Meni sähköjarru rikki?
Korjattu toyotalla ja hinta osa 1600 työ 400€. Onko hinta kohilaan?
Aven sähköjarru rikki
60
6890
Vastaukset
- outojaKyselet
Taitaa olla hinta kohdillaan, koska tuon pyysivät.
- pysyn_erossa_noista
Ihanan kallista Toyota-autoilua!
Tiedän montakin automallia, joiden sähköjarruja ei ole tarvinnut korjata koskaan (ainakaan 400tkm:iin mennessä) jarrupalojen vaihtoa lukuunottamatta. - vaiSähkö
Mikä vit.. sähköjarru?
- Turha_lelu
Käkkäri.
- ja_toimii
Tervetuloa tälle vuosituhannelle. Sähköinen käsijarru on jo aika yleinen. Yleensä karvalakkiversiot ovat varustettu sillä wanhalla vaijerivetoisella.
- Teen.sen.itse
Wanhassa wara parempi. Pystyy korjaamaan itse. Vaan ne jotka pelkäävät hienon konttorihipiänsä likaantumista, maksakoot!
- kääkkääkkää
Turha_lelu kirjoitti:
Käkkäri.
Mikä vit.. käkkäri?
- teesseitsemies
Mää ostin kympin vaijerin, niin alko taas kässäri toimii!
- Puoletvakiota
Onko hinta kohdallaan, riippuu mitä vaihdettiin.
Sisälsi todennäköisesti pääosin niitä samoja kilkkeitä, mitä olisi tavallisessakin käsijarrussa remontissa voitu vaihtaa. Toki tuo sähköaktuaattori lienee kallein osa, eikä saa korvikeosana.- sähköinen.turhake
Sähköinen käsijarru on perseestä kaikilla merkeillä. Ei mitään hyötyä. pelkkä turha kuluerä. Toista en enää osta. Mieluummin haluan sen "karvalakkimallin"
- Eihaittaausein
sähköinen.turhake kirjoitti:
Sähköinen käsijarru on perseestä kaikilla merkeillä. Ei mitään hyötyä. pelkkä turha kuluerä. Toista en enää osta. Mieluummin haluan sen "karvalakkimallin"
Minusta se on ihan hyvä, ainoa missä ei pärjää perinteiselle on mäessä/rinteessä tehtävä vekslaus tms. siihen se ei sovellu. Tavallinen mäkilähtö onnistuu.
- tojot_haittaa_aina
Eihaittaausein kirjoitti:
Minusta se on ihan hyvä, ainoa missä ei pärjää perinteiselle on mäessä/rinteessä tehtävä vekslaus tms. siihen se ei sovellu. Tavallinen mäkilähtö onnistuu.
Erityisen hyvin onnistuu myös pesukatujen tukkiminen! Eli tojotero/lissu ajaa pesukadulle, sammuttaa variksensa ja kohta on pesulinja tilt. 5 min odottelua, sitten joku henkilökunnan edustaja tulee hätiin, 3 autoa pois linjalta, koneen uudelleenohjelmointi ja autot uudelleen pesuun. Sellainen 20 min viivytys aina kun pesulinjalle joku näistä järjen jättiläisistä osuu.
Tosin on sitä nähty anjovispappakin, jolta meni puoli tuntia autonsa sovitteluun ei-läpiajettavaan pesukoneeseen. Kieltämättä haastava tehtävä, kun auto pitää ajaa keula edellä vain 2,6 m leveään rakoon. Pappa onnistui kerta toisensa perään koukkimaan autonsa niin vinoon, että peräpää jäi pesukoneen kiskoille ja ohjelma keskeytyi. - handbrake
sähköinen.turhake kirjoitti:
Sähköinen käsijarru on perseestä kaikilla merkeillä. Ei mitään hyötyä. pelkkä turha kuluerä. Toista en enää osta. Mieluummin haluan sen "karvalakkimallin"
Sähköinen käsijarru on mainio. En ottaisi millään enää vanhanaikaista käsijarrua. Toimii hienosti, auto ei ole Toyota.
- jahyvääpäivää
tojot_haittaa_aina kirjoitti:
Erityisen hyvin onnistuu myös pesukatujen tukkiminen! Eli tojotero/lissu ajaa pesukadulle, sammuttaa variksensa ja kohta on pesulinja tilt. 5 min odottelua, sitten joku henkilökunnan edustaja tulee hätiin, 3 autoa pois linjalta, koneen uudelleenohjelmointi ja autot uudelleen pesuun. Sellainen 20 min viivytys aina kun pesulinjalle joku näistä järjen jättiläisistä osuu.
Tosin on sitä nähty anjovispappakin, jolta meni puoli tuntia autonsa sovitteluun ei-läpiajettavaan pesukoneeseen. Kieltämättä haastava tehtävä, kun auto pitää ajaa keula edellä vain 2,6 m leveään rakoon. Pappa onnistui kerta toisensa perään koukkimaan autonsa niin vinoon, että peräpää jäi pesukoneen kiskoille ja ohjelma keskeytyi.Oliko viestissäsi jotain sähköiseen käsijarruun liittyvää vai etkö vaan tajua mistään mitään?
- ja_se_toimii
handbrake kirjoitti:
Sähköinen käsijarru on mainio. En ottaisi millään enää vanhanaikaista käsijarrua. Toimii hienosti, auto ei ole Toyota.
Samanlaisia kokemuksia minullakin. Sen voi asettaa toimimaan joko manuaalisti, tai automaattisesti. Minä olen käyttänyt sitä automaatisena, jolloin se menee aina moottorin sammuessa päälle. Käynnistyksen jälkeen sen voi joko napsauttaa kytkimestä pois, tai lähteä vain liikkeelle, jolloin jarru vapautuu. Ylämäkeen pysähtyessä se pitää auton automaattisesti paikoillaan, eikä se valu taaksepäin. Minunkaan autoni ei tosin ole Toyota.
- tojot_haittaa_aina
jahyvääpäivää kirjoitti:
Oliko viestissäsi jotain sähköiseen käsijarruun liittyvää vai etkö vaan tajua mistään mitään?
Sinä olet ressukka mallia tojotero.
Tojoterot eivät tiedä, että sähköinen käsijarru menee päälle, kun auton sammuttaa. Joten tero, köyhä kun on, sammuttaa autonsa pesukadulla, käkkäri menee päälle -> auto stoppaa ja kohta pesulinjan sensorit havaitsee tukoksen ja koko linja menee automaattisesti hätä-seis -tilaan.
Toistuu suunnilleen joka kerta, kun tojotero tai lissu autopesuun eksyy. - toimii.toimii
ja_se_toimii kirjoitti:
Samanlaisia kokemuksia minullakin. Sen voi asettaa toimimaan joko manuaalisti, tai automaattisesti. Minä olen käyttänyt sitä automaatisena, jolloin se menee aina moottorin sammuessa päälle. Käynnistyksen jälkeen sen voi joko napsauttaa kytkimestä pois, tai lähteä vain liikkeelle, jolloin jarru vapautuu. Ylämäkeen pysähtyessä se pitää auton automaattisesti paikoillaan, eikä se valu taaksepäin. Minunkaan autoni ei tosin ole Toyota.
Mun autossani toimii niin, että jos kuskin turvavyö on kytketty niin toimii automaattisesti. Jos turvavyö ei ole kiinni niin manuaalisesti. Ja on pelannut aina täydellisesti. No autolla on ajettu vasta 304.000 km. Tämäkään auto ei ole Toyota.
- takkari
tojot_haittaa_aina kirjoitti:
Sinä olet ressukka mallia tojotero.
Tojoterot eivät tiedä, että sähköinen käsijarru menee päälle, kun auton sammuttaa. Joten tero, köyhä kun on, sammuttaa autonsa pesukadulla, käkkäri menee päälle -> auto stoppaa ja kohta pesulinjan sensorit havaitsee tukoksen ja koko linja menee automaattisesti hätä-seis -tilaan.
Toistuu suunnilleen joka kerta, kun tojotero tai lissu autopesuun eksyy.Minun Aven sähköinen käsijarru ei mene päälle, kun auton sammuttaa. Vain itse laittamalla
- Ehkä_oli
Sisälsi jo varmaan terveen pellin hitsaamista pohjaan, että saivat uudet osat pysymään paikallaan.
