Ja ajan kanssa huomaa ettei tulekaan onnelliseksi tottelemalla heitä.
Uskovaiset yrittävät dominoida sinua säännöillään
14
<50
Vastaukset
- totito
Monet uskonnolliset johtajat kuvittelevat olevansa ainoita jotka tietävät oikean totuuden jumalasta ja muiden pitäisi sitten tanssia hänen pillinsä mukaan.
- paremmintietävät
Onko kukaan tutkinut miksi ihmisryhmä evolutiivisessa näkökulmassa hakeutuu käskytettäväksi ja miksi jostain tulee käskejiä?
- tturi
Näitä kuseisia määrääviä jumalansanansaattajia voi hyvinkin olla dominoivia narsisteja.
- luulisin.näin
paremmintietävät kirjoitti:
Onko kukaan tutkinut miksi ihmisryhmä evolutiivisessa näkökulmassa hakeutuu käskytettäväksi ja miksi jostain tulee käskejiä?
Johdettavat hyötyvät stokastisesti paremmasta yhteistyön koordinaatiosta ja käskyttäjät persoonansa laajennuksesta.
- tiedättehän
Ja jälleen kerran yksi ahdistava piirre uskonnoissa? Ei elämästä tarvitse ehdoin tahdoin tehdä vaikeaa kovilla ja vaikeista noudatettavilla uskonnollisilla opeilla.
- joo-0
Mutta sitten uskonnolta putoaa pointti.
- mietilogiikkaa
joo-0 kirjoitti:
Mutta sitten uskonnolta putoaa pointti.
Kysymys kuuluukin miksi yleisimmillä jumalilla on tarvetta saada alaiset pilkuntarkkaan tottelemiseen kovin pienistäkin asioista. Mieti jos joku ihminen sanoisi ettet saa vaikkapa runkata tai tuomitsen sinut. Tai minä sanon pue säkki päällesi ja häpeä. Tai että et saa syödä simpukoita.
Niin. Meillä on kovin erilaisia kokemuksia. Sinua ilmeisesti on manipuloitu? Siis jotkut uskovat ovat manipuloineet sinua? Jos noin on käynyt, ja olet tullut tuosta tilanteesta ainakin tietoiseksi, niin onnittelut siitä.
Minä taas olen saanut elää 56 tähän astista vuottani kohtaamatta suvivirttä rankempaa manipulointia. Selvisin siitä ihan omin voimin.
En koskaan laskenut onnellisuuttani enkä onnettomuuttani sen varaan.Pyrkiikö aloittaja onnellisuuteen? Unohda silloin ihmiset. Ihmiset eivät vie sinua onnen tyyssijaan. Jumala vie. Hän valmisti tien jo noin 2000 vuotta sitten. On tärkeää ymmärtää, ettei ajallisen elämän ole tarkoituskaan olla mukavaa ja leppoisaa.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Biblia (1776) Näitä olen minä teille puhunut, että teillä minussa rauha olis. Maailmassa on teillä tuska; mutta olkaat hyvässä turvassa, minä voitin maailman.Jumalasi on tarjonnut sinulle hullujenhuonekeikkoja ja "siviilissä" sekoilua keskustelupalstoilla. Sellaista se usko todentamattomiin mielikuvitusolentoihin teettää. Mistään muusta elämästä sinulla Jyrki ei ole todennattavaa näyttöä, joten voit luopua uskostasi ja alkaa elää ihmisiksi.
- lunssi
Yrittää aina voi ja saa, mutta yritykseksi jää.
Oikein. Luodun ei kuulu totella luotua, vaan Luojaa. Oikeastaan kaikki menee Luojan säätämällä tavalla ja noudattaen Luojan aikatauluja. Ellei näin olisi, kaikki olisi suhteellista ja epävarmaa.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=aivoituksensaLuojasta ei vain ole todennettavaa näyttöä, joten tällä mainitsemallasi luojalla ei voi olla todennettavia sääntöjä ja aikataulua.
Täten sinun Jyrki on parasta luopua uskostasi.
- näin-sen-näin
>> Uskovaiset yrittävät dominoida sinua säännöillään <<
Uskonnoissa se totuus ja määräysvalta on yleensä yksissä käsissä. Meidän luterilaisuus on uskonnollisesti rampa ankka kun kukaan ei oikein usko eikä kukaan käske. Mutta jos mennään herätysliikkeisiin/vastaaviin, niin siellä voi tullakin suvivirttä rankempaa indoktrinointia ja pikku pojasta saattaa pullahtaa tosiuskova Saarnamies. Hanttiin voi pistää jos haluaa monoa siitä ainoasta yhteisöstä, mihin on koskaan kuulunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747664Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583203- 372496
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj132109Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352054- 221988
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611621
- 181599