Hyviä vinkkejä ratsastus aloittelijaalle?

f0rkz

Moikka, eli aloitin juuri ratsastamaan ja olen 13v 155cm pitkä ja 45kg painava poika. Olisiko kellään hyviä ratsastusvinkkejä aloittelijalle?

4

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö13

Hmm.. mitäs vinekkjä voisin antaa.. No esim jos et ole ikinä ennen ratsastanut kannattaa ottaa taluttaja. :) (yleensä kaikilla ratsastustalleilla ekoilla kerroilla tuleekin). Sitten tosiaan kannattaa ostaa hyvät tallivaatteet! Esim hyvät ratsastushousut koko tai polvipaikkaiset, ratsastuskengät, kypärä ja raippakin kannattaa siinä jossakin vaiheessa ostaa. :) Tunnin opettajan kanssa kannattaa vähän jutella ratsastuksesta tietää varmaan parhaiten kun hän on opettanut useat ratsastamaan. Pystyt menemään vielä hyvin poneilla, että jos et heti ekalla kerralla halua isoa hevosta kannattaa ottaa poni ratsuksi.

• f0rkz

Oon jo käynyt muutaman kerran ratsastamassa ja en tarvia taluttajaa ja ratsastin ihan isolla hevosella.

• Anonyymi

Kysy rohkeasti apua tallilla. Opettajat ja sinua pidempään ratsastaneet osaavat varmasti auttaa! :) Muista olla myötätuntoinen hevosta kohtaan, mutta kuitenkin olla sille napakka tarpeen vaatien. Ratsastuksenopettaja neuvoo varmasti hoitamiseen ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. <3

• Anonyymi

Joo oon myöhässä vajaat kymmennen vuotta, mutta jos joku tänne eksyy niinkun mäkin täältä tulee<3 Aloita ratsastuskouluusa eillei tuttava opeta ns. Kannattaa kysyä rohkeasti oppetajlta varusteista ja mitä ostaa millaisia jne. Me on ammatiltaan siihen kouluttautunut ja oikeita ihmisiä. Tunneilla sinua opetetaam varmasti, mutta jos kaivataan vinkkejä koko lajiin täältä tulee: Opettele nousemaan selkään oikein, Kuuntele opetetut asiat vaikka osaisit ne jo, keskity istuntaan, elä pidä jalkoja niinkuin ballerina, opi käsittelemään hevosta eläimenä ja parhaana ystävänä, elä
      Menetä hermoja, pidä ködet suht alhaalla ja kyynerkulma oikeana( kyynerpäät melkein kiinni kehoon ja -/ ns tollaiseen asentoon) ja katso vaikka opetusvideoita sieltä sitä tietoa saa. Kuitenkin kehotan alkeiskurssilla aloittamaan suht vähillä varusteilla ettei kyllästy ellei ole varma mutta tieteniin osta varusteita ihmeessä! Tsemppiä aloitukseen!🥰

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      510
      8334
    2. 40% kansasta pitää Yleä selkeästi vasemmistolaisena

Vähän kylmä suihku epäilijöille. "Yle Uutiset sijoitettiin kyselyssä suurista medioista selvästi eniten vasemmistolaise
      Maailman menoa
      229
      1480
    3. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      184
      1426
    4. Keksitkö mies

mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      111
      1380
    5. Hokki on konkurssissa!

Aivan uskomattoman hienosti on lähtenyt rahoituskierros käyntiin! ❤️ https://hokki.fi/ajankohtaista/hokki-kainuu-oy-hak
      Kajaani
      54
      1319
    6. Ihanaa aurinkoista

Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      336
      1199
    7. Vasuri ehdokas pilaa koko puolamgan.

On siinä vasureilla Kova riita pukari ehdokkaana vaaleissa. Jos "pääsisi" ei yhtään kokousta ettei tule valituksia. Eikö
      Puolanka
      55
      1041
    8. Olet kaikella todennäköisyydellä

Ainut ihminen tällä pallolla, josta menen täysin hämilleni ja tuntuu että ÄO laskee samantien neandertalin tasolle. Kaik
      Ikävä
      39
      1025
    9. Kyllä on paha mieli

Olen niin luottavainen kaikesta huolimatta ollut sinuun. Luottanut että välität ihan oikeasti etkä halua minua satuttaa.
      Ikävä
      25
      943
    10. Mitä jos vietettäis

Vuorokausi yhdessä? Mitenhän se menisi?
      Ikävä
      74
      924
    Aihe