- ave1.8vm2011
Tuo Avensiksen sähköinen käsijarru on täysi vitsi. Koskaan se ei enää nykyään lähde automaattisesti pois vaan aina pitää sukeltaa sinne jalkatilaan. Ennen se lähti vielä välillä pois mutta nykyään ei vahingossakaan. Vissiin viime syksynäköhän viimeksi ajoin tutun vm. 05 tai 06 Rellu Laguna diisselillä, jossa myös sähköinen käsijarru. Kysyin että mistäs tämän saa pois päältä. Kaveri naureskeli vähän ja sanoi että lähde ajamaan ja automatiikka hoitaa loput. Ja hyvin toimi ja nopeasti. Kuulemma aina toiminut eikä edes jäätynyt koskaan
- Muutos_tulossa
Samaa mieltä täälläkin. Avensikseni sähköinen käijarru on v_ttuillut uudesta asti, eikä kuulemma mitään vikaa huollon mielestä ole. Ei irrota automaattisesti kuin satunnaisesti ja silloinkin auton perä niijaa. Talvella ei mitään toivoa päästä liikkeelle ettei etuset lyö tyhjää ennen jarrun irtoamista. Kerta kaikkiaan paska varuste.
On toisenlaisiakin sähköisiä kasijarruja. Velipojan automaattivaihteinen -09 Passat on toista maata. Siitä kokemusta muutaman päivän lainassaoloajalta viime talvena. Yhdistettynä Autohold nimiseen paikallaanpitoavustimeen laite toimii kuin Sveitsiläinen kello. Käsijarru irtoaa välittömästi kun veto alkaa kumpaan suuntaan tahansa ja esim. liikennevaloihin pyshdyttäessä auto pysyy itsestään paikallaan vaikka kuinka jyrkässä mäessä kuin tatti ja lähtee liikkeelle välittömästi kun kaasua painaa. Mitään vastaan hannaamista ei tuossa systeemissä ehdi tapahtua ennen jarrun löysäämistä. Kertaakaan tuossa autossa ei myöskään ilmennyt käsijarrun jäätymistä, mikä omassani on jokapäiväistä herkkua. Muutenkin auto oli niin vakuuttava, että Avensis saa lähteä kunhan sen kansiremontista saan ensi viikolla. Se oli ensimmäinen Toyotani ja saa jäädä viimeiseksi. Jos uutta Passattia ei löydy hyllystä, on uudehkoja käytettyjä tarjolla jonkin verran. - VuosimalliOn
Muutos_tulossa kirjoitti:
Samaa mieltä täälläkin. Avensikseni sähköinen käijarru on v_ttuillut uudesta asti, eikä kuulemma mitään vikaa huollon mielestä ole. Ei irrota automaattisesti kuin satunnaisesti ja silloinkin auton perä niijaa. Talvella ei mitään toivoa päästä liikkeelle ettei etuset lyö tyhjää ennen jarrun irtoamista. Kerta kaikkiaan paska varuste.
On toisenlaisiakin sähköisiä kasijarruja. Velipojan automaattivaihteinen -09 Passat on toista maata. Siitä kokemusta muutaman päivän lainassaoloajalta viime talvena. Yhdistettynä Autohold nimiseen paikallaanpitoavustimeen laite toimii kuin Sveitsiläinen kello. Käsijarru irtoaa välittömästi kun veto alkaa kumpaan suuntaan tahansa ja esim. liikennevaloihin pyshdyttäessä auto pysyy itsestään paikallaan vaikka kuinka jyrkässä mäessä kuin tatti ja lähtee liikkeelle välittömästi kun kaasua painaa. Mitään vastaan hannaamista ei tuossa systeemissä ehdi tapahtua ennen jarrun löysäämistä. Kertaakaan tuossa autossa ei myöskään ilmennyt käsijarrun jäätymistä, mikä omassani on jokapäiväistä herkkua. Muutenkin auto oli niin vakuuttava, että Avensis saa lähteä kunhan sen kansiremontista saan ensi viikolla. Se oli ensimmäinen Toyotani ja saa jäädä viimeiseksi. Jos uutta Passattia ei löydy hyllystä, on uudehkoja käytettyjä tarjolla jonkin verran.Minkä vuotinen? Näissä tuoreemmissa missä menee automaattisesti päälle (ellei kytke pois päältä), lähtee nätisti pois päältä liikkeelle lähdössä.
Aiemmissa se lähtee pois hitaammin ja siinä otin sen aina käsin pois, normaali mäkilähdöissä yms. en sitä tarvitse, siinä riittää ihan jarrupoljin.
Nyt useampi talvi ajettu sähkökässärillä ja kertaakaan ei ole vielä ollut jäätynyt jumiin, vaikka kässäri on aina käytössä parkissa. - Muutos_tulossa
VuosimalliOn kirjoitti:
Minkä vuotinen? Näissä tuoreemmissa missä menee automaattisesti päälle (ellei kytke pois päältä), lähtee nätisti pois päältä liikkeelle lähdössä.
Aiemmissa se lähtee pois hitaammin ja siinä otin sen aina käsin pois, normaali mäkilähdöissä yms. en sitä tarvitse, siinä riittää ihan jarrupoljin.
Nyt useampi talvi ajettu sähkökässärillä ja kertaakaan ei ole vielä ollut jäätynyt jumiin, vaikka kässäri on aina käytössä parkissa.Vm. 2012. Ei se mullakaan lähtemättömään jumiin ole jäätynyt, mutta teettää välillä töitä liikkeelle lähdettäessä.
Luulin ostaneeni ongelmattoman auton, mutta p_skan möivät. Toyotaliikkeen suuntaan en muutamaan vuoteen kusekaan kunhan saan rakkineen korjauksesta. Onneksi rahalla voi vaihtaa merkkiä.
- Käsijarrukäännös
Mitä hyötyä on sähkökäsijarrusta?????? en ota autoa jossa semmonen on ,vikaherkkä ja juuri näin maksaa maltaita korjaukset,nyt ryhmäkannetta tekemään ettei nämä yleisty,ilmeisestti vain uusi rahastuskohde.
- mainio_kapine
No sähköinen käsijarru on erittäin näppärä peli. Sen kun vain pistää napista päälle. Lähtee automaattisesti pois kun nostaa kytkintä.
- moreshitt
Jos voimat ei riitä nostamaan normi kässäriä ei sais ajaa muutenkaan ,ja varmaan nauru herkässä kun se jumahtaa johonkin ruuhkapaikkaan,tuttu huoltomies manas koko vekottimet aikas operaatio saada edes se jumittunut systeemi pois päältä,kusetusta ja rahastusta sanon minä,ja kun normi kässärillä voi tehdä nopean väistöliikkeen hätätilanteessa toimiikö sähköhärpäke samoin.
- Onkosullamuseoauto
moreshitt kirjoitti:
Jos voimat ei riitä nostamaan normi kässäriä ei sais ajaa muutenkaan ,ja varmaan nauru herkässä kun se jumahtaa johonkin ruuhkapaikkaan,tuttu huoltomies manas koko vekottimet aikas operaatio saada edes se jumittunut systeemi pois päältä,kusetusta ja rahastusta sanon minä,ja kun normi kässärillä voi tehdä nopean väistöliikkeen hätätilanteessa toimiikö sähköhärpäke samoin.
Voi se käsikässärikin jämähtää jumiin.
Tojossa sen sähkökässärin saa käsin pyörittämällä pois päältä, jos sähköpuoli pettäisi.
Jaksaahan sitä rattiakin kääntää ja jarrua painaa ilman tehostinta, mutta helpottaahan ne mukavasti nekin ajamista.
Nykyauton kässärillä et tee mitään väistöliikkeitä, ajonvakauttimet laittaa hanttiin, eli pärjättävä ratilla ja polkimilla. - Vanhempi.autonasentaja
Ei pidä ostaa autoa, jossa on noita ajonvakauttimia sun muuta elektroniikkaroskaa. Siinä kun elektronniika sopivasti vetäisee yhden renkaan suttijarruun just kun se rekka on tulossa vastaan melkein kohdalla, niin hyvä tulee.... Ja sen elektroniikkaroskan uusiminen se vasta tyyristä onkin!
Pitää vielä muistaa, että sellaisen osan vikaantuminen jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään! - Ajatvanhalla
Vanhempi.autonasentaja kirjoitti:
Ei pidä ostaa autoa, jossa on noita ajonvakauttimia sun muuta elektroniikkaroskaa. Siinä kun elektronniika sopivasti vetäisee yhden renkaan suttijarruun just kun se rekka on tulossa vastaan melkein kohdalla, niin hyvä tulee.... Ja sen elektroniikkaroskan uusiminen se vasta tyyristä onkin!
Pitää vielä muistaa, että sellaisen osan vikaantuminen jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään!Sun pitää sitten tyytyä niihin museoikäisiin...
- Tosi_hyvä
Saksalaiset ovat tehneet toimivia ja kestäviä automaattisia käsijarruja jo toistakymmentä vuotta. Mitä siinä on, että Toyota ei kykene itse tai halua ostaa niitä osaavammilta?
- MitäYritätKertoa
Tuskin ne saksalaisten jarrut toimii 100% ja huoltamatta romutukseen asti?
Etenkään täällä kuramössössä.
- hupiennenmuuta
Ai käsijarrukäännöksetkin sitte historaaa höh onneksi on vielä semmonen jolla sekin onnistuu, halpaa huvia varsinkin talvella .
- KE.20
Juu DXllä onnistuu.
- Omavikakatsopeili
Hinta on aivan oikein niille, jotka moisen sähkövimputtimen pihaansa ovat ostaneet.
- litkukalle
Heh heh. Mutta aven ysikympin huolto maksoi 800 euroa. Mitään ei korjattu. Litkuja vain lisättiin ja lukkoja suihkulla rasvattiin.
- TheKöle
Mulla maksaa Aven ysikysikympin huolto noin 350e. Mitähän litkuja Porissa toimiva merkkihuolto jättää vaihtamatta, kun on noin paljon halvempi?
- himmelithiiteen
Hinta on kohdillaan korjaamonkannalta, eipä ole koskaan tarvinnut käsijarruun laittaa centtiäkään ja ajettu 26v mutta kun on se oikea vaijerilla oleva niin ei meee mielenrauha.
- tämä.on.nykyaikaa
Ei kai autoja enää myydäkään perinteisellä käsijarrulla. Niissähän vaijerit venyvät, jumivat ja katkeavat. Sähkökäsijarru toimii kuin unelma ainakin eurooppalaisissa autoissa.
- Halpaa_ja_alkeellista
tämä.on.nykyaikaa kirjoitti:
Ei kai autoja enää myydäkään perinteisellä käsijarrulla. Niissähän vaijerit venyvät, jumivat ja katkeavat. Sähkökäsijarru toimii kuin unelma ainakin eurooppalaisissa autoissa.
"Niissähän vaijerit venyvät, jumivat ja katkeavat." Et tainnut tietääkään, että Avensiksen sähköisessä käsijarrussa on perinteiseen tapaan jumivat ja vevyvät vaijerit. Avensiksen ratkaisussa takajarru on samanlainen kuin vanhemmisa käsijarrukahvallisissa. Pysäköintijarrun toimilaite niissä on joku huonosti kosteudelta suojattu halpisvalmiste päätellen siitä, että netti on pullollaan siihen liittyviä vikajuttuja havainnekuvineen.
- P.e.n.t.t.i
Ahaa, taas uusi. Aasialaiset ovat yrittäneet tällä kertaa kopioida tämän sähköisesti toimivan käsijarrun Volkswagenilta, mutta epäonnisella menestyksellä.
Ilmankos sitä Tojossa kutsutaankin käkkäriksi.- Halpaa_ja_alkeellista
Idean kopioivat toki, mutta toteutusta eivät kyenneet. Toyotassa käytetään vanhoja jarrukilkkeitä joissa vain käsijarrukahva on korvattu halvalla sähköisellä toimilaitteella. Jumivat ja venyvät vaijerit ovat tallella.
- EtTiedäMitään
Halpaa_ja_alkeellista kirjoitti:
Idean kopioivat toki, mutta toteutusta eivät kyenneet. Toyotassa käytetään vanhoja jarrukilkkeitä joissa vain käsijarrukahva on korvattu halvalla sähköisellä toimilaitteella. Jumivat ja venyvät vaijerit ovat tallella.
No sellaisia ne näyttää "ruttutukun" osa kuvissa olevan muillakin ja aika heikosti osia tarjolla, eli menekkiä näyttää olevan joka merkissä...
- Luulet_vain
EtTiedäMitään kirjoitti:
No sellaisia ne näyttää "ruttutukun" osa kuvissa olevan muillakin ja aika heikosti osia tarjolla, eli menekkiä näyttää olevan joka merkissä...
Eipä todellakaan ole samanlaisia. Tässä linkissä on uudehkon Avensiksen takajarrusatula. Kuvasta näkee selkeästi käsijarruvaijerin pidikkeen: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Toyota/TOYOTA-AVENSIS/2009_2016/Jarrut/Jarrusatula/Oikea-taka/?parttype_id[0]=0, näitä on varaosahaussa tarjolla toistakymmentä, mutta sähköisen käsijarrun toimilaitteita vain neljä, http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Toyota/TOYOTA-AVENSIS/2009_2016/Jarrut/Käsijarru-sähköinen/Kaikki/?parttype_id[0]=0
Toimilaitteen vähäisestä tarjonnasta verrattuna takajarrusatuloiden tarjontaan voi suoraan päätellä, että niitä kysytään paljon ja hinta on sen mukaisesti tosi suolainen. Jarrusatulaan integroituja taas on tarjolla pilvin pimein monissa merkeissä edulliseen hintaan, niistä esimerkkejä seuraavassa.
Tässä linkissä on uudehkon Passatin takajarrusatula. Kuvassa näkyy selkeästi jarrusatulan yhteydessä oleva käsijarrun sähköinen toimilaite (musta sähköpistokkeella varustettu murkula jarruputken alla) ja näitä on varaosahaussa tarjolla toistakymmentä : http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/VW/VW-PASSAT/2005_2010/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-30650414/OEM-32330208/?parttype_id[0]=0
Tässä Audin jarrusatula sähköisellä käsijarrulla: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Audi/AUDI-A4&S4-8K/2008_2011/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-29594981/?parttype_id[0]=0
Tässä Volvon jarrusatula sähköisellä käsijarrulla: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Volvo/VOLVO-S80/2007_2013/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-30032919/?parttype_id[0]=0
Riittääkö tämä vakuuttamaan, että kaikkia sähköisiä käsijarruja ei ole toteutettu Toyotan tyyliin vaijerivälitteisesti? - Sähkövikaatilalle
Luulet_vain kirjoitti:
Eipä todellakaan ole samanlaisia. Tässä linkissä on uudehkon Avensiksen takajarrusatula. Kuvasta näkee selkeästi käsijarruvaijerin pidikkeen: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Toyota/TOYOTA-AVENSIS/2009_2016/Jarrut/Jarrusatula/Oikea-taka/?parttype_id[0]=0, näitä on varaosahaussa tarjolla toistakymmentä, mutta sähköisen käsijarrun toimilaitteita vain neljä, http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Toyota/TOYOTA-AVENSIS/2009_2016/Jarrut/Käsijarru-sähköinen/Kaikki/?parttype_id[0]=0
Toimilaitteen vähäisestä tarjonnasta verrattuna takajarrusatuloiden tarjontaan voi suoraan päätellä, että niitä kysytään paljon ja hinta on sen mukaisesti tosi suolainen. Jarrusatulaan integroituja taas on tarjolla pilvin pimein monissa merkeissä edulliseen hintaan, niistä esimerkkejä seuraavassa.
Tässä linkissä on uudehkon Passatin takajarrusatula. Kuvassa näkyy selkeästi jarrusatulan yhteydessä oleva käsijarrun sähköinen toimilaite (musta sähköpistokkeella varustettu murkula jarruputken alla) ja näitä on varaosahaussa tarjolla toistakymmentä : http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/VW/VW-PASSAT/2005_2010/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-30650414/OEM-32330208/?parttype_id[0]=0
Tässä Audin jarrusatula sähköisellä käsijarrulla: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Audi/AUDI-A4&S4-8K/2008_2011/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-29594981/?parttype_id[0]=0
Tässä Volvon jarrusatula sähköisellä käsijarrulla: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Volvo/VOLVO-S80/2007_2013/Jarrut/Jarrusatula/Vasen-taka/ID-30032919/?parttype_id[0]=0
Riittääkö tämä vakuuttamaan, että kaikkia sähköisiä käsijarruja ei ole toteutettu Toyotan tyyliin vaijerivälitteisesti?Enpä sanonutkaan että ne ovat kaikki 100% samanlaisia. Ruttutukun sivuilla olevat olivat sellaisia vaijeria vetäviä, muillakin, joten tojo ei ole ainoa sellaista käyttävä.
Ja olen rassanut jumittelevia jarruja mm. volkkareista ja volvoista vuosittain, joten kokemusta on ihan liikaa niistä, näin teesseitse pohjalta.
Kuinka hyvin nuo sähköliittimet yms. pysyy kunnossa kun ne on tuolla kosteudelle ja suolalle hyvin alttiina? - äaösldkfjg
Kyllä noista sähkökässärimalleista löytyy huonoja kokemuksia.http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13384.0
- rahastusta
Laitetaampa faktaa kumpi on rahallisestti järkevämpi , mitä maksaa uusi vaijeri jos sen pitää 30v välein uusia, Oikein normikäytössä kestää koko auton iän, nyt olen kuullut jo monen sähköjarrun temppuilevan ja hinta hieman eri kuin ennen,kuka tästä hyötyy?? aivan !!!!!
- tämä.on.nykyaikaa
Sähköjarru on luotettava. Eihän niitä ikkunoitakaan enää kammilla veivailla.
- AikaAikaansa
Kyllä niitä käsitoimisten kässärien vaijereita ja muutkin osat on jouduttu uusimaan alle 10 v ikäisissäkin autoissa, aiemmin tapahtuneiden herkistelyjen lisäksi.
Eli soopaa ja aika kultaa muistot tarinoita taas. - TheOtus
tämä.on.nykyaikaa kirjoitti:
Sähköjarru on luotettava. Eihän niitä ikkunoitakaan enää kammilla veivailla.
Jospa perustelet miksi se muka on luotettavampi kuin perinteinen? Eivätkä sähköikkunatkaan perustu luotettavuuteen vaan mukavuuteen. Veivi on aivan varmasti luotettavampi.
- näisevaamenee
ei muuta ku LISÄÄ kaikkee sähköistä vempelettä/tietokoneistusta liikkuviin välineisii..
tulee tooooosi "hyvä".. - Jamaailmapelastuu
Sähköinen käsijarru kytkeytyy yleensä automaattisesti päälle kun auton sammuttaa. Pesukadulla tämä taas aiheuttaa jumiin jäämisen. Myös paikallaan seisovan auton alumiinivanteiden vahingoittuminen pesukadun liikkuvissa mekanismeissa on mahdollista.
Älä siis sammuta autoa pesukadulla, vaan pidä kone käynnissä ja vaihde vapaalla. Näin vältät turhat vahingot.- Liukulattia
Tai sitten lukaiset manuaalista sitä koskevan kohdan...
Tuon voi ottaa pois käytöstä pesukadulle jonottaessa, vetämällä napista joitakin sekunteja, jolloin kojelautaan tulee off ilmoitus siitä.
Ja painamalla pidempään takaisin, kun on ajanut pesukadulta ulos.
Vanteet ei ihan pienestä kolhiudu, kun renkaat ovat hiukan leveämmät, kuin vanne ja pyrkii ajamaan auton sinne pesukadun ohjainputkien väliin mahdollisimman suoraan.
- Kallista_on
Muutamassa Renaultissa lienee sama parkkijarrumoduli, koska netistä löytyy pilvin pimein vikakertomuksia sen vaihtamisen tarpeesta ja kuinka törkeän kalliista viasta on kyse. Liekö Avensiksen moduli samasta tehtaasta kotoisin? Aven modulin on valmistanut Ate.
- moskowitselite
En lähtis siperian aroille jääkarhu jahtiin noilla vehkeillä!
- Toyota_idästä_
moskowitselite kirjoitti:
En lähtis siperian aroille jääkarhu jahtiin noilla vehkeillä!
Toyotalla ei ehkä muutenkaan kannata Siperiaan lähteä, on sen verran nihkeitä käynnistymään jo Suomen pakkasilla. Lisäksi sähkövermeet alkaa takkuamaan japanilaiseen tyyliin
- 8kahdeksas
moskowitselite kirjoitti:
En lähtis siperian aroille jääkarhu jahtiin noilla vehkeillä!
Elähän millä sinä lähtisit?
- vanhassa____varaaa
joo kyllä ei tuollaisia hila vitkuttimia saa olla. Kaikki yli määräinen pitäisi karsia pois. Siksi vaihdoinkin alvariinsa pajalla viihtyvän 2011 Avensikseni dx-corollaan. Nyt ei ole mitään turhaa. Joku amis julli oli siihen aikanaan asentanut cd soittimen mutta revin sen pois ja viskasin kempuralle ettei vaan mene rikki. Sisä valon hehku lampun otin pois jottei vaan mene pimeäksi äkki arvaamatta
- perus-tojo-paappa
Siinä tojo-omistajan stereotyyppi. Ei kaiketi mitään lisättävää...
- Anonyymi
Ei ole!
- Anonyymi
Viattoman ja huolettoman ylläpito ja korjaaminen on ihanan kallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227