Olen todella ahdistunut enkä tiedä enää miten päin olisin.
Olisi tarvetta hakea n. 3000€ lainaa jotta saisin elämäni järjestykseen. Takana vaikea ero ja muutto toiselle paikkakunnalle. Tuo summa koostuu vakuutus ym laskuista jotka kumppani on jättänyt maksamatta ja piilotellut minulta laskuja.
Omasta pankista en saa lainaa.
Luottotiedot on mennyt, mutta olen vakituisessa työsuhteessa ja minulla on omakotitalo josta ei montaa tonnia ole enää maksettavaa tontti jolle ei vielä ole rakennettu mitään.
Sekava teksti, toivottavasti joku jaksaa vastata.
Ps. Vippipojilta harkitsin mut ovat vielä lomalla.
Saako mistään lainaa vakuuksia vastaan pikaisesti?
18
116
Vastaukset
- Turha_kysellä
Myy se tontti. Eihän sinulla kuitenkaan ole varaa rakentaa sinne. Eikä myyjä tarvitse luottotietoja.
- Mahd.lainaaja
Missä päin tontti sijaitsee ja onko sillä tontilla rakennusoikeutta? Jos näin on, niin kyllä kai melkein millä vain tontilla arvoa 3000€ edestä on (tai sitten ei, vähän riippuu).
Ihan halvalla tuskin lainaa saat, mutta ÄLÄ missään nimessä sotkeudu vippipoikiin. Niiden korot ja kulut ovat aivan älyttömät. 3000€ lainaan saat 12k maksuaikaa ja takaisinmaksettavaa on 5882,18€, eli vuodessa korkoja 2882€.- vdmvmvmv
Kuluttajansuojalain korkokattopykälää olisi syytä muuttaa koskemaan myös yli 2000 euron suuruisia lainoja. Nykyinen korkokattolaki tappaa ankaruudellaan pikkulainat, mutta antaa luvan kiskoa isoista lainoista mitä tahansa. Nimenomaan isoissa lainoissa korkoprosentilla on merkitystä.
- Wurg
Älä sotkeennu vippeihin. Jos et pankista saa lainaa niin anna mennä ulosottoon, oikeudenkäyntikuluineenkin tulee yleensä halvemmaksi.
Oikeudenkäyntikulut menevät joka velalta erikseen, kannattaa maksaa mahdollisimman monta velkaa kokonaan pois ennen haastetta, aloita pienimmästä.
Oikeudenkäyntikulut voit laskea tuolta:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/perintakulut-ja-perinnan-eteneminen/ - NainenAhdingossa
Kiitos vastauksista.
Ongelmahan tässä onkin se, että en voi päästää enempää ulosottoon velkaa. Minun on pakko maksaa noita pois.
Tonttia en mielelläni myisi, mutta jos todella ei muuta vaihtoehtoa ole niin sitten.
Tontti sijaitsee keski-suomessa n. 70km tampereelta jyväskylän suuntaan ja on rakennusoikeus. Minulla on mahdollisuus käyttää myös omaa asuntoa vakuutena.
Hätä on todella suuri ja rahan tarve pikainen. Takaisinmaksu on varma.
Kannattaako tässä tilanteessa edes lähteä kysymään pankista?
Osaako kukaan vastata siihen, että myöntääkö pankki tällaista lainaa jos on takaaja jolla asiat kunnossa?
Vippipojat on viimeinen vaihtoehtoni jonka joudun käyttämään jos ei muuta ole :(- Mahd.lainaaja
Luottohäiriön kanssa pankista on vaikea saada lainaa pelkällä vakuudella. Mutta jos on hyvä takaaja lisäksi, niin voi ehkä onnistua. Epävarmaa sekin ja asian käsittely vie kyllä aikaa.
Minulla voisi olla pari vinkkiä mistä lainaa, mutta yhteystietoa kun ei sinulle ole... ja en viitsi laittaa tänne palstalle mitään mainosta, kun oikeastaan kyse on parista yksityishenkilöstä, jotka ovat joskus vakuudellisia lainoja antaneet. - Mahd.lainaaja
Lisäisin vielä edelliseen, että pankkien kanssa tuollainen 3000€ laina on oikeastaan hankala neuvotella, kun pankin samaa korko on euroina niin pieni, että ei pankkia kiinnosta oikein tuollainen ns. sotkuinen 3000€ laina.
- Wurg
Miksi et voi päästää ulosottoon lisää, uo:ssahan ei ole ylärajaa?
Oletko yrittänyt neuvotella velkojien kanssa?
Saisitko rahan lainaksi suoraan henkilöltä jota olet ajatellut takaajaksi?
