Tiedän, olen huomannut, että Seinäjoelta ei todella löydy hyvää toisesta välittävää neurologia. Jäänkö suosista kotiin vai kävelenkö metsään ja kaivaudun sammaleiden sekaan? Kouristus kohtauksia jatkuvasti, monta kertaa päivässä. Välillä viedään ambulanssilla sairaalaan. Ei mitään hoitoa. Konversiohäiriö, mee kotiin. Alan oleen niin väsynyt, ja kyllästynyt kaikkeen. tuntuu ihan samalta haenko mistään apua, kun en sitä saa. Psykiatri ja psykiatrian lääkärit yrittävät auttaa,mutta heillä keinot vähissä. Mielisairaala ei ole tälläiseen tilanteeseen oikea paikka. Kokeiltu on sekin. Yksin olen ja yksin jään :( . Lapset itkevät ja pelkäävät koska äidin menettävät.
Mistä apu? Neurologit ei välitä.
2
68
Vastaukset
- Anjutsku
Myös minulla on konversiohäiriö. Se voidaan todeta neurologisena oireiluna silloin, kun aivojen magneettikuvasta ja EKG:stä ei löydy mitään poikkeavaa. Sopivaa lääkitystä ko. sairauteen ei ole olemassa, mutta toiminnallisten oireiden, kuten kouristuskohtausten pysäyttämistä voi harjoitella itse tietoisesti. Itse olen päässyt kouristuksistani samalla tavalla eroon kokonaan.
Ensin voi laskea, kuinka monta sekuntia/minuuttia pystyy olemaan kouristelematta. Liikkeelle kannattaa yrittää keksiä myös sopiva vastaliike (esim. selän pitäminen suorana silloin kun alkaa kouristella) ja harjoitella sitä tietoisesti, sillä silloin oikeat liikeradat syöpyvät liikemuistiin ja alitajuisesti opittu, väärä malli häviää vähitellen sensomotorisesta muistista.
Lääkkeillä voidaan joskus helpottaa ahdistusta, mutta lääkkeitä sopivampi keino tunteiden tietoiseksi työstämiseksi on psykoterapia. Näin ahdistavat asiat saadaan tulemaan tietoisuuden tasolle, eivätkä ne kanavoidu fyysisiksi oireiksi, kuten kouristuskohtauksiksi. - Anjutsku
Ai niin! Unohdin mainita vielä, että kaiken lisäksi verikokeiden tulokset ovat normaalit. Onhan sinulle varmasti tehty magneettikuvaus, EKG ja laaja verenkuva?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708