Rengaspaineet pienennettiin merkkihuollossa

ei_menny_ku_Strömsössä

Onko sinun mielestäsi Mersun merkkihuollon asia alkaa pienentää asiakkaan huoltoon tuomasta autosta rengaspaineita?
Jos minä laitan renkaisiin ENEMMÄN kuin keveimmän kuorman rengaspaineet, niin siihen varmaan jokin syy. Ehkä ajan autoa usein 4 hengen kuormalla. Ehkä muuten vaan haluan pitää rengaspaineet 0,2 bar minimiä suurempina.
Oli aika shokki lukea huollon pöytäkirja ja huomata, että ovat muuttaneet rengaspaineet auton keveimmän kuorman mukaisiksi paineiksi.
800 euron huollon jälkeen (B-huolto lisätöineen) on ensimmäienn tehtäväni lähteä kovalla vaivalla huoltikselle laittamaan auton renkaisin lisää ilmaa, kun 100 euron tuntiveloituksella merkkihuolto tyhjensi renkaitani.
Voi vit***** kevät mitä palvelua!

15

4154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_menny_ku_Strömsössä

      Sanottakoon vielä, että sen hyväksyn, että ALIPAINEINEN rengas korjataan merkkihuollossa oikeaan paineeseen, mutta milloinkaan renkaista ei kuulu ottaa ilmaa pois, jos paine on järjen rajoissa eli auton ohjekirjan maksimikuorman mukainen!
      Nyt autossani oli paineet alle maksimikuorman, mutta yli minimikuorman paineiden ja huolto pienensi paineet minimikuorman paineisiin eli edessä naurettavat 2,1 bar ja takana 2,3 bar. Tosi hyvä niitata mutkiin lujaa ja auto pysyy hankkassa! Just joo.
      Vyörengas kestää vaikka 0,5 bar enemmän, eikä siitä ole mitään haittaa! Rengas kuluu silti ihan OK.
      Maksimikuorman paineet on muistaakseni ohjekirjassa edessä 2,3 ja takana 2,9 bar.
      Mitäkö minun "maagisen oikeat" rengaspaineeni sitten olivat, jotka nyt rahaa vastaan pilattiin?
      Edessä ja takana 2,4 bar. Olen oman ajokokemukseni perusteella hakenut kuukausien mittaan sen "oikeaksi" paineeksi. Mercedes ja merkkihuolto ovat asiasta näköjään eri mieltä, mutta hehän eivät minun autollani aja päivittäin.
      Miten sinä reagoit, jos omat säätösi muutetaan huollossa, omasta mielestäsi huonommaksi?

      • nytAhistaa_kele

        Kaikesta ihminen jaksaakin itkeä. Voit huoltoon mennessä kertoa, että haluat nimenomaan tietyt paineet renkaisiisi. Paineet voivat olla pielessä ihan senkin vuoksi, että nuo huoltisten mittarit voivat näyttää paljonkin pieleen.
        Ei huoltosi hinta mihinkään muutu vaikka ovat varastaneet ilmasi renkaista.


      • ei_menny_ku_Strömsössä
        nytAhistaa_kele kirjoitti:

        Kaikesta ihminen jaksaakin itkeä. Voit huoltoon mennessä kertoa, että haluat nimenomaan tietyt paineet renkaisiisi. Paineet voivat olla pielessä ihan senkin vuoksi, että nuo huoltisten mittarit voivat näyttää paljonkin pieleen.
        Ei huoltosi hinta mihinkään muutu vaikka ovat varastaneet ilmasi renkaista.

        Unohdin sanoa asiasta huollossa.
        Oma näkemykseni on vain se, että paineita ei kuulu laskea, jos ne on 0,5 barin tarkkuudella oikein. Toki mysteeri on se, mitä oma mittarini näyttää renkaiden paineeksi. Tiedän tällä hetkellä vain, että huollon mittarilla on pöytäkirjan mukaan laitettu 2,1 ja 2,3.
        Käyn illalla, ilman viilenyttyä ja auton oltua kylmässä tallissa pois auringonpaisteesta, tarkistamassa rengaspaineet. Nyt rengaspaineet olisi koholla, kun autolla on ajettu ja aurinko paistanut renkaisiin -> nostaa heti paineita 0,2 bar tai enemmän.
        Säädän rengaspaineet yleensä viileällä säällä juuri lämpölaajenemisen takia. Ihannekeli on 10-15 astetta ja pilvinen sää.


      • ei_menny_ku_Strömsössä
        ei_menny_ku_Strömsössä kirjoitti:

        Unohdin sanoa asiasta huollossa.
        Oma näkemykseni on vain se, että paineita ei kuulu laskea, jos ne on 0,5 barin tarkkuudella oikein. Toki mysteeri on se, mitä oma mittarini näyttää renkaiden paineeksi. Tiedän tällä hetkellä vain, että huollon mittarilla on pöytäkirjan mukaan laitettu 2,1 ja 2,3.
        Käyn illalla, ilman viilenyttyä ja auton oltua kylmässä tallissa pois auringonpaisteesta, tarkistamassa rengaspaineet. Nyt rengaspaineet olisi koholla, kun autolla on ajettu ja aurinko paistanut renkaisiin -> nostaa heti paineita 0,2 bar tai enemmän.
        Säädän rengaspaineet yleensä viileällä säällä juuri lämpölaajenemisen takia. Ihannekeli on 10-15 astetta ja pilvinen sää.

        Kävin kovalla vaivalla katsomassa paineet. Autossani oli huollon jälkeen:
        edessä 2,1 bar
        takana 2,35 bar
        Ei auttanut kuin laittaa omat paineet takaisin:
        eteen 2,45 bar
        taakse 2,45 bar
        Rullaa kevyemmin, kuluttaa vähemmän bensaa ja kääntyy mutkiin renkaat kylmänäkin hivenen reippaammin.
        Kannattaa kokeilla: nosta etupaineet 2,1 baarista 2,4 baariin, niin johan alkaa Mersukin kääntyillä mutkiin M-BMW:n tahtiin.


    • NoNever

      Onneksi ei ole mersua.

    • Onhantämänytihmeellistä

      Lähetä lasku niille hukkaan menneistä ilmoista. Sehän on selvää omaisuutesi hukkaamista.Ota vielä se uskottu mies mukaan niin ehkä homma selviää nopeammin !

      • ei_menny_ku_Strömsössä

        Ei siinä muuta kuin se vaiva ajaa huoltikselle ja takaisin laittamaan "oikeat" eli minun omat paineeni renkaisiin. Puolen tunnin juttu se oli. Aika on rahaa.
        800 euron huollon jälkeen ensimmäinen asia joka minulla on mielessäni ei ole se, että joudun säätämään rengaspaineita kohdilleen! Olenhan juuri, piru vie, maksanut autoni huoltamisesta. Siihen ei kuulu rengaspaineiden pienentämienn käyttöohjekirjan pienimpiin arvoihin!


    • 4-12

      Ennen kuin alkaa tilittää rengas painesta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Jos on rengaspaine anturit niin ainahan voi asian tarkistaa huollonjälkeen näytöltä. Reaalimaailmassa huoltoasemien ilmapisteiden antamat rengaspaineluvut on ihan mitä sattuu.

      Keväällä huomasin auton ilmoittamien paineiden säädön olevan aika mielenkiintoinen asia. Ensinnäkin aamulla auringon puoleiset renkaat suurempi paine kuin varjonpuolen renkaissa. Jo parin kilometrin ajon jälkeen paineet oli nousseet.

    • sfjslkjklsdjgsdl

      Tuollainen 0,2 bar ero menee silkkaan mittarien välisen virheen piikkiin. En jaksa uskoa että noin pieni ero vaikuttaisi ratkaisevasti käytökseen onko sitten kuormaa kyydissä tai ei, puoli baria voi jo jotain vaikuttaakin. Huoltoaseman mittarillakin ilmaa lisättäessä tuollainen 0,2 baria on ihan pieni suhaus vaan, ei edes näy mitenkään renkaan ulkomuodossa. Tärkeintä on että renkaassa ylipäätään on järjellinen määrä ilmaa.
      Mersukuskit näyttää olevan kyllä ihan ihme pilkunnuolijoita, ihan kuin koko elämä olisi kiinni jostain desimaalin kymmenyksistä.

      • ei_menny_ku_Strömsössä

        Kävin omalla mittarillani katsomassa:
        edessä 2,1 ja takana 2,35 huollon jälkeen. Eli kyllä sieltä oli otettu oikeasti ilmaa pois.
        Laitoin nyt eteen 2,45 bar ja taakse 2,45 bar. Mittarina käytän kalibroitua Michelinin suurinäyttöistä analogista mittaria, jolla tosiaan pääsee kymmenystä pienempään tarkkuuteen.
        Toki voidaan kiistellä, onko mitään eroa onko edessä 2,1 vai 2,45 baaria?
        Ehkä on, ehkä ei. Mutta kuten jokainen Hifisti tietää, nämä jutut ovat osittain psykoloogisia: on melkein ihan sama onko edessä 2,1 vai 2,45, mutta sillä että minä itse tiedän laittaneeni ja mitanneeni paineiksi 2,45 bar. Se on se suuri ero.
        Jokainen voi ammatikseen kilpaa ajavista kuskeistakin huomata mitä tapahtuu, kun kuski ei enää luota autoonsa: ei pysty ajamaan kovaa.
        Tässä on vähän sama juttu: en uskalla ajaa autollani yli 200 km/h (kyllä, viimeksi edellisviikolla tuo toteutui), jos renkaissa on minulle vieraat paineet.
        Niin kauan kuin ajan säännöllisesti yli 200 km/h minä valitsen rengaspaineet autooni eikä merkkihuolto. Ihan vaan, koska se on minun henkeni ja autoni, joka on pelissä.


      • RÖMPSÖÖ

        Kyl sää olet kauhia kaahaamaan!Mää olen ajanut drag-racingia,0.7 bar
        oli paineita takakummeissa,ihan mun hengellä ja autolla! Mut se olikin
        herran hallussa eikä missä Strömsöössä!Muista kalibroida mittari kun lähdet ajeleen!Mulla oli Pariisissa kalibroitu WIKA-mittari,olisko vikaa ollut?Mut kyl se on parempi kun sää oo siellä Strömsöössä vaan ja teet puutarhahommia ja neuletöitä!


    • elämänTARKOITUShee

      Aloittaja on suurin pelle tai trolli, yhtä pissipää joka tapauksessa.

    • ei_menny_ku_Strömsössä

      Nyt tuli sitten yhteydenotto Mersulta:

      "Mercedes-Benz-maahantuojana haluamme varmistua, että saitte parasta mahdollista palvelua. Pyydämme ystävällisesti, että käyttäisitte hetken ajastanne täyttämällä alla olevasta linkistä avautuvan lomakkeen. Palaute huoltotoiminnan laadusta on tärkeää, jotta voimme palvella Teitä jatkossa vieläkin paremmin. "

      Kiitämme teitä jo etukäteen palautteestanne!
      Mercedes-Benz-terveisin,

      VEHO GROUP Oy Ab
      Petri Aarnio
      johtaja

      • mulkkuitsekki

        Voi vittu että osaa olla ihminen tyhmä Koko VEHO NAURAA SULLE Olet huoltoliikkeessäsi SE MULKKU ASIAKAS


      • StrömsöönHinuri

        Aivan, ilmeisesti jaksaa kantaa katkeruutta koko lopun elämäänsä renkaiden ilmanpaineista jotka huollossa asetettiin ohjearvoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe