Hei
Kuka osaisi neuvoa..
Loma alkoi viimeviikolla jota olen hieman odottanutkin.
Nyt ensimmäinen viikko menossa ja masentaa, mikään ei juuri huvita, olen pelokas, ahdistaa , hermostunut, jännittynyt, hermot palaa pienestä.
Viime talvilomalla tuli myös sellainen masennustunne.
Mistä tämä voi oikein johtua, tämähän pitäisi olla toisinpäin.
Pitääkö työ minut kiireisenä etten kerkeä ajatella?
Työ myös on melko fyysistä, jotta vaikuttaako se...
Nyt ei ole kyse mistään pienestä alakulosta...
Loma alkoi, masennus iski
16
4993
Vastaukset
- minullapäinvastoin
Oletko niitä henkilöitä, jotka kaipaavat jatkuvasti jotain käsillä tekemistä ja päiväohjelmaa. Saattaa se väsymyskin antaa nyt vapaalla luvan pukata pintaan. Työssä ei ole aikaa pysähtyä ruotimaan syntyjä syviä, parantelemaan maailmaan ja pohtia elämän tarkoitusta. Tavallaan se työn ja arjen rytmi luo turvallisen rajan ja rungon itselle.
Saatat paeta ongelmia työhön ja arjen kiireisiin.
Oletko sinkku vai perheellinen? - Stressaajamies
Veikkaisin että kyse on uupumuksesta tai masennuksesta, joka pysyy jotenkuten piilossa työaikoina stressin yms takia.
Nyt pitäisi varmaan löytää ne keinot joissa saat itseäsi "hoidettua" loman aikana. Ei työasioita, ei turhaa kiirettä. Minulla on aina ensimmäinen viikko lomaa työasioista stressaamista, mutta sitten alkaa helpottamaan kun tajuaa että kyllä ne siellä pärjää ja työt odottavat siellä loman jälkeenkin. Ihan hyvällä omallatunnolla vaan johonkin rannalle, luonnon keskelle tai vaikka ulkomaille rentoutumaan. Kotiin ei kannata jäädä jumittamaan ja murehtimaan, vaan yritä päästä edes hetkeksi irti niistä arkikuvioista. - yksikyttyräinen
Itsellekin lomat olivat enemmän painajaisia kuin menoa ja meininkiä. Oli auto ja kesämökin virkaa edusti siirtolapuutarhamökki.
Kukaan ei uskoisi, että kirjoitin jätepaperilaatikoista valkoista paperia. Kirjoitin niille joka päivä aiheesta; miksi en luopuisi tästä kaikesta p..sta vapaaehtoisesti.
Kirjoittaminen selkeytti ajatuksia. Oli hyvä työbuumi päällä, minulla oli ajettavakuntoinen Corollakin.
Kerrostalo asuminen oli vielä tresaavampaa. Puhun menneestä aikamuodosta, koska olen ollut sairaseläkkeellä vuosikymmenen.
En vaan sopeutunut suureen miesvaltaiseen työyhteisöön. Minunoloisiani jätkiä alkoivat myöhemmin tulleet ottamaan silmätikuikseen ja alkoivat kiusaamaan. Se katkaisi kamelin selkäni. - joskäytpalstalla
Onko loma päässyt jo alkuun. Mitä kuuluu aloittajalle?
- Kokemustämäkin
"Saatat paeta ongelmia työhön ja arjen kiireisiin."
Tässäpä se ydinkysymys.
Pysähdy hyvä ihminen, lepää ja mieti mitä elämältäsi haluat.
Onko työ koko elämäsi sisältö? - kärsiväinen
Kiitos vastauksista.
Olen sitten varmaankin masentunut , masennus pysyy kurissa kun suoritan elämääni.
Minä en oikeastaan haaveile mistään ja mikään ei juurikaan kiinnosta.
Elämä on aika paljon kaikenmurehtimista.
Tällätavalla elämä on mennyt pitkään. - Psykoottinen
Minulla sama. Kun loma alkoi niin sain heti skitsofrenian/psykoosin. Työ pitää Mielisairaudet kurissa tai piilossa työn aikana. Elämä tuntuu kuin olisi toisella planeetalla ilman työtä.
- väsynyt-43
loma alkoi...iski masennus. Yritän torjua sitä pitkillä kävelylenkillä ja puuhastelulla kotona. Jokin muutos pitää saada elämääni pian muuten en jaksa elää enää.
- Anonyymi
Samalta tuntuu loman alkaessa .
"N-43"
- Anonyymi
Selvä F diaknoosi. Kannattaa aina loman lähellä hakeutua suljetulle osastolle.
Pyydä siellä vahva lääkitys kuten aiv tai ddt. Muitakin hyviä ja toimivia lääkkeitä siellä on mahdollista saada.
Aina hoitojakson jälkeen työ maistuu ja arvostaa elämää!
Terveisin Tietäjä - Anonyymi
Aina voi hirttää itsensä. Huolet häviää kummasti.
- Anonyymi
Häviääkö? Läheisiltäkin?
Kannattaa kokeilla mielisairaalaa kuin kaikki julkkikset.
Siellä on todella hyviä lääkkeitä käytössä jotka toimii. Aiv ja ddt ovat yhtä toimivia kuin ssri tai bentsot. Myös sähköllä saadaan aivot tyhjäksi kuten julkkikset tekee ja tuloksen näkee.
Terveisin Tietäjä
- Anonyymi
Stressatessa ja touhutessa ihmisen elämänvalhe voi hyvin. Pysähtyminen joskus aiheuttaa vapinaa. Siksi ei kannata paljon pysähdellä, ja eihän sitä kollektiivisesti tehdäkään...
Kilpajuoksu helvettiin sujuu mukavasti. Elämä on saatu järjestettyä hienosti mallilleen siitä käsin. - Anonyymi
Et ole ainut olen sairaanpi lomalla ollessa kuin töissä en tiedä miksi
- Anonyymi
vastasit 9 vuotta vanhaan aloitukseen. et voi tietää miten aloittaja voi ja mitä tekee nykyään
- Anonyymi
Jos on ollut 1 viikon surullinen niin kyse ei ole oikeasta masennuksesta. Oikea masennus jatkuu vaikka olisi töissä tai tekisi jotain kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup676040Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344294Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1062017- 631475
- 531183
- 2611147
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1271019Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49856Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31783Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39755