Tupakoinnin lopettaminen ja kofeiini

lopettamassa

Olen lopettelemassa tupakan polttoa ja tullut kosketuksiin vieroitusoireiden kanssa. Älkää kuitatko nikotiinin vieroitusoireena ilmentyvää univaikeutta ja väsymystä juomalla paljon kahvia. Iski todella pahan ja sekavan olon meikäläiselle. Stumppi.fi sivulla mainitaan myös: "Kahvin juominen voi pahentaa vieroitusoireita, koska kofeiini poistuu elimistöstä hitaammin tupakoinnin lopettamisen jälkeen."
Nikotiinin vieroitusoireet itsellä: koko päivän töissä selittämättömästi vituttanut aivan turhat asiat. Yöllä vaikea nukahataa ja aamulla väsyttää. Keskittymiskyky kärsinyt.
Kyllähän tämä elämää häiritsis jollei parin viikon päästä hellittäis.

4

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainenmaasedulta56

Mulla vasta toinen päivä ilman tupakkaa, hermot kireellä , unihäiriöitä.
      Aio kyllä selvitä tästä, eniten pelkään sitä hikoilua joka todennäköisesti alkaa pian, se on pahinta

• tupakkaprobleema

Pakko itsekin käydä lakkoon uudelleen. Maaliskuussa kusahti 3v lakko ja sieltä asti olen kamppaillut. Kaksi kertaa olen tämän ajanjakson aikana ollut 1kk ilman ja useita lyhyempiä aikoja. Aina vain ratkennut uudestaan. Juhannuksesta palanut melkein joka päivä sätkä huulessa. Päässä pyörii vain tupakka ja kun aamulla herää niin heti on sytytettävä. Pitikin ratketa tupakkaan kännissä. Huomenna lähtee kaikki tupakka vehkeet sytkäreitä myöten roskiin.

• 71v

Yksilöllisiä eroja. Tupakointia noin 20-vuotta joista viimeisinä vuosina 30 savuketta / päivä. Olin lopettanut niin monta kertaa, että tällä kerralla vain siirsin ensimmäisen savukkeen sytyttämistä.
      Perkeleellinen ensimmäinen päivä. Palattuani töistä onnittelin itseäni selvittyäni siihenkin saakka. Jatkoin haastetta ja kehoitin vaimoa tuhoamaan savukkeet koska en luottanut itseeni.

Muutaman viikon olin kipeä. Kävin lekurissa useita päiviä kestäneen päänsäryn vuoksi. Rauhoittava lääke oli lausuma, että häkä tekee tilaa happimolekyyleille.
      Vatsa oli sekaisin.
      Pari kuukautta heräilin öisin. Ensin siihen, että poltin unissani vuoteessa, mitä en ole tehnyt koskaan. Heräsin aina siihen kun natsa alkoi polttamaan sormiani.
      Sitten ryhdyin unissani ostelemaan tupakkaa. Aina sama tilanne R-kioskilla.
      Heräsin siihen kun olin unessani sytyttämässä savuketta. "Hei! Minunhan pitää siirtää seuraavan sytyttämistä"!

Noiden kuukausien jälkeen palasivat yöuneni normaaleiksi mutta toisten savut tuoksuivat käsittämättömän nautinnollisilta.

Meni useita vuosia ennen kuin aloin uskomaan päässeeni suurimmalta osin eroon tupakasta.

Muutaman alkupäivän jälkeen ainoana motiivina tuskan kärsimiseen oli se, että kidutus olisi mennyt hukkaan jos olisin kokeillut edes yksiä henkosia.

• Helpotti

Jännä juttu, lopetin aikoinaan tupakoinnin 5 vuoden röökaamisen jälkeen, ja olo oli heti 1. päivästä lähtien oli parempi kuin tupakoidessa. Kauheeta paskaa rööki, ikinä en enää moista sköndää vedä sisääni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe