Matkustajavakuutus ja siitä aiheutunut Kuulustelu

Säästän-jatkossa

Matkustin Junalla Joensuusta Tampereelle.
Junanvaihto oli Pieksämäellä (aikaa 7min - matkaa 350m ja 2 kpl inva-hissiä).

En kerinnyt Tampereen junaan ja jäin asemalle klo 21.
Seuraava juna lähti vasta aamulla klo 7.

80 euron bensarahoista alkoi kuulustelu - että muka 490 km m/p.
ja paljonko on kulutus /100km jne..jne

Kelakin korvaa 20 cent/km.

Soittelivat perään "lisäselvityksistä" ym.
Kyseessä on jatkuva matkavakuutus lähitapiolasta - missä jopa heidän esittelysivustoillaan olen tyyppitapaus junasta myöstymisessä.
Luulen että Eivät maksa Mitään. Asia on vielä kesken.

Ko. yhtiö ei ole edes halvin.

4

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wurg

      Muutama ajatelma...

      Oliko tuo 7 min vaihto aikataulun mukainen vai oliko Joensuun juna myöhässä? Jos oli aikataulun mukainen niin kannattaa ilmoittaa konnarille jolloin ilmoittavat seuraavan junan konnarille. Lippua tarkastaessaan eivät katso jatkoyhteyttä.

      Junan ollessa myöhässä VR on hoitanut jatkon taksilla ilman mutinoita.

      • Säästän-jatkossa

        Sain VR:ltä virallisen kirjevastauksen korvaushakemukseeni "että ei korvata mitään, koska junat kulkivat ajallaan - eikä raidemuutoksia ollut". Ja Finrail vastaa raidejärjestelyistä 2015.

        Helppo on VR:n sanoa sieltä toimistopöydän äärestä.
        Kun tietolähde on teoreettinen.

        Joensuun juna saapui tuona iltana raiteelle 1 eikä 6 - kuten VR kirjeessään väittää.
        Samoin Tampereen Pendoliino lähti raiteelta 6 eikä raiteelta 3 - kuten VR-sivusto ja kirjevastaus väittää.

        Näin ollen turha käynti raiteella 3 hitailla invahisseillä viivästyttivät junanvaihtoa ratkaisevasti.

        Otin matkalippuuni todistajan allekirjoituksenkin.
        Mutta tuokaan ei vaikuttanut VR:n kielteiseen päätökseen.


    • urhol

      Ikävä juttu, mutta kyllä tuollaiset muutokset kuuluvat matkustamiseen. Infotaulut asemilla ovat sitä varten, että matkustajat katsovat niistä lähtevän junan raiteet. Lyhyt aika junan vaihtoon on myös seikka, johon pystyy itse vaikuttamaan matkaa suunniteltaessa.
      Ymmärrän mielipahan, mutta pitääkö jokaiseen asiaan etsiä syyllinen ja syntipukki muista? Jos kantaa itse vastuun tekemisistään, niin harmituskin vähenee.

    • Säästän-jatkossa

      Olen viestin aloittaja.
      Nyt tilanne on ratkennut siten, että olen saanut VR:ltä kipurahaa 20 euroa matkaseteleinä. Ne jalostin TRE-HKI-TALLINNA-TRE Veturi-alennusmatkaan ja pistin omaa rahaa laivalippuun 8 Euroa.

      Sensijaan Lähitapiolalta en saanut MITÄÄN ...
      muuta kuin UUDEN kuulustelukirjeen:

      "Olette hakenut muutosta korvauspäätökseen matkustajavakuutusasiastanne LähiTapiolan asiakassovittelutoimistosta. Korvauspäätös tarkastetaan vielä korvausosastollamme asiakassovittelutoimiston pyynnöstä.
      Olette muutoksenhakukirjeessänne ilmoittanut, että Joensuu-Pieksamäki juna oli myöhässä julkisen liikennehäiriön takia.

      Korvausasian uudelleenkäsittelyä varten tarvitsemme teiltä vielä tarkemman tiedon mistä syystä liikennehäiriö oli aiheutunut ja kuinka laaja häiriö oli ollut kyseessä.

      Mikäli teillä ei ole edellä mainittuja tietoja, tulisi käsittelyä varten toimittaa häiriöstä vastuussa olevan tahon kirjallinen selvitys häiriön luonteesta."

      Lopetin "seurustelun" LähiTapiolan kanssa tuon kirjeen perusteella ja irtisanoin Matkustajavakuutuksen ja sain palautusta liikaa maksamastani vakuutuksesta n.60 euroa.

      Loppulauselma: Kaikenlaista kiemurtelua välttää (kohtuullisen) korvauksen - saamista.
      Minun olisi pitänyt ruveta selvittelemään - miksi junat joskus myöhästelevät -
      vielä virallisten dokumenttien kanssa.

      Samoin lienee oman auton käytössä matkan keskeytyessä....
      Onko auto huollettu merkkikorjaamossa ja milloin ????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe