Olen 14 vuotias poika ja olen huolissani siitä että olenko altistunut asbestille. Olin tänään keran hylätyllä tehtaalla ja siellä oli asbesti varoituksia. En tiennyt mitä tämä asbesti oikeastaan on joten jatkoin matkaa ja tutkiskelin paikkoja. Olin siellä noin 3 h ja en ollut koko ajan sisä tiloissa.
Vastaukset 4
- eimitään
Turhaan huolehdit ellet ole hihhuli.
- asbestialistus
Niin ja vielä se lisäys minulta että minulla on ollut syöpä 2009-2011
- asweee
Asbesti on eristysaine vaikka putkien tai kuumankestävien seinien pinnalla.
-Työntekijät hengitti pölyä sitä levittäessään, ja kuidut jäi keuhkoihin.
-Jos et repinyt mitään auki, et saanut mitään.
-Vanha laitos voi olla halvempaa hylätä, kuin purkaa asbestityönä.
-Suuri vaara voi olla romahdus kuljettaessa paikoissa, jossa ei saa olla... - syöpis
Autuaan tietämätön. Olin 60-luvun alkupuolella kahden eristäjän apurina. Aamuisin ensimmäinen tehtäväni oli valmistaa eristäjille paljullinen eristysmassaa.
Matalassa, tuulettamattomassa tilassa revin auki paperisen asbestijauhosäkin. Ravistin pöllyävän sisuksen tynnyrin puolikkaaseen ja ryhdyin tekemään massaa.
Ilman mitään suojaimia!
Tuo toistui pari viikkoa joka aamu ja muutaman kerran päivän mittaan.
Poltin myös tupakkaa mutta säkin tyhjentämisen jälkeen ilma oli niin pölyinen, että sätkälle oli mentävä muualle.
Olen nyt 71v ja ollut tupakoimatta 32-vuotta. Ei hämminkiä mutta jälkeen päin hieman hirvittää.
Suhteuta oma altistumisesi minun kokemukseeni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 159790
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22777Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103760Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192650- 22592
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35544VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 57455
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54428
- 40407