Minulla on sellainen ongelma etten osaa puhua ihmisten kanssa. Siis en ole ujo, vaan en vain keksi mitää sanottavaa. Siitä huomauttellaan minulle kun en puhu.
Vielä sen voisin kertoa, että minulla on Asperger. Asperger-henkilöillä on vaikeuksia sosiaalisessa kanssa käymisessä.
En osaa puhua
5
<50
Vastaukset
- olenomppu
Sama ongelma. Aspergeria on helppo syyttää siitä. Mutta tosiasiassa se johtuu siitä ettei minulla ole koskaan ollut minkäänlaisia ihmissuhteita, ei edes vanhempiini. Vaikea osata puhua jos ei oo koskaan harjoitellu.
- Aäiiittyy
Asseista voi olla tyhmää jutustella niitä näitä niin kuin ihmiset yleensä tekevät. Mitä tuossa muka oli sellaista, että se piti ääneen sanoa? jne. Jos haluat puheisiin ihmisten kanssa, pane heidät puhumaan. Seurasin kuningatar Elisabethista tehtyä dokumenttia muutama vuosi sitten. Tuntui, että aina vierailuilla hänellä oli jotain fiksua sanottavaa tai kysyttävää isäntäväelle. Sitten hoksasin, että jos opettelee muutamia kymmeniä kysymyksiä, tilanteeseen kuin tilanteeseen löytyy sopiva. Ihan tavallisia, yksinkertaisia kysymyksiä kuten esim. miten kauan, mitä seuraavaksi, ketä siinä on mukana, mitä positiivisia/negatiivisia puolia asiassa on, miten haluat kehittää, miten paljon tuo on vaatinut aikaa/rahaa/osaamista, miten olet oppinut tämän jne. Ihmiset puhuvat mielellään.
Minullakin on aspin piirteitä, mutta ei niin vahvasti kuin teini-ikäisellä lapsellani, jolle tuli diagnoosi ja vihdoin selitys, miksi on erilainen.- geths
Huonoja uutisia: asioiden nimeäminen ei ole niiden selittämistä.
Tarvitseeko sitä aina puhuakkaan? katso silmiin ja hymyile se on jo jotakin
- ner0me
Olisihan se outoa, jos jokainen ihminen olisi syntynyt hölösuuksi. Ota rennosti asia, ja ole puhumatta ilman negatiivisia tunteita. Puhu, kun tuntuu siltä. Saatat olla myös sellainen ihminen, joka ei pysty turhaan puhumiseen, vaan tarvitsee syyn puhua, puhumista tarkoituksen vuoksi, ei puhumisen vuoksi. Varmaan oikealla mielialalla, oikeassa tilanteessa, oikean aihealueen, ja oikean ihmisen kanssa puhetta sitten tuleekin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055