Verenpaineestako johtuvaa?

Paineinen

Hei!

Minulla on ollut nyt jo muutaman vuoden jatkuvaa väsymystä, aivosumua (hermostuneisuuttaa, ajatuksen takkuilua ja keskittymiskyvyttömyyttä), pientä päänsärkyä joka tuntuu yleensä tuikkivana samassa kohdassa ja paineentunnetta päässä.

Olen käynyt kolmesti verikokeissa joissa otettu myös kahdesti kilpirauhasen arvot (kaikki kerrat eri lääkärillä), kaikki arvot ovat olleet aina kunnossa, paitsi hemoglobiini 162 ja 168??
Lääkäri tuli siihen lopputulokseen että kroppani on jatkuvassa jännitystilassa (taustalla myös sosiaalistentilanteiden kammoa) ja otetaan verenpainelääkkeet kokeiluun, kun 2vkoa seurattua verenpaineita keskiarvo oli suunnilleen 145 / 90 ja pulssi 80-90. Ihmettelen vain että miksi välillä kun nousen esim. lattialta tai istualtaan seisomaan, niin alkaa huimaamaan ja veri pakenemaan päästä, eikös se ole matalan verenpaineen oire?

Olen 26-vuotias mies 175/82, en polta enkä juo. Liikun n.2-4 krt viikossa. Tosiaankin mietin vain että aiheuttaako kohonnut verenpaine tuollaisia kuvaamiani oireita?

7

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohonnut verenpaine ei itsessään aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia tai oireita. Siksi se onkin niin salakavala.

    • Paineinen

      Lisäyksenä vielä että, kofeiinin käyttäminen tuntuisi voimistavan oireita jossainmäärin, tiedä sitten kuvittelenko vain :D

    • turku86

      keliakia. samoja oireita oli ennen diagnoosia. muita oireita on lihassärky, muistin heikkeneminen,

      • Paineinen

        Hmm, en ihan tuota uskoisi. Kuitenkin nuo tyypillisimmät oireet puuttuvat, kuten iho- ja vatsaongelmat. Joskus 4-5 vuotta sitten kun ensimmäiset oireet alkoivat, niin oli jonkinlainen ärtyneensuolen oireyhtymä mikä meni itsestään ohitse, luultavasti sai alkunsa liiallisesta kahvin juonnista, koska silloin tuli juotua sitä erittäin paljon kun olin vuorotyössä.


    • juyt

      Sulle pitäis varmaan tehdä myös ortostaattinen koe, voit googlata ortostatismi.

    • piinapaine

      Kyllä korkeat paineet voi tunteakin. Itselläni pääkipua korkeilla paineilla. Jos paineet sahaa niin laskiessa hiki valuu kuin laskevassa kuumeessa. Keho väsyy paineissa myös. Olo ei ole hyvä. Aivosumuakin. Alkuun oireita ei ollut vaikka paineet hirvittävät, siis yli200/140

    • Vinistä

      Nyt kannattaisi lähteä siitä, että jos kipua päässä on aina samassa paikassa hyvin paikallisesti, niin asia kannattaa tutkia. Voi olla kyse pienestä aivoverisuonten muutoksesta, joka aiheuttaa kuvaamiasi oireita. Oletko seurannut verenpainetta kotona vai vastaanotolla mitattu? Paineet eivät vielä ole hirveän korkeat, alapaine kylläkin koholla. Ylösnoustessa huimaus viittaa ortostaattiseen verenpaineeseen, eli elimistösi korjaa hitaasti verenpaineet kun asennon äkkiä muuttuu, tämä on ihan hyvänlaatuinen ilmiö.

      Onko sinulla niskavaivoja? Niska-hartiavaivat aiheuttavat myös kuvaamiasi oireita. Kokeile käydä vaikka 10xhyvässä niska-hartia-selkähieronnassa ja liiku kevyesti raikkaassa ilmassa, se auttaa jos kyse on tästä. Onko sinulla taipumus jännittää leukaa/purra hampaita? Yritä keksiä itsellesi joku tosi hyvä rentoutumiskeino, ja kiinnitä huomiota etten jännitä niskaa/leukaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe