pari kysymystä laatujuomien ystäville

laatunystävä

Jotkut perustelevat alkoholin tuontia virosta sillä, että pitävät laatukkaista juomista. Minulla olisi teille pari kysymystä.

1. Mitä laatujuomia tuotte virosta tuotte?
2. myytäänkö nauttimianne laatutuotteita suomessa ja jos myydään niin miten iso on hintaero?
3. Monta annosta alkoholia kuluu keskimäärin yhten kuukauten aikana?
Luonnollisesti kesäkuukausina varmaan menee hiukan enenmän.
4. Oletteko laskeneet että paljonko tulee vuoden aikana säästöä, kun ostatte juomat alkon sijasta virosta?

3

136

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olugin

1. Enimmäkseen haen lonkeroita ja nelosolutta.

2. Myydään ja nelosoluen ja lonkeron hintaero on huomattavan suuri viron ja suomen välillä. Gin lonkku maksaa virossa n.20€ tallinkin laivalla laatikko ja suomessa alkossa n. 60€ eli n.40€ hintaero.

3.N. Kaksi laatikkoa kuussa.

4. suomen hinnoilla 2 lonkerolaatikkoa kuussa. 2x60x12 = 1440€
      Viron hinnoilla. 2x20x12= 480€ säästöä 960€ eli lähemmäs 1000€ vuodessa tästä pois vielä päiväristely matkat n. 3 kertaa vuodessa -100€ eli kyllä siinä 800€/vuosi säästöä tulee.

• Nauttien

1. Konjakkia ja viskiä - lonkero ei ole laatujuoma

2. kyllä myydään - ei kaikkia ja hintaero on aika pieni maista ostettuna laivalla hieman isompi. Maissa noin -10...20% ja laivalla noin -15-35%

3. noin 10 annosta

4. en ole laskenut enkä laske - hintannan vaikutus on aika pieni, valikoimalla on suurempi vaikutus

• geggteegteg

Vastaan vain kysymykseen 2. Olen kerran elämäni aikana tunut Virosta alkoholia (olutta). Sama tuote on Suomessa yli 4 kertaa kalliimpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1464
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      959
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      931
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      855
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      757
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      611
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      587
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    10. 48
      557
    Aihe