Samat Pääkköset, Leppilammet, Hissu Hietalahdet, Krista Kososet ym. huonot näyttelijät samoissa huonosti käsikirjoitetuissa, huonosti lavastetuissa, huonosti äänitetyissä ja huonosti ohjatuissa elokuvissa. Nyky-Suomi-elokuvan taso on suorastaan ala-arvoinen. Joka osa-alue mättää ja pahasti.
Kotimaiset elokuvat 99 prosenttisesti sontaa
10
170
Vastaukset
- Nöpönenä69
Niin totta...
- Nöpönenä69
Niin...True story...
- puhdistus-sontaa
Totta valitettavasti Puhdistuskin oli sontaa toivottavasti joku tekee siitä oikean elokuvan
- Velcoro
Saavat tukea ja pakko tehdä sillä rahalla jotain. Tässä lopputulema, kaikki elokuvat ja sarjat aivan hirveää kuraa. Asiaa voi verrata vaikka Ruotsin vastaavaan tarjontaan.
- näyttelijätjakässärit
Mielestäni näyttelijät ovat suomessa hyvin lahjakkaita ja monipuolisia.
Kyse on useasti käsikirjoituksista.
Käsikirjoitushan on täysin avainasemassa elokuvatuotannossa.
Tästä huolimatta käsikirjoittajia kohdellaan suomessa tosi erikoisesti.
Tulevaisuus näyttää johtaako tämä esimerkiksi vaikkapa nyt siihen, että lahjakkaat käsikirjoittajat häipyvät kuvioista hyvin äkkiä, tajuttuaan mikä on homman nimi
ja alkavatkin sijoittaa aikaansa siihen, että käännättävät tekstejään toiselle kielelle ja alkavat markkinoimaan potentiaalisiksi katsomiaan käsikirjoituksiaan ulos suomesta esimerkiksi venäjälle tai usaan missä käsikirjoittajien arvostus/palkkaus on AIVAN täysin toinen - hyvistä käsikirjoittajista suorastaan taistellaan ja se näkyy suoraan kirjoittajien tilipusseissa.
Jostain tulee tällainen oletus, että suomessa käsikirjoittaja saa hädin tuskin omansa (panostuksen, ajankäytön, taustatyön, jne)pois.
Härskeintä lienee se, kun näkee että jotkut ohjaajat eivät vaivaudu kiitospuheissaan edes mainitsemaan kirjoittajaa kun itse maiskuttelevat valokeilassa? Toki löytyy ohjaajia jotka arvostavat toisen työtä.
Ehkäpä tulevaisuudessa yhä useammin ohjaajat ja tuottajat haluavat itsekin käsikirjoittaa pienessä suomessa mieluiten elokuvansa ihan itse ilman erikseen palkattua käsikirjoittajaa tai jo olemassa olevaa alkuperäiskäsikirjoitusta jonka pohjalle rakentaa elokuvaa, tiedä häntä sitten.
Vaikka elokuvaa kuinka markkinoitaisiin kuuluisan ohjaajan nimellä, se ei kiinnosta ketään sen kummemmin jos käsikirjoitus on tylsä, ei sitä silloin yleisö mene katsomaan.- seppokorpela
Kaiken alku on käsikirjoitus. Käsikirjoitus ja esisuunnittelu takaavat elokuvan
onnistumisen. Näyttelijätkässärit puhuu arvokkaita sanoja. Suomalaisten on
nostettava itse elokuvan tasoa ylös - kukaan muu ei meitä auta. Laadun
parantamisen järjestelmä, digitaaliset ohjeistukset auttavat. Seppo Korpela
Nokia
- Pääkkökrisu
Aloitus on aivan totta.
- seppokorpela
Elokuvan tuottaminen on vaikeaa pienillä rahalla. Tarvitaan laadun varmistusta. Elämä
on kiireistä ja itse kehittelen digiohjelmaa, joka ohjeistaa kirjoittamaan tarinoita oikein,
jännittävästi, kiinnostavasti, uudesti ja yllättävästi. Olen huomannut, että tarvitaan
automaatti. Käsityönä tarinat eivät synny, ulkopuolinen apu on välttämätöntä.
Suomessa tarvitaan kaikkien hyväksyttävää kulttuuria, joka ei loukkaa ihmisiä.
Olen saanut palautetta, että oikeat elämänarvot ovat tärkeitä myös elokuvissa.
Työn vastapainoksi kulttuuri keventää raskasta päivää, katso spyfilmfinland.com Seppo Korpela Nokia - ergtt4gerger
Samaa se on ulkomaillakin, monta katottavaa elokuvaa koko maailmassa tulee vuosittain. Maku asioita myös, mikä kiinnostaa ketäkin, vaikuttaa myös siihenkin onko elokuva mielenkiintoinen..
- 70-80
On silti helvetin paljon parempaa kuin se sonta mitä 70- ja 80-luvuilla tuotettiin. Se oli aivan uskomatonta kuraa, jotain neuvostoliittopropagandaa ja turhapuroja. Tosin kukaan ei tainnut edes katsoa muuta kuin niitä turhapuroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346