Puolison sukulaiset utelevat, olenko raskaana

fatladE

Nyt kyllä v*tuttaa ja pahasti, eli pienimuotoinen avautuminen luvassa, kiitos ja anteeksi jo etukäteen...

Eli. Minä olen aina ollut iso. Tai no, aina ja aina, joskus yläaste-lukioaikaan olin vain hiukan pyöreä (tyyliin korkeintaan 10 kg ylipainoa), mutta huonon itsetunnon ja vääristyneen minäkuvan takia pidin itseäni suorastaan sairaalloisen lihavana, ja nyt, vajaa 30-vuotiaana naisena, olen oikeasti lihava. Ja sinänsä ei siinä mitään, olen oppinut (tai ainakin luullut oppineeni) hyväksymään itseni ulkomuodollisesti, ja olen täysin terve painostani huolimatta. Minulla on myös aina ennen ollut vientiä miesrintamalla koostani huolimatta, joten olen antanut itseinhon väistyä ja oppinut rakastamaan itseäni päästä joka ainoan matkalla vastaantulevasta makkaran kautta varpaisiin saakka.

Mutta nyt tuntuu, että kaikki tämä vaivalla ja äärimmäisen suurella työllä ja tuskalla rakennettu itseluottamus on menetetty. Tavattuani avopuolisoni aloin oikeasti huolestumaan painostani, en siksi, että en kelpaisi hänelle näin, vaan koska haluan mahdollisimman terveen elämän, että pysyisin terveenä ja hyvinvoipana hamaan loppuun saakka: jätin turhat herkuttelut ja kuoharit sikseen, ja päätös onkin kantanut hedelmää, olenhan onnistunut saamaan painoni laskemaan (hitaasti mutta varmasti) alaspäin. Hoikkaa minusta tuskin koskaan tulee, mutta jo pelkkä tieto laihtumisesta nostaa mielialaa kummasti!

...tai ainakin nosti, tähän iltaan saakka. Sain nimittäin kuulla puolisoltani, että hänen sukulaisensa ovat udelleet häneltä olenko raskaana, pömppömahastani johtuen. Rehellisesti sanottuna tekisi mieli vain mennä nyt ähtämään itsensä täyteen herkkuja, etenkin nyt, kun viinipullo on melkein yhtä tyhjä kuin sydänkin. Tuli nimittäin tosi paha mieli, enkä yhtään tiedä mitä tehdä. Miehelle en vihoitella halua, mutta olis nyt prkele yhden kerran pitänyt suunsa kiinni! Eihän tämä tilanne (minun lihavuuteni) ole todellakaan hänen vikansa, mutta kyllä se kieltämättä loukkaa todella paljon, että minun koostani udellaan häneltä, ihan kuin eivät sukulaisensa koskaan aiemmin olisi lihavaa naisihmistä tavanneet! (Itse asiassa olen tällä hetkellä niin vihainen, että en tiedä haluanko enää osallistua hänen puolensa sukulaisten juhliin, vai toimittaisinko ko. sukulaisille ruokapäiväkirjan ja surkuttelisin traumaattista elämääni (olen oikeastikin joutunut käymään läpi todella rankkoja asioita, mutta en minä pelkästään niistä johtuen paksu ole, saisinpahan vaan puolison suvun hiljaiseksi… ).)

Oikeastaan. Kaikista pahinta koko tilanteessa on se, että minä luulin puolisoni suvun minut hyväksyvän minut oikeasti tällaisena kuin olen, kiloinani kaikkineni. En toki väitä, ettei näin olisi, mutta ainakin nyt ihan selkeästi surettaa ja masentaa tämä miehen sukulaisten utelu. Minun mahani on aina ollut iso, tulevaisuudessa toivottavasti pienempi, mutta en minä missään tapauksessa raskaana ole, ettäs tietävät!

Mies meni jo nukkumaan, vaan minä en saa unta. Sen kunniaksi taidan ottaa viimeisen lasin viiniä, ja miettiä, että mitäs nyt. Toki, jos jollakin muulla heräsi into kertoa mielipiteensä tai kommentoida, niin kenttä on vapaa. Pakko myöntää, että ehkä kenties semisti pientä ylireagointia ilmassa mahdollisesti, mutta nyt ei kyllä vaan onnistu millään laittaa asiaa oikeisiin mittasuhteisiinsa! Eli kuten alussakin sanoin, kiitos ja anteeksi.

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinenA

      Hui hai miehesi typerät sukulaiset---lisää vettä myllyyn vaan,,

    • hartaastipullukka

      Tsemppiä sulle! Nenä pystyyn ja tavoitetta kohti! Mulla kuuluu ihan omaan sukuuni täti, joka aina katselee "tietyllä" tavalla vatsaani, jos tiukempi pusero päällä. Olen myös herkkulakossa ja harrastan kuntosalia ja muutakin liikuntaa eli "työn alla olen" ja samasta syystä kuin sinä. Haluan viettää loppuelämää terveempänä ja hiukan hoikempana. Meillä on jo yksi lapsi, mutta sehän innoittaa odottamaan toista... Kun pistää vihaksi, niin lähden lenkille. ;) :D

    • keddu

      Miehen olisi kannattanut olla hiljaa sukulaisen möläytyksestä. Meilläkin on suvussa möläyttelijöitä, mm ukkini ja isäni ovat erittäin julmia naisten arvostelijoita... mutta ne vaan pitää osata jättää omaan arvoonsa. Tuskin koko suku sinusta pahasti ajattelee vaan joku yksittäinen pyllerötäti? Aamu iltaa viisaampi, ei kannata ottaa nokkiinsa vaikka loukattu olo onkin. Ei sinun tarvitse esittää kenellekään yhtään mitään, olet vain se kuka olet ja riittää kun miehesi sinua rakastaa ja haluaa, eikös vain

    • emmehänluovuta

      Mies halusi olla rehellinen sinulle suvunsa puheista sinuun kohdistuen, eikä pimittää sinulta sitä tietoa ja katsoa kun selkäsi takana puhutaan sellaista jota et pysty sulattamaan. Ei hän halunnut katsoa, että elät valheessa ja hymyilet sellaisille ihmisille jotka eivät ansaitse nähdä kaunista hymyäsi ja valloittavaa luonnettasi. Sinulla on täysi oikeus ottaa etäisyyttä heistä.

      Suvun rumasti aseteltuja sanoja ei voi kukaan puolustaa, mutta he varmasti olettavat että teette lapsen jossain vaiheessa, varsinkin kun olet alkanut elämään terveellisemmin. Se on monesti sellainen merkki mikä kertoo siitä että yritys on käynnissä. Ja se miksi he yhtäkkiä ovat luulleet että vatsasi olisi pömpöttäisi voi johtua siitä että se on tullut timmimmäski/tiukentunut, mikä on itseasiassa hieno homma, koska se tietää sitä että rasvaa on palanut sieltä jo terveellisellä nopeudella.

      Painosi on ollut sinulle tiukka paikka kerran ja et ikinä voisi kuvitella kommentoivasi toisten ihmisten painosta. Ne ihmiset joille paino ja ulkonäkö eivät ole olleet ongelma henkisellä tasolla eivät pysty mitenkään ymmärtämään sitä että sanat voisivat itseasiassa satuttaa.

      Vaikka tämä tuntuu itsellesi takapakille monellakin tapaa niin minusta olet siltikin saavuttanut ennemmin jotakin, kuin menettänyt, vaikka et haluaisikaan olla enää muuten kuin virallisesti perhettä miehesi suvun kanssa. Olet tullut timmimmäksi ajan kanssa uusien tapojen myötä ja sinulla on rehellinen mies jonka kanssa haluat elää loppuun saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe