Myös kommunistisen Romanian viisas hallitsija, itse itsensä "Ajatusten Tonavaksi" ylentämä kommunistijohtaja "Pyhä Nikolai" Nicolae Ceausescu prutkutteli ja vaaputteli menemään Skeida Oculla vaimonsa Elenan kanssa
http://www.imcdb.org/vehicle_446362-Skoda-Octavia-Typ-702-1963.html
Näin ollen Ocu on aito, kommunistien suosima kulkuneuvo. Ei siis auto.
Kommunistisen Romanian Ceaucescu prutkutteli Ocull
24
1490
Vastaukset
- vepsukkaine
sämpylämäisiä tylsiä sukkuloita näköjään olleet jo tsauseskun aikana nuo skeidataaviat
- Olet_erittäin_säälittävä
Älä nyt kovin hätäile. kyllä se sossu on huomenna auki ja saat kaljarahat.
- Tiesitkö_sen
Eipä muuten ajellut. Hänellä oli panssaroitu Mersu, muistaakseni joku 500 sarjaa oleva menopeli.
- Muistetaan
Brezhnevin Skoda oli aikansa ilmiö. Kyllä Skoda on (sosialististen) merkkihenkilöiden valinta.
- Tiesitkö_sen
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
- Eri_merkillä
Tiesitkö_sen kirjoitti:
Ja muistat taas väärin . Brezhnev käytti GAZ Tshaikaa
Näin kymmenkunta vuotta sitten Viron Lahemaalla Palmsen kartanon silloisessa automuseossa ZiLin tai Tšaikan, jolla Nikita Hruštšov oli saapunut 1960-luvulla Moskovasta Latviaan. Auto oli pettänyt eikä siitä ollut ollut kulkuneuvoksi paluumatkalle, vaan Nikitan oli pitänyt turvautua Aeroflotin palveluksiin.
Tällä ei sinänsä ole mitään tekemistä nyky-Tšekin saati nyky-Škodan kanssa, kuten kaikki valistuneemmat tietävätkin.
Ajan itse uudella C-sarjan M-B:llä, mutta kelpuuttaisin Škoda Superbinkin kulkineekseni ihan mielisuosiolla. - KäykääKatsomassa
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
- KäykääKatsomassa
KäykääKatsomassa kirjoitti:
Brezhnev ei Skodalla ajanut vaan suosikkiautonsa oli Rolls Royce. Yhden niistä mälläsi itse moskovalaisessa risteyksessä ja se yksilö on nyt Riikan automuseossa, herra itse kuskattiin oikeutetusti auton mukana museoon ;-)
Ai niin, kuva:
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--fLYTMcca--/19eow4ikibcmzjpg.jpg
- JugoslaviassaMyös
Myös suuren vastarintasankarin Titon autotallissa oli pelkkiä Skodia. Paitsi yksi Moskovan lahjoittama Mosse jolla kukaan ei koskaan ajanut.
- Kohan_kyselen
Jaa, olet käynyt Titon autotallissa?
- Mobilisti
Valetta. Tito oli varsinainen autofriikki. Kuskasi Nikitaakin Cadillacilla, ja oli itse puikoissa. Titolla oli myös Rolls-Royce, ja myöhemmin lukuisia Mersuja.
- Valitettavasti
Ei mennyt ihan putkeen tuokaan. Nicolae-vainaan sukunimi oli Ceaușescu eikä mikään Ceaucescu.
- karpaattiennero
tsausesku se oli ja ylevä kommari-skodisti
- Tsausetsku
Entäs tämä sitten? Näyttää paljon samalta kuin uomessakin myynty Simca 1000. "Simca tonni - korjaamoiden onni"
http://www.imcdb.org/vehicle_446327-Dacia-1100-1968.html- tsaukkivaan
Ei ole Simca, vaan Renault 8, eikö merkki Dacia kertonut mitään?
- KunnonPeliAlla
"Karpaattien nero" ajeli Dacialla !
- hehehehehee
varmasti hienoo suomen kommareille kun saa ajella itäauto skeidalla. tulee niin neukku ajat mieleen skodaajille
- Mobilisti
Sullahan ne neukkuajat on kokoajan mielessä.
- jsdklsfs
Vielä kerran pojat: Dacia, se on Dacia, tuo Renault 12:n kopio.
Kommaripomot ajoivat juurikin sillä millä halusivat.- Mobilisti
Auto on toki Dacia, mutta Renault 8:n kopio.
aito itäblokin auto vielä nykyaikana. on se niin metkaa
- HlkhfyY
Skodaa alettiin suunnitella 1946 Stalinin mahtikäskyllä.
- HallusinaatiotLentää
Tavalliseen tapaasi levität ainoastaan perätöntä tietoa. Ceausescun autovalinta löytyy kyllä netistä ja elokuvan sattumanvaraisesti valitun ruutukaappauksen Skodan ratissa ei edes väitetä diktaattorin itsensä istuvan.
- romanianroisto
Et silleen ja mustalais heimo näkkee nälkää slummeissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315057- 343476
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833214- 112307
- 281917
- 121848
- 1611803
- 1051320
- 141139
- 1371127