Tarkoitus on vaihtaa auto. Nelivetoinen farkku pitää olla dieselmoottorilla. Löytyykö parempia tuosta koko/hintaluokasta?
Mikä olisi neliveto Octaviaa parempi auto?
130
7161
Vastaukset
- näin_se_vaan_menee
Lyhyesti, EI
- halvatmuovikipot
Mikä tahansa neliveto on parempi kuin vikaantuva Skeidan haldex - neliveto - joka on täys susi jo syntyessään.
- Kerro_jo
Anna esimerkki.
- Yksiehdotus
Riippuu mitä tarkoitat paremmalla?
Tekniikaltaan identtinen, siis yhtä hyvä, mutta halvempi löytyy Seatilta. Seat Leonin mallistosta.
Ulkonäkö Seatissa parempi, mutta sehän on tietysti makuasia. Octaviassa suurempi tavaratila, mutta pieni se ei ole Leonissakaan.
Vaihdoin Octavian Leoniin, katua ei ole tarvinnut. Syynä tietysti ulkonäkö ja halvempi hinta. En keksinyt järkisyytä miksi maksaisin Ocusta enemmän.
Muitakin varmaan on, mutta niistä minulla ei ole kokemusta eikä tietoa mainoksia enempää.- Ostanko_Ocun
Siis hyvä ajettava, tilava (koiran häkki), riittävän tehokas vetämään 1.000 kg vaunua, hyvä ruostesuojaus, pieni kulutus.
Tosiaan Leon on käytävä katsomassa.
- eirahaaa
Hae politrukin hymysi albaniasta niin säästät satoja euroja jos kerran halpis täytyy hankkia.
- Rahamies1
Sinulla on osuva nimimerkki. Tuleeko sossun tuki kuunvaihteessa?
- 4lmoottoriöljyä1000km
Kysymys on väärin aseteltu. Se olisi pitänyt kirjoittaa näin: Mikä on neliveto Octaviaa vielä huonompi auto.....
- uteliaseetu
Luettelapa ne samanhintaiset ja paremmat niin päästään eteenpäin tässä asiassa. En ole kyllä ostamassa nelivetoa, mutta asia kiinnostaa noin yleisellä tasolla. Utelias kun olen.
- OnSeSkodaParas
Ilmeisesti kaikki ovat huonompia, kertovat testit.
- KaukanaParhaasta
Laitappa yksikin testi, missä nelivetoskoda on kaikkia muita parempi. Myös se etenemiskyky pitää olla parempi kuin muilla, niin päästään eteenpäin tässä asiassa.
- kunetmitääntiedä
KaukanaParhaasta kirjoitti:
Laitappa yksikin testi, missä nelivetoskoda on kaikkia muita parempi. Myös se etenemiskyky pitää olla parempi kuin muilla, niin päästään eteenpäin tässä asiassa.
Auto on hyvä kunnes toisin todistetaan. Piste.
- EiVastauksiaKysymyksiin
Skeida on paska, kunnes toisin todistetaan.
http://yle.fi/uutiset/maahantuojan_mykkakoulu__naihin_kysymyksiin_vw-konsernin_moottoriongelmista_emme_saa_vastauksia/8008831 - 10plus4
OnSeSkodaParas kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki ovat huonompia, kertovat testit.
Ilmeisesti useimmat ovat parempia kertovat katsastustilastot ja kestotestit
- Kestotestaaja
10plus4 kirjoitti:
Ilmeisesti useimmat ovat parempia kertovat katsastustilastot ja kestotestit
Tein työtä käskettynä ja lukaisin TM:n Octavian kestotestin:
"Ajo-ominaisuuksien osalta suomalaiset ovat ainakin osanneet valita suosikkiautonsa oikein. Octaviassa ei ole tällä osastolla esiteltävänä mitään sirkustemppuja tai erityisiä bravuurinumeroita, mutta kaikki perusasiat ovat kunnossa.
Tekniikan Maailman autotestaajien kesken mietittiinkin vuoden mittaan useaan kertaan, että kaikkien koeajojen ja autovertailujen referenssiautona pitäisi käyttää Octaviaa. Vain harvat sitä paremmat autot ovat erityisen hehkuttamisen arvoisia."
"Pieni polttoaineenkulutus tietysti lämmittää, ja 60 000 kilometrin matkalla saavuttamamme keskikulutus 5,6 l/100 km tuntuu hyvältä. Vain pari käyttötestiautoa on aiemmin pystynyt samaan tai parempaan. Selvästi parempi on ollut vain edelläkin mainittu Volkswagen Polo 1,6 TDI, "
"Korjauskuluja kertyi vain testin lopussa vaihdetuista lasinpyyhkimien sulista yhteensä 0,10 €/100 km."
"Öljyä lisättiin kerran 0,5 litraa, ikään kuin varmuuden vuoksi, 5 000 kilometriä ennen ensimmäistä huoltoa. Tästä tuli 0,01 €/100 km verran kuluja. Öljyä kului molemmissa huoltoväleissä mutta kohtuullisesti, ja ilman lisäystäkin olisi todennäköisesti selvitty."
"Vielä ongelma ei ainakaan vaivaa, joten venttiilit, kuten koko moottori olivat käyttötestimme lopussa erittäin hyvässä kunnossa.
"TUHAT kilometriä viikossa kuudenkymmenen viikon ajan ei ole nykyautoille enää kovin suuri haaste, mutta Škoda Octavia selviytyi testistä loppukuntonsa puolesta keskimääräistä paremmin. Kunhan moottorin osat löytävät takaisin paikoilleen, on auto valmis keräämään useamman vastaavan rupeaman verran kilometrejä. "
Ei tuo kovin hälyttävältä kuulosta, melkeinpä päinvastoin. Hyvin tuntuu kestävän ja kyytikin on mallikelpoista. Sourastaan referenssiluokkaa, - OnSeKovaAuto
Ei ihme että Octavia on Suomen eniten myyty auto. Vakuuttavaa jälkeä kestotestissäkin. " auto valmis keräämään useamman vastaavan rupeaman verran kilometrejä. "
Hyvä ajaa, edullinen, tilava ja kestävä. - Testejäjatilastoja
Kestotestaaja kirjoitti:
Tein työtä käskettynä ja lukaisin TM:n Octavian kestotestin:
"Ajo-ominaisuuksien osalta suomalaiset ovat ainakin osanneet valita suosikkiautonsa oikein. Octaviassa ei ole tällä osastolla esiteltävänä mitään sirkustemppuja tai erityisiä bravuurinumeroita, mutta kaikki perusasiat ovat kunnossa.
Tekniikan Maailman autotestaajien kesken mietittiinkin vuoden mittaan useaan kertaan, että kaikkien koeajojen ja autovertailujen referenssiautona pitäisi käyttää Octaviaa. Vain harvat sitä paremmat autot ovat erityisen hehkuttamisen arvoisia."
"Pieni polttoaineenkulutus tietysti lämmittää, ja 60 000 kilometrin matkalla saavuttamamme keskikulutus 5,6 l/100 km tuntuu hyvältä. Vain pari käyttötestiautoa on aiemmin pystynyt samaan tai parempaan. Selvästi parempi on ollut vain edelläkin mainittu Volkswagen Polo 1,6 TDI, "
"Korjauskuluja kertyi vain testin lopussa vaihdetuista lasinpyyhkimien sulista yhteensä 0,10 €/100 km."
"Öljyä lisättiin kerran 0,5 litraa, ikään kuin varmuuden vuoksi, 5 000 kilometriä ennen ensimmäistä huoltoa. Tästä tuli 0,01 €/100 km verran kuluja. Öljyä kului molemmissa huoltoväleissä mutta kohtuullisesti, ja ilman lisäystäkin olisi todennäköisesti selvitty."
"Vielä ongelma ei ainakaan vaivaa, joten venttiilit, kuten koko moottori olivat käyttötestimme lopussa erittäin hyvässä kunnossa.
"TUHAT kilometriä viikossa kuudenkymmenen viikon ajan ei ole nykyautoille enää kovin suuri haaste, mutta Škoda Octavia selviytyi testistä loppukuntonsa puolesta keskimääräistä paremmin. Kunhan moottorin osat löytävät takaisin paikoilleen, on auto valmis keräämään useamman vastaavan rupeaman verran kilometrejä. "
Ei tuo kovin hälyttävältä kuulosta, melkeinpä päinvastoin. Hyvin tuntuu kestävän ja kyytikin on mallikelpoista. Sourastaan referenssiluokkaa,Saksan suurimman katsastajan katsastustilasto kertoo skoda Octavian pudonneen sijalta 20 sijalle 80 kolmivuotiaiden autojen vikatilastossa parisen vuotta sitten.
Ei kovin vakuuttavaa. - Vähänlisää
Testejäjatilastoja kirjoitti:
Saksan suurimman katsastajan katsastustilasto kertoo skoda Octavian pudonneen sijalta 20 sijalle 80 kolmivuotiaiden autojen vikatilastossa parisen vuotta sitten.
Ei kovin vakuuttavaa.Niin ja Suomessa A-katsastuksen vikatilastossa Ocu sijalla 20 v 2014 vikatilastossa. Merkille pantavaa oli, että saman konsernin toinen nk kakkosmalli, sisarmalli, eli Seat Leon oli sijalla 7. Tekniikka näissä täysin sama, joten mikä lienee syynä. Näinhän järjestys on ollut oikeastaan koko ajan näiden kahden sisaruksen keskinäisessä 'kisassa'.
Tuv:n (Saksa) vikatilastossa sijalla 63 v 2013 tilastoissa.
Nämä voi kuka tahansa hakea itse netistä.
Katsastustilastoihin ei vaikuta toimittajien tai muidenkaan mieltymykset tai mielipiteet.
- Muskoviitti
Takaveto -Mosse on parempi.
- samaamieltä
Kyllä ehdottomasti. Siinä on rehellistä meininkiä ja menoa. Ei salapiilotettua itäblokin sikakiikkuilua.
- ei_hankala_valita
Mikä tahansa auto.
- samaamieltä
Totta tuokin! Reilu rehellinen vastaus. Olen samaa mieltä.
- Paharasti
Aika holjaista näyttää olevan noiden parempien autojen nimeämisen kanssa. Ei ole vielä kellään riittänyt pokkaa nimetä ensimmäistäkään konsernin ulkopuolista.
Ei kyllä tule minullekaan mieleen...- KiskaPanneri
Ei ole vielä kukaan laittanut mitään linkkiä tai testiä, jossa todetaan nelivetoSkeidan ylivertaisuus muihin nähden. Ymmärrän kyllä miksi........
- YlivoimainenVoittaja
KiskaPanneri kirjoitti:
Ei ole vielä kukaan laittanut mitään linkkiä tai testiä, jossa todetaan nelivetoSkeidan ylivertaisuus muihin nähden. Ymmärrän kyllä miksi........
Octavia on voittanut lähes kaikki testit joissa on ollut mukana.
- 263634
Ei samasta hintaluokasta koska laatu maksaa. Subarulta saat aidon nelivedon paaaljon paremmalla ja kestävämmällä tekniikalla kuin VAGin öljysyöpöt ja hajoavat DSG:t. Skodan haldex on pelkkä lelu Subaruun verrattuna.
- oletylineliveto
Hah ha hah hah haaaa....... jne.
Viikon paras vitsi tähän mennessä. Kuka panis paremmaksi? - Ei.riisipussia
Subarun diesel: 50 tkm ja kampiakseli poikki. Pellit kuin paperia. Kiitos ei minulle Subarua KOSKAAN!
- 342343
Ei.riisipussia kirjoitti:
Subarun diesel: 50 tkm ja kampiakseli poikki. Pellit kuin paperia. Kiitos ei minulle Subarua KOSKAAN!
VAGiinojen koneet: 5tkm ja 4l öljyä / 1000km, männät ja kiertokanget vaihtoon.
- Riisit.paalaamoon
342343 kirjoitti:
VAGiinojen koneet: 5tkm ja 4l öljyä / 1000km, männät ja kiertokanget vaihtoon.
Höpö höpö. Subaru ei osaa tehdä dieselmoottoria. Pelti on niin ohutta, että kuskin oveen tuli lommoja kun ovea aukaisi. Ja ruostuu todella nopeasti.
- RapeatBratwurstit
Onneksi VW groupin rakkineet ei ruostu......http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468
- NoCorrosion
RapeatBratwurstit kirjoitti:
Onneksi VW groupin rakkineet ei ruostu......http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468
VW-konsernin autoissa on TUTKITUSTI paras ruostesuojaus ja japanilaisissa heikoin.
- RapeatBratwurstit
Laitappa sitten sellaisen tutkimuksen linkki, äläkä sepustele omiasi.
- Jotainrotia
RapeatBratwurstit kirjoitti:
Onneksi VW groupin rakkineet ei ruostu......http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468
On muuten harvinaisen ala-arvoinen artikkeli. Pelkkää nettipalstoihin perustuvaa mutua. Toivottavasti kaveri on saanut kenkää ja lehteä tehdään nykyään ammattimaisesti.
Lue juttu ajatuksella läpi. Ei mitään faktaa, ainoastaan anonyymien nettipostauksien varassa. Ei sillä etteikö anonyymi postaus voisi olla totta mutta ei sellaista silti voi käyttää lähteenä. Ammattitaidoton urpo ja häpeä ammattikunnalleen. - RuostuvatRiisipussit
RapeatBratwurstit kirjoitti:
Laitappa sitten sellaisen tutkimuksen linkki, äläkä sepustele omiasi.
Lue se Tuulilasin ruostevertailu. VW-konsernilla on keskimäärin paras ruosteensuojaus. Huonoin kaikilla japanilaisilla.
- 3463473
Sama kuin kysyis löytyykö s-kaupan Extra kahvia (kamalan makuista) parempaa samassa hintaluokassa. Ei löydy koska muut ovat kalliimpia. Mutta muiden kahvien maku on niin paljon parempi ettei voi edes verrata Extra kahviin.
- Testivoittaja
Teknikens Värld Ruotsi Cross Over -nelivetofarmarit vertailussa
1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF 4X4 Scout (hinta 34492 euroa*)
2. Audi A4 2.0 TDI Allroad quattro (48904 euroa*)
2. Volvo XC70 2.4 D (52445 euroa*)
4. Subaru 2.D Outback (37213 euroa*)
"Alkaa tuntua toistolta taas onnitella Škoda Octaviaa vertailuvoitosta Ruotsin kovimassa autovertailussa. Yhdistelmä riittäviä tiloja, mukavuutta, hauskoja ajo ominaisuuksia ja järkevää hintaa on liian kova pähkinä kilpailijoiden purtavaksi."- GermanEngineeringgg
VW-konserni on tällähetkellä juuri niin ylivoimainen kun 33% markkinaosuus kertoo. Iso osa menestystä perustuu siihen valtavaan vaihtoehtojen määrään mitä German Engineering pukkaa ulos joka kuukausi. Jokaiselle maksukykyiselle löytyy juuri se oikea auto teknlogian kärjestä.
Nelivetoinen perhefarkku loistavalla DSG-vaihteistolla kilpailukykyiseen hintaan. Vain yksi esimerkki laajasta valiokoimasta. Aivan yhtä hyvin voisi eseille nostaa kahden litran eko-auton tai yli 400km/h Veyronin.
Yhteinen tekijä on se että VW tuo kuluttajalle eturivin teknologiaa järkevään hintaan. Miksi tyytyä vähempään.
- Testivoittaja
What Car, Iso-Britannia
Nelivetoiset vertailussa
1. Škoda Octavia Combi 2.0 FSI 4X4 Scout
2. Subaru Forester 2.0 X
3. Nissan Qashqai 2.0 Acenta 4WD CVT
Hyvä ajaa, vakaa kaikissa keliolosuhteissa, tilava ja käytännöllinen. - Testivoittaja
Auto Strassenverkehr
"Myyntimenestys Škoda Octavia Scout valloittaa paikkansa myös nelivetoisena."
Nelivetoiset cross over ja katumaaturit vertailussa:
1. Škoda Octavia 4X4 Scout 2.0 FSI 71 p.
2. Nissan Qashqai 2.0 4WD Tekna 67 p.
3. Subaru Forester 2.0X Celebration 64 p.
4. Jeep Compass 2.4 CVT Limited 63 p. - ÄlkääNolatkoItseänne
Kovasti tuntuu Skodafanaatikot tietävän muista autoista kaiken, mutta jostain syystä puuttuu linkki AINA, jotta heidän säälittävillä sepustuksillaan olisi edes jonkinlaista todellisuspohjaa.
- näkemykseni
Mistä sitä tietää, kun ne jotka ostavat auton, eivät osta skodaa. Sitten taas ne jotka ostavat skodan, eivät osta autoa.
Harva ihminen testaa skodaa ja muita saati sitten edes vertaa niitä keskenään.
Skoda on kun lada luonteeltaan. Ei ladaakaan koeajettu otaessa vaikkapa volvoa tai muuta länsiautoa. Skoda kärsii imagosta heti alusta lähtien.- näkemyskorjaus
..Ei ladaakaan koeajettu ostettaessa vaikkapa volvoa tai muuta länsiautoa. Skoda kärsii imagosta heti alusta lähtien..
- OikeaNäkemys
Kyllä suurin osa Skodan ostajista koeajaa monta muuta merkkiä mutta päätyy Skodaan. Skoda ei kärsi imagostaan kuin röllin rinnakkaistodellisuudessa. Kiinalaista kommari Volvoa en ostaisi kyllä.
- selkeänäkemys
OikeaNäkemys kirjoitti:
Kyllä suurin osa Skodan ostajista koeajaa monta muuta merkkiä mutta päätyy Skodaan. Skoda ei kärsi imagostaan kuin röllin rinnakkaistodellisuudessa. Kiinalaista kommari Volvoa en ostaisi kyllä.
Skoda on itäautona tunnettu vasemmistolaisten auto. Itse en edes koeajaisi sitä, kuten en koskaan ladaakaan kokeillut.
- näkemykseni
OikeaNäkemys kirjoitti:
Kyllä suurin osa Skodan ostajista koeajaa monta muuta merkkiä mutta päätyy Skodaan. Skoda ei kärsi imagostaan kuin röllin rinnakkaistodellisuudessa. Kiinalaista kommari Volvoa en ostaisi kyllä.
Yritetään uudestaan. Skoda on käsitykseni mukaan vasemmistolaisten auto. Se on heti imago-ongelma. Vastaava oli esim. Lada. Se oli vaan määrätyn kuluttajaryhmän toive.
- OikeaNäkemys
näkemykseni kirjoitti:
Yritetään uudestaan. Skoda on käsitykseni mukaan vasemmistolaisten auto. Se on heti imago-ongelma. Vastaava oli esim. Lada. Se oli vaan määrätyn kuluttajaryhmän toive.
Skoda on tutkitusti suurituloisten auto ja he edustavat porvareita. Vasemmiston edustajat ostavat KIA:aa, Toyotaa ja Hyundaita kun Ladaa ei enää saa.
- mietiuudestaan
selkeänäkemys kirjoitti:
Skoda on itäautona tunnettu vasemmistolaisten auto. Itse en edes koeajaisi sitä, kuten en koskaan ladaakaan kokeillut.
Jos olisin "vasemmistolainen" ja/tai Venäjämielinen, ei Nato-maa Tsekissä Saksalaisten kanssa kimpassa tehty fasisti-Waagen tulisi kysymykseen ikinä.
- Älähännytnaurata
OikeaNäkemys kirjoitti:
Skoda on tutkitusti suurituloisten auto ja he edustavat porvareita. Vasemmiston edustajat ostavat KIA:aa, Toyotaa ja Hyundaita kun Ladaa ei enää saa.
Vai suurituloisten. Höpö höpö.
Miksi suurituloiset muka ostavat halvahkoa ja vähän nuhruisen maineen omaavaa bulkkiautoa? Toki poikkeuksia löytyy, mutta niinhän joka asiassa.
Ja sitä paitsi suurituloisilla on yleensä työsuhdeautot eikä ne taatusti ole Skodia.
Skodan kanssa kilpailevat merkit ovat juuri tojota, kia, huyndai, nissan, mazda, dacia ja muut perusbulkit.
Ladaa ei tosiaan enää saa ja Skoda onkin ottanut Ladan perinnön. - skoda.vänkää.vasemmalle
OikeaNäkemys kirjoitti:
Skoda on tutkitusti suurituloisten auto ja he edustavat porvareita. Vasemmiston edustajat ostavat KIA:aa, Toyotaa ja Hyundaita kun Ladaa ei enää saa.
Skoda on vasureiden ja vasureille suunnattu. Onhan noita verovaroista itselleen kuittaavia loiseläjiä vasureissa niin paljon kun vaan vasurit niitä äänestää. Tuhoavat talouden, työpaikat, autokannan ja kaiken.
Vasurit-vihreät-sdp:läiset sopivat skodaan hyvin käsitykseni mukaan. Heillä ei ole itsetuntoa eikä muuta hinkua kun itäblokin sikakiikku. Sitä haluavat kansalaisillekin. Suunnilleen samat ajatukset kun pohjoiskoreassa. Onneksi vasurit ovat paljastuneet jo osittain ja homma jatkuu. Laskusuhdanne on rankka.
Skodaa en ota. Mielummin kävelen. Hahhahhaa. Minä en ole vasuri. Länsiautoja on kuitenkin useampia ja lanttumaakarit ajavat ladoillaan, eli skodillaan. - Kokkari
No, vasurihan sä oot. Eihän autoa "oteta" - se ostetaan. Paljastit kommarinluonteesi.
- Möly_Kommari
Älähännytnaurata kirjoitti:
Vai suurituloisten. Höpö höpö.
Miksi suurituloiset muka ostavat halvahkoa ja vähän nuhruisen maineen omaavaa bulkkiautoa? Toki poikkeuksia löytyy, mutta niinhän joka asiassa.
Ja sitä paitsi suurituloisilla on yleensä työsuhdeautot eikä ne taatusti ole Skodia.
Skodan kanssa kilpailevat merkit ovat juuri tojota, kia, huyndai, nissan, mazda, dacia ja muut perusbulkit.
Ladaa ei tosiaan enää saa ja Skoda onkin ottanut Ladan perinnön.Todella suurituloisten ei tarvi pröystäillä autolla. He eivät halua näyttää varallisuuttaan joka paikassa.Köyhät nousukkaat ne autoilla pröystäilee. Rikkauden ja viisauden voi salata, mutta köyhyyttä ja tyhmyyttä ei pysty salaamaan.
- Testivoittaja
Moottorilehti
"Neliveto-Octavia ei ole maastoauto, mutta jos on tarvetta liikkua hyvin hoidettujen teiden ulkopuolella, on Škoda nappivalinta."
4x4 vertailu: eri tyyppiset nelivedot:
1. Škoda Octavia Combi 2.0 FSI 4X4 9,0p
2. Subaru Forester 2.0 8,9p
3. Suzuki 5D Grand Vitara STW 2.0 8,4p- näinminusta
Jos etsisin nelivetoa, ottaisin ehkä rangeroverin tai jeepin tms. Eivät ne varmaan ole kansan suosiossa niinkään, johtuen hinnoista tai imagosta tms. Hienoja ovat kuitenkin ja ostettavien listalla.
- eisamaasia
näinminusta kirjoitti:
Jos etsisin nelivetoa, ottaisin ehkä rangeroverin tai jeepin tms. Eivät ne varmaan ole kansan suosiossa niinkään, johtuen hinnoista tai imagosta tms. Hienoja ovat kuitenkin ja ostettavien listalla.
Ne ovat taas aivan eriin käyttöön tarkoitettuja kuin henkilömalliset autot tai citymaasturit.
- SiisHaloo
"Mutta jos on tarvetta liikkua hyvinhoidettujen teiden ulkopuolella, on skoda nappi valinta"
Siis jos unohdetaan onneton 14cm. maavara. - skodan.käyttö
SiisHaloo kirjoitti:
"Mutta jos on tarvetta liikkua hyvinhoidettujen teiden ulkopuolella, on skoda nappi valinta"
Siis jos unohdetaan onneton 14cm. maavara.Kyllä se kuulemma käy maaseudulla navetan ja wc:n välille ajamiseen.
Kaupunki oloissa skoda jossa on kattoluukku on taas hyvä roskis.
- Valinnanvaraalöytyy
Mikä olisi neliveto Octaviaa parempi auto? Kuuleppas : ihan mikä vaan !
- ekepössine
Ei missään nimessä skeidamobiilia, ne ovat ns. leikkiautoja, eivät oikeita ollenkaan. Idästä tulevina ne sisältävät jopa vaarallisia yhdisteitä materiaaleissaan. Jopa Dacialta löytyy laadukkaampaa peliä.
- OcuScout
Ei löydy parempia. Olen tosin ajatellut hankkia BMW xDriven, joko 3- tai 4-sarjaa. Kovasti kuitenkin pistää miettimään niiden kovat hinnat. Eivät taida olla hintansa väärtejä.
- Paljonajava
Kyllä ovat. Mutta jos ei raha riitä, niin osta Skoda. Kyllä sekin on hyvä, kirjoitellaan mitä tahansa täällä. Harmittaa muuten tällainen vallalla oleva kakaramainen asiattomuus näillä sivuilla. Se sivistystaso....
- EiLöydyParempaa
Onhan se Octavia testatusti paras. Näkyy tuossa yläpuolella olevan joitain testituloksiakin.
- AjatteleJoskusihanitse
Trollin päästä vedettyjä "testituloksia" ei lasketa. Pitää osata laittaa muutama linkki, jossa trolli todistaa väitteensä todeksi. Paskaa tällä palstalla pystyy jauhamaan jokainen. Vai uskotko suoralta kädeltä esim. minun väitteeni, että olen multimiljonääri?
- Näinsevaanmenee
AjatteleJoskusihanitse kirjoitti:
Trollin päästä vedettyjä "testituloksia" ei lasketa. Pitää osata laittaa muutama linkki, jossa trolli todistaa väitteensä todeksi. Paskaa tällä palstalla pystyy jauhamaan jokainen. Vai uskotko suoralta kädeltä esim. minun väitteeni, että olen multimiljonääri?
No helepostihan sen uskoo
- Testifaktaa
AjatteleJoskusihanitse kirjoitti:
Trollin päästä vedettyjä "testituloksia" ei lasketa. Pitää osata laittaa muutama linkki, jossa trolli todistaa väitteensä todeksi. Paskaa tällä palstalla pystyy jauhamaan jokainen. Vai uskotko suoralta kädeltä esim. minun väitteeni, että olen multimiljonääri?
Minkä trollin tuossa on siis er autolehtien vertailutestien tuloksia. Jokaisen on voittanut nelivetoinen Skoda Octavia.
- AjatteleJoskusihanitse
No sitten voit varmaan laittaa linkit kyseisten autolehtien sivuille.
- VuodenValinta
Helsingin Sanomat
Škoda Octavia Combi Scout Helsingin Sanomien tutustumisajojen vuoden valinta.
"Nelivetoinen Škoda Octavia Combi nousi huipulle, koska se on erittäin tasapainoinen auto, tilava ja hyvä ajettava.Erinomaiseen suorituskykyyn ja kuljetuskykyyn verrattuna 5,8 litran kulutus sadalla on nelivetoautolle kohtuullinen lukema."- AjatteleJoskusihanitse
Olen multimiljonääri.
- 64643
Subarukuskit aidolla nelivedolla naureskelevat tuollaiselle haldex-"nelivedolle". Skodan nelivedot kuuluvat citymaasturiluokkaan, oikeassa maastossa ja liukkaissa oloissa niillä ei tee yhtään mitään.
- näin_oikeesti
Ei Subaru ole mikään oikea maasturi. Sen kaikki mallit kuuluvat citymaastureihin, kuten Yetikin. Eli ne ovat vaan huonojen teiden autoja. Tämä on todettu hirvimetsällä kymmeniä kertoja, joten tiedän mistä kirjoitan.
- Kvjoj
Subaruhan jää kiinni jopa kun vain yksi pyörä on liukkaalla. Kuten testeistä näkee Octavia on voittanut Subarun.
Minä naureskelen Subaruille ja muille riisipusseille. - lhohoihpoijo
Farkku-Octavian ostaja ei kai oikein maastoautoa tarvitsekaan. Ocun nelivedolle on eri tarkoitus kuin ajaa off-roadia.
Sitä varten on eri autot.
- Tsidsgskeidaa
Subarun neliveto on monesti todettu oikeasti hyväksi. Forester ei esim todellakaan jää ristiriipuntaan.
Ja entäs sitten se huonolla tiellä tärkeä maavara.
Forester CVT autom. 23cm maavara ja manuaalilla 22cm.
Skoda Octavia peräti 14 cm.
Puhumattakaan Skodan laatuongelmista. Esim. tsi koneet ja dsg laatikot, öljyvuodot, vedentulo sisään jne...
Subarut taas ovat olleet luotettavuustilastojen kärkipäässä.- Riisipaskaa
Mutta Octavia voitti Foresterin testissä.
Itselläni on oikea maasturi alennusvaihteella ja suurempi maavara kuin Foresterissa. Kysymys on kuka tarvitsee mitäkin.
Subarulla niitä laatuongelmia on. Dieselmoottorit paukkuvat tämän tästä. Pellit ovat ohutta ruosteharsoa. Sisustus ämpärimuovia.
Noissa luotettavuustilastoiksi luokiteltavissa tutkimuksissa nimenomaan Skoda ja muut VW-konsernin tuotteet pärjäävät.
Itselläni oli nelivetoinen Subaru Legacy. Toista Subarua ei tähän taloon tule. Skodaa ei ole mutta harkinnassa on. - PysynErossaMoisista
Minulla on jo neljäs subaru alla, eikä yhdessäkään ole ollut minkäänlaisia ongelmia. VW groupin tuotetta minulla ei ole koskaan ollut, EIKÄ TULE!!!
- EiEnääRiisipusseja
PysynErossaMoisista kirjoitti:
Minulla on jo neljäs subaru alla, eikä yhdessäkään ole ollut minkäänlaisia ongelmia. VW groupin tuotetta minulla ei ole koskaan ollut, EIKÄ TULE!!!
Subaru taitaa olla ainoa auto joka ihan oikeasti seisoo korjattavana pajalla enemmän kuin ajossa.
Riisipussiromuja ei tähän taloon tule. Eihän niitä edes arvosta kukaan. - EiEnääRiisipusseja
EiEnääRiisipusseja kirjoitti:
Subaru taitaa olla ainoa auto joka ihan oikeasti seisoo korjattavana pajalla enemmän kuin ajossa.
Riisipussiromuja ei tähän taloon tule. Eihän niitä edes arvosta kukaan.Sori, olin kännissä kun kirjoitin tuon. Tarkoitin siis että Skoda on ainoa auto joka on enemmän pajalla kuin ajossa. Naapurin Subarulle olen kateellinen.
- RiisitPaaliin
EiEnääRiisipusseja kirjoitti:
Sori, olin kännissä kun kirjoitin tuon. Tarkoitin siis että Skoda on ainoa auto joka on enemmän pajalla kuin ajossa. Naapurin Subarulle olen kateellinen.
Subarun ainoa hyvä puoli on se, että sille ei ole kukaan kateellinen.
- Vertailua
Vertailun vuoksi farmari Mazda 6 sport wagon maavara 16.5cm. Bensamoottorilla nelivetoa ei ilmeisesti ole saatavilla Suomen markkinoilta. Tosin ruostesuojaus on kyllä kannattava toimenpide jos Mazdan hankkii.
Maastureista Mazda CX-5 maavara 22cm.
- opelisti
Noin pari vuotta vanhassa tekniikan maailman maastofarkku-testissä niin opel insignian neliveto pesi kirkkaasti volvon, audin ja subarun nelivedot. Ja opelissa on haldex mutta toteutus erinomainen.
- dfsd6
Opelissa oli Saabin kehittämä systeemi joka oli paras. Testin muuten voitti VW passat alltrack.
- Hohhoijaataasnäitä
Lukekaahan noiden testien kriteeritkin eli millä perusteella pisteitä on jaettu. Voipa tulla mieleen ovatko omat prioriteetit ihan samoja.
No ainahan on mahdollista itse priorisoida toisin ja kannattaakin käyttää omia prioriteetteja eikä toimittajien laatimia, jos ne ovat erilaisia.
Iso osahan pisteistä tulee lähinnä mielipiteistä, joku ominaisuushan voi toimittajan mielestä olla tärkeä, mutta ei jonkun muun. Esim hinta, tavaratila, jokun 'helistimen' löytyminen, kiihtyvyyden kymmenesosasekunnin ero, kymmenen hevosvoiman ero, varapyörän sijainti tai olemassaolo, jonkun erilaisen sisustusmuovin olemassaolo, ratin nahkapinta, vaihdekepin muotoilu, yms, yms...
Ehkäpä noihin testienkin sisltöön kannattaa kiinnittää huomiota eikä vain loppupisteisiin. - MulleEiTuleKoskaan
Jos sellainen vehje kiinnostaa, jossa vedet tulee sisälle, jakopää menee remonttiin jo muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen, DSG vaihteisto sanoo työsopimuksen irti koska vaan, moottorit kuluttaa öljyä ihan simonaan, ovipellit taipuu etu-alareunasta talvella sinne pesiytyneen veden jäädyttyä, ruoste alkaa kukkimaan kylkilistojen alta jo vuoden päästä, ja kaiken kruunuksi takuu on vain 2v, jonka aikana saat silloinkin tapella oikeuksistasi marmorilla oikein tosissasi, niin osta neliveto skoda. Lienee masokisteille suunniteltukin.
- MulleTulee
Jos tuosta jutusta prosenttikin olisi totta ei VW olisi maailman suurin autonvalmistaja. Noh, kateus voittaa kiimankin.
- MulleEiTuleKoskaan
Määrä ei korvaa laatua. Massoille tehty massatuote, jossa laatu on tuntematon käsite.
- LaatuaLaatua
MulleEiTuleKoskaan kirjoitti:
Määrä ei korvaa laatua. Massoille tehty massatuote, jossa laatu on tuntematon käsite.
Laatu se vaan myy. Ei pidä ostaa jos laatu ei kiinnosta.
- jojojojoijoj
Hyvin on kavrei kliseet opetellut.
Et muistanut kuitenkaan politrukin irvistystä.Se on sitten eri juttu kuinka tosissaan näitä hokijoita otetaan. - näin_se_vaan_menee
MulleEiTuleKoskaan kirjoitti:
Määrä ei korvaa laatua. Massoille tehty massatuote, jossa laatu on tuntematon käsite.
Mutta jos laatu ei ole massatuotteessa kohdillaan, ei se myy. Ja kuten käytäntö osoittaa VW autot myyvät. Jonotusaika uudelle VW autolle on yleensä 4 kk. Jos se ei myisi, saisi sen suoraan varastosta. Eli tyhjää länkytät.
- AjanHermolla
näin_se_vaan_menee kirjoitti:
Mutta jos laatu ei ole massatuotteessa kohdillaan, ei se myy. Ja kuten käytäntö osoittaa VW autot myyvät. Jonotusaika uudelle VW autolle on yleensä 4 kk. Jos se ei myisi, saisi sen suoraan varastosta. Eli tyhjää länkytät.
Kyllä oikeasti pitää olla vahva todellisuudenkielto päällä jos ei ymmärrä että VW Group vetää nyt tosi vahvaa settiä. Kansa ostaa, kriitikot ylistävät, mallistosta löytyy jokaiselle jotain.
Täydellistä autoa ei ole rakennettukaan, mutta kertokaa mikä autonvalmistaja olisi tällä hetkellä parempi kuin VW? - eiköstäjookosta
AjanHermolla kirjoitti:
Kyllä oikeasti pitää olla vahva todellisuudenkielto päällä jos ei ymmärrä että VW Group vetää nyt tosi vahvaa settiä. Kansa ostaa, kriitikot ylistävät, mallistosta löytyy jokaiselle jotain.
Täydellistä autoa ei ole rakennettukaan, mutta kertokaa mikä autonvalmistaja olisi tällä hetkellä parempi kuin VW?Parempi on tietysti VW:n uusi mallisto.
- MulleEiTuleKoskaan
näin_se_vaan_menee kirjoitti:
Mutta jos laatu ei ole massatuotteessa kohdillaan, ei se myy. Ja kuten käytäntö osoittaa VW autot myyvät. Jonotusaika uudelle VW autolle on yleensä 4 kk. Jos se ei myisi, saisi sen suoraan varastosta. Eli tyhjää länkytät.
Kumman ottaisit, jos saisit valita vapaasti: Lamborghinin, vai Skodan?
Tällä tarkoitan juuri tuota massalle tehtyä massatuotetta. Eli kun tehdään kerralla paljon, saadaan yksikköhinta painettua alas, ja kansalla on varaa ostaa sitä. Mitä taas tulee EI massatuotteeseen, niin siinä on käytetty taas aikaa, rahaa ja vaivaa, jotta tuotteesta tulisi mahdollisimman laadukas. Hintaakin tällaiselle laatutuotteelle tulee luonnollisesti moninkertainen määrä massatuotteeseen verrattuna. Joko tajusit? - näin_se_vaan_menee
MulleEiTuleKoskaan kirjoitti:
Kumman ottaisit, jos saisit valita vapaasti: Lamborghinin, vai Skodan?
Tällä tarkoitan juuri tuota massalle tehtyä massatuotetta. Eli kun tehdään kerralla paljon, saadaan yksikköhinta painettua alas, ja kansalla on varaa ostaa sitä. Mitä taas tulee EI massatuotteeseen, niin siinä on käytetty taas aikaa, rahaa ja vaivaa, jotta tuotteesta tulisi mahdollisimman laadukas. Hintaakin tällaiselle laatutuotteelle tulee luonnollisesti moninkertainen määrä massatuotteeseen verrattuna. Joko tajusit?Kun kerta kysyit, niin ottaisin Skodan. Ajelen välillä huonoilla hiekkateillä ja sielä ei Lamborghinilla tee yhtään mitään.
Autohan valitaan useimmin käytön mukaan, joten juuri siksi olen valinnut Skodan. Joko tajusit?
Tietysti ottaisin sen Lampun, jos sopimuksessