Evinrude 35 tyhjäkäynti

M.D

Vähän samantyyppinen ongelma kuin tuossa alla. 35hv Evinrude vuodelta 80. Kone käynnistyy hyvin (kylmänä aina kolmannella, lämpimänä tietty ekalla) ja toimii muutenkin moitteetta, mutta ajon jälkeen kun pudottaa tyhjäkäynnin tuntumaan, ei jaksa käydä kauaa, ehkä 10-20 sekuntia. Merkillistä tässä on se, että kun kone on seissyt hetken, ja käynnistän sen uudelleen (koskematta bensatuttiin), käy nätisti eikä sammu vaikka vekslailen vaihteita päälle ja pois tyhjäkäynnillä useita minuutteja. Tyhjäkäyntiseoksen olen säätänyt mielestäni oikein. Tyhjäkäyntikierrokset ovat tosi alhaiset. Pystyisikö niitä jostain nostamaan vai miten tuon saisi kuntoon. Ainut mitä keksin on purkaa ja puhdistaa kaasutin. Bensapumpukin voisi ehkä tarkistaa?

Ja kysytään nyt samalla toisestakin "aarteesta". Vuosimallin -71 4 hp 2-sylinterinen Johnson. Kone ei käynnisty kylmänä oikein millään (saa vedellä toista SATAA kertaa). Kun käynnistyy, toimii ihan ok. Sytytys on ok, samoin bensapumppu. Purin nyt kaasuttimen, ja huomasin, että tyhjäkäyntisäätöruuvin kierre on kaasarin päästä täysin hajalla. Oireeleeko se näin?

8

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm41

Luultavasti kierteet "falskaa", sekä saa ilmaa välistä.
      Tästä johtuen ei tyhjäkäyntiseos ole riittävä rikasta.
      Yritäppä jollain, vaikka putkimiehen teipillä tiivistää kierteitä, että tyhjäkäyntiseosta voisi säätää.
      35 tyhjäkäyntiä voi säätää joko mekaanisesti vivustoista, tai avaamalla tyhjäkäynnin seosruuvia (ilmaruuvia).
      Koneen kannattaa antaa tasaantua tyhjäkäynnillä hetkisen, ennekuin sammuttaa, on voinut äkkisammutuksessa jäädä joku alipaine ilmiö letkuun.

• Kerttutäti

Just näin. Itsellä oli sama ongelma samassa koneessa. Teflonteippiä ilmaruuviin kurkun yläpuolella. Se tuppaa vanhemmiten löystymään ja falskaamaan mutta varsinkin kiertymään itsestään.

• RomutPoijunpainoksi

Laittakaa jo poijunpainoksi ne vanhat 2-tahtiset p*skanne, ettei tarvitse täällä jatkuvasti samanlaisista ongelmista kysellä. Pitäisi ymmärtää milloin peli on pelattu.

• hummat

Eihänny toki !
      Kauheeta se olis notkua nelarihuolloissa kiviä potkien, sekä lompsaa raotellen.
      Nyt sentään ei tuu aika pitkäksi, on käsille töitä ja pääsee kotua pois.

• Hyvähomma

Kyllä vanahan koneen kunnostus on tosi mukavaa touhua.

minä sain aikoinaan 35 hp Evarin, joka oli todellinen laakin peli. Ei tarttenu, kun yhen männän jumpsauksen, niin se lähti käyntiin, ja toimi kuin uusi. Sen vm. oli -83, jossa oli pakoputki potkurin läpi.

Ja Suvi vene kulki todella hyvin, kun nostin konetta pitorajoille, ja kierroksia otti vähintään 6000.
        ja vääntöä löytyi, hinasin kerran potkurinsa menettänyttä Napostellaa, jossa oli 50 hp perässä, ja olihan se aika mellevää, kun minun 35 hp Evari veti kummankin pintaan. Kyllä se napostellan kuski muisti kiitokseksi hämmästellä.
        No Napostellan kuski ei painanu, kun ehkä 70 kg. Mutta minä painan yli 90 kg.

Muuton vuoksi jouduin myymään, ja tuntuu vieläkin, että ihan kuin olisi parhaimmasta koirastaan luopunu.

Jos joskus tulee tilanne, että moottorin hankin, niin se on oltava 80-.luvun EVARI !

Nuo nelareitten harrastajat viekööt koneitaan joka kesä huoltoliikkeeseen, kun eivät mitään osaa ite tehhä, ja korjata.

• Kerttutäti

Mä vaihdoin sen evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha.

• Kerttutäti

Mä vaihdoin se evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha

• Teuvoo
        Kerttutäti kirjoitti:

Mä vaihdoin se evarin uuteen jamahaan kun jamaha ei pamaha

Jäikö Jamaha pyörimään ees taa.
        Vaiha takaisin evikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4528
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2551
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2394
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1732
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1407
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1277
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe