Agorafobia paniikin seurauksena

kertokaasmuutkin

Kertokaas muut agorafobiaan sairastuneet kokemuksianne. Siis ensin tullut paniikkihäiriö ja sen jälkeen agorafobia paniikin kanssa tai ilman. On nimittäin kummallisen vaiettu sairaus. Moni ei taida edes tietää koko taudista, vaikka on kuulemma suhteellisen yleinen mutta invalidisoiva tauti. En nyt tarkoita lievää epämukavaa oloa kauppareissulla, vaan siis ihan kotiin jämähtämistä voimakkaan fobian takia pitkiksikin ajoiksi, elämän kaventumista.

6

2083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotirotta898

      Kohta 2 vuotta kotona. Todellakin tästä ei löydä kirjotuksia ym. juurikaan mitään.
      Terkkari ei auta, ei siis tee kotikäyntejä. Joku terveysjuttu jonne voi soittaa on olemassa, mutta päädyt helposti pakkohoitoon... Ahdistavaa kaikinpuolin avun hakeminen, mahdotonta jopa jos kriteerinä on että omaa tahtoa ei poljeta.

      Sama tausta kuin sulla, paheni vain ykskaks tähän.. Nyt ovat läheiset jo niin varmoja/ huolissaan että en tästä itse tokene, joten lupasivat kustantaa yksityisen lääkärin kotikäynille.
      Mutta nyt jämähtänyt siihen että millainen lääkäri pitäisi varata ja mistä??
      Tästäkään ei saa mitään tietoa, kokemuksia mistään!! Eikö muka kukaan koskaan ole kotiinsa apua hankkinut?

      Luojan kiitos minulla on tukiverkosto joka käy kaupat ja auttaa, kuuntelee ja juttelee. Välittää. Kannustaa, tuuppailee varovasti.
      Jos täysin yksin ilman kontakteja olisin ollut niin...en tiedä.. :(

    • Issey-

      On rankka homma kyl tää agora! ite reilu vuosi sitte saanu samassa paikassa 2paniikkikohtausta ja niistä muodostu helvetillinen korkeapaikan kammo(sillat,kauppakeskus yms)
      Rajoittaa todella paljon liikkumista ja pitää aina katsoa onko korkeaa yms.. Rankkaa on

      • Ahisttaa

        Niin On!
        Kyllä rajoittaa elämistä.
        Ite en uskalla nousta edes tuolille!
        Heti alkaa huimaamaan ja ahdistamaan
        Se hyvä puoli on, etten ainakaan hirttämällä tule päättämään päiviäni


    • Jouski

      Tästä pitäisi olla enempi infoa! ja se kai on näin että paniikkihäirion kanssa ilmestyy tämä Agorafobia samaan aikaan tai ns:paniikkioireiden jälkeen? Kokemuksia?

    • Itselläkin agorafobia ja ensiksi oli paniikkihäiriö. Puoli vuotta mennyt melkein vuosi ja olin osastohoidossakin 3 kuukautta. En ole kodin ulkopuolella kyennyt käymään edes lähistöllä lenkillä. En vain saanut siellä enkä tähän päiväänkään mennessä ahdistuslääkettä. Ilmeisesti luulevat, että kuvittelen koko sairauden. Mistä sitten saada apua, kun kaikki julkisen keinot on jo käytetty?

      • Anonyymi

        Onko siihen olemassakaan muuta kuin siedätyshoitoa? Eli käytännöllisesti katsoen terapiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7151
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      73
      4183
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2512
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2126
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1669
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1647
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      339
      1389
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1202
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1057
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe