Evinrude 35 tyhjäkäynti

M.D

Vähän samantyyppinen ongelma kuin tuossa alla. 35hv Evinrude vuodelta 80. Kone käynnistyy hyvin (kylmänä aina kolmannella, lämpimänä tietty ekalla) ja toimii muutenkin moitteetta, mutta ajon jälkeen kun pudottaa tyhjäkäynnin tuntumaan, ei jaksa käydä kauaa, ehkä 10-20 sekuntia. Merkillistä tässä on se, että kun kone on seissyt hetken, ja käynnistän sen uudelleen (koskematta bensatuttiin), käy nätisti eikä sammu vaikka vekslailen vaihteita päälle ja pois tyhjäkäynnillä useita minuutteja. Tyhjäkäyntiseoksen olen säätänyt mielestäni oikein. Tyhjäkäyntikierrokset ovat tosi alhaiset. Pystyisikö niitä jostain nostamaan vai miten tuon saisi kuntoon. Ainut mitä keksin on purkaa ja puhdistaa kaasutin. Bensapumpukin voisi ehkä tarkistaa?

Ja kysytään nyt samalla toisestakin "aarteesta". Vuosimallin -71 4 hp 2-sylinterinen Johnson. Kone ei käynnisty kylmänä oikein millään (saa vedellä toista SATAA kertaa). Kun käynnistyy, toimii ihan ok. Sytytys on ok, samoin bensapumppu. Purin nyt kaasuttimen, ja huomasin, että tyhjäkäyntisäätöruuvin kierre on kaasarin päästä täysin hajalla. Oireeleeko se näin?

8

1421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm41

Luultavasti kierteet "falskaa", sekä saa ilmaa välistä.
      Tästä johtuen ei tyhjäkäyntiseos ole riittävä rikasta.
      Yritäppä jollain, vaikka putkimiehen teipillä tiivistää kierteitä, että tyhjäkäyntiseosta voisi säätää.
      35 tyhjäkäyntiä voi säätää joko mekaanisesti vivustoista, tai avaamalla tyhjäkäynnin seosruuvia (ilmaruuvia).
      Koneen kannattaa antaa tasaantua tyhjäkäynnillä hetkisen, ennekuin sammuttaa, on voinut äkkisammutuksessa jäädä joku alipaine ilmiö letkuun.

• Kerttutäti

Just näin. Itsellä oli sama ongelma samassa koneessa. Teflonteippiä ilmaruuviin kurkun yläpuolella. Se tuppaa vanhemmiten löystymään ja falskaamaan mutta varsinkin kiertymään itsestään.

• RomutPoijunpainoksi

Laittakaa jo poijunpainoksi ne vanhat 2-tahtiset p*skanne, ettei tarvitse täällä jatkuvasti samanlaisista ongelmista kysellä. Pitäisi ymmärtää milloin peli on pelattu.

• hummat

Eihänny toki !
      Kauheeta se olis notkua nelarihuolloissa kiviä potkien, sekä lompsaa raotellen.
      Nyt sentään ei tuu aika pitkäksi, on käsille töitä ja pääsee kotua pois.

• Hyvähomma

Kyllä vanahan koneen kunnostus on tosi mukavaa touhua.

minä sain aikoinaan 35 hp Evarin, joka oli todellinen laakin peli. Ei tarttenu, kun yhen männän jumpsauksen, niin se lähti käyntiin, ja toimi kuin uusi. Sen vm. oli -83, jossa oli pakoputki potkurin läpi.

Ja Suvi vene kulki todella hyvin, kun nostin konetta pitorajoille, ja kierroksia otti vähintään 6000.
        ja vääntöä löytyi, hinasin kerran potkurinsa menettänyttä Napostellaa, jossa oli 50 hp perässä, ja olihan se aika mellevää, kun minun 35 hp Evari veti kummankin pintaan. Kyllä se napostellan kuski muisti kiitokseksi hämmästellä.
        No Napostellan kuski ei painanu, kun ehkä 70 kg. Mutta minä painan yli 90 kg.

Muuton vuoksi jouduin myymään, ja tuntuu vieläkin, että ihan kuin olisi parhaimmasta koirastaan luopunu.

Jos joskus tulee tilanne, että moottorin hankin, niin se on oltava 80-.luvun EVARI !

Nuo nelareitten harrastajat viekööt koneitaan joka kesä huoltoliikkeeseen, kun eivät mitään osaa ite tehhä, ja korjata.

• Kerttutäti

Mä vaihdoin sen evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha.

• Kerttutäti

Mä vaihdoin se evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha

• Teuvoo
        Kerttutäti kirjoitti:

Mä vaihdoin se evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha

Jäikö Jamaha pyörimään ees taa.
        Vaiha takaisin evikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe