Olen tuskastunut halpistrimmereihin, tai oikeastaan kaikkiin halpistuotteisiin, koska ne eivät yleensä toimi edes kohtuullisesti, vaan jäävät autotallin perälle keräämään pölyä päälleen. Mitään high endiäkään en nyt tavoittele, mutta ajattelin hankkia polttomoottorikäyttöisen, keskihintaisen, hyvän ja luotettavan trimmerin. Hintaluokka noin 100-200 euroa, mutta saa joustaa. Ehdotuksia?
Paras ruohotrimmeri 100-200 euroa?
44
16074
Vastaukset
- 543-
Moi. Osta stihl. Ei tarvi pettyä. Ei husqvarnaa.
- jakunen
Mitä sinä siitä saat, jos joku ei osta Husqvarnaa.
- huoltomees
No husse ollut ammattikäytössä monta vuotta, ja pelaa
- 543-
jakunen kirjoitti:
Mitä sinä siitä saat, jos joku ei osta Husqvarnaa.
Kestävyys vaje pienenee. Vähemmän avohuoltopotilaita joilta paloi käämi kun vehkeet ei pelaa. Vajeen vuoksi kuntien avohoitopalvelut on kriisissä ja kaikki husqvarnan kanssa hermonsa menettäneet tulee hoitamaan sairauksiaan suomi24 puutarhapalstalle.
Osta sinäkin stihl. winwin juttu. Sinä voitat,stihl voittaa suomen valtio voittaa ja suomi24 voittaa. - jakunen
543- kirjoitti:
Kestävyys vaje pienenee. Vähemmän avohuoltopotilaita joilta paloi käämi kun vehkeet ei pelaa. Vajeen vuoksi kuntien avohoitopalvelut on kriisissä ja kaikki husqvarnan kanssa hermonsa menettäneet tulee hoitamaan sairauksiaan suomi24 puutarhapalstalle.
Osta sinäkin stihl. winwin juttu. Sinä voitat,stihl voittaa suomen valtio voittaa ja suomi24 voittaa.Minä olen kuule paljon onnellisempi omien Husqujen kanssa kun sinä tiiliesi. Hullua kun joku jonka henkinen taso on kolmivuotiaan tasolla tulee tänne neuvomaan muita, mikä merkki pitäisi ostaa. Kyllä jokainen saa ostaa sen minkä haluaa. Itse ostin keväällä Espinan trimmerin ja yhtä hyvin on heinä katkennut kuin Stiilillä ja rahaa on jäänyt muuhinkin.
- dolmarmiess
Heikosti menee jos vertaa stihliä tai huskya espinaan. Kaksi ekaa on laatumerkkejä espina on kiinansontaa. Eikä muuksi muutu vaikka olisi ce-hyväksytty.
Ei sitä tärinää kestä kukaan joka kunnon vehkeellä ajanut. - jakunen
dolmarmiess kirjoitti:
Heikosti menee jos vertaa stihliä tai huskya espinaan. Kaksi ekaa on laatumerkkejä espina on kiinansontaa. Eikä muuksi muutu vaikka olisi ce-hyväksytty.
Ei sitä tärinää kestä kukaan joka kunnon vehkeellä ajanut.En minä vertaakaan siinä mielessä, mutta:
Stihl fs 130: 36cm, hinta: 599 eur
Espina: 42cm, hinta: 140 eur
ruoho katkii samalla lailla ja rahaa jää noin 450 eur, jolla saa esim. autoon eteen ja taakse ostettua kaikki jarrupalat, jarrulevyt ja iskarit. - dolmarmies
Ihan selvästi vertaa juuri siinä mielessä. Kiinanpaskat kelpaa pikkujuttuihin mutta jos aikaiseksi pitää saada tai ei kiinnosta kalustohuolto espinat kannattaa jättää kauppaan muiden harmiksi
- kerpele_
dolmarmies kirjoitti:
Ihan selvästi vertaa juuri siinä mielessä. Kiinanpaskat kelpaa pikkujuttuihin mutta jos aikaiseksi pitää saada tai ei kiinnosta kalustohuolto espinat kannattaa jättää kauppaan muiden harmiksi
allekirjoitan tuon väitteen kyllä 100 %.
satun tietämään asian, kun viikko sitten alle 2 vuotta vanha stiga :n paskaläjä leipasi koneen kiinni. ja ei, ei ollut öljyn puutteesta kyse.
tuli siinä samalla huomattua kun sitä olin 2 vuotta sitten ostamassa ja vertailin eri valmistajien "tuotoksia" että kyseinen resu on tasan sama laitos kuin ein-helvetti (einhell), espina, gardol/gardsol tjsp., axa ja kaikki nämä ed. mainitut on valmistanut tai valmistuttanut firma nimeltään GGP italiasta.
ei voi kyllä muuta sanoa kuin V.M.P !!!!!!!. oli tasan varmasti ensimmäinen ja viimeinen stiga mikä tälle tontille tuodaan. pelkästään jo niiden muoviosien laatu ero vrt. husqvarnaan on jotain aivan käsittämätöntä, stigassa ne ovat sellaista kumimaista leikkikalu muovia joka venyy ja paukku kuin kuminauha.
VOI SAATANA !!, että alkoi taas vituttamaan pelkkä ajatuskin siitä stigan muovisesta ryypyn vivusta..... - 30_vuotias_husse
huoltomees kirjoitti:
No husse ollut ammattikäytössä monta vuotta, ja pelaa
.
30 vuotias husse edelleen käytössä tosin siinä on hondan moottori - Anonyymi
jakunen kirjoitti:
En minä vertaakaan siinä mielessä, mutta:
Stihl fs 130: 36cm, hinta: 599 eur
Espina: 42cm, hinta: 140 eur
ruoho katkii samalla lailla ja rahaa jää noin 450 eur, jolla saa esim. autoon eteen ja taakse ostettua kaikki jarrupalat, jarrulevyt ja iskarit.Periaatteessa noin, mutta omat kokemukset Espinan laadusta eivät kannusta tuohon valintaan. Suomalaisen korjaajan tuntipalkka on sen verran korkea, että elinkaarikustannus on äkkiä Espinalla korkeampi ja lisäksi on tietysti vaiva viedä korjaamolle.
Stihl 38 on ihan ok, kunhan heität suuttimilta haitat pois ja säärät rikkaammalle. Huski on helpompi hualtaa.
- 128c
Husqvarna on hyvin suunniteltu. Takuu 24kk ja kestää 25kk. Luulin että on hyväkin merkki. Kipinä hukassa kahden kesän jälkeen.
- husokinmies
Taasko täällä alkaa joku helvetin Husqvarna VS Stihl väittely ?
Mitä ostatte niitä Husqvarna kopioita ja usalaista ? vaikka tiedätte että ne ei toimi.
Ostakaa oikee Husqvarna nii ei tarvi olla valittamassa ja väittelemässä täällä suomi24, mielipiteet myös muuttuu siinä samalla Husqvarnan toimivuudesta.
Kerron "128c" tasan tarkat syyt miksi kipinä on hukassa kahden kesän jälkeen.
1. sytytystulppa viallinen. "viallinen tulppa heikentää puolan kestävyyttä"
2. paskaa mangneeton ja puolan välissä. "vaikuttaa myös puolan kestävyyteen"
3. Tulpalle tuleva johto tai jokin puolan johto murtunnut "tulee ohi lyöntejä", puola ei saa kunnolla maata tai virta katkasia viallinen.
Jos ei itsellä järki riitä niin vie huoltoon, mikään saha ei toimi ilman säännöllistä sahan perus kuntoa ylläpitävää huoltoa. Sytytystulpan vaihto, johtojen tarkastus, sahan putsaus yms. Ovat kaikki säännöliseen perus huoltoon kuuluvia toimenpiteitä. Ei voi vaatia pitkää käyttöikää jos ei viitsi itse sen eteen tehdä mitään.
Niin pitkä kokemus Husqvarnan sahoista että pystyy erottelemaan teksistä paikkaansa ja ei paikkaansa pitävän tiedon.- aaarporaa
Ostakaa stihl niin ei tarvi tietää mikä on usa kopio ja mikä aito tuote. Kaikki stihilit on aitoja. Ei kopioita ja vietnam malleja kuten husqvarna.
1.stihl käyttää kunnon tulppia.
2.Välys niin pieni ettei kerää paskaa ja puhallus suuniteltu oikein.
3.Stihl käyttää tulpanjohdoissa kunnon materiaaleja jotka ei haperru kymmenessä vuodessakaan saatikka parissa.
Kun on töitä jotka pitää hoitaa kannattaa siirtyä hq:n leluista kunnon työkaluihin. - 128c
Pitääkö minun huoltaa magneettoa ja tulppaa ennen ensimmäisen siiman ja bensakanisterin loppumista. Tällä huskulla ajettu n. 3 litraa bensaa ja rikki meni. Ei kyllä kukaan voi väittää että on käyttäjän vika. Huonosta laadusta puhutaan jos on noin heikko.
- eienääikinä
Tervetuloa nykyhusqvarnan laatumaailmaan. Ne on paskaa. Tuli ruåtsista usasta tai mistä vaan. Husqvarnan nykymeno ja liiketoimintamalli on viivan alle mahdollismman paljon niinkauan kun tyhmät ostaa ja maksaa. Ja nehän ostaa ja maksaa.
- fs50
128c kirjoitti:
Pitääkö minun huoltaa magneettoa ja tulppaa ennen ensimmäisen siiman ja bensakanisterin loppumista. Tällä huskulla ajettu n. 3 litraa bensaa ja rikki meni. Ei kyllä kukaan voi väittää että on käyttäjän vika. Huonosta laadusta puhutaan jos on noin heikko.
Ole onnellinen että se uusi puola on sentään halpa. Omaan 3 vuotta vanhaan tihlin FS50 rimmeriin maksoi lähes 110€..
- werewdsf
Tässä käyttäjän ja korjaajan/huoltajan mielipide.
Stihl FS 38 trimmeriä ainakin paikallinen liike myy hintaan 165 eur ja en ole nähnyt missään noin laadukasta tuossa hintaluokassa. Tämä ei ole ihan pienin ruoho trimmeri.
Esimerkiksi ikh:n kuvastossa oleva noin 200 euron (199) trimmeri jota mainostetaan isolla on oku kiinalainen espina ym se on aivan leikkikalu verrattuna tuohon stihliin laadussa on isot erot joka paikassa.
Kevyitä pieniä trimmereitä on hyviä esim 90 lopun ja 2000 luvun puoleen väliin olevat jotku partnerin colibri trimmerit joita on ainakin 5-6 merkillä samoja. ( jotka on tehty tai kasattu usassa) uudemmat partner italia on huonompia.
Suurin osa trimmereistä myös vähän käytetyistä jotka ei toimi tai käynnisty huonosti johtuu pelkästään että seos on liian laiha , tai bensaletku rikki , suodatin tukossa tankissa) - ko-ke-mus
Nuo kiinalaiset on kehittynyt aivan valtavasti siitäå, kun niitä alkoi tulla kauppoihin.
Siinä 50 cm3 moottori kunhan on niin kyllä niillä ajelee ja kakstahti motti. Se nelitahti ei ole vielä kehittynyt taarpeeksi. Voitelua pitää kehittää sillä laakerit hajoaa helposti.
Siinä voitelu pyttyyn pelaa roiskeen varassa ja ne roiskeet ei tavoita laakereita. Sinne pitää kehittää pieni öljypunppu niin eiköhän tuoeta tule hyvä. - ei-ei-ei
Tuo kiinalainen raivaussaha/trimmeri on täysi susi.
Merkki GTL BC 520 jota myy Keskinen tarjoushinta 79€, lähtee käyntiin kunhan sattuu sille päälle. Sama raivari Husqvarna 323 R-2 tarjoushinta 400 €.- Fizzl
Ostin justii tommosen GTL BC520 (Oliko tosiaan juuri tuo raivaussaha 79€? Nyt oli hinta 139€).
Tavallisen kiinan tapaan, se oli kasattu juuri sen verran että näyttää kasatulta. Näin toimii:
* Kiristä kaikki ruuvit ja mutterit.
* Pistä kaasarin seosruuvi kiinni, ja avaa noin kierros
* Ryyppy päälle
* Virtakatkaisin on-asentoon
* Pumppaa kaasarin pohjassa olevaa primeria 5-6 kertaa
* Nykäise
Minulla lähti parilla nykäisyllä käyntiin. Pistä ryyppy pois päältä ja käytä lämpöiseksi. Googleta tämän jälkeen ohjeet kuinka säädetään 2t kaasarin seos ja tyhjäkäynti. Hyvin toimii. Vähän tee-se-itse hommaa kun ostaa kiinalaisia.
- husuvarna
Mulla stiga 28 joku malli, ostettu 2006 ja kerran vaihdettu vetonarupyörä härdelli joka makso 35 €eroo. Ja kone makso 99 €eroo silloin vuonna 2006.
Suurin piirtein 2 tuntia/ 3 viikkoa käyetty.
Ja joka kerta käynnistyy samalla lailla.
Olen tyytyväinen merkkiin/laitteeseen...... - sähköinentunnelma
Me ollaan vitun kyllästyneitä teidän mölyämiseen.
- polttisollapitää
= lelu.
- Anonyymi
vau
- Uutta.suoleen.mökillä
"Vitun köyhät." Riitelette jostain laitteista. Eikö ole varaa ostaa uusia vaikka joka kesä kun entinen hajoaa?
Itseltä meni mökki trimmeristä siima, kesällä. Paikallisessa ei ollut siimoja kuin tilaamalla. Ostin uuden trimmerin. Olihan vanhalla ajettu jo alle kaksi kesää.
Moottorisaha kesti alle 3 vuotta. Ostin uuden. Naapurille ostin uuden ruohonleikkurin. Hän kun käy ajelemassa meikänkin nurmikoita.- voitaivas
Vitun nuuka. Ostelet joka kesä uutta paskaa. Osta kunnon vehkeitä niin ei tarvi joka kausi olla kaupoilla. Kitupiikki.
- luomuaollapitää
Lammas on paras..
- pitkät_seisokit
Ostakaa pienkonebensaa, toimii toimii eikä ole arka minkämerkkisen koneen aivopeu on tehonnut
- czero
AL-KO:n 36 volttinen ladattava, aina lähtee napista käyntiin ja tehoa riittää. Myös IKH:lla näkyy olevan 40, tai jopa 80 volttinen green merkkinen, mutta hinta menee yli 300e. Ite käytän 18 volttista boshia, toimii hyvin mutta lisävoltit ei olisi pahitteeksi.
- Anonyymi
Ostin Ryobi merkkisen ruohotrimmerin, ei sitten saa mitenkään käyntiin. Aivan susi laite
- Anonyymi
Minulla Ryobi merkkinen polttoaine käyttöinen ruohotrimmeri käytössä ja on hyvin toiminut jo kolme kesää. Koneen kyljessähän on vieläpä käynnistys ohje jonka avulla konelähtee hyvin käyntiin. Muistaa vain pitää huolto koneesta ja tekee sille tarpeelliset huollot.
- Anonyymi
Polttomoottori vai sähkö? Jos sähkö riittää, niin valinta on sama kuin porakone ja muut sähkötyökalut, jotta sama akku käy kaikkiin työkaluihin. Itselläni työkalut ja puutarhakoneet ovat 18v Makitoja.
- Anonyymi
Osta kunnon peli, vaikka Hondan UMK435-raivaussaha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta kunnon peli, vaikka Hondan UMK435-raivaussaha.
Nelitahti raivureilla ei tee yhtään mitään. Vaikka olisi hintava honda
- Anonyymi
Minä tein trimmerin itse 0 euroa, romikselta oli agrigaatti 2t(yamaha et950) kopio josta oli sähkö puoli rikki, otin pelkän Moottori puolen eli 63cc ja liitin siihen romikselta löydetyn raivurin putken, sarvet ja siimapään.kaasutin otin Moottori sahasta.
Nyt on 63 kuutioinen raivurin ja ei voima ihan heti lopu koska on vaakaminarellin sylinterillä, eli saa vaikka yli 70cc pyttyä siihen.
Paino alle 10kg
Toimii jo 4 vuotta🙂 - Anonyymi
Etsin semmoista trimmeriä joka olisi sähköllä ja kestävä. Hyvän merkkinen, kauan kestävän akun. Semmonen trimmeri joka olisi hyvä isolle pihalle.
- Anonyymi
Liikaa vaatimuksia. Unelmiesi prinssikin löytyy helpommin.
- Anonyymi
Joka vuosi sama vastaus MAKITA se toimii.
- Anonyymi
Makita ja ryobi tulee samalta linjalta, kokoonpano eri tehtaissa😂
- Anonyymi
Espina xtp102 se vaan pelittää..kiinan tilhi ja husse oottelee ksssarin kalvoja ja stigan trimmeri primeripumppua..ja ne kuite uudempia ja kalliimpia vehkeitä tuohon halpispaskaan verrattuna
- Anonyymi
stiga tori.fi:stä #HALVALLA#
- Anonyymi
Mä hankin tollasen Dewaltin, siis tällasen täältä https://wastus.fi/vuoden-2024-paras-siimaleikkuri-trimmerien-vertailu-ja-arvostelut/. Hyvin on akku riittänyt koko meidän suuren pihan reunat trimmaamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882