Miksi mastoja ei mainosteta?

Stubbendaaliporista

Myllyjä on tarjolla vaikka kuinka, mutta mastoja ei. Tuollaista reilun 200 kilon mötikkää ei voi ihan mihin tahansa tolppaan ripustaa, ja kun se pitäisi saada helposti alas huoltamista varten, niin vaikeaksi menee.

Korkeuttakin mastolla ohjeiden mukaan pitäisi olla niin maan pirkuleesti. Jos tiedätte mastoja, jotka ovat yli 20-metrisiä, jotka saa helposti alas ja jotka kestävät noin viiden kilowatin myllyn, niin kertokaahan.

Maston hinta kai nousee selvästi myllyn hintaa korkeammaksi.

6

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä
    • ahaaha

www.tori .fi

• Jääioostamata

Samaa olen ihmetellyt itse. Kun etsin mökille sähköistysratkaisua, niin löysin vaikka kuinka monta firmaa, jotka tarjosivat erilaisia kokonaisratkaisuja paneeleista (vaikka koko mökin sähköistys), mutta en ainuttakaan, joka olisi tarjonnut myllyn ja maston pystytettynä.

No, hankin paljon paneeleita, jotta pärjään vähän pitemmällekin syksyyn, joten en enää myllyä tarvitse. Suunnittelin kuitenkin Windspot-myllyn hankkimista ja vehkeestä lukiessani opin, että se tarvitsee säännöllistä huoltoa. Se tarkoittaa sitä, että tornin pitäisi olla helposti laskettava ja myös kestävä.

Eivät osaa suomalaiset, ei ole palvelukulttuuria, ei kykyä tehdä firmojen välistä yhteistyötä.

• huonotuotto

Oletko katsonut Windspot myllyjen tuottokäyriä? Myllyt eivät tuota juuri mitään Suomessa vallitsevilla keskituulilla. Täysi teho saadaan vasta 12m/s kovalla tuulella. Tavallinen 3-5m/s tuuli tuottaa alle neljäsosan huipputehosta.

• Jääioostamata

"Oletko katsonut Windspot myllyjen tuottokäyriä?"

Joo, lukenut myös mittaustuloksia. Tiedän hyvin, että valmistajan lupaukset ovat puutaheinää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1044
    2. 65
      913
    3. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      898
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      47
      882
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      49
      811
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      684
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      649
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      526
    Aihe