pari kysymystä laatujuomien ystäville

laatunystävä

Jotkut perustelevat alkoholin tuontia virosta sillä, että pitävät laatukkaista juomista. Minulla olisi teille pari kysymystä.

1. Mitä laatujuomia tuotte virosta tuotte?
2. myytäänkö nauttimianne laatutuotteita suomessa ja jos myydään niin miten iso on hintaero?
3. Monta annosta alkoholia kuluu keskimäärin yhten kuukauten aikana?
Luonnollisesti kesäkuukausina varmaan menee hiukan enenmän.
4. Oletteko laskeneet että paljonko tulee vuoden aikana säästöä, kun ostatte juomat alkon sijasta virosta?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olugin

      1. Enimmäkseen haen lonkeroita ja nelosolutta.

      2. Myydään ja nelosoluen ja lonkeron hintaero on huomattavan suuri viron ja suomen välillä. Gin lonkku maksaa virossa n.20€ tallinkin laivalla laatikko ja suomessa alkossa n. 60€ eli n.40€ hintaero.

      3.N. Kaksi laatikkoa kuussa.

      4. suomen hinnoilla 2 lonkerolaatikkoa kuussa. 2x60x12 = 1440€
      Viron hinnoilla. 2x20x12= 480€ säästöä 960€ eli lähemmäs 1000€ vuodessa tästä pois vielä päiväristely matkat n. 3 kertaa vuodessa -100€ eli kyllä siinä 800€/vuosi säästöä tulee.

    • Nauttien

      1. Konjakkia ja viskiä - lonkero ei ole laatujuoma

      2. kyllä myydään - ei kaikkia ja hintaero on aika pieni maista ostettuna laivalla hieman isompi. Maissa noin -10...20% ja laivalla noin -15-35%

      3. noin 10 annosta

      4. en ole laskenut enkä laske - hintannan vaikutus on aika pieni, valikoimalla on suurempi vaikutus

    • geggteegteg

      Vastaan vain kysymykseen 2. Olen kerran elämäni aikana tunut Virosta alkoholia (olutta). Sama tuote on Suomessa yli 4 kertaa kalliimpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe