Luotettava autovuokraamo Sisiliassa?

Vuokraten

Moikka Sisilian kokeneet matkaajat. Olisiko teillä tietoa, että mikä olisi luotettava autovuokraamo Sisiliassa? Luotettavuudella tarkoitan sitä, että sopimus on selkeä ja kaskovakuutuksen omavastuu toimii niin, että vahingon sattuessa mitään omavastuita ei tarvitse ensin maksaa vuokraamolle ja vasta sitten hakea vakuutusyhtiöltä omavastuuosuutta pois. Menee liian vaikeaksi turistin kannalta. Eli semmonen vuokraamo, jossa vuokrahinta varmasti sisältää kaiken poislukien korkeintaan rengasrikot ja alustan hajottamisen itse.

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen. Reilun viikon päästä eli 4.8. on lähtö, joten jos siihen mennessä saisi vastauksia, niin hieno homma.

11

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisiliaa

      Aika myöhään olet liikkeellä, jos et autoa ole vielä varannut. Kuten varmasti tiedät elokuu on etelä-Euroopan lomakuukausi ja saattaa auton löytyminen olla tiukassa. Nuo isot kansainväliset autovuokraamot toimivat Sisiliassakin aivan kuten muuallakin, eli Avis, Europcar, Hertz, Sixt nyt ainakin. Tosin nyt jos olet autoa vuokraamassa, niin saattaa olla tyytyminen siihen mistä sattuu sen saamaan.

    • Vuokraten

      Tuntuu siellä olevan autoja vapaana, joten ei se siitä ole kiinni. Pääpointti kysymyksessä oli, että onko olemassakaan sellaista luotettavaa vuokraamoa, josta saisi sellaisen vakuutuksen ettei varmasti tarvitse maksella mitään ylimääräistä, jos jotain ikävää sattuu? Olisko jollain kokemusta kuinka hyvin nämä erilliset omavastuun korvaavat vakuutukset toimivat käytännössä. Tällainen vakuutushan on tarjolla esim. Finnmatkojen sivujen kautta autoa vuokratessa. INTER PARTNER ASSISTANCE SA näyttäisi olevan nimeltään tuo vakuutusyhtiö, joka on tuo Finnmatkojen kautta toimiva vakuutusyhtiö. Olisko siis esim. siitä yhtiöstä tosivahinkotilanteen korvausasioissa kokemuksia?

    • Sisiliaa

      Jaha, anteeksi, en ymmärtänyt että kyseessä on joku tällainen suomalaisen matkatoimiston tarjoama vakuutusjuttu tms. Ei ole onneksi kertaakaan tarvinnut Italiassa (tai muuallakaan sen puoleen) turvautua noihin vakuutuksiin, kun ei ole koskaan tullut kolhuja. Autoja on tullut kyllä vuokrattua melkoisen monessa Euroopan maassa, enimmäkseen toki Italiassa, kun siellä yhdessä vaiheessa työnkin vuoksi noin kerran kuukaudessa jouduin käymään ja vuokra-auton tarvitsi aina alle. Suomalaisten tai muiden maiden matkatoimistoja en ole koskaan käyttänyt noihin palveluihin vaan aivan vuokraamojen omia palveluja, enkä viime aikoina ole viitsinyt edes kaskoa maksaa, koska kokemus on osoittanut, ettei yleensä tarvitse. Riippuu toki kuskista ja tuurista, onneksi on sattunut omalle kohdalle hyvä säkä molempien kanssa.

    • 8768757

      Olen käyttänyt Europcaria, joka on siis lähinnä eri vuokraajien autojen välittäjä. Viimeksi Sisiliassa hain auton lentokentän Hertziltä, mutta Europcarin kautta vuokrattuna. Helppoa, ei kusetuksia.
      Vakuutuksia en koskaan ole ottanut, auton ajaminen Italiassa ei ole rakettitiedettä.

      • Sisiliaa

        Ei kai nyt vaan mennyt puurot ja vellit sekaisin? Europcar on kyllä ihan itsenäinen autovuokraamo, tarkoititkohan mahdollisesti Autoeuropea, jonka kautta voi hakea halvinta hintaa eri autovuokraamojen palveluista?
        Tarkkuutta vastauksiin kiitos, kokemattomat saattavat vielä uskoa noihin paikkaansapitämättömiin juttuihin, joita tämäkin palsta on valitettavasti pullollaan.
        Siinä olet aivan oikeassa, että Italiassa autoilu ei todellakaan ole rakettitiedettä, vaan aivan normaalia vilkkaassa liikenteessä ajamista.


      • 8765
        Sisiliaa kirjoitti:

        Ei kai nyt vaan mennyt puurot ja vellit sekaisin? Europcar on kyllä ihan itsenäinen autovuokraamo, tarkoititkohan mahdollisesti Autoeuropea, jonka kautta voi hakea halvinta hintaa eri autovuokraamojen palveluista?
        Tarkkuutta vastauksiin kiitos, kokemattomat saattavat vielä uskoa noihin paikkaansapitämättömiin juttuihin, joita tämäkin palsta on valitettavasti pullollaan.
        Siinä olet aivan oikeassa, että Italiassa autoilu ei todellakaan ole rakettitiedettä, vaan aivan normaalia vilkkaassa liikenteessä ajamista.

        Hoppis, meni tosiaan Autoeurope ja Europcar sekaisin.


      • Kalle585
        Sisiliaa kirjoitti:

        Ei kai nyt vaan mennyt puurot ja vellit sekaisin? Europcar on kyllä ihan itsenäinen autovuokraamo, tarkoititkohan mahdollisesti Autoeuropea, jonka kautta voi hakea halvinta hintaa eri autovuokraamojen palveluista?
        Tarkkuutta vastauksiin kiitos, kokemattomat saattavat vielä uskoa noihin paikkaansapitämättömiin juttuihin, joita tämäkin palsta on valitettavasti pullollaan.
        Siinä olet aivan oikeassa, että Italiassa autoilu ei todellakaan ole rakettitiedettä, vaan aivan normaalia vilkkaassa liikenteessä ajamista.

        Heh, vai "Tarkkuutta vastauksiin kiitos" --> eka vastaus Sisiliaa 26.7.2015 18:50...


    • autoillut

      Hertz'iä olen itse käyttänyt sekä USA:ssa että Euroopassa ja varannut auton Suomen puhelinpalvelusta. Maksaa enemmän kuin pienet paikalliset vuokraamot, mutta on toiminut moitteetta.

    • Vitsimies

      Käytä Hertziä, niin ei tartte ottaa hertsiä :)

    • Järkevä

      Minä en koskaan aja missään kolaria ja minua ottaa oikeen päähän tämä Suomenkin pakollinen liikennevakuutus omalle autollekin. Sitä joutuu maksamaan ihan turhasta, koska minulle ei ole koskaan sattunut mitään eikä minun autoon ole koskaan murtauduttu eikä tehty ilkivaltaa. Minulle ei vaan koskaan satu mitään ikävää, joten minua todella ottaa päähän maksaa mitään vakuutuksia.

      Ulkomaan matkoilla en koskaan vuokraa autoa, koska niissä on niin kalliit vuokrat ja vakuutuksistahan se hinta pääasiassa koostuu eli turhasta kun eihän mulle koskaan mitään satu ulkomaillakaan. Siksi yleensä ostan ekana päivänä jonkun vanhan auton ja myyn sen sitten viimeisenä päivänä jollekin vähän kalliimmalla, niin tulee bensarahatkin tienattua. Suosittelen tätä käytäntöä muillekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe