kertokaas minulle freteistä

Rimbba

Olen tässä ehtinyt hieman unelmoida frettiä.. Mutta sen unelman taidan pitää unelmana. Päätin siis vain haluta tietää tästä pikku vipeltäjästä hieman lisää. Eli kertokaas minulle esim. Voiko fretin kanssa käydä kunnon lenkillä? Voin kyllä kuvitella että niillä pikkujaloilla olisi hieman raskas kävellä. Vai olenko väärässä? Kaipaako fretti jokapäiväistä ulkoilutusta? Soveltuuko fretti koiraperheeseen? - kun on saksanpaimenkoira narttu perheessä. Tunkeutuvatko fretit oikeasti kaikkiin paikkoihin mihin on mahdollista? Tiedät varmaankin sanonnan: "ei vanha koira uusia temppuja opi " oppiiko sitten vanhat fretit? Missä paikassa fretti kannattaa laittaa häkkiin ( siis missä tilanteessa )? Mitä minun ensisijaisesti tietää freteistä, jos hankin sellaisen? Ollakseni hyvä fretin omistaja, fretit pääsevät vapaaehtoisesti häkkiin jossa ei ole puruja? Eikö niin?

ps. Minä laiska en jaksanut googlettaa, vaan kysyn teiltä :D

2

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa_löytyy

      Vastauksia:
      Voihan fretin kanssa käydä ulkona, mutta ei kannata välttämättä yhtä pitkille lenkeille viedä kuin saksanpaimenkoiria. Riippuu yksilöstä tuleeko fretti toimeen koiran kanssa.
      Voisi kuitenkin olettaa, että tulevat toimeen. Tässäkin kysymyksessä, että tunkeutuvatko fretit kaikkiin mahdollisiin paikkoihin on aina vain kyse oman frettinsä luonteesta. Jotkut fretit ovat olleet sellaisia, että eivät malta paikoillaan pysyä ja toisia ei yllättäen ne pienet kolot olekkaan kiinnostanut. Omasta mielestäni fretit eivät ole häkkieläimiä, mutta se on jokaisen oma päätös. Jos päädytään siihen, että fretti elää häkissä sen on oltava suuri ja täynnä virikkeitä. Jos olet vaikka matkalle lähdössä viikonlopuksi eikä hoitajaa löydy, totta kai tällöin olisi turvallisinta laittaa fretti häkkiinsä. Jos fretin hankit ja luet internetistä tietoa, ajattelet varmaankin pian, että fretti on mahdoton ja kamala lemmikki.
      Vaikka se onkin haastavaa mm: puremiskoulutus, sisäsiisteys jne, palkintona ihmiselle on valloittava lemmikki. Fretit eivät välttämättä opi koskaan 100 prosenttisen sisäsiisteiksi. Muista myös, että fretit ovat näätäeläimiä joten ne haisevat! :D

    • Googlekäyttöönvain

      Frettihaaveesi ei ilmeisesti ole vielä kovin vakavalla pohjalla, jos et viitsi sen verran tehdä, että googlettaisit sanalla fretti ja nappaisit tokan linkin joka ilmestyy ruudulle, eli menisit Suomen Frettiliiton sivuille lukemaan. Siellä on tajuttoman laaja tietopaketti kyseisestä eläimestä. On haasteellista vastata "kertokaa minulle kaikki freteistä" - tyylisiin viesteihin, ja sellaisiin täällä harvoin saakaan vastausta, koska harva asioihin perehtynyt jaksaa istahtaa alas "kertomaan kaikkea", kun harrastajat ovat kuitenkin koonneet kattavan tietopaketin saatuville, jonka voi käydä lukemassa, jos vain viitsii.

      Anteeksi, jos viestini kuulostaa töykeältä, sitä ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe