Vaarallinen roaccutan?

Joonasnur

Hei olen 15v poika ja olen käyttänyt roaccutania kuukauden. Minulle on tullut kauheat nivelkivut kuurin aikana, koska pelaan aktiivisesti jalkapalloa. Myös mieliala on tuntunut masentuneelta. Voiko kuurin keskeyttäminen olla vaarallista? Tai voiko siitä tulla jotakin haittavaikutuksia?

3

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

Älä missään tapauksessa lopeta keskustelematta lääkärin kanssa. Roaccutan on vahva myrkky, mutta se myös tehoaa akneen parhaiten.

• tietää_

Älä käytä mitään lääkkeitä akneen, ellei oo "pakko". Kaverilla laukes bipolaarinen mielisairaus jostain aknelääkkeestä, mutta en tiä oliko se just Roaccutan.

• Uhkgkg

Olen itse jo 26-vuotias nainen, joten ikä jasukupuoli voi vaikuttaa ehkä oireisiin... Mulla kuuria takana noin 1,5 kk. Mulla on esiintynyt selkäkipuja, ja ne pahenee aina kun oon nostanut annosta: kun aloitin, selk oli tosi kipeä vajaan viikon, sitten aloin syödä 2 kapselia ja joka toinen yhden, taas selkäkipu palasi, ja nyt taas kun oli hetken parempi, kun aloin syödä kahta joka päivä. Mäkin urheilen vaativassa lajissa, mutta mulla selkäkipuun on myös auttanut kevyt liikunta. Pahinta on paikallaan olo pitkään tai raskaat ponnistukset esim. salilla mavesta piti luopua hetkeksi. Nyt häiritsevintä on hikoilu, ihan järjetöntä ja se alkaa heti kun on vähänkin lämmin tai syke nousee. Tosi kiusallista, mutta ei vaarallista. Soita lääkärille jos selkäkivut huolestuttaa. Oon ymmärtänyt et ne on ikävä kyllä aika yleisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1655
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1432
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1260
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1153
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1038
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      999
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      213
      806
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      743
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      708
    Aihe