut tupakoimatta 32-vuotta. Ei hämminkiä mutta jälkeen päin hieman hirvittää.
Suhteuta oma altistumisesi minun kokemukseeni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2291104Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 128909
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807- 68777