Kotimaiset elokuvat 99 prosenttisesti sontaa

As.tunt

Samat Pääkköset, Leppilammet, Hissu Hietalahdet, Krista Kososet ym. huonot näyttelijät samoissa huonosti käsikirjoitetuissa, huonosti lavastetuissa, huonosti äänitetyissä ja huonosti ohjatuissa elokuvissa. Nyky-Suomi-elokuvan taso on suorastaan ala-arvoinen. Joka osa-alue mättää ja pahasti.

10

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöpönenä69

Niin totta...

• Nöpönenä69

Niin...True story...

• puhdistus-sontaa

Totta valitettavasti Puhdistuskin oli sontaa toivottavasti joku tekee siitä oikean elokuvan

• Velcoro

Saavat tukea ja pakko tehdä sillä rahalla jotain. Tässä lopputulema, kaikki elokuvat ja sarjat aivan hirveää kuraa. Asiaa voi verrata vaikka Ruotsin vastaavaan tarjontaan.

• näyttelijätjakässärit

Mielestäni näyttelijät ovat suomessa hyvin lahjakkaita ja monipuolisia.
      Kyse on useasti käsikirjoituksista.
      Käsikirjoitushan on täysin avainasemassa elokuvatuotannossa.
      Tästä huolimatta käsikirjoittajia kohdellaan suomessa tosi erikoisesti.

Tulevaisuus näyttää johtaako tämä esimerkiksi vaikkapa nyt siihen, että lahjakkaat käsikirjoittajat häipyvät kuvioista hyvin äkkiä, tajuttuaan mikä on homman nimi
      ja alkavatkin sijoittaa aikaansa siihen, että käännättävät tekstejään toiselle kielelle ja alkavat markkinoimaan potentiaalisiksi katsomiaan käsikirjoituksiaan ulos suomesta esimerkiksi venäjälle tai usaan missä käsikirjoittajien arvostus/palkkaus on AIVAN täysin toinen - hyvistä käsikirjoittajista suorastaan taistellaan ja se näkyy suoraan kirjoittajien tilipusseissa.

Jostain tulee tällainen oletus, että suomessa käsikirjoittaja saa hädin tuskin omansa (panostuksen, ajankäytön, taustatyön, jne)pois.

Härskeintä lienee se, kun näkee että jotkut ohjaajat eivät vaivaudu kiitospuheissaan edes mainitsemaan kirjoittajaa kun itse maiskuttelevat valokeilassa? Toki löytyy ohjaajia jotka arvostavat toisen työtä.

Ehkäpä tulevaisuudessa yhä useammin ohjaajat ja tuottajat haluavat itsekin käsikirjoittaa pienessä suomessa mieluiten elokuvansa ihan itse ilman erikseen palkattua käsikirjoittajaa tai jo olemassa olevaa alkuperäiskäsikirjoitusta jonka pohjalle rakentaa elokuvaa, tiedä häntä sitten.

Vaikka elokuvaa kuinka markkinoitaisiin kuuluisan ohjaajan nimellä, se ei kiinnosta ketään sen kummemmin jos käsikirjoitus on tylsä, ei sitä silloin yleisö mene katsomaan.

• seppokorpela

Kaiken alku on käsikirjoitus. Käsikirjoitus ja esisuunnittelu takaavat elokuvan
        onnistumisen. Näyttelijätkässärit puhuu arvokkaita sanoja. Suomalaisten on
        nostettava itse elokuvan tasoa ylös - kukaan muu ei meitä auta. Laadun
        parantamisen järjestelmä, digitaaliset ohjeistukset auttavat. Seppo Korpela
        Nokia

• Pääkkökrisu

Aloitus on aivan totta.

• seppokorpela

Elokuvan tuottaminen on vaikeaa pienillä rahalla. Tarvitaan laadun varmistusta. Elämä
      on kiireistä ja itse kehittelen digiohjelmaa, joka ohjeistaa kirjoittamaan tarinoita oikein,
      jännittävästi, kiinnostavasti, uudesti ja yllättävästi. Olen huomannut, että tarvitaan
      automaatti. Käsityönä tarinat eivät synny, ulkopuolinen apu on välttämätöntä.
      Suomessa tarvitaan kaikkien hyväksyttävää kulttuuria, joka ei loukkaa ihmisiä.
      Olen saanut palautetta, että oikeat elämänarvot ovat tärkeitä myös elokuvissa.
      Työn vastapainoksi kulttuuri keventää raskasta päivää, katso spyfilmfinland.com Seppo Korpela Nokia

• ergtt4gerger

Samaa se on ulkomaillakin, monta katottavaa elokuvaa koko maailmassa tulee vuosittain. Maku asioita myös, mikä kiinnostaa ketäkin, vaikuttaa myös siihenkin onko elokuva mielenkiintoinen..

• 70-80

On silti helvetin paljon parempaa kuin se sonta mitä 70- ja 80-luvuilla tuotettiin. Se oli aivan uskomatonta kuraa, jotain neuvostoliittopropagandaa ja turhapuroja. Tosin kukaan ei tainnut edes katsoa muuta kuin niitä turhapuroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3748
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3048
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      277
      2847
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1955
    5. 226
      1544
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      4
      1181
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1163
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1061
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1035
    Aihe