Paljonko sinulla on vakuudettomia luottoja yhteensä? Jos alle 34000€, niin oletko kysynyt Takuu-säätiön takausta? - ehkäkani
Takuu-Säätiöltä ei saa lainaa jos on jotakin itselle tuhaa realisoitavaa, esim tontti. Onko nuo vakuutus ym laskut sun nimissä?Panttilainaamosta kannattaa kysyälainaa,ainakin kiinteistöjä mielestäni kelpaa.Kannattaa kysyämuiltakin kuin HPOlta.
- sdfsdfs
ehkäkani kirjoitti:
Takuu-Säätiöltä ei saa lainaa jos on jotakin itselle tuhaa realisoitavaa, esim tontti. Onko nuo vakuutus ym laskut sun nimissä?Panttilainaamosta kannattaa kysyälainaa,ainakin kiinteistöjä mielestäni kelpaa.Kannattaa kysyämuiltakin kuin HPOlta.
Ei taida panttilainaamoista saada lainaa kiinteistöä vastaan. Kiinteistön panttikirja ei kuitenkaan oikeuta myymään kiinteistöä, vaan perintä pitää hoitaa käräjien ja ulosoton kautta.
Mutta kannattaisi näiden aloittajien rekisteröidä edes tunnukset S24:ään, niin voisi laittaa yksityisviestiä. Täällä ei saa kuitenkaan mainostaa, vaikka tietäisi jonkun mahdollisen lainaajan. - NainenAhdingossa
Mahd.lainaaja kirjoitti:
Luottohäiriön kanssa pankista on vaikea saada lainaa pelkällä vakuudella. Mutta jos on hyvä takaaja lisäksi, niin voi ehkä onnistua. Epävarmaa sekin ja asian käsittely vie kyllä aikaa.
Minulla voisi olla pari vinkkiä mistä lainaa, mutta yhteystietoa kun ei sinulle ole... ja en viitsi laittaa tänne palstalle mitään mainosta, kun oikeastaan kyse on parista yksityishenkilöstä, jotka ovat joskus vakuudellisia lainoja antaneet.Hei.
Laitatko vaikka sähköpostin josta sinut saa kiinni? - Mahd.lainaaja
NainenAhdingossa kirjoitti:
Hei.
Laitatko vaikka sähköpostin josta sinut saa kiinni?Tee tänne Suomi24:ään käyttäjätili, ei maksa mitään ja ei kestä kauaa. Yksityisviestit onnistuu sitten.
- velkavelkana
Eikä huijatuksi tulemisen mahdollisuus ole kuin 100%. Puolin ja toisin.
Ap:n ahdinkoon ei varmasti löydy helpotusta täältä. Jos et itse saa lainaa, voisiko joku sukulaisesi ottaa puolestasi vaikka uuden luottokortin siten, että sinä maksat kaikki viulut. Teidän välillenne käräjäkelpoinen velkakirja sukulaisesi turvaksi? - ssdfsd
velkavelkana kirjoitti:
Eikä huijatuksi tulemisen mahdollisuus ole kuin 100%. Puolin ja toisin.
Ap:n ahdinkoon ei varmasti löydy helpotusta täältä. Jos et itse saa lainaa, voisiko joku sukulaisesi ottaa puolestasi vaikka uuden luottokortin siten, että sinä maksat kaikki viulut. Teidän välillenne käräjäkelpoinen velkakirja sukulaisesi turvaksi?Kiinteistön panttikirja on ihan käypä vakuus velkojalle. Ja toisaalta velkoja ei panttikirjalla tee mitään, jos ei ole kirjallista lainasopimusta ja antaa todistetta, että on lainasumma siirretty velalliselle.
Kyllä huijatuksi tuleminen on tämmöisessä lainassa melko paljon vaikeampaa kuin vakuudettomassa lainassa. Toisaalta en puhu lainan takaisinmaksusta... sehän voi tökkiä, jolloin lainaajan pitää olla valmis sitten viemään prosessin läpi käräjien kautta.
- NainenAhdingossa
Hei. Teen tänään käyttäjätilin tänne niin sitten pääsee laittamaan yksityisviestiä.
Joku kysyi laskuista, niin juu minun nimellä. Meillähän meni sähköt ja vesikin pari kk sitten poikki kun minulle sanottiin et juujuu maksettu on, vaikka näin ei ollut. Säästöt meni sitten niitä maksellessa. Ne loput mitä oli.
Kiitos vastauksista. - 9-6
Kai sinulla on panttikirja hankittuna, hakuprosessi vie muutaman viikon?
http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/kiinteistokauppa-kirjaamisasiat/lisatietoa-kiinnityksen-hakemisesta
Tuskin kuitenkaan tulee vakavia lainatarjouksia, muita kuin takaisinmaksu luonnossa.... - financehelpfr
Olemme rahoituslaitos sijaitsee Euroopassa.
Ole hyvä ja kirjoitettu meidän mail: [email protected] varten tyytyväisyys ongelmaan Hei. Nyt olen rekisteröitynyt sivustolle ja minulle saa lähetettyä sähköpostia tämän kautta. Olen aiheen aloittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110