Miten te joilla on vain yksi lapsi löydätte hänelle seuraa toisista lapsista ? Varsinkin kesäaikaan?!
Meillä 3 ja puolivuotias lapsi, joka saanut naurettavan vähän olla toisten lasten seurassa. Syksyllä aloittaa onneksi käymään kerhossa, mutta näin kesäaikaan en meinaa keksiä hänelle ikäistään seuraa. Lähipiirissä ei muita lapsia ja naapuruston lapset ihan vauvoja tai jo kouluikäisiä. Lähistöllä 2 leikkipuistoa joissa käydään päivittäin, mutta ne loistavat tyhjyyttään vaikka täällä asuu paljon lapsiperheitä. Lapseni on aika hitaastilämpenevä tapaus ja haluaa ensin tarkastella tilannetta ennenkuin menee leikkiin mukaan. Joskus kun harvoin leikkipuistossa on joku suht samanikäinen niin juuri kun lapseni haluaisi leikkiä niin toiset jo lähtevät pois. Kaupungin leikkipaikoissa on taas aivan liikaa lapsia ja omani ei jotenkin " osaa olla":(. Haluaisi leikkiä vain pienessä porukassa.
Mitenhän lie pärjää siellä kerhossa...
Mistä siis niitä kavereita?
Lapselle kavereita,mistä?
2
67
Vastaukset
- Ei.katso.ikää
Oma 3-vuotiaani leikkii naapurin 6-vuotiaan tytön kanssa. He ovat parhaimmat kaverukset.
- ikäkausi
Relaa! Nyt kannat mukanasi ennakkoasennetta "lapsellani on sosiaalisia ongelmia" ja jos et muuta asennettasi saattaa tuosta kehkeytyä ns. itsensätoteuttava ennuste.
Pian jo kerhot alkavatkin, muista suhtautua rennon positiivisesti about kaikkeen siellä. Kolmevuotias on vasta aivan aloittelemassa yhdessäleikkimistä ihan kehityspsykologiankin kannalta, eli lapsesi on ihan normaali! Sinuna satsaisin enemmän omaan sosiaaliseen elämään, eli etsisin ystäviä joiden kanssa viettää aikaa. Heillä voisi olla jonkin ikäisiä lapsia, tai olisi hyvä saada ns. varamummo ja -vaari jos olette molemmat yksinäisiä elämässänne?
Yhdessä leikkimisestä ja toiseen lapseen tutustumisesta täytyy sopia lapsen vanhemman/äidin kanssa ihan aktiivisesti, sekin onnistuu mainiosti kerhon yhteydessä.
jotakin samantapaista muistan ajalta yli viisitoista vuotta sitten, kun esikoinen oli leikki-iässä. Uimarannnallahan ne lapsiperheet taitavat olla kauniina kesäpäivinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289