Mistä Skoda nimi oikein tulee? Onko autotehtaan perustajan nimi ollut Skoda?
Skoda mistä nimi?
8
166
Vastaukset
- ei_ole_ei
Suomen Kommunistien DuuniAuto
- HistoriaKertooEttä
Perustaja Eemil von Scodillac oli tapansa mukaan tanakassa samorhonka-kännissä ja tuumasi että pannaan sellainen nimi että päräyttää varmasti: Häpeä.
- Dubcek
Päällikkönä perustetussa tehtaassa oli insinööri Emil Skoda 1850 luvulla tai vähän sen jälkeen.
- skoda-on-harmi
Onhan tuo jo moneen kertaan käsitelty täällä, nimi on tsekkiä ja tarkoittaa "harmi", "häpeä", jne. monia samantapaisia synonyymejä.
- halvat_huvit
Mutta edelleenkään ihmisten nimiä ei käännetä. Pienestä ne röllit ilonsa saa, kun tätäkin samaa dsoukkia on veivattu jo monta vuotta. Minun mielestäni täysin loppuunkaluttu aihe, mutta rölleille siitä on näköjään aina vaan huvia.
- osuu-kyllä-hyvin
Vaikuttaisi, että nimi on hyvin osuva skodalle. Häpeä-moka akselilla ne kulkevat ilman nimenkäännös tietoakin.
- ja_sassiin_kans
No niin, ne mielialalääkeet naamaan ja nukkumaan.
- skodatoisessapolvessa
Skodan valmistajatehdas on nimeltään Slobovorsk Avtokombinaat.
Tarina kertoo skoda nimityksen tulleen työhevosesta nimeltään skoda, joka oli tuolloin itäblokissa kuormajuhtana, ennen kuin skodia oli vielä alettu valmistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117