Koneessa windows 7 home premium. Tulossa 10 ilmainen päivitys. Nykyisessä kovalevyssä tietysti recover osio jossa 7 tehdasasennus josta voi suorittaa 7 palautuksen tarvittaessa. Miten käy 10 päivityksen jälkeen? Jääkö 7 recover osio entiselleen josta voi palauttaa 7 jos on tarve? Muuttaako 10 päivitys mitenkään recover osiota? Olettaisin 10 päivityksen onnistuvan vain kerran! Mitä mieltä muut ovat!
windows 10 asennus
9
255
Vastaukset
Kaiken järjen mukaanhan Kympin asennuksen pitäisi jättää Seiskan palautusosio koskemattomaksi, mutta itse kyllä varmuuden vuoksi kloonaisin turvaan vanhan Seiskan asennuksen palautusosioineen.
Kloonaamisella voit palauttaa kiintolevyn tasan siihen, missä se oli ennen kloonausta ja Kympin asennusta.
Esim. Clonezilla: http://clonezilla.org/- neopreeninaaras
jättäisin kympin asentamatta. Itse ainakin jätän.
- Tiina47a
Miksi jätät 10 asentamatta?
- Neopreeninaaras
Tiina47a kirjoitti:
Miksi jätät 10 asentamatta?
Koska olen trolli.
- Tyhmataaa
Kannattaa ottaa huomioon, että Windows 10 tulee olemaan ilmainen vain rajoitetun ajan. Sen jälkeen aletaan perimään kuukausimaksua (kone menee lukkoon).. http://news.softpedia.com/news/windows-10-to-receive-free-upgrades-for-2-to-4-years-486430.shtml
- optiosanktio1
Osta ulkoinen kovalevy ja tee siihen näköistiedosto nykyisestä tilanteesta niin silloin ainakin voit palauttaa seiskan takaisin. Esim. Kingston SSDNow V300 Desktop/Notebook Upgrade Kit sisältää kaiken tarvittavan ellei ole ennestään tarvittavia laitteita. 60gb riittää järjestelmän pautusta varten.
- niilläpalautuuaina
Palautuslevyt pitäisi olla jo tehtynä..
- normaalit_varmuuskopiot
Riittää että tekee tärkeistä tiedostoistaan ja dokumenteista varmuuskopion. Se pitää olla joka tapauksessa tehtynä, riippumatta päivittääkö Windowsia.
Mikään iso päivitys tuo ei ole, korkeintaan 8.1 päivitystä vastaava. Jos päivityksessä kuitenkin jokin menee pieleen, siellä on se Windows.old kansio ja koneen pystyy parissa minuutissa palauttamaan täysin ennalleen takaisin seiskaan. Palautuslevyltä palauttaminen on paljon hitaampaa ja koko levyn teko ajanhukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392020
- 49846
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7711Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 64553
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78457