Minulla on sellainen ongelma etten osaa puhua ihmisten kanssa. Siis en ole ujo, vaan en vain keksi mitää sanottavaa. Siitä huomauttellaan minulle kun en puhu.
Vielä sen voisin kertoa, että minulla on Asperger. Asperger-henkilöillä on vaikeuksia sosiaalisessa kanssa käymisessä.
En osaa puhua
5
101
Vastaukset
- olenomppu
Sama ongelma. Aspergeria on helppo syyttää siitä. Mutta tosiasiassa se johtuu siitä ettei minulla ole koskaan ollut minkäänlaisia ihmissuhteita, ei edes vanhempiini. Vaikea osata puhua jos ei oo koskaan harjoitellu.
- Aäiiittyy
Asseista voi olla tyhmää jutustella niitä näitä niin kuin ihmiset yleensä tekevät. Mitä tuossa muka oli sellaista, että se piti ääneen sanoa? jne. Jos haluat puheisiin ihmisten kanssa, pane heidät puhumaan. Seurasin kuningatar Elisabethista tehtyä dokumenttia muutama vuosi sitten. Tuntui, että aina vierailuilla hänellä oli jotain fiksua sanottavaa tai kysyttävää isäntäväelle. Sitten hoksasin, että jos opettelee muutamia kymmeniä kysymyksiä, tilanteeseen kuin tilanteeseen löytyy sopiva. Ihan tavallisia, yksinkertaisia kysymyksiä kuten esim. miten kauan, mitä seuraavaksi, ketä siinä on mukana, mitä positiivisia/negatiivisia puolia asiassa on, miten haluat kehittää, miten paljon tuo on vaatinut aikaa/rahaa/osaamista, miten olet oppinut tämän jne. Ihmiset puhuvat mielellään.
Minullakin on aspin piirteitä, mutta ei niin vahvasti kuin teini-ikäisellä lapsellani, jolle tuli diagnoosi ja vihdoin selitys, miksi on erilainen.- geths
Huonoja uutisia: asioiden nimeäminen ei ole niiden selittämistä.
Tarvitseeko sitä aina puhuakkaan? katso silmiin ja hymyile se on jo jotakin
- ner0me
Olisihan se outoa, jos jokainen ihminen olisi syntynyt hölösuuksi. Ota rennosti asia, ja ole puhumatta ilman negatiivisia tunteita. Puhu, kun tuntuu siltä. Saatat olla myös sellainen ihminen, joka ei pysty turhaan puhumiseen, vaan tarvitsee syyn puhua, puhumista tarkoituksen vuoksi, ei puhumisen vuoksi. Varmaan oikealla mielialalla, oikeassa tilanteessa, oikean aihealueen, ja oikean ihmisen kanssa puhetta sitten tuleekin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371984
- 49836
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 62527
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78447