Myös kommunistisen Romanian viisas hallitsija, itse itsensä "Ajatusten Tonavaksi" ylentämä kommunistijohtaja "Pyhä Nikolai" Nicolae Ceausescu prutkutteli ja vaaputteli menemään Skeida Oculla vaimonsa Elenan kanssa
http://www.imcdb.org/vehicle_446362-Skoda-Octavia-Typ-702-1963.html
Näin ollen Ocu on aito, kommunistien suosima kulkuneuvo. Ei siis auto.
Kommunistisen Romanian Ceaucescu prutkutteli Ocull
24
1292
Vastaukset
- vepsukkaine
sämpylämäisiä tylsiä sukkuloita näköjään olleet jo tsauseskun aikana nuo skeidataaviat
- Olet_erittäin_säälittävä
Älä nyt kovin hätäile. kyllä se sossu on huomenna auki ja saat kaljarahat.
- Tiesitkö_sen
Eipä muuten ajellut. Hänellä oli panssaroitu Mersu, muistaakseni joku 500 sarjaa oleva menopeli.
- Muistetaan
Brezhnevin Skoda oli aikansa ilmiö. Kyllä Skoda on (sosialististen) merkkihenkilöiden valinta.
- Tiesitkö_sen
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
- Eri_merkillä
Tiesitkö_sen kirjoitti:
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
Näin kymmenkunta vuotta sitten Viron Lahemaalla Palmsen kartanon silloisessa automuseossa ZiLin tai Tšaikan, jolla Nikita Hruštšov oli saapunut 1960-luvulla Moskovasta Latviaan. Auto oli pettänyt eikä siitä ollut ollut kulkuneuvoksi paluumatkalle, vaan Nikitan oli pitänyt turvautua Aeroflotin palveluksiin.
Tällä ei sinänsä ole mitään tekemistä nyky-Tšekin saati nyky-Škodan kanssa, kuten kaikki valistuneemmat tietävätkin.
Ajan itse uudella C-sarjan M-B:llä, mutta kelpuuttaisin Škoda Superbinkin kulkineekseni ihan mielisuosiolla. - KäykääKatsomassa
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
- KäykääKatsomassa
KäykääKatsomassa kirjoitti:
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
Ai niin, kuva:
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--fLYTMcca--/19eow4ikibcmzjpg.jpg
- JugoslaviassaMyös
Myös suuren vastarintasankarin Titon autotallissa oli pelkkiä Skodia. Paitsi yksi Moskovan lahjoittama Mosse jolla kukaan ei koskaan ajanut.
- Kohan_kyselen
Jaa, olet käynyt Titon autotallissa?
- Mobilisti
Valetta. Tito oli varsinainen autofriikki. Kuskasi Nikitaakin Cadillacilla, ja oli itse puikoissa. Titolla oli myös Rolls-Royce, ja myöhemmin lukuisia Mersuja.
- Valitettavasti
Ei mennyt ihan putkeen tuokaan. Nicolae-vainaan sukunimi oli Ceaușescu eikä mikään Ceaucescu.
- karpaattiennero
tsausesku se oli ja ylevä kommari-skodisti
- Tsausetsku
Entäs tämä sitten? Näyttää paljon samalta kuin uomessakin myynty Simca 1000. "Simca tonni - korjaamoiden onni"
http://www.imcdb.org/vehicle_446327-Dacia-1100-1968.html- tsaukkivaan
Ei ole Simca, vaan Renault 8, eikö merkki Dacia kertonut mitään?
- KunnonPeliAlla
"Karpaattien nero" ajeli Dacialla !
- hehehehehee
varmasti hienoo suomen kommareille kun saa ajella itäauto skeidalla. tulee niin neukku ajat mieleen skodaajille
- Mobilisti
Sullahan ne neukkuajat on kokoajan mielessä.
- jsdklsfs
Vielä kerran pojat: Dacia, se on Dacia, tuo Renault 12:n kopio.
Kommaripomot ajoivat juurikin sillä millä halusivat.- Mobilisti
Auto on toki Dacia, mutta Renault 8:n kopio.
aito itäblokin auto vielä nykyaikana. on se niin metkaa
- HlkhfyY
Skodaa alettiin suunnitella 1946 Stalinin mahtikäskyllä.
- HallusinaatiotLentää
Tavalliseen tapaasi levität ainoastaan perätöntä tietoa. Ceausescun autovalinta löytyy kyllä netistä ja elokuvan sattumanvaraisesti valitun ruutukaappauksen Skodan ratissa ei edes väitetä diktaattorin itsensä istuvan.
- romanianroisto
Et silleen ja mustalais heimo näkkee nälkää slummeissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578447Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123299Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262460Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421402FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010