Matkustajavakuutus ja siitä aiheutunut Kuulustelu

Säästän-jatkossa

Matkustin Junalla Joensuusta Tampereelle.
Junanvaihto oli Pieksämäellä (aikaa 7min - matkaa 350m ja 2 kpl inva-hissiä).

En kerinnyt Tampereen junaan ja jäin asemalle klo 21.
Seuraava juna lähti vasta aamulla klo 7.

80 euron bensarahoista alkoi kuulustelu - että muka 490 km m/p.
ja paljonko on kulutus /100km jne..jne

Kelakin korvaa 20 cent/km.

Soittelivat perään "lisäselvityksistä" ym.
Kyseessä on jatkuva matkavakuutus lähitapiolasta - missä jopa heidän esittelysivustoillaan olen tyyppitapaus junasta myöstymisessä.
Luulen että Eivät maksa Mitään. Asia on vielä kesken.

Ko. yhtiö ei ole edes halvin.

4

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wurg

Muutama ajatelma...

Oliko tuo 7 min vaihto aikataulun mukainen vai oliko Joensuun juna myöhässä? Jos oli aikataulun mukainen niin kannattaa ilmoittaa konnarille jolloin ilmoittavat seuraavan junan konnarille. Lippua tarkastaessaan eivät katso jatkoyhteyttä.

Junan ollessa myöhässä VR on hoitanut jatkon taksilla ilman mutinoita.

• Säästän-jatkossa

Sain VR:ltä virallisen kirjevastauksen korvaushakemukseeni "että ei korvata mitään, koska junat kulkivat ajallaan - eikä raidemuutoksia ollut". Ja Finrail vastaa raidejärjestelyistä 2015.

Helppo on VR:n sanoa sieltä toimistopöydän äärestä.
        Kun tietolähde on teoreettinen.

Joensuun juna saapui tuona iltana raiteelle 1 eikä 6 - kuten VR kirjeessään väittää.
        Samoin Tampereen Pendoliino lähti raiteelta 6 eikä raiteelta 3 - kuten VR-sivusto ja kirjevastaus väittää.

Näin ollen turha käynti raiteella 3 hitailla invahisseillä viivästyttivät junanvaihtoa ratkaisevasti.

Otin matkalippuuni todistajan allekirjoituksenkin.
        Mutta tuokaan ei vaikuttanut VR:n kielteiseen päätökseen.

• urhol

Ikävä juttu, mutta kyllä tuollaiset muutokset kuuluvat matkustamiseen. Infotaulut asemilla ovat sitä varten, että matkustajat katsovat niistä lähtevän junan raiteet. Lyhyt aika junan vaihtoon on myös seikka, johon pystyy itse vaikuttamaan matkaa suunniteltaessa.
      Ymmärrän mielipahan, mutta pitääkö jokaiseen asiaan etsiä syyllinen ja syntipukki muista? Jos kantaa itse vastuun tekemisistään, niin harmituskin vähenee.

• Säästän-jatkossa

Olen viestin aloittaja.
      Nyt tilanne on ratkennut siten, että olen saanut VR:ltä kipurahaa 20 euroa matkaseteleinä. Ne jalostin TRE-HKI-TALLINNA-TRE Veturi-alennusmatkaan ja pistin omaa rahaa laivalippuun 8 Euroa.

Sensijaan Lähitapiolalta en saanut MITÄÄN ...
      muuta kuin UUDEN kuulustelukirjeen:

"Olette hakenut muutosta korvauspäätökseen matkustajavakuutusasiastanne LähiTapiolan asiakassovittelutoimistosta. Korvauspäätös tarkastetaan vielä korvausosastollamme asiakassovittelutoimiston pyynnöstä.
      Olette muutoksenhakukirjeessänne ilmoittanut, että Joensuu-Pieksamäki juna oli myöhässä julkisen liikennehäiriön takia.

Korvausasian uudelleenkäsittelyä varten tarvitsemme teiltä vielä tarkemman tiedon mistä syystä liikennehäiriö oli aiheutunut ja kuinka laaja häiriö oli ollut kyseessä.

Mikäli teillä ei ole edellä mainittuja tietoja, tulisi käsittelyä varten toimittaa häiriöstä vastuussa olevan tahon kirjallinen selvitys häiriön luonteesta."

Lopetin "seurustelun" LähiTapiolan kanssa tuon kirjeen perusteella ja irtisanoin Matkustajavakuutuksen ja sain palautusta liikaa maksamastani vakuutuksesta n.60 euroa.

Loppulauselma: Kaikenlaista kiemurtelua välttää (kohtuullisen) korvauksen - saamista.
      Minun olisi pitänyt ruveta selvittelemään - miksi junat joskus myöhästelevät -
      vielä virallisten dokumenttien kanssa.

Samoin lienee oman auton käytössä matkan keskeytyessä....
      Onko auto huollettu merkkikorjaamossa ja milloin ????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe