Runflatit pois 5-sarjasta???

Mitässitten

Mites kun haluisin vaihtaa tuon uuden 5-sarjan bemarin runflatit tavallisiin niin mites toi ilmanpainevalvontajärjestelmä siihen suhtautuu?? Eli pitääkö mun käyttää tää romu jossain pajalla sen takia? Mulla on vajaa 50 tonnia lasissa ja alkaa olla tehtaalta tulleet renkaat loppu pikkuhiljaa. Runflatit on kyllä tämän auton huonoin puoli varsinkin matalalla M-sportissa tulevalla 245/45 18 rengastuksella..pakko saaha kunnon kumit alle kun nää kyllä pilaa tän auton aika täydellisesti.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F11_2013

      Ainakin 2013 vuosimalleissa f10/f11 ja vanhemmissa paineenvalvonta toimii. Niissä ei ole renkaissa antureita, vaan toimii pyörintänopeuden mukaan. Kalibroit keskinäytöstä, kuten vaihdat talvirenkaisiin.
      Uudemmista, face-lift, en tiedä.
      Itse tilasin autoni tavallisilla renkailla pari vuotta sitten.

    • nukuttaajapissittää

      ei se antura siitä mitään tiedä mikä rengas siinä on päällä

    • 320dAXdrivevm2014

      Vaikka vaihtaa runflatit tavallisiin niin kannattaa asennuttaa ne anturit, silloin ei tule vikailmoituksia. Ostin Laakkoselta uudet vanteet, mutta hölmö myyjä ei osannut myydä antureita, ja renkaat muualta, renkaat sitten vanteille, sitten ihmeteltiin vikailmoitusta rengasliikeessä. Laakkosen tiskiltä sitten anturiventtiilit (kunnon alennuksella siitä kiitos fiksumpi myyjä), renkaat pois vanteilta, anturiventtiilit vanteisiin ja renkaat takaisin. Ja taas tuli vikailmoitus, mutta ei kun reipasta ajoa motarilla niin anturit saivat latausta ja kaikki OK.

      • hyvinEdistyksellistä

        Ai on ne anturit liikkeestä latautuvat, eli ilmeisesti lähes ikuiset.


      • näin_minulla

        Viittaisi siihen, että anturit ovat akseleilla. Olisi sammunut nuo valot pelkällä ajolla, kun tietokone olisi mitannut pyörintänopeushäiriön poistuneen. Jos paine laskee, renkas pyörii nopeemmin tai hitaammin jolloin tietokone ilmoittaa rengasongelmasta. Vaidoin omassakin tavallisiin. Menee pehmeän äänettömästi.


    • 520DX-driveF11

      Auton voi tilata tavallisilla renkailla, anturit aina samanlaiset.
      Se on totta, että kovareunaiset runflatit sopii huonosti Suomen teille, kuten kovin matalat profiilitkin.
      Itsellä alkuperäiset 17 tuumaiset 225 Micelinit hienosti menee. Tietysti farmarin vakiona oleva ilmajousitus myös auttaa.
      500 sarja ei ole kovin uraherkkä muutenkaan , 300 sarja lähes mahdoton runflateilla.

      • runfat

        Ei sarja vaan sedan ja farkku. GT ei oo runflateista moksiskaan.


    • audi-rs

      kannattaa vaihtaa koko auto audiin

      • nnnvvvzzz

        Ei voi. Se skodarasite.


      • lastenmieltä

        Miten Skoda vaikuttaa Audiin?


      • itäpainolasti
        lastenmieltä kirjoitti:

        Miten Skoda vaikuttaa Audiin?

        Hehheh, miten...
        Kaikki skodamiehethän väittää että Audi on Skoda.


      • ParempiakinOn

        Audi on ollut ja toista ei tule.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe