harjoitussupistukset

jaa-a

Kertookapas te viisaammat ja kokeneemmat,että millaiset ovat harjoitussupistukset?Milloin ne voivat jo alkaa,missä kohtaa tuntuvat,ovatko vaaralliset?Siis kertokaa ylipäätään mitä niistä tiiätte!Kaikki uusi ja jännittävä kiinnostaa näin ensikertalaista...

5

2351

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella*2

Harjoitussupistukset ovat sellaisia, kun maha kovettuu kivikovaksi! Ei ne silleen tunnu eikä satu, eikä niitä juuri muuten huomaakaan kuin just tosta, että maha on kivikova. Ne ei ole ollenkaan vaarallisia, koska kohtu vain harjoittelee. Mulla ne alkoi siinä rv 25 tietämillä eikä kai ole päivittäinkään. Siksi KAI, koska aina niitä ei huomaa. Neuvolassakin viimeksi kun maha-asukkia tutkailtiin rv 30, niin neuvolatäti totesi mua supistavan :) En sitä kylläkään itse huomannut :)

• Eetuli

Minulla supistelee jo vaikka olen rv18. Maha menee kovaksi vähäksi aikaa. Makuuasento on tällä hetkellä parhain asento missä on hyvä olla. Jospa tämä tästä..

• rv 17+3

10.
      Mulla ne tuntuu ainakin epämielyttäviltä, ei satu mutta hidastaa vauhtia vähän.
      En itse ole huolissani mutta neuvolantäti sanoi että jokainen raskaus on yksilöllinen ja että jos alkaa vähänkin sattumaan, voisi käydä lääkärissä vilauttamassa ettei kohdunsuu ole auennut.
      Kuten yllä olevat sanoi, kohtu menee kivikovaksi. Itse kokeilen aina silloin kohdunrajoja, on kiva tietää kuinka korkealla vatsa jo on ja kuinka suuri.

• Hannah-pa

Mulle eivät harjoitussupistukset ole tuottaneet minkäänlaista kipua.(yksi synnytys takana,toinen tulossa)Yksi selitys siihen vois olla se että suppareita esiintyy tilanteissa joissa muutenkin koen mielihyvää -liikunnan ja seksin yhteydessä. Varsinkin orgasmin aikana supparin huomaa hyvin (kas kun sitä yleensä tapaa olla silloin alasti): masu kovettuu ja saattaa näyttää ihan epämuodostuneelta kun kohtu puristuu masuasukin ympärille.

Omiin kokemuksiini perustuen harjoitussupistukset ja varsinaiset supistukset voisi nimetä uudelleen, ainakin noi harjoitussupistukset, sillä ne poikkesivat niin paljon synnytyssupistuksista. Synnytyssupistusten aikana masu kyllä kovettuu mutta masun sijaan ainakin mun huomio kiinnittyi pääasiassa selänpuolelle. Supitukset alkoivat vatsan puolelta mutta siirtyivät nopeasti yläpakaroiden kautta alaselkään ja lopuksi taas hetkeksi masun puolelle.

Harjoitussupistukset eivät ole vaarallisia vaan kuuluvat asiaan. Niiden tarkoitus on vahvistaa ja valmistaa kohtua synnytykseen (sitten joskus..)
      Miksi harjoitus suppareita sitten on tai ei???
      Tässä lonkalta vedetty vertauskuva:
      Joillakin ihmisillä on luonnostaan riskimpi hauis, toisilla heiveröisempi. Pärjätäkseen kädenväännössä heiveröisemmän on treenattava habaansa enemmän, luonnostaan riskimpi selviää vähemmällä ahertamisella. Heiveröisempi myös kokee treenauksen tuottaman kivun herkemmin kuin "luonnonlahjakkuus".

Nyt kyllä lopetan tän runoilun ja keitän aamukaffit...;)

• Ivine

Mulla alkoi nää ns. harjoitussupparit n. kuukausi sitten viikolla 24. Ja niitä on ollut siitä lähtien koko ajan, kymmeniä kertoja päivässä... Alkuun stressasi, kun mitään ei voinut tehdä ilman että supistaa, mut nyt oon jo tottunu. Lekurissa on kahdesti tutkittu, et kaikki on ok, toisella kerralla ultran voimin.

Siis jos kohdunsuu on kiinni eikä supistukset satu, kaikki pitäis olla ok. Ja joo - ne tosiaan tuntuu siltä, et kohdun tilalle olis tullu rautapallo hetkeksi :)

Jostain muuten luin, et yleensä harjoitussupparit kestää 20-30 sekuntia ja niitä tulee korkeintaan 15-20 min välein, kun oikeet supparit kestää kauemmin, on kivuliaita ja tulee sit lopulta paljon tiuhemmin. Mulla noi ajat pitää yleensä paikkansa, mut satunnaisesti maha on kyl "kovana" paljon pidempäänkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe