Gideonien Raamattu, onko muillakin?

totuusfriikki7678

Juhannusaattona sain hienon lahjan uskovalta ystävältäni, joka kuuluu Gideoneihin. Hän antoi minulle Uuden testamentin (siinä myös Psalmit ja Sananlaskut). Tämä Raamattu on tullut minulle rakkaaksi, luen sitä päivittäin ja siinä on paljon Raamatun lukemista auttavia hakemistoja ja jaeluetteloita eri aiheisiin.

Kirjoitanpa tähän, mitä Gideonien Uuteen testamenttiin on kirjoitettu alkusivulle itse Raamatusta.

-Raamatun alkuperä on yliluonnollinen ja sen sanomaan kätkeytyy tulevan maailmanajan voimia. Raamattu on Jumalan kirja.

-Raamatun sisältö tuo ilmi Jumalan mielen, ihmisen tilan, pelastuksen tien, synnintekijän tuomion ja uskovien autuuden.

-Raamatun opetukset ovat pyhiä, sen neuvot sitovia, sen historiat tosia ja sen ratkaisut järkähtämättömiä.

-Raamatun päähenkilö on Jeesus Kristus. Hän on meille parhain esikuva. Hänestä säteilee meihin Jumalan rakkaus ja kirkkaus.

-Raamatun sana annetaan sinulle tässä elämässä, avataan tuomiolla ja muistetaan iankaikkisuudessa.

Oletteko te muut saaneet koskaan Gideoneilta Raamattua lahjaksi?

16

2675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exadventistiparka

Tuo kirja sisältää uuteen liittoon oleellisimman asian, eli Jumalan rakkauden. Kun evankeliumia saarnattiin apostolien toimesta pakanoille, ei VT:tä silloinkaan korotettu niinkuin sitä on alettu tuomaan enemmän esiin vasta muutamia satoja vuosia.
      Voi mietiskellä sitäkin, jos jollekin annetaan pelkkä VT ja sen opetus, tai pelkkä UT ja sen opetus, kumman kautta ihmiset voisivat löytää Jeesuksen kautta Isän luo. Jeesus on kuitenkin ainoa tie, totuus ja elämä...

• Onkin kaunis sanonta, että Raamattu on Jumalan rakkauskirje ihmiskunnalle. Jotkut uskovaiset jakavat ihmisille jopa vain pelkkää Johanneksen evankeliumia (näin olen kuullut), kun siinä on pelastuksen tie niin hyvin ilmoitettu.

Minusta Uuden testamentin kautta ihminen löytää parhaiten Jeesuksen yhteyteen ja saa täyden opetuksen Uudesta liitosta ja kaikesta, mitä se pitää sisällään.

• iloinen_naurajaa

Raamattu on täyttä vitun paskaa saatana!!! :-):-):-)

• KovinOnTietämätön

Nimimerkillä "iloinen_naurajaa" ei taida oikein olla käsitystä tuosta naisen anatomiasta... Liekö koskaan nähnytkään, kun harhaisia kirjoittelee?

• Lopunaikaa

No niin naurajaa .,. sinä hillut taas täällä.

Jumala ei aina salli kauaa itseään pilkattavan. Ei myöskään Pyhää Sanaansa, joka kertoo meille pelastuksen tien.

Ole siis varovainen!

Jumala sinua siunatkoon viisaudella ja pelastuksella!

Muista että puolestasi rukoillaan!

• iloinen_naurajaa
        Lopunaikaa kirjoitti:

No niin naurajaa .,. sinä hillut taas täällä.

Jumala ei aina salli kauaa itseään pilkattavan. Ei myöskään Pyhää Sanaansa, joka kertoo meille pelastuksen tien.

Ole siis varovainen!

Jumala sinua siunatkoon viisaudella ja pelastuksella!

Muista että puolestasi rukoillaan!

Vittu... Siellä rukoilijoiden joukossa monia hörhöjä jehovan todistajista lähtien perkele!!! :-):-):-) Kaikki yhtä saatanan hulluja ja jumalharhaisia.

• Lopunaikaa
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Vittu... Siellä rukoilijoiden joukossa monia hörhöjä jehovan todistajista lähtien perkele!!! :-):-):-) Kaikki yhtä saatanan hulluja ja jumalharhaisia.

Voi olla, mutta minä en ole jehovan todistaja, hullu, enkä jumalharhainen.
        Olen vain tavallinen uskovainen, Jeesus on pelastajani ja minä olen Jumalan lapsi.
        Jumala on minulle todellisuutta, koen hänen huolenpitonsa joka hetki elämässäni. Sielussani on syvä rauha ja onnen tunne, ja vaikka maailman surut ja vaikeudet rasittavat, se on pientä Jumalan rakkauden kokemisen ja pelastusvarmuuden rinnalla.

Sinä olet kunnon humalassa, ole aina silloin hiljaa. Selvinpäin osaat kyllä käyttäytyä.

Vanha sananlasku sanoo:" Joka kirousta kutsuu, se kirouksen päällensä pukee".
        Uskon että pitää paikkansa, tottakai saatana tulee, kun häntä kiroilemalla kutsut.
        Nauraaaa iloisesti, kun sinä olet menossa väärään suuntaan.

Niitä päätepisteitä/loppusijoituspaikkoja ihmiselle ei ole kuin kaksi: Taivas, tai helvetin tulen kautta kadotukseen. Sieltäkin se rauha viimein löytyy, olemattomuuteen hävinneenä, tosin tuskan kautta. Suurin tuska taitaa olla siinä, kun tajuat tehneesi peruuttamattoman virheen.
        Häiriköille ei kai kannattaisi vastailla - en edes lue niitä sapatinhäpäisyjuttujasi-
        mutta minulla on aavistus siitä että sinä voit tosi huonosti ja omalla tavallasi pyydät apua trollaamalla täällä.
        Aito järkevä ateisti ei ole tällaisista palstoista kiinnostunut, ainakaan ennen kuin alkaa Jumalan kutsu kuulua ja sielua vaivata hedelmätön suru ja tyhjyys.
        Kun siis käyttäydyt rumasti ja haukut maailmankaikkeuden Suunnittelijan, Luojan ja Ylläpitäjän, Kaikkivaltiaan Kuninkaan lapsia ja taivaan perillisiä ja itse Kaikkivaltiasta Jumalaa, saat sietää sitä että puolestasi rukoillaan.
        Älä siis paaduta sydäntäsi enempää, jonakin päivänä sinut punnitaan. Rukoilen puolestasi, ettei köykäiseksi havaittaisi.

• Meillä taitaa olla 3 Gideonien pikku Raamattua. Itse sain 21 vuotta sitten ala-asteelta, mieheni armeijasta ja olisikohan jossain hyllyllä vielä veljeni armeijasta saatu pikku Raamattu. Kätevän kokoisia.

• Hups! Vuodet vierivät nopeasti. Siis sain 31 vuotta sitten tuon Raamatun, ei tässä nyt niin nuoria olla.....

• Lopunaikaa

Minä sain viime talvena Gideoeilta Uudentestamentin ja Psalmit lahjaksi.
      Se on tummansininen, pieni, kaunis, suorastaan tylikäs ja helppo ottaa mukaan. Kaverini kantaa samanlaista aina käsilaukussaan, minä myös.

Kiitos Gideonit!

• Minunkin saamani Gideonien Raamattu on tummansininen.

Jo alakoulussa ollessani vuonna 1976 tai 1977 sain punakantisen Gideonien lahjoittaman Uuden testamentin, jonka luin sitten aina aamuisin kirjassa olleen lukusuunnitelman mukaisesti. Tosin tuossa vaiheessa en vielä paljon ymmärtänyt enkä saanut uskon lahjaa vielä tuolloin. Mutta sana jäi varmasti sisimpääni itämään kuitenkin.

• Anonyymi

Olen saannut sen medotisti kikossa
      Eräältä veljeltä ja liitteksi
      Psalmi 150 luven sitä edelleen
      Se on tosi kirja Jumalan Rakkaudesta
      Joka jaksaa kantaa edelleenkin elämässä

• Anonyymi

"-Raamatun opetukset ovat pyhiä, sen neuvot sitovia, sen historiat tosia ja sen ratkaisut järkähtämättömiä. "

Jos Raamatun historiaa on pidettävä totena, on Raamattua myös käsiteltävä historiankirjana. Silloin esimerkiksi Markuksen evankeliumi, joka on kirjoitettu 70-luvulla on lähempänä Jeesuksen syntmää ja kuolemaa ja antaa niistä oikeamman kuvan kuin esimerkiksi 90-luvulla kirjoitettu Johanneksen evnkeliumi, joka taas omalta osaltaa kuvastaa oman kirjoitusaikansa historiaa. Molemmat kirjaton kirjoitettu kuulopuheiden perimätiedosta kuulopuheiden perusteella. Olemassa olevat kopiot näistä kirjoita on ajoitettunaikaisimmillaankin vastan200-luvulle, jolloin kirjojen kopioinnin virheiden määrä onkin jo melkoinen. Nämä historian asiat ovat ihan faktaa ja jokaisen tarkastettavissa.

Jos pitää Raamatunkirjoituksia erehtymättöminä, on hyvin vaikea selittää, esimerkiksi juuri evankeliumien toisistaan poikeavia kertomuksia, jotka ovat joiltakin osin räikeästi ristiriidassa keskenään. Jos taas ymmärtää, että kirjoitukset ovat silminnäkijöiden muistoja siitä, mitä on tapahtunut, asia on helppo selittää: hmiset muistavat väärin.

Jos pitää Raamattua yhtä aikaa erehtymättömänä ja historiankirjana pitää myös uskoa se, että Raamatun kirjat on kirjoitettu eri aikaan ja kukin kirja edustaa kirjoitusajankohtansa uskomuksia. Kun uskoo näin, tietää, että kaksi vanhinta evankeliumia, Markuksen ja Matteuksen evankeliumi eivät tiedä mitään Jeesuksen neitseellisestä syntymästä. Tokihan näin merkityksellinen asia olisi kirjoitettu ylös näihin evankeliumeihin, jos silloin oltaisiin uskottu neitseelliseen syntymään.

Markus ei tiedä myöskään mitään siitä, että Jeesus olisi ollut Jumala. Hän puhuu koko ajan vain ihmisestä. Ei kai kukaan kirjoittaja jättäisi niin merkityksellistä asiaa mainitsematta, että Jeesus on Jumala, jos näin tosiaan olisi ollut. Markus ei mainitse asiasta yhtään mitään.

Jos pitää Raamattua luotettavana historiankirjana, niin todennäköisesti pitää myös muita noin 200-500-luvulla kirjoitettuja historiankirjoja luotettavana. Moni niistä kertoo Jeesuksen ajan historiasta. Niiden mukaan Jeesuksesta tehtiin Jumala vasta 400jKr. kun papit yhdessä sopivat, mikä on oikeampi usko kuin toinen. Kyse ei ollut oikeasta sopimisesta, sillä Jeesuksen Jumaluuden vastustajia uhkasi maastakarkoitus, jos he eivät olisi yhtyneet johtavan papin mielipiteeseen. Päätös ei syntynyt yksimielisyydessä, mikä tarkoittaa sitä, että se ei syntynyt avoimesti Pyhän hengen johdossa.

Esimerkkejä löytyisi vaikka kuinka paljon mutta tässä nyt pari seikkaa mietittäväksi.

• Anonyymi

Minä varastin raamatun lääkärin odotushuoneesta. Oli Gideoneitten pieni UT- heidän merkinnöillään. Se oli ensimmäin raamattuni.
      Kun tapasin vuosia myöhemmin Gideoneitten edustajan, kerroin syntini heille ja tarinan. Hän antoi anteeksi, sanomalla, että se kirja oli juuri minua varten siellä lääkärissä. Kotonani ei ollut raamattua.

• Anonyymi

Minä sain lahjaksi mormoonien kirjan. Siinä kirjassa on sanaa kerrakseen. Oikein Pyhän Hengen innoittamaa Jumalan sanaa!

• Anonyymi

Minä sentään sain jouluna lahjaksi Aku Ankan vuosikerran. Se, jos mikä on Pyhän Hengen innoittama. Kertakaikkiaan siunaavaa luettavaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2313
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1795
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1421
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1271
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe