Olen nuori nainen ja alkoholisti. Mikään ei auta. En pysty lopettaa juomista. Nyt sydämeni hakkaa ja yleisen paniikkikohtausten välillä. Eilen join taas. Olen rahapulassa ja menetin työni. Menetin myös ajokortin. Poikaystävä koittaa auttaa, mutta minusta tämä on kiinni.
Rukoilkaa puolestani, että pystyisin jättää alkoholin. Tuntuu siltä, että jos en lopeta, kuolen. Nyt jo minulla on pysyvä vatsakipu, hiukset harventuvat ja silmät punoittavat.
Tulen aina olemaan alkoholisti. Mutta voisin lopettaa juomisen, jos saisin voimaa tehdä sen päätöksen. Olisipa hienoa keroa olevansa toipuva alkoholisti!
En pysty jättää alkoholia
37
54
Vastaukset
- Lehmännuolemaa
Kaikilla tuntemillani naisilla on mies, joka harjoittaa haureutta heidän kanssaan tai elää avioliitossa.
Minä olen sinkkumies ja pysyn tällaisena. Inhottaa tavata näitä suhteensa lopettaneita sinkkuja, joilla on ollut ties kuinka monta miestä seksikumppaneina.- aiheen.vierestä
Taisit kirjoittaa vahingossa väärään ketjuun. :-) Sinänsä ihan mielenkiintoinen puheenaihe.
- peruskauraa.siellä
aiheen.vierestä kirjoitti:
Taisit kirjoittaa vahingossa väärään ketjuun. :-) Sinänsä ihan mielenkiintoinen puheenaihe.
Taisi luulla olevansa sinkkupalstalla. Siellä tuo on kuulemma ihan peruskauraa. Joten jos kiinnostaa, niin sinne vaan lukemaan ja keskustelemaan :D
- haeApua
En tiedä suoraa ohjaavaa vastausta, koska ongelmasi ei ole kohdallani mistään suunnasta tuttu. Mutta, rukoillaan ja vertaisryhmät, AA jne. voi olla kanavia asiassa.
- Lehmännuolemaa
Avioliitossa elävän naisen sulatan, ja turha tulla kyselemään miksi en seurustele ihan kuin se olis maailman kummallisin asia kun ei ole jotain porttoa koitttamassa saada sänkyyn.
Esiaviollinen seksi on syntiä. - JeesusElää
Rukoile pelastusta Jeesukselta.
Sano : Herra Jeesus armahda minua syntistä ja anna anteeksi kaikki rikokseni. Päästä minut vapaaksi tästä riippuvuudesta. Kiitos että kuolit ristillä syntieni takia ja nousit kuolleista. Kiitos että Sinä Herra Jeesus voit minut kaikesta väärästä puhdistaa.
Kun Jeesus kuulee sinua niin Hän voi antaa voiman vapautua ja silloin et ole "toipunut alkoholisti" vaan "alkoholista vapautunut".- 3X7
Amen.
- Riukoilen
3X7 kirjoitti:
Amen.
Rukoilen nyt niin kauan, että saan rauhan sieluuni.
Kauheaa, mutta epäilen jopa: voiko Jeesus antaa minulle syntini anteeksi? Enhän ole luopunut synnistä vieläkään. Eilen vielä join.
Olen juonut 16-vuotiaasta alkaen, välillä päivittäin, välillä viikottain.
Olen aivan loppu. Ja eilen piti kutsua poliisikin paikalle. Itkettää ja paniikkikohtauksia tulee koko ajan. - kulkijavaan
Ei siitä riippuvuudesta heti pääse eroon pikkuhiljaa kun jatkat päivittäin rukoilua luet raamattua ja olisi hyvä mennä uskovaisten yhteyteen niin rupeat näkemään sen juomisen turhaksi.
- lsädj
Ala lukemaan Jumalan Sanaa, aloita evankeliumista ja anna sen Sanan vaikuttaa sydämeesi niin huomaat miten saat siitä voimaa vastustaa himoja.
Luota Jumalan Sanaan Jeesukseen Kristukseen, se mikä meille mahdotonta on Hänelle mahdollista.
Itse olin myös ennen riippuvainen päihteistä ja täysin himojeni vanki, mutta annoin Jumalan Sanan puhdistaa mieleni ja sydämeni.
Nyt elän vapaana sen Sanan voimasta, se on Hengen ruokaa ja sitä on päivittäin hyvä nauttia, jotta voi kuolettaa halut ja himot.
Jumalan Sanasta virtaa voima, joka murtaa kaikki kahleet!
Siunausta sinulle aloittaja!
Muistin sinua rukouksin. Itse olen tänäpäivänä raitis alkoholisti. Monikaan ei olisi uskonut tuttavapiiristäni että voisin raitistua. Niin vain olen saanut olla jo 15 vuotta raittiina ja kiitän siitä Jumalaa! Raittiuteen voi olla monia teitä, esim. moni on saanut avun AA-kerhosta tai "paukun vartijoista", kannattaa kokeilla. Voimia sinulle raittiuden tielle.
- Rukousta_pyydän
AA:ssa olen joskus käynytkin, mutta osa vanhemmasta miesväestä puhui siellä niin härskejä juttuja, etten kestänyt sitä kuulla.
Mikä on "paukun vartijat"?
Asun hyvin pienellä paikkakunnalla enkä ole löytänyt täältä ikäisiäni uskovia. Lähimmässä kaupungissa kävin AA:ssa, mutta sieltä en löytänyt seuraa kokousten ulkopuolelle.
Pelkään, että poikaystävä jättää minut, vaikka tuli vierelleni, kun rukoilin. Hän piti minua sylissä ja antoi itkeä. Hän ei ole kovin uskovainen, mutt lukee kyllä Raamattua kiinnostuneena.
Minulla alkaa olla itsetuhoisia ajatuksia.
Kiitos rukouksista!!! Rukousta_pyydän kirjoitti:
AA:ssa olen joskus käynytkin, mutta osa vanhemmasta miesväestä puhui siellä niin härskejä juttuja, etten kestänyt sitä kuulla.
Mikä on "paukun vartijat"?
Asun hyvin pienellä paikkakunnalla enkä ole löytänyt täältä ikäisiäni uskovia. Lähimmässä kaupungissa kävin AA:ssa, mutta sieltä en löytänyt seuraa kokousten ulkopuolelle.
Pelkään, että poikaystävä jättää minut, vaikka tuli vierelleni, kun rukoilin. Hän piti minua sylissä ja antoi itkeä. Hän ei ole kovin uskovainen, mutt lukee kyllä Raamattua kiinnostuneena.
Minulla alkaa olla itsetuhoisia ajatuksia.
Kiitos rukouksista!!!Paukun vartijat on tarkoitettu sellaisille, jotka haluvat oppia rajoittamaan juomistaan. Jos haluaa täysin raittiiksi, se ei varmaan ole silloin paras paikka.
Uskon, että poikaystäväsi seisoo rinnallasi ja auttaa sinua raitistumaan, elä siitä huolehdi, vaan keskity nyt raitistumaan.
On myös olemassa alkoholisimiin erikoistuneita lääkäreitä ja psykiatreja. Varmaan terveyskeskuksesta osataan neuvoa heidän vastaanotolle. Raitistumiseen voi olla useita reittejä, kannattaa kokeilla mikä sopii sinulle parhaiten.
Nettiin voi myös laittaa esirukouspyyntöjä. Ja voidaan rukoilla sinulle sinun ikäisiä uskovaisystäviä, tai hyvää sielunhoitajaa, joka auttaa sinua eteenpäin uskon ja-raittiudentiellä. Ei kannata jäädä yksin alkoholiongelman kanssa, sillä monenlaista apua on saatavilla. Muista olla myös armollinen itseäsi kohtaan, usein hiljaa hyvä tulee.
Muistan ja kannan sinua rukouksin, siunausta ja Taivaan Isän johdatusta ja hoitoa sinulle :)
- ohje.uskovalle
Katsotaan mitä Raamattu sanoo:
Sananl. 31:6
Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera. - Raamattu
Rukoilen puolestasi. Jos sinulla on mahdollista menä kirjastoon ja lainata sieltä kirja
Elsa Ervamaa Elävä ravinto itse pääsin alkoholin himosta noilla neuvoilla ja sama pätee tupakan himoon.
Muistan sinua rukouksin. Jeesuksen siunausta ja voimia sinulle!- Rukousta_pyydän
Otan heti selvää tuosta kirjasta. Jospa sen saisi tilattua kirjastoon jostain suuremmasta kirjastosta. Netistäkin löytyy varmaan tietoa tuosta asiasta.
- helluntailainen
Älä menetä toivoa, kyllä sinä vapaudut. Muista sitten että ei tippaakaan. Sinulla on geenit, että koukutut helposti. Ja sitten muutenkin ojentaudu Sanan mukaan elämässä.
- Rukousta_pyydän
Ojentautuminen tuntuu niin kivi vaikealta. Tänään en pysty muuta kuin katumaan syntejäni ja nöyrtymään. En osaa edes kuvitella enää synnitöntä elämää.
Jeesus, armahda! Kristus, armahda! Anna minulle syntini anteeksi. Auta minua jättämään syntinen elämä taakseni. - jari-pekka-65
Ojentautuminen Sanan mukaan tarkoittaa, että sä jätät asian Herralle, etkä itse omin voimin yritä itseäsi ojentaa. Ei Jeesus sulta vaadi, vaan hän myös itse antaa sulle voiman elää hänen tahtonsa mykaista elämää. Jeremiallekkin Herra sanoi, että "minä valvon sanaani toteuttaakseni sen". Eli hän itse antaa sulle voiman kaikkeen Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Hän itse pitää huolen sinusta, jotta sä vapaudut kaikesta, mikä sua sitoo ja mistä et voi vapautua.
Sä olet siis kokonaan Hänen vastuullaan. Isä Jumala ei ole poliisi, joka kyttää sua, että sä teet kaiken oikein, vaan hän on Jeesuksessa sinua kohtaan täynnä armoa ja totuutta. Hän tuntee sinut läpikotaisin ja tietää, mitä tekoa me olemme.
Älä siis morkkaa itseäsi, että olet heikko, äläkä katso itseesi ja voimattomuuteesi, vaan katso Jeesukseen ja siihen, mitä hän sinun edestäsi on.
Vihollinen kääntää aina sun katseesi sinuun itseesi ja koittaa peittää sulta sen toivon, sen toivon joka ei petä. Mutta kun sä alat kiittämään, niin se on uskonrukous. Sä kiität siitä, mitä Herralta toivot ja se on sulle tuleva.
Tee siis totinen parannus, joka on kääntyminen Jeesuksen puoleen. Asian luovuttaminen hänelle. Sanot vain; Tässä mä Herra olen. Tee sinä Herra. - jari-pekka-65
Rukousta_pyydän kirjoitti:
Ojentautuminen tuntuu niin kivi vaikealta. Tänään en pysty muuta kuin katumaan syntejäni ja nöyrtymään. En osaa edes kuvitella enää synnitöntä elämää.
Jeesus, armahda! Kristus, armahda! Anna minulle syntini anteeksi. Auta minua jättämään syntinen elämä taakseni.Jeesuksen Kristuksen nimessä kaikki, siis aivan kaikki sinun syntisi on anteeksi annettu ja pois pyyhitty. Ole turvallisella mielellä, sillä Jeesus on voittanut maailman. Katso vain häneen. Ole siunattu!
- Uskon.koetus
Rukousta_pyydän kirjoitti:
Jeesus, armahda! Kristus, armahda! Anna minulle syntini anteeksi. Auta minua jättämään syntinen elämä taakseni.Uskon koetus ja uskovan riisuminen omista voimista ja itsestään ei ole kevyttä touhua, vaan rankkaa !
Siis Herra riisuu uskovaa omavoimaisuudesta paljastamalla sen, kuinka mahdotonta uskovan on itse itseään pelastella ja parannella !
Siinä' opitaan se opetus, että uskovakaan ei voi ottaa yhtään mitään, jos ei hänelle taivaasta anneta, eli itsestään ei ihminen ole yhtään mitään, eikä itsestään voi mitään pusertaa, vaan kaikkeen tarvitsemme yksin Herran apua ja Herran pyhittämistä !
Uskovan siis tulee käytännössä oppia se, että hän itsessään on köyhä ja kurja ja alaston ja viheliäinen, ja vasta silloin Herra pääsee tekemään työnsä, kun se iso "Minä" saadaan pois huseeramasta omia tekojaan, sillä ennen sitä uskova yhä luulee itse olevansa pyhä ja hyvä ja vaikka mitä, siis vastoin Totuutta !
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Siis Herra paljastaa uskovalle tuon hänen oman todellisen tilansa, ja sen jälkeen uskova ei enää kersku itselään ja omalla pyhyydellään, eikä uskova ylpeile muiden yläpuolella heitä tuomitsemassa !
Mutta tiedän kokemuksesta sen, että rankkaa se on, kun Jumala riisuu, se ei ole kevyttä se nisunjyvän kuoleman Tie !
Sinulle rohkaisuna seuraava Sana, usko se ja riipu Sanassa laajemminkin, sillä Sanalla ja Sanan eli toisin sanoin Herran avulla vain pääset läpi tuosta rankasta uskon koetuksestasi !:
Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Siis minäkin vain roikuin ja roikun yhä Herrassa ja Hänen Sanassaan, ja siten Herra tukee ja auttaa läpi kärsimysten ja uskonkoettelujen, ja se lopultra lujittaa meitä ja kiinnittää vain yhä kovemmin meidät Herraamme ja auttajaamme ja pyhittäjäämme !
Ihan kuten parisuhteessa läpi käydyt vaikeudet lujittavat parisuhdetta ja luottamus toiseen lisääntyy, niin läpikäydyt vaikeudet liittävät meidät tiiviimmin Herraamme ja uskomme ja luottamuksemme lisääntyy vain sen kautta !
Luota siis sinäkin siihen, että Hän joka on aloittanut sinussakin hyvän työnsä, on vievä sen loppuun asti, mutta nyt koetuksen hetkessä riipu vain yhä tiukemmin Hänessä ja Sanassa ja sinnittele koetuksen hetki, äläkä luovuta, vaikka mitä tulisi !
Fil. 1:6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
Olet ns. pimessä laaksossa, jossa ei siis apua näy, eikä valoa tien päässä, mutta silti Herra kulkee senkin Tien sinun kanssasi, luota vain siihen, että Hän on luvannut että Hän ei sinuakaan hylkää eikä jätä, ja lopulta tulet saamaan Herralta avun, siis painotan Herralta !
Olen siis itse käynyt tuota samaa Tietä, ja tiedän kokemuksesta sen, mitä puhun ja kirjoitan, joten voimia sinulle tähän raskaaseen koetuksen hetkeen/aikaan Rakas sisareni Herrassa !
Herramme Jeesus Kristus sinua runsaasti siunatkoon ja auttakoon !
PS: Herra päästää tilanteesta sitten kun olet oppinut tarvittavan tuosta koetuksen hetekstäsi, joten pyydä ja ano Herralta se tarvitsemasi opetus, sillä tämäkin on siis kasvatusta ja on lopulta parhaaksemme !
Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Siis ihan kaiken Herra käyttää parhaaksemme, jopa näinkin rankat asiat ja jutut ja näin vain opimme ja kasvamme Hengellisiksi aikuisiksi lopulta, mutta kasvu tekee usein kipeää, kuten luonnollisella lapsellakin ! - äskd
Uskon.koetus kirjoitti:
Uskon koetus ja uskovan riisuminen omista voimista ja itsestään ei ole kevyttä touhua, vaan rankkaa !
Siis Herra riisuu uskovaa omavoimaisuudesta paljastamalla sen, kuinka mahdotonta uskovan on itse itseään pelastella ja parannella !
Siinä' opitaan se opetus, että uskovakaan ei voi ottaa yhtään mitään, jos ei hänelle taivaasta anneta, eli itsestään ei ihminen ole yhtään mitään, eikä itsestään voi mitään pusertaa, vaan kaikkeen tarvitsemme yksin Herran apua ja Herran pyhittämistä !
Uskovan siis tulee käytännössä oppia se, että hän itsessään on köyhä ja kurja ja alaston ja viheliäinen, ja vasta silloin Herra pääsee tekemään työnsä, kun se iso "Minä" saadaan pois huseeramasta omia tekojaan, sillä ennen sitä uskova yhä luulee itse olevansa pyhä ja hyvä ja vaikka mitä, siis vastoin Totuutta !
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Siis Herra paljastaa uskovalle tuon hänen oman todellisen tilansa, ja sen jälkeen uskova ei enää kersku itselään ja omalla pyhyydellään, eikä uskova ylpeile muiden yläpuolella heitä tuomitsemassa !
Mutta tiedän kokemuksesta sen, että rankkaa se on, kun Jumala riisuu, se ei ole kevyttä se nisunjyvän kuoleman Tie !
Sinulle rohkaisuna seuraava Sana, usko se ja riipu Sanassa laajemminkin, sillä Sanalla ja Sanan eli toisin sanoin Herran avulla vain pääset läpi tuosta rankasta uskon koetuksestasi !:
Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Siis minäkin vain roikuin ja roikun yhä Herrassa ja Hänen Sanassaan, ja siten Herra tukee ja auttaa läpi kärsimysten ja uskonkoettelujen, ja se lopultra lujittaa meitä ja kiinnittää vain yhä kovemmin meidät Herraamme ja auttajaamme ja pyhittäjäämme !
Ihan kuten parisuhteessa läpi käydyt vaikeudet lujittavat parisuhdetta ja luottamus toiseen lisääntyy, niin läpikäydyt vaikeudet liittävät meidät tiiviimmin Herraamme ja uskomme ja luottamuksemme lisääntyy vain sen kautta !
Luota siis sinäkin siihen, että Hän joka on aloittanut sinussakin hyvän työnsä, on vievä sen loppuun asti, mutta nyt koetuksen hetkessä riipu vain yhä tiukemmin Hänessä ja Sanassa ja sinnittele koetuksen hetki, äläkä luovuta, vaikka mitä tulisi !
Fil. 1:6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
Olet ns. pimessä laaksossa, jossa ei siis apua näy, eikä valoa tien päässä, mutta silti Herra kulkee senkin Tien sinun kanssasi, luota vain siihen, että Hän on luvannut että Hän ei sinuakaan hylkää eikä jätä, ja lopulta tulet saamaan Herralta avun, siis painotan Herralta !
Olen siis itse käynyt tuota samaa Tietä, ja tiedän kokemuksesta sen, mitä puhun ja kirjoitan, joten voimia sinulle tähän raskaaseen koetuksen hetkeen/aikaan Rakas sisareni Herrassa !
Herramme Jeesus Kristus sinua runsaasti siunatkoon ja auttakoon !
PS: Herra päästää tilanteesta sitten kun olet oppinut tarvittavan tuosta koetuksen hetekstäsi, joten pyydä ja ano Herralta se tarvitsemasi opetus, sillä tämäkin on siis kasvatusta ja on lopulta parhaaksemme !
Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Siis ihan kaiken Herra käyttää parhaaksemme, jopa näinkin rankat asiat ja jutut ja näin vain opimme ja kasvamme Hengellisiksi aikuisiksi lopulta, mutta kasvu tekee usein kipeää, kuten luonnollisella lapsellakin !Kirjoituksesi on ihmisen puhetta joka ei ole valmis luopumaan synnin orjuudesta.
"12.Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni."
Sanot, että Herra päästää sitten tuosta tilanteesta, ikään kuin Herra pitäisi häntä synnin orjuudessa, päin vastoin aloittajalle ja muille jotka oikeasti haluavat vapaaksi synneistään on Herra luvannut tehdä TODELLA VAPAIKSI eikä vain puoliksi. - Uskon.koetus
äskd kirjoitti:
Kirjoituksesi on ihmisen puhetta joka ei ole valmis luopumaan synnin orjuudesta.
"12.Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni."
Sanot, että Herra päästää sitten tuosta tilanteesta, ikään kuin Herra pitäisi häntä synnin orjuudessa, päin vastoin aloittajalle ja muille jotka oikeasti haluavat vapaaksi synneistään on Herra luvannut tehdä TODELLA VAPAIKSI eikä vain puoliksi.Taidat olla sama henkilö jolle jo vastasin tuolla alempana ?
Joka tapauksessa lue kirjoitukseni, en halua toistaa sanojani !
Uskon.koetus
17.7.2015 21:32 - äaks
Uskon.koetus kirjoitti:
Taidat olla sama henkilö jolle jo vastasin tuolla alempana ?
Joka tapauksessa lue kirjoitukseni, en halua toistaa sanojani !
Uskon.koetus
17.7.2015 21:32Muutama kysymys sinulle!
Kauanko olet ollut uskossa?
Onko Kristus saanut muotoa sinussa?
Elätkö synnissä/ harjoitatko syntiä?
Onko sinulla puhdas omatunto?
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."Hesk36
Eikö tämä Jumalan lupaus pidäkään paikkaansa?
Jeesus sanoi, joka rakastaa minua se pitää minun käskyni.
Eikö Jeesus tarkoittanutkaan mitä sanoi?
Mitkä sinun motiivisi ovat? - äaks
äaks kirjoitti:
Muutama kysymys sinulle!
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."Hesk36
Mitkä sinun motiivisi ovat?Ps. Kertoisitko vielä mitä on Jumalan pelko ja miten se ilmenee omassa vaelluksessasi?
- Uskon.koetus
äaks kirjoitti:
Muutama kysymys sinulle!
Mitkä sinun motiivisi ovat?Kysymyksesikin kertovat minulle sinun keskeneräisyydestäsi, ikävä kyllä !
Nousi nimittäin mieleeni Paavalin sanat, kun häntä myös penäsivät uskovat samankaltaiseen mielettömyyteen, eli itsekehuskeluun !
12 Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.
17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa-puhun kuin mieletön-sen uskallan minäkin.
Mutta kuten Paavali, niin minäkin siis MIELETÖNNÄ, eli ei Jumalan Vanhurskauden mukaan kirjoitan sinulle, kun penäät saavutuksistani !
Olen ollut uskossa n. 40v ajan jo !
Mutta koska tuollainen on lähinnä kerskausta, niin sanottakoon, että olen paljon kokenut uskon elkämäni aikana kaikkea, ja yksin Herran avun ja armon vuoksi olen yhä elossa ja uskossa, omia ansioita minulla ei ole, vaan olisin itsessäni jo tuhoutunut, ellei Herra olisi auttanut ja nostanut minua loasta, kuten tuhlaaja poikaa !
Siinä elämini jaksossa opin tuntemaan Rakastavan Isän Valtavan Rakkauden vasta !
Eli numerot eivät kerro mitään, eikä uskovalla ole omia ansioita, joten vain Jumalan valtavan armon vuoksi ja kautta nyt seison yhä tässä uskossa !
Ei oikein huvittaisi vastata noihin kysymyksiisi, kun siistä siis kuultaa oma ymmärtämättömyytesi ja omavoimaisuutesi, eli toisin sanoin sinun oma lihallisuutesi ja omavanhurskautesi, jota näemmä yhä yrität pystyttää, etkä siten ole alistunut Jumalan Vanhurskauden alle.
Siis kuten Jeesus sanoi noille omasta mielestään synnittömille ja pyhille ihan oikein :
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Luukas 18
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Suotko minulle sen, että minun ei tarvitsisi enempää jatkaa ? - äaks
Uskon.koetus kirjoitti:
Kysymyksesikin kertovat minulle sinun keskeneräisyydestäsi, ikävä kyllä !
Nousi nimittäin mieleeni Paavalin sanat, kun häntä myös penäsivät uskovat samankaltaiseen mielettömyyteen, eli itsekehuskeluun !
12 Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.
17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa-puhun kuin mieletön-sen uskallan minäkin.
Mutta kuten Paavali, niin minäkin siis MIELETÖNNÄ, eli ei Jumalan Vanhurskauden mukaan kirjoitan sinulle, kun penäät saavutuksistani !
Olen ollut uskossa n. 40v ajan jo !
Mutta koska tuollainen on lähinnä kerskausta, niin sanottakoon, että olen paljon kokenut uskon elkämäni aikana kaikkea, ja yksin Herran avun ja armon vuoksi olen yhä elossa ja uskossa, omia ansioita minulla ei ole, vaan olisin itsessäni jo tuhoutunut, ellei Herra olisi auttanut ja nostanut minua loasta, kuten tuhlaaja poikaa !
Siinä elämini jaksossa opin tuntemaan Rakastavan Isän Valtavan Rakkauden vasta !
Eli numerot eivät kerro mitään, eikä uskovalla ole omia ansioita, joten vain Jumalan valtavan armon vuoksi ja kautta nyt seison yhä tässä uskossa !
Ei oikein huvittaisi vastata noihin kysymyksiisi, kun siistä siis kuultaa oma ymmärtämättömyytesi ja omavoimaisuutesi, eli toisin sanoin sinun oma lihallisuutesi ja omavanhurskautesi, jota näemmä yhä yrität pystyttää, etkä siten ole alistunut Jumalan Vanhurskauden alle.
Siis kuten Jeesus sanoi noille omasta mielestään synnittömille ja pyhille ihan oikein :
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Luukas 18
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Suotko minulle sen, että minun ei tarvitsisi enempää jatkaa ?Näihin toivoisin vielä vastausta!
Elätkö synnissä ja mitä on Jumalan pelko ja miten se ilmenee omassa vaelluksessasi? - Uskon.koetus
äaks kirjoitti:
Näihin toivoisin vielä vastausta!
Elätkö synnissä ja mitä on Jumalan pelko ja miten se ilmenee omassa vaelluksessasi?Et malta lopettaa kerskailuasi ?
Siis kun kyselet tuollaisia, niin sinä itse luulet, siis luulet olevasi kovastikin pyhä ja synnitön ja täydellinen !
Kuka tuota synnittömyys ja täydellisyys oppia oikein Suomessa levittää ?
Ylpeys on syntiä !
Mark. 7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
Elätkö itse siis synnissä, ainakin muutaman päivän ajan olet elänyt, mutta uskon sen olleen tilasi jo pitkäänkin !
Muuten tuo ylpeys oli juuri se, johon Lusifer lankesi !
Käsittääkseni tuo synnittömyys ja täydellisyys oppi on peräisin eksytyksen hengestä, eli se on juuri sitä antikristuksen hengen toimintaa, josta Raamattu varoittaa lopun ajassa.
Siis noin ja noiden oppien kautta uskova nostaa itsensä Jumalaksi, kun hän väittää kykenevänsä synnittömyyteen ja täydellisyyteen !
Siis vain Jumala kykenee synnittömyyteen ja vain Jumala on täydellinen, joten se ihminen joka nostaa itse itsensä muka synnittömäksi ensinkin pettää itse itsensä, ja sitten samalla hän nostaa itsensä Jumalaksi, vaikka ei sitä itse tajuakkaan !
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
- Miten.On.Asia
Ei kannata rukoilla sitä, että jättäisit alkoholin, se ei tapahdu niin.
Rukoillaan, että löydät suhteen Jeesukseen, löydät Hänet Pelastajana, Parantajana ja syntien anteeksiantajana.
Kun olet Hänet löytänyt, katoaa myöskin juoppouden henki.
Haluatko vain siunauksia, muttet halua löytää siunauksien antajaa, miten on?- Uskon.koetus
Alustaja on jo sanonut olevansa uskova, ja etsineensä myös ikäisiään uskovia paikkakunnaltaan, mutta turhaan !
Älä viitsi antaa neuvoja, jotka vain painavat lisää ennestään taakoitettua !
Siis olet "neuvoillasi" vain katkaisemassa murtunutta ruokoa ja sammuttamassa suitsevaista kynttilän sydäntä, niin ei Herramme tee !
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
Olet siis kuten Jobin "ystävät" jotka eivät auttaneet vaan lisäsivät vain toisen ahdinkoa ! - adkr
Uskon.koetus kirjoitti:
Alustaja on jo sanonut olevansa uskova, ja etsineensä myös ikäisiään uskovia paikkakunnaltaan, mutta turhaan !
Älä viitsi antaa neuvoja, jotka vain painavat lisää ennestään taakoitettua !
Siis olet "neuvoillasi" vain katkaisemassa murtunutta ruokoa ja sammuttamassa suitsevaista kynttilän sydäntä, niin ei Herramme tee !
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
Olet siis kuten Jobin "ystävät" jotka eivät auttaneet vaan lisäsivät vain toisen ahdinkoa !"Miten.on.asia" kirjoitti ihan oikein. "Uskon.koetus" kirjoituksista huomaa, että hän ei vaella Jumalan Sanalle kuuliaisena ja elää vielä synnin orjana vaikka Jeesus Kristus on nimen omaan Vapahtaja 100% eikä vain puoliksi.
- Uskon.koetus
adkr kirjoitti:
"Miten.on.asia" kirjoitti ihan oikein. "Uskon.koetus" kirjoituksista huomaa, että hän ei vaella Jumalan Sanalle kuuliaisena ja elää vielä synnin orjana vaikka Jeesus Kristus on nimen omaan Vapahtaja 100% eikä vain puoliksi.
Kirjoituksestasi kuultaa sama asenne joka ulkokultaisilla fariseuksilla oli, eli ylpeys ja omavanhurskaus !
Jeesus kuoli kyllä ja aikanamme vapaudummme, mutta kuten luonnollinen lapsikin kasvaa ja kehittyy aikanansa, niin ihan samoin on nuoren uskovan kohdalla !
Siis pyhittymisemme on Jumalan tekoa yksin, me vain kerromme Herralle halumme vapautua, mutta uskova ei itse itseään kykene parantelemaan ja pyhittämään, vaan sellainen toiminta on vain omavanhurskauden pystyttämistä !
Et ole näemmä itse vielä Herran koulua käynyt, kun kirjoitat noin ymmärtämättömästi !
Siis puhun nyt Jobin kohtalosta ja Jumalan riisumisesta ja kurituksesta, joka siis kertoo Jumalan Rakkauden, ja sen että uskova on Jumalan Rakas lapsi:
Hepr. 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
Hepr. 12:10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
Jobin kohdalla esim sanotaan näin:
8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
Siis kun Herra ottaa sujaavan kätensä vain hetkeksi pois, ja uskovakin saa pärjätä omillaan, niin siinä vasta uskova oppii näkemään ja tuntemaan niin itsensä ja omat mahdollisuutensa, kuin myös Jumalan ja Hänen mahdollisuutensa, eli loppuu sinun tyylisesi ylvästely vihdoin !
Mutta se on sinulle itsellesi häpeäksi, että Herra ei ole vielä voinut sinua kurittaa ja riisua ja sulattaa kärsimyksien ahjossa.
Minulle se Tie kertoi siis JUmalan Rakkaudesta, ja siitä, että olen todellakin Rakas Jumalan lapsi:
Hepr. 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
Mutta mitä siinä sanotaan niistä, joita Jumala ei kurita ?
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
Jumala siis kasvattaa ja kurittaa omat lapsensa itse, mutta jos näitä ei vielä itse ymmärrä, niin tarvitsee yhä vain maitoa, eikä Herra voi viedä kasvatettavaksi ja kuritettavaksi vieläkään, tai sitten on kyseessä muu kuin Jumalan lapsi siis !
- Juovamies
Et kirjoittaisi noin, jos et uskoisi.
Meidän ihmisten on vain niin vaikeaa uskoa, että armo jos mikä on epäoikeudenmukaista ja epäreilua.
Syyllinen ei saa ansaitsemaansa rangaistusta vaan synnit anteeksi ilman omaa ansiotaan. Epäreilua. Ihmisten mielestä se armo pitäisi jotenkin ansaita ja maksaa takaisin. Se armo vain on niin älyttömän kallis, että sitä et voi ikinä ansaita tai maksaa koskaan takaisin. Armo annetaan ilmaiseksi ja vastalahjaa et voi, et pysty, etkä saakaan maksaa takaisin. Kuulostaa hullulta, eikös? Mutta siitä huolimatta asia on vain niin.
Eihän se nyt käy laatuun, että synnit annetaan anteeksi noin vain!
Suorittamatta itse ja ilman syytä.
Jeesus vetää sinua puoleensa, muuten et ajattelisi noin. Poikaystävääsi myöskin, sillä eihän hän olisi Raamatusta muuten niin kiinnostunut. Meidän miesten kun nyt vaan pitää näytellä kovaa, mies ei itke tai usko. Miehenkin syntisessä sydämessä on silti Jeesuksen mentävä vertavuotava aukko joka huutaa hiljaa itkien Herraa puoleensa..
Suosittelisin Tapio Nousiaisen runojaa "Leipää ja suolaa", josta runo "Mies, joka ei itkenyt".
Hyvää meininkiä ja siunausta sulle, ystävä rakas - Ihmin
Kuule neitokainen. Sinä olet tilanteessa, jossa monet ovat olleet ennen sinua. Voisi todeta että siinä tilanteessa halutaan myötätuntoa mutta ei kestävää raittiutta.
Jumala haluaa antaa sinulle elämän, mutta selkäranka tulee kiskaista housuista niskaan. Menet AA- kerhoon, se on Jumalan apu alkoholistille, Jeesus kuoli syntiesi vuoksi, mutta alkoholismin hoitaminen jää sinulle.
"Annoimme elämämme ilman ehtoja Jumalan huomaan", näin kirjoittivat Nimettömät Alkoholistit AA- ohjelmaan. Se on kirjoitettu kokemuksesta, ei toiveista! Muistan sinua rukouksissa. Olet Jeesukselle suunnattoman rakas. Hän haluaa, että toivut alkoholismistasi, ja saat uuden suunnan elämällesi. Siunausta!
- hirveä.myrkky
Tässä motivoiva viesti sinulle, rakas aloittaja:
Alkoholi diureettina kuivattaa kehon, turvottaa toisaalta, lihottaa, kurtistuttaa, saa haisemaan, tuhoaa soluja, saa mahan kipeäksi, saa oksentamaan, saa väsyttämään, saa pyörryttämään.......
Alkoholi on pahimmassa krapulassa kuin helvetti. Se aiheuttaa janon, jota ei pysty sammuttamaan. Se aiheuttaa nälän, jota ei pysty tyydyttämään. Se aiheuttaa väsymyksen ilman, että pystyy nukkumaan.
Alkoholi tuhoaa ihmisiä, ihmissuhteita, hajottaa perheitä, altistaa väkivallalle, tuhoaa talouden, tuhoaa terveyden, tuhoaa unelmia....
Nämä ovat faktoja alkoholista. Niin se vaan on.
Se on KAUHISTUTTAVA MYRKKY, etkä oikeasti halua sitä enää sisuskalujasi syövyttämään. Kun krapulassa oksennat ja voit huonosti, se on kehosi tapa rukoilla sinulta, ettet enää joisi alkoholia.
En itse ole alkoholisti, mutta minulle jo muistot siitä, kun nuorempana käytin toisinaan alkoholia, saavat inhoamaan sitä myrkkyä. Ihmettelen todella, kuinka jotkut pystyvät juomaan usein.
Rukoilen puolestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1743032Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2982696Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751768Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e501667Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?391541- 1221316
- 1051229
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141184Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3831167Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041073