pari kysymystä laatujuomien ystäville

laatunystävä

Jotkut perustelevat alkoholin tuontia virosta sillä, että pitävät laatukkaista juomista. Minulla olisi teille pari kysymystä.

1. Mitä laatujuomia tuotte virosta tuotte?
2. myytäänkö nauttimianne laatutuotteita suomessa ja jos myydään niin miten iso on hintaero?
3. Monta annosta alkoholia kuluu keskimäärin yhten kuukauten aikana?
Luonnollisesti kesäkuukausina varmaan menee hiukan enenmän.
4. Oletteko laskeneet että paljonko tulee vuoden aikana säästöä, kun ostatte juomat alkon sijasta virosta?

3

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olugin

1. Enimmäkseen haen lonkeroita ja nelosolutta.

2. Myydään ja nelosoluen ja lonkeron hintaero on huomattavan suuri viron ja suomen välillä. Gin lonkku maksaa virossa n.20€ tallinkin laivalla laatikko ja suomessa alkossa n. 60€ eli n.40€ hintaero.

3.N. Kaksi laatikkoa kuussa.

4. suomen hinnoilla 2 lonkerolaatikkoa kuussa. 2x60x12 = 1440€
      Viron hinnoilla. 2x20x12= 480€ säästöä 960€ eli lähemmäs 1000€ vuodessa tästä pois vielä päiväristely matkat n. 3 kertaa vuodessa -100€ eli kyllä siinä 800€/vuosi säästöä tulee.

• Nauttien

1. Konjakkia ja viskiä - lonkero ei ole laatujuoma

2. kyllä myydään - ei kaikkia ja hintaero on aika pieni maista ostettuna laivalla hieman isompi. Maissa noin -10...20% ja laivalla noin -15-35%

3. noin 10 annosta

4. en ole laskenut enkä laske - hintannan vaikutus on aika pieni, valikoimalla on suurempi vaikutus

• geggteegteg

Vastaan vain kysymykseen 2. Olen kerran elämäni aikana tunut Virosta alkoholia (olutta). Sama tuote on Suomessa yli 4 kertaa kalliimpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1531
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1410
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      67
      1263
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1131
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      982
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      918
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      882
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      797
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      733
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      76
      721
    Aihe