Sienisalaatti

Sieni_seija

Ainekset:
1 paketti herkkusieniä viipaloituna (tai herkkutatteja)
1 friseesalaatti
1 tammenlehväsalaatti
1 lehtisalaatti
3 rkl kirveliä
3 rkl ruohosipulia
3 rkl korianteria (villiminttua)
kastike, jos ei öljy/sitruuna piskotukset riitä
1 rkl dijoninsinappia
2 rkl punaviinietikka
½ dl auringonkukkaöljyä
pese salaatti/salaattilikoa ja leikkaa sienet viipaleksi ja sekoita, soossia sitten pinnalle pirskottaen.
Myös siemeniä,pähkinää voi lisätä ja salaatin joukkoon chian siemeniä .

Siistejä mantelihaperoita [Pw] ja palterohaperoita [Pw] voi periaatteessa popsia ihan raakana ja pistää leivän päälle. Tosin eräät s-postiystävät ovat varoittaneet bakteerivaarasta (myyrien bakteerit ja maabakteerit). En ole kyllä vielä törmännyt bakteeriongelmiin, mutta täytynee olla varovainen. Myös erään s-postiystäväni mielestä bakteeriuhka on mitättömän pieni. Raakana syötävien sienten olisi syytä olla kuitenkin sangen siistejä.

2

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkkusieniä

200 g valkoisia herkkusieniä
      2 valkosipulinkynttä
      0,5 dl limettimehua
      100 g katkarapuja (pakaste)
      puolikas tai neljännes punaista chiliä
      puolikas tuoretta kurkkua
      tuoretta korianteria
      0,5 dl appelsiinimehua
      0,5 dl oliivi- tai rypsiöljyä
      suolaa, pippuria
      1 avokado

Anna katkarapujen sulaa jääkaapissa. Viipaloi herkkusienet. Hienonna valkosipulinkynnet ja sekoita ne limettimehuun.
      Lisää katkaravut ja sieniviipaleet valkosipuli-limettimehuun. Hienonna chili. Leikkaa kurkku pieniksi kuutioiksi. Lisää nämä käännellen katkarapu-sieniseokseen. Anna ainesten maustua jääkaapissa tunnin ajan.
      Mausta seos hienonnetulla korianterilla, appelsiinimehulla, tilkalla öljyä, suolalla ja pippurilla. Voit vielä antaa seoksen maustua jääkaapissa hetken aikaa.
      Annostele cheviche tarjolle laseihin. Korista avokadolohkoilla. Tarjoa lisänä patonkia tai maalaisleipää.
      Ohje: Kotimaiset Kasvikset ry

• Anonyymi

Ja
        Desi omaa pissiä

t. Sieni_seija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3844
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2448
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1809
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1487
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe