ai että oli kiva käydä mollin sivuilla pitkästä aikaa kattomassa miten taksilla helsingissä oikein pyyhkii. kuskin paikkoja oli ilmoittettuna enemmän kuin koskaan. eikö oikein kuskit ja alalla olleet viihtyneetkään koiran hommissa?
vajoa paska ala, vajoa.
taksit rypee
76
61
Vastaukset
- Sääälitttäääväääää
Mensan jäsen?
- Shoizu
Pikakoulutuksella toiselle alalle, vanhojen tutkintojen pohjalta esimiesasemaan, yhdessä tunnissa ansaitsen näissä kesätöissä enemmän puhtaana käteen kuin yksikään taksi onnistuu repimään ensiyönä bruttokassaa samassa tunnissa.
Tämän takia siellä ei kukaan täysjärkinen kauaa ole. - fdsgahjkölöö
Shoizu kirjoitti:
Pikakoulutuksella toiselle alalle, vanhojen tutkintojen pohjalta esimiesasemaan, yhdessä tunnissa ansaitsen näissä kesätöissä enemmän puhtaana käteen kuin yksikään taksi onnistuu repimään ensiyönä bruttokassaa samassa tunnissa.
Tämän takia siellä ei kukaan täysjärkinen kauaa ole.Salli mun nauraa. Juo ihmeessä lisää.
- Shoizu
fdsgahjkölöö kirjoitti:
Salli mun nauraa. Juo ihmeessä lisää.
En nyt ala tarkemmin paljastamaan, millä alalla työskentelen, mutta: perustuntipalkka 14,90e. Yöllä tuplat, eli 29,80e. Siihen hälytyskorvaus 65 euroa, eli noin 9 euroa tunnissa, ylityökorvaus noin 5 euroa tunnissa, tekee noin 43,80e tunnissa, bruttopalkkaa. Paljonkohan ajattelit ajaa kassaan nyt la-su yönä tunnissa?
- jeeeeeeeeeeeeeeeeee
Shoizu kirjoitti:
En nyt ala tarkemmin paljastamaan, millä alalla työskentelen, mutta: perustuntipalkka 14,90e. Yöllä tuplat, eli 29,80e. Siihen hälytyskorvaus 65 euroa, eli noin 9 euroa tunnissa, ylityökorvaus noin 5 euroa tunnissa, tekee noin 43,80e tunnissa, bruttopalkkaa. Paljonkohan ajattelit ajaa kassaan nyt la-su yönä tunnissa?
Olipa hyvä yö taas. Palkka oli 390,-/h siis mulle lomarahat. Hojoa siihen keulija!
- Shoizu
jeeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:
Olipa hyvä yö taas. Palkka oli 390,-/h siis mulle lomarahat. Hojoa siihen keulija!
Hojohojo sinnekin :) Ajoit siis kahdeksassa tunnissa ~1200 euron verollisen kassan. Onnea! Vielä kun tuo olisi jotenkin mahdollista... Ja vaikka olisikin, olisi liksasi tunnissa vieläkin alle omani.
PS. En todellakaan leiju täällä vaatimattomine palkkoineni, mutta eri alojen realiteetit on kyllä tiedossa omakohtaisen kokemuksen kautta. - hdlköökökökö
Shoizu kirjoitti:
Hojohojo sinnekin :) Ajoit siis kahdeksassa tunnissa ~1200 euron verollisen kassan. Onnea! Vielä kun tuo olisi jotenkin mahdollista... Ja vaikka olisikin, olisi liksasi tunnissa vieläkin alle omani.
PS. En todellakaan leiju täällä vaatimattomine palkkoineni, mutta eri alojen realiteetit on kyllä tiedossa omakohtaisen kokemuksen kautta.Enemmän se ajoi, tuntipalkka oli 390,-/h. Opettele laskemaan vaikka sulla olisi kuinka realiteetit kunnossa.
- Shoizu
hdlköökökökö kirjoitti:
Enemmän se ajoi, tuntipalkka oli 390,-/h. Opettele laskemaan vaikka sulla olisi kuinka realiteetit kunnossa.
Ottaako päähän? Kannattaisiko vaihtaa alaa? Vain harvojen on pakko olla taksialalla ja niitä harvoja ei kyllä sitten juuri muualle huolitakaan.
- eihyväjobi
Shoizu kirjoitti:
Ottaako päähän? Kannattaisiko vaihtaa alaa? Vain harvojen on pakko olla taksialalla ja niitä harvoja ei kyllä sitten juuri muualle huolitakaan.
Totta on taksin ajaminen on paskahommaa.palkka on huono ja ei työtäkään voi ihanteelliseksi haukkua.80% lopettais heti jos ois joku muu homma.Itse ainakin vaihtaisin jos löytyis sellanen duuni missä vois pitää pitkiä vapaita.
- perustelekiitos
Shoizu kirjoitti:
Voisitko perustella? Kiitos.
- SuuSäkkiä
Shoizu kirjoitti:
Tämän takia siellä ei kukaan täysjärkinen kauaa ole.Ehkä voisit jakaa vinkin siitä, mikä ala on kyseessä?
- typerys
Katselit töitö mutta kun sinulla ei ole pätevyyttä, koska et pääse kokeista läpi niin päätit sitten katkerana suoltaa tuubaa tänne. Oletko ihan terve? Vaihda lääkitys. Kiitos.
- raskastahommaa
Osa tottakin stadis on liikaa pirssejä. Joten ei tarvitse ihmetellä ettei hommat maistu.
- Fggjkkkk
Tänä päivänä kuskien tuntipalkka on jo sen verran alhainen, että saa painaa aika lailla tunteja, että tulee toimeen. Monessa hommassa saa saman rahan paljon vähemmällä duuniajalla. Elinkustannukset stadissa myös melkoiset.
- pianentinenautoilija
Fggjkkkk kirjoitti:
Tänä päivänä kuskien tuntipalkka on jo sen verran alhainen, että saa painaa aika lailla tunteja, että tulee toimeen. Monessa hommassa saa saman rahan paljon vähemmällä duuniajalla. Elinkustannukset stadissa myös melkoiset.
Tämä on totisinta totta! Itse vien omat lupani pois vuodenvaihteessa, tyhjän saa pyytämättäkin.
- sossutasama
Fggjkkkk kirjoitti:
Kaikissa hommissa saa parempaa tunti palkkaa.Helsingissä asunnon vuokrat syö jo melkein koko palkan.
Fggjkkkk kirjoitti:
Itse saan pakukuskina 13,12€/h pekkaset lomarahat yö, ilta ja ylityölisät...
Palkka on hitusen yli TES:n, (itselle maksetaan kuorma-autokuskin palkkaa ja kokemusvuosia kertynyt 2008 lähtien) mutta silti TODELLA kaukana taksikuskin tuntipalkasta, miksikö? Noh, tähän alaan riittää pelkkä B-kortti ei tarvita mitään muuta :)- LaihatVuodet
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Palkka on hitusen yli TES:n, (itselle maksetaan kuorma-autokuskin palkkaa ja kokemusvuosia kertynyt 2008 lähtien) mutta silti TODELLA kaukana taksikuskin tuntipalkasta, miksikö? Noh, tähän alaan riittää pelkkä B-kortti ei tarvita mitään muuta :)Eihän taksarin "työ" ole oikeata työtä, sehän on elämäntapa. Vuorosta yli puolet on odottelua, minkäänlaista oikeata työtä ei tehdä. Vaikka nukutaan. Viikonloppuisin, kun oikein ajetaan, sitten myös tienataan. Omien kuskieni liksa on keskimäärin juurikin tuo n. 13€/h lomarahat. Työajasta siis 50% tehdään työtä. Tällä hetkellä alan suhdanteet on perin huonot, raha ei taksihommissa liiku. Näin se on ja näin se on aina ollut. Raamatussakin sanotaan: seitsemää lihavaa vuotta seuraa seitsemän laihaa... Nyt on menossa ne laihat.
Lapiohommissakin tienaa paremmin, kuin taksikuskina. Haluaisin vaan nähdä sen pulkan/laiskan taksikuskin heiluttavan lapiota, se vasta työtä onkin. :) - ketäkiinnostaa
Palkka on hitusen yli TES:n, (itselle maksetaan kuorma-autokuskin palkkaa ja kokemusvuosia kertynyt 2008 lähtien) mutta silti TODELLA kaukana taksikuskin tuntipalkasta, miksikö? Noh, tähän alaan riittää pelkkä B-kortti ei tarvita mitään muuta :)Sulta ei kukaan kysynyt mitään ja ketään ei kiinnosta sun onneton elämä.
ketäkiinnostaa kirjoitti:
Sulta ei kukaan kysynyt mitään ja ketään ei kiinnosta sun onneton elämä.
Totta, se ei ollut vastaus kysymykseen, vaan kommentti....
Painoni siis nappia "kommentoi"
VITUN PELLE :D- turkulainenhesas
Totta, se ei ollut vastaus kysymykseen, vaan kommentti....
Painoni siis nappia "kommentoi"
VITUN PELLE :DOho uskalsi turkulainen homo oikein kiroila. Turha sun on pelletellä. Olet vain soittamassa netissä poskea,koska et pysty mihänkään muuhun.
- FattaBetalar
Palkka on hitusen yli TES:n, (itselle maksetaan kuorma-autokuskin palkkaa ja kokemusvuosia kertynyt 2008 lähtien) mutta silti TODELLA kaukana taksikuskin tuntipalkasta, miksikö? Noh, tähän alaan riittää pelkkä B-kortti ei tarvita mitään muuta :)Työttömyyteen ei tarvita edes B-korttia ja liksa on samaa luokkaa. Harrastaa saa tietenkin jokainen mitä tykkää, mutta duunit on erikseen. Niistä maksetaan palkkaa ja palkka tarkoittaa sitä, että sen jälkeen ei enää tarvitse käydä sossun luukulla tai täytellä asumistukihakemuksia.
FattaBetalar kirjoitti:
Työttömyyteen ei tarvita edes B-korttia ja liksa on samaa luokkaa. Harrastaa saa tietenkin jokainen mitä tykkää, mutta duunit on erikseen. Niistä maksetaan palkkaa ja palkka tarkoittaa sitä, että sen jälkeen ei enää tarvitse käydä sossun luukulla tai täytellä asumistukihakemuksia.
Oikeastaan ei ole...
Jos ajaa 8h päivässä 20 päivää kuukaudessa. on palkka nettona noin 2 tonnia
YTK:n kautta taasen saa reilun tonnin nettona tuolloin
Parhaaseen palkkaan vähimmällä työmäärällä pääsee kun tekee kuten minä, noin 50% vakkarin työajasta, eli 40 tuntia kahteen viikkoon... jos tienaan kuukaudessa vaikkapa 800€ vähentää se YTK:n tukea 250€
Oliko liian vaikeasti selitetti :)- FattaBetalar
Oikeastaan ei ole...
Jos ajaa 8h päivässä 20 päivää kuukaudessa. on palkka nettona noin 2 tonnia
YTK:n kautta taasen saa reilun tonnin nettona tuolloin
Parhaaseen palkkaan vähimmällä työmäärällä pääsee kun tekee kuten minä, noin 50% vakkarin työajasta, eli 40 tuntia kahteen viikkoon... jos tienaan kuukaudessa vaikkapa 800€ vähentää se YTK:n tukea 250€
Oliko liian vaikeasti selitetti :)Niin viittasinkin siihen taksinkuljettajan palkkaan, joka on TODELLA kaukana sun kuorma-autonkuljettajan liksasta ja johon ei vaadita kuin se B-kortti. Saman saa työttömänä eikä tarvita edes B-korttia.
FattaBetalar kirjoitti:
Niin viittasinkin siihen taksinkuljettajan palkkaan, joka on TODELLA kaukana sun kuorma-autonkuljettajan liksasta ja johon ei vaadita kuin se B-kortti. Saman saa työttömänä eikä tarvita edes B-korttia.
Totta, jos on ennen töyttömyyttä ollut noin 3500€ kk palkka, niin saa saman kuin minä jos on työtön :D
- lkölöfdm
Totta, jos on ennen töyttömyyttä ollut noin 3500€ kk palkka, niin saa saman kuin minä jos on työtön :D
Mä ajoin taksinkuljettajana 200-240 tuntia kuukaudessa. Ansiosidonnainen lasketaan kokonaisansioista. Nyt saan työttömänä saman kuin saisin taksinkuljettajana, jos tekisin vain 160 tuntia kuukaudessa.
lkölöfdm kirjoitti:
Mä ajoin taksinkuljettajana 200-240 tuntia kuukaudessa. Ansiosidonnainen lasketaan kokonaisansioista. Nyt saan työttömänä saman kuin saisin taksinkuljettajana, jos tekisin vain 160 tuntia kuukaudessa.
Kerros mikä oli sun palkka (vaihtoehdot)
A: Tuntipalkka
B: Bruttopalkkasi oli tietty prosentti kassasta
C: Kassasta käytettiin tietty prosentti palkkaasi
D: Kilometri tms. palkka
Ja tosiaan ennen kuin alkaa saamaan rahaa liitolta, tulee sinne toimittaa PALKKATODISTUS, ja siinä ei näy tunnit lainkaan...- pankkiauttomaattijyrää
Kerros mikä oli sun palkka (vaihtoehdot)
A: Tuntipalkka
B: Bruttopalkkasi oli tietty prosentti kassasta
C: Kassasta käytettiin tietty prosentti palkkaasi
D: Kilometri tms. palkka
Ja tosiaan ennen kuin alkaa saamaan rahaa liitolta, tulee sinne toimittaa PALKKATODISTUS, ja siinä ei näy tunnit lainkaan...Ei kuulu sinulle lainkaa rääpäle! Vastaan kuitenkin
A: 364,50 /h keskinmäärin
B: Kyllä
C. Kyllä, typerys, olet niin tyhmä että kysyt samaa asiaa kaksi kertaa. Tyhmä!
D: Kilometri tms palkka? Nyt sä urpo kysyt täysin käsittämättömiä. Kilometripalkka? Nyt naurrattaa jopa Raisiolaisia. Miten kukaan voi olla noin tyhmä?
En saa rahaa liitolta nuija. Minulle rahat maksaa valtio. - FattaBetalar
Mutta kun taksinkuljettajan palkka on luokkaa 9 €/h eikä siihen tule lisiä, niin sen saa melkeinpä työmarkkinatuellakin kun mukaan tulee asumistuki ja toimeentulotuki. 9x160 on 1440 euroa kuukaudessa. Toimeentulotuen perusosa on yksinelävällä melkein 500 kuukaudessa ja se tulee NETTONA ASUMISKULUJEN JÄLKEEN. Eli jo 700 euron vuokra takaa sen, että toimeentulotuki on samaa luokkaa kuin taksinkuljettajan palkka kuukaudessa.
- pappabetalaralt
FattaBetalar kirjoitti:
Mutta kun taksinkuljettajan palkka on luokkaa 9 €/h eikä siihen tule lisiä, niin sen saa melkeinpä työmarkkinatuellakin kun mukaan tulee asumistuki ja toimeentulotuki. 9x160 on 1440 euroa kuukaudessa. Toimeentulotuen perusosa on yksinelävällä melkein 500 kuukaudessa ja se tulee NETTONA ASUMISKULUJEN JÄLKEEN. Eli jo 700 euron vuokra takaa sen, että toimeentulotuki on samaa luokkaa kuin taksinkuljettajan palkka kuukaudessa.
Älä nyt vastaa tolle urpolle mitään. Se on todellinen luuseri joka täällä vaan paukuttaa leukojaan. Mitä tulee palkkaasi niin lopeta ihmeessä. Olet väärällä alalla jos palkkasi on noin surkea.
FattaBetalar kirjoitti:
Siis taksikuskin palkka on reilu 13€/h...
Ja palkkaushan voidaan hoitaa millä tavalla tahansa, kunhan tulee tuntipalkka...
Et muuten vastannut, onko se suomi24:n kuskien käyttämä "prosenttipalkka" bruttona tai sitten se summa joka käytetään palkkaan... Molempiin olen täällä törmännyt... Ah? Ainiin, kumpikin on väärin, kumpaakaan ei käytetä (paitsi suomi24.ssä)- poipoipiiå
Siis taksikuskin palkka on reilu 13€/h...
Ja palkkaushan voidaan hoitaa millä tavalla tahansa, kunhan tulee tuntipalkka...
Et muuten vastannut, onko se suomi24:n kuskien käyttämä "prosenttipalkka" bruttona tai sitten se summa joka käytetään palkkaan... Molempiin olen täällä törmännyt... Ah? Ainiin, kumpikin on väärin, kumpaakaan ei käytetä (paitsi suomi24.ssä)Et osaa siis lukea
365,-/h
Kuutamolla tunnut olevan, pahasti. poipoipiiå kirjoitti:
Et osaa siis lukea
365,-/h
Kuutamolla tunnut olevan, pahasti.Ihme miten kuskit täällä kinastelee kuka saa parhaat "prosensit"
Kukaan ei sen sijaan ikinä juttele siitä meneekö työnantajamaksut firman tai kuskin piikkiin... Molempiin olemme täällä törmänneet :)- hdjsklalksjdhhfjdksslla
Ihme miten kuskit täällä kinastelee kuka saa parhaat "prosensit"
Kukaan ei sen sijaan ikinä juttele siitä meneekö työnantajamaksut firman tai kuskin piikkiin... Molempiin olemme täällä törmänneet :)Hei älynjättiläinen. Työnantajamaksut menevät aina työnantajalle. Mikä oli muuten palkkasi vankilassa kun väänsit rekisterikilpiä? Kuka maksoi niistä työnantajamaksut? Kerro ihmeessä kujanpää.
hdjsklalksjdhhfjdksslla kirjoitti:
Hei älynjättiläinen. Työnantajamaksut menevät aina työnantajalle. Mikä oli muuten palkkasi vankilassa kun väänsit rekisterikilpiä? Kuka maksoi niistä työnantajamaksut? Kerro ihmeessä kujanpää.
Hmm... Jännä juttu kun kerran täällä joku sanoi tyyliin "saan kassasta 25% jos kassa on tonnin, jää isännälle 750€"
Eli tossa esimerkissä palkka menee nini että tuosta kuskin 250 eurosta vähennetään ne työntajtamaksut...
Tai sitten koko prosenttipalkka on suomi24:n myytti, totuus on tuntipalkka lomarahat- gdhsslalala
Hmm... Jännä juttu kun kerran täällä joku sanoi tyyliin "saan kassasta 25% jos kassa on tonnin, jää isännälle 750€"
Eli tossa esimerkissä palkka menee nini että tuosta kuskin 250 eurosta vähennetään ne työntajtamaksut...
Tai sitten koko prosenttipalkka on suomi24:n myytti, totuus on tuntipalkka lomarahatMikä oli sun vankilan palkka? Vastaa nuija!
- Kgg69
poipoipiiå kirjoitti:
Et osaa siis lukea
365,-/h
Kuutamolla tunnut olevan, pahasti.365€/h kuljettajan palkka??? Tarkoittaa että pitäisi ajaa n.1100€ kassa tunnissa autolle. Tämä edellyttää 1,5€/km taksalla tunnille ajoa n.740km jatkuvasti.
Jokin ei nyt oikein täsmää, jos ymmärsit oikein itse. - perusosankäsite
FattaBetalar kirjoitti:
Ei toimeentulotukea noin lasketa. Perusosa on käsitetty väärin.
Yksinkertaistettu ja pyöristetty laskelma em. esimerkille. Yksinelävä, vain työmarkkinatuki, sähköä ja ostettuja lääkkeitä ei huomioida laskelmassa, sillä ne nollaisivat suurin piirtein toisensa.
Tulot: työmarkkinatuki 565 euroa asumistuki 500 euroa = 1065 euroa.
Menot: vuokra 700 euroa.
Tulojen ja menojen erotus 1065 euroa - 700 euroa = 365 euroa.
Toimeentulotuki = perusosa 485 euroa - erotus 365 euroa = 120 euroa.
Toimeentulotuella kuukausiansiot ovat siis tässä tapauksessa 565 500 120 euroa yhteensä. Kun tästä vähennetään vuokra 700 euroa, niin kuukausikulutukseen jää 485 euroa, mikä yllätys yllätys onkin ihan sama kuin toimeentulotuen perusosa.
Toimeentulotuen perusosa on siis ainoastaan laskennallinen käsite, mikä tarkoittaa summaa, jolla tulee juuri ja juuri toimeen. Perusosan määrällä tulee maksaa ruoka, vaatteet, puhelut, netti, matkat, hygienia yms. jokapäiväiset menot.
- HyvinMeneeKuitennii
Aloittaja taitaa olla sellainen tyypillinen suomalainen, joka iloitsee, kun toisilla menee huonosti, katkeroituu/on kateellinen kun toisilla menne hyvin? Eipä tuosta aloituksesta muutakaan oikein voi päätellä?
- Liiankauanalalla
Aivan sama tuli mieleeni, melko tyypillinen asenne hänellä. Itse aiheesta aen verran että melko oudoksi on ala mennyt. Helsinkiin uusia lupia 47 mutta ilmeisesti kokonaismäärä ei kasvanut ja kuskeja ei löydy , lvm liputtaa pimeitten taksien puolesta.
- HyvinMeneeKuitennii
Liiankauanalalla kirjoitti:
Aivan sama tuli mieleeni, melko tyypillinen asenne hänellä. Itse aiheesta aen verran että melko oudoksi on ala mennyt. Helsinkiin uusia lupia 47 mutta ilmeisesti kokonaismäärä ei kasvanut ja kuskeja ei löydy , lvm liputtaa pimeitten taksien puolesta.
Joopa. Vuodenvaihteessa lopetan, auto on täysi-ikäinen ja uuttakaan en osta. Ikää jo 64, joten eläke on juossut jo tovin, ei hädän päivää;
- pankkiautomaattinen
HyvinMeneeKuitennii kirjoitti:
Joopa. Vuodenvaihteessa lopetan, auto on täysi-ikäinen ja uuttakaan en osta. Ikää jo 64, joten eläke on juossut jo tovin, ei hädän päivää;
Entäs 3-4 vuoden päästä,kun valtiolla ei ole varaa maksaa sinun eläkettä.
- HyvinMeneeKuitennii
pankkiautomaattinen kirjoitti:
Entäs 3-4 vuoden päästä,kun valtiolla ei ole varaa maksaa sinun eläkettä.
Siinä vaiheessa ei ole varaa myöskään sinun palkkasi maksuun.... Todennäköisesti olet itsekkin eläkeläinen, ennen kuin huomaatkaan.
- pankkiautomaattinen
HyvinMeneeKuitennii kirjoitti:
Siinä vaiheessa ei ole varaa myöskään sinun palkkasi maksuun.... Todennäköisesti olet itsekkin eläkeläinen, ennen kuin huomaatkaan.
Minä olen norjassa töissä ei vaikuta valtion rahattomuus ainakaan suoraan.5 vuoden päästä saan norjan valtiolta eläkkeen.toivottavasti täällää jatkuu myötätuuli ja te saatte maksettua meille velat.
- inva
Liiankauanalalla kirjoitti:
jep oikea perus-suomalainen eli mersu, eiku persu... saiks niin sanoo?
- Tuktukmies
Luvat ja hinnat vapaaksi vaan puhumattakaan ajovuorolistoista, niin innokkailla kuljettajilla on mahdollisuus parantaa omaa ansiotasoaan ryhtymällä autoilijaksi.
Nyt usean luvan ja auton omaavat isännät golffaa Thaimaassa ja rengit yrittää täällä elättää itseään vitosen tuntipalkalla.- pidäpakettis
Eikös se palkka ole kuitenkin se reilu 13€/h tunnissa lomarahat lisät :)
toi on se taksin tuntiliikevaihto, ainakin helsingissä heinäkuisena keskiviikkopäivänä, paitsi että lomarahoja ei ole ,eikä lisiäkään.
ei ihan pääse ees luukkiin golffaamaan, thaimaasta puhumattakaan - hinttiturusta
Eikös se palkka ole kuitenkin se reilu 13€/h tunnissa lomarahat lisät :)
Urpo, pyysikö kukaan sinulta kommentia? Lopeta jo turkulainen hintti.
pidäpakettis kirjoitti:
toi on se taksin tuntiliikevaihto, ainakin helsingissä heinäkuisena keskiviikkopäivänä, paitsi että lomarahoja ei ole ,eikä lisiäkään.
ei ihan pääse ees luukkiin golffaamaan, thaimaasta puhumattakaanAijaa.... Sitten voit ihan oikeuden kautta hakea lomarahat :) Ne kun kuuluu maksaa, niitä ei voi sisällyttää palkkaan :D
Noh kyllä tolla reilu 13€/h tulee ihan hyvin toimeen.... Lomarahat sitten lomana jos ei muuten :)- Aikapitkäks
Aijaa.... Sitten voit ihan oikeuden kautta hakea lomarahat :) Ne kun kuuluu maksaa, niitä ei voi sisällyttää palkkaan :D
Noh kyllä tolla reilu 13€/h tulee ihan hyvin toimeen.... Lomarahat sitten lomana jos ei muuten :)Ei mee mullakaan hyvin kun kommentoin ääliötä joka ei ymmärrä sanaa liikevaihto.
Aikapitkäks kirjoitti:
Ei mee mullakaan hyvin kun kommentoin ääliötä joka ei ymmärrä sanaa liikevaihto.
Ja sinä väität että et saa lomarahoja lainkaan :)
Minullekin kävisi oikein hyvin että palkkani nousisi 10% ja en saisi lomakorvauksia... Se olisi mulle hyvä asia...
Noh, lomarahaa ei voi sisällyttää palkkaan :)- JUST2
2006 kävin viimeksi Thaimaassa silloin olin kuljettaja. 2007 sain luvat sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä juuri missään. 2008 sain sukupolvenvaihdolla isäni kaksi autoa vielä lisäksi ja vielä vähemmän on tuota vapaa aikaa ollut sen jälkeen. Luvat vapaaksi? Jos eläisit todellisuudessa niin ymmärtäisit että kun on syntymäpäiville kutsuttu 10hlöä ja sen mukaan on kakku tehty, mutta paikalle tuleekin 15hlöä niin kakusta saatava siivu onkin pienempi per.hlö. Mitä luulet laskeeko hinnat silloin? Ajovuorolista on ollut vuodesta 2007 vain ohjeellinen, töissä saa olla 24/7 jos haluaa. Lopuksi ÄLÄ HUUTELE ASIOISTA JOISTA LUULET TIETÄVÄSI MUTTA ET TIEDÄ MITÄÄN!
- Tuktukkuski
Noissa väitteissä ei ole mitään perää. Ymmärrän kyllä, että niille, jotka ovat ajaneet sen 12-vuotta, tai ostaneet osakkeensa, asia on kipeä.
Lupien vapautuessa automäärä ei varmasti lisäänny kolmanneksella ja hinnat ei varmasti tule laskemaan oleellisesti.
Helsingistä voisi nyt vähentää sen kolmanneksen autoista ja harvassa on ne ajat, kun asiakkailla olisi auton saanti vaikeuksia. - Anaconda1112
JUST2 kirjoitti:
2006 kävin viimeksi Thaimaassa silloin olin kuljettaja. 2007 sain luvat sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä juuri missään. 2008 sain sukupolvenvaihdolla isäni kaksi autoa vielä lisäksi ja vielä vähemmän on tuota vapaa aikaa ollut sen jälkeen. Luvat vapaaksi? Jos eläisit todellisuudessa niin ymmärtäisit että kun on syntymäpäiville kutsuttu 10hlöä ja sen mukaan on kakku tehty, mutta paikalle tuleekin 15hlöä niin kakusta saatava siivu onkin pienempi per.hlö. Mitä luulet laskeeko hinnat silloin? Ajovuorolista on ollut vuodesta 2007 vain ohjeellinen, töissä saa olla 24/7 jos haluaa. Lopuksi ÄLÄ HUUTELE ASIOISTA JOISTA LUULET TIETÄVÄSI MUTTA ET TIEDÄ MITÄÄN!
Samana vuonna 2007 mäkin sain luvat, sitä ennen kävin 14 kertaa Thaimaassa, 3-4 viikon reissuja. Nyt isäntänä oon käynyt ex-muijan kanssa yhden kerran 2 viikon reissulle thaikuissa, eli kuskina oli asiat paremmin...
- JUST2
Tuktukkuski kirjoitti:
Noissa väitteissä ei ole mitään perää. Ymmärrän kyllä, että niille, jotka ovat ajaneet sen 12-vuotta, tai ostaneet osakkeensa, asia on kipeä.
Lupien vapautuessa automäärä ei varmasti lisäänny kolmanneksella ja hinnat ei varmasti tule laskemaan oleellisesti.
Helsingistä voisi nyt vähentää sen kolmanneksen autoista ja harvassa on ne ajat, kun asiakkailla olisi auton saanti vaikeuksia.Noniin lue viimeinen lause joka on isolla kirjoitettu. Oletko perehtynyt virkamiesten tämän hetkiseen suunnitelmaan? Sieltä löytyy kohta jossa mainitaan että taksapäätökset pysyisivät edelleen ministeriön käsissä, ja kyllä valtioneuvosto vahvistaa taksapäätöksen ministeriön ehdotuksesta. Onko se mielestäsi vapaata kilpailua? Millä väitteillä sinun mielestäsi ei ole totuuspohjaa? Sillä että autot eivät lisääntyisi oleellisesti? No ota selvää mitä muualla on tapahtunut. Ajovuorolista eikö sinun mielestäsi lain mukaan saa ajaa vapaasti 24/7? Olet vapauttamassa luvat, mutta silti vähentäisit Helsingissä kolmanneksen autoista? Hinnat eivät laske oleellisesti? No eivät laske päinvastoin, etkö ymmärtänyt kakku vertausta? Se juuri on se syy miksi hinnat pääsääntöisesti nousisivat.
- eikäytöissätoijuntti
paketti on keijo laaksosella töissä ja huutelee jotain pakujuttuja. Ja tietää miten taksit toimii ja tienaa paremmin,kuin ne ite.Välillä on sähkömieskin.Näiden loisten takia ne verot meille töiss ä yrittäville on niin isot. Me elätetään tämäkin suunsoittaja.
Jos saan liitolta kuukaudessa keskimäärin 700€ käteen, tekee se kuukaudessa suomalaista kohden 0,000002€ kuukaudessa....
- uiiuiuuiiiiiiiiiiii
Jos saan liitolta kuukaudessa keskimäärin 700€ käteen, tekee se kuukaudessa suomalaista kohden 0,000002€ kuukaudessa....
Mitä sait vankilan suihkussa?
uiiuiuuiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Mitä sait vankilan suihkussa?
Empä ole vankilassa ollut...
Viimeksi oikeudessa oltiin koska kusipää poliisi Kaisu Kivimäki oli antanut aiheettoman 70€ rikesakon...Huom. aiheettoman...- kansatietää
Empä ole vankilassa ollut...
Viimeksi oikeudessa oltiin koska kusipää poliisi Kaisu Kivimäki oli antanut aiheettoman 70€ rikesakon...Huom. aiheettoman...Etpä....Surullinen historiasi on käyty täällä useasti läpi. Kyllä kansa tietää!
- öekghjr
kansatietää kirjoitti:
Etpä....Surullinen historiasi on käyty täällä useasti läpi. Kyllä kansa tietää!
Linnankundihan toi on, vaikka voissa paistais. En ymmärrä, miten tuollainen kehtää kirjoitella täällä? Turkkulainen juntti?
- Ifikfkfirnrnf
Helsingin taksi ansaitsee tuhoutua. Vituttaa kuinka ajovuorolistoja tekevät ammattitaidottomat mulkut eivät joudu mihinkään vastuuseen. Näin ei voida jatkaa. Tulis uber ja tappas.
- tyuijhgfv
Ollaanpa sitä niin kiukkusia että. Perustele. Vuorottomat veivaajat ja lähitaksin rosvot ne on kaiken pahan syy. Aleksilla on nykyään mummotunnelin edessä lähitaksin tolppa.
- Kikidididkdi
tyuijhgfv kirjoitti:
Ollaanpa sitä niin kiukkusia että. Perustele. Vuorottomat veivaajat ja lähitaksin rosvot ne on kaiken pahan syy. Aleksilla on nykyään mummotunnelin edessä lähitaksin tolppa.
Olet ollut kusetettavana niin kauan ettet edes huomaa sitä enää. Kuka tahansa uusi alalla huomaa heti, ettei kaikki ole kunnossa.
- kikjhhjklsl
Kikidididkdi kirjoitti:
Olet ollut kusetettavana niin kauan ettet edes huomaa sitä enää. Kuka tahansa uusi alalla huomaa heti, ettei kaikki ole kunnossa.
Jos sä ajat Kovsella niin huomaat kyllä nopeasti että sua kusetetaan. Onko sinulla kaikki kunnossa?
mitä järkeä on käyttää takseja jos julkisilla pääsee paljon halvemmalla ja usein ilmaiseksikin :D
- JärkeäOn
Harvoinpa se julkinen tulee sua hakemaan ovelta ja vie ovelle... Pieni matka neljälle hengelle tulee usein halvemmaksi, kuin neljä henkeä julkisilla ja edelleenkin taksi vie ovelta ovelle..
Sitä järkeä... - viisasmies
JärkeäOn kirjoitti:
Harvoinpa se julkinen tulee sua hakemaan ovelta ja vie ovelle... Pieni matka neljälle hengelle tulee usein halvemmaksi, kuin neljä henkeä julkisilla ja edelleenkin taksi vie ovelta ovelle..
Sitä järkeä...Asiallinen ja paikkaansa pitävä kommentti. Harva tulee ajatelleeksi tätä.
- JärkeäOn
Vielä kysyisin, mistäpä esim. maaseudulla sen julkisen otat? Linjaliikenne maaseutukylissä lakkautettu jo vuosia sitten. Vaihtoehdot vähissä, pyydät perheenjäsentä kuskaamaan, ajat fillarilla, omalla autollasi tai kävelet. Tai sitten tilaat sen taksin...
- RaakaArska_
No eihän siinä mitään "järkeä" silloin olekaan, eikä silloin taksia ole tarkoitus käyttääkään. Ovelta ovelle -kuljetus on luksusta, eikä sitä verovaroista tueta - toisin kuin muuta julkista liikennettä. Bussilippusi maksaisi jotain ihan muuta, jos ei sitä olisi subventoitu.
Taksia käyttävät sellaiset joilla on siihen tarvetta ja siihen varaa. Sama juttu on auton omistamisen suhteen, persaukisten on käveltävä. Pääsehän taksillakin ilmaiseksi...
Sen kun avaa oven ja kävelee pois....
Miksi siis taksitkin ei voisi ottaa maksua asiakkaalta ENNEN lähtöä- hanskinkaveri
Mikäs sulle on tullut.Ensimmäinen järkevä juttu minkä olet ikinä kirjoittanut.Ootko käynyt lääkärissä.
- ertyu
Lääkäri on vaihtanut lääkityksen......ei se muuten olisi mahdollista
- fghdjjfkk
hanskinkaveri kirjoitti:
Mikäs sulle on tullut.Ensimmäinen järkevä juttu minkä olet ikinä kirjoittanut.Ootko käynyt lääkärissä.
No ei toi kovin järkevää ollut. Olisi mukavaa jos Tuomas tulisi kyytiin ja kävelisi pois...
- Porvari100prossaa
Parasta kaikessa on, se, että niin liittojen päivärahat kuin asumis- ym. loisimiseen kannustavat tuet kutistuvat kohtapuolin ja reilusti.Nähkääs rahalle on ottajia nopeasti kasvava joukko. Siinähän kärvistelette.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015