kaljuuntuminen nuorena

EnHaluaKaljuuntua

Olen 14v poika ja oikeanpuoleisen ohimon hiusraja on vetäytynyt aika paljon ja vasemmanpuoleinen ohimo näyttää tulevan perässä. Onko tämä normaalia voiko kaljuntua jo alle 20v? hyvin huolestunut

9

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14vkans

      Pälvikalju?

      • EnHaluuKaljuuntua

        en tiiä tasasesti menny ohimot


    • t4pan_1tten1_92

      Hyvin on mahdollista, että kaljuuntuu jo nuorempana kuin 18 vuotiaana. Kaikki on sivuvaikutuksia perintötekijöistä eli niin sanotusta geeni perimästä. Eteenkin jos äitisi puolelta miehet on kaljuja tai kaljuuntuneita ja nuorena niin on hyvin mahdollista, että tämä periytyy. Kannattaa myös olla ajantasalla periytyvistä mahdollisista sairauksista joita suvussa on mahdollisesti esiintynyt. Stressi voi myös laukaista hiustenlähdön tai radikaalisti muuttuneet elämäntavat esim. päihteiden käyttö. Suosittelen käymään verikokeissa ja vaikka juttelemaan nuorisoterveydenhoitajan kanssa mahdollisista tekijöistä ja vielä noin nuorena jos syy hiustenlähtöön löytyy se on mahdollista ennaltaehkäistä tai edes hidastaa. Toivotaan, että ongelma ratkeaa. ps. kaljuuntunut katkera nuori mies.

    • MyösKaljuuntunut

      Kalju ei ole ongelma vedät suoraan kaljuks ja alat reenaamaan salilla

      Vin Diesel on kalju SO WHAT ei hiukset ole kaikki kaikessa

      • DarkkisFani

        Vin Diesel ei ole sossun asiakas...


    • hommaalääkkeet

      Itsellä alkoi hiukset harventua 17-vuotiaana ja ohimoiltahan se yleensä ensimmäisenä alkaa. Jonkin verran hiusraja voi siirtyä kun kallo ja etenkin otsalohko kasvaa murrosiässä, mutta jos hiuksia selvästi irtoaa, kannattaa hommata lääkkeet ajoissa. Lääkäriltä finasteridi-resepti, ei maksa paljon mitään, eikä Rogainekaan ulkomailta tilattuna. Vaivaahan siitä (Rogaine) on, pelkkä finasteridikin saattaa riittää jos aloittaa käytön ajoissa. Ehkä kannattaisi käyttää ainakin alkuun molempia, että hiustenlähtö pysähtyisi varmemmin ja kasvaisi jopa takaisin, ei tarvitsisi sitten murehtia.

      • hommaalääkkeet

        Ei varmaan noin nuorena saakaan finaa ja monet pelkää vaikuttavan liikaa hormonitoimintaan. Rogainen käytössä ei kai ole mitään ikärajaa, Foamia vaan ei taida saada Suomesta, Biovealla 4kk annos maksaa n.90€.


    • Anonyymi

      sama juttu itekki oon 14 ja hiukset on alkanu kaljuuntua selvästi en tiiä oikeen et mitä tekis veikkaisin syyks sitä et en oo syöny kunnolla ruisleipä päivässä tai makkara kesälomalla meni hommat paskaks

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä lääkäriin ja kokeilla propeciaa. Eikä kannata pelätä sivuvikutuksia koska sen voi jauhaa ja laittaa sopivan liuottimen kanssa paanahkaan joten ikävät mahdolliset sivuoireet jää pois ja tepsii itseasiassa paremmin kuin sisäiseti otettuna. Youtubesta löytyy videoita topical finasteride. Toimii

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe