Onko Guinness hyvää?

Kuka.tietää

Ikinä ei ole tullut maistettua, mistä sitä saa? Ei ainakaan meidän lähi-Lidlissä näkynyt. Telkkarissa nähnyt, se näyttää tosi herkulliselta mutta onko hirveän vahva maku?

Mitä hyviä olutravintoloita Helsingissä, etenkin Kallion seudulla on? Siellä sitä voisi maistaa.

Entä englantilainen bitter, onko se kamalan karvaan makuista?

11

3926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgjh

Kalliossa on pelkkiä siideri ja viini hipstereitä jotka ei tiedä alkoholijuomista yhtään mitään. Tuusulan ja Koivukylän lidleistä Guinnessia ainakin löytää

• Maistuu

Alkosta saa Guinness Draught tölkin hintaan 3,6 jos et muualta löydä. Kannattaa maistaa ja mielummin ravintolassa, hanaolut on paljon parempaa varsikin Guinnessin ollessa kyseessä. Astu ravintolan ovesta sisään ja kyse - helppoa.

• Onhyvää

Dublinissa on monta hyvää ravintolaa joissa saa lämpöistä guinnesia , vahvaa ja pehmeää!

• olenkäynytsiellä

Niin paitsi Dublinissa maksat siitä enemmän kuin Helsingissä. Kumma juttu.

• niinminäkin

Ihan paska puhetta. Paitsi jos jostain temple barista ostaa. Muissa pikkupubeissa Pintti Guinnesia 3-4€

• Enemmän.prossia

Tuo guines on vain 4,2% aivan liian pliisua, prosentteja pitää olla enemmän!

• Laatu_ratkaisee

Oluen laatuun alkoholi- % ei ole merkitystä, aivan sama onko 4 vai 6%. Maku ratkaisee.

Jos haluat prosentteja Guinness Foreign Extra Stout on 7.5% riittääkö?
        Oma suosikki on guinness extra stout 5%. Kyllä perushuttu 4.2 % kelpaa aivan mainiosti jos sitä sattuu olemaan tarjolla.

• aika_tavallinen

Olen samaa mieltä ja eräiden tosivahvojen oluiden kohdalla minusta maku suorastaan kärsii alkoholin runsaudesta.

• ei-rapakaljaa

Guinness on niin täyteläinen olut että siinä tulee juoma ja ruoka samalla. Siinä huomaa että korkea % ei ole sama kuin kunnon olut. Asiantuntijoiden olut.

• veitjalatsuustani

Tosiaankin, kuin söisi lounaan :P Helsingissä kannattaa mennä Molly Malone'siin juomaan :)

• kaljaakijuonu

Tuota mieltä minäkin olen Guinesia maisteltuani. Se ei siis ole juoma, vaan enemmänkin keitto. En pidä tummista, varsinkaan hapottomista, oluista lainkaan.

Lager-osastolla kotimainen tärkkelyskura on aika kamalaa. Ulkomaisissa pullo-oluissa taas on usein pilaantumisongelma. Eli purkkikalja on parasta, mutta se pitää kaataa hyvään lasiin ennen nauttimista.

Vahvoista oluista Leffen Blonde on ihan ok, mutta keskimäärin oluet ovat parhaimmillaan noin 5%:n vahvuisina.

• Anonyymi

Jos ei maistu niin sanoisin että think of it as a soup

• Anonyymi

Silloin kun mä kävin Dublinissa niin saatavilla oli myös glas of Guinness. Eli lasi ko herkkua.

Öljystä sanotaan että on mustaa kultaa.. Ei ole. Guinness on sitä. 😀

Tv TimmyH

• Anonyymi

Guinness, kuten useat oluet ovat "huonoja matkustamaan" ja siksi Guinness on parasta Irlannissa, jossa olut ei kulje pitkää matkaa. Jos muualla maistat, niin mieluiten pubissa, jossa sitä saa hanasta.

Ja kun Guinness valutetaan hanasta lasiin siihen jää pieniä samentavia ilmakuplia. On sivistynytttä ja kunnioittavaa jaloa juomaa kohtaan ennen maistamista odottaa, että kuplat kohoavat vaahtookruunuun asti ja olut lasissa on kirkkaan mustaa.

Sláinte!

• Anonyymi

Juuri näin.

Tv TimmyH

• Anonyymi

Eli anna juoman tekeytyä noin 1 - 2 minuuttia ennen nauttimista. Huomaat kyllä kun väri musta ja päällä sameettinen vaahto. Enjoy!

Tv TimmyH

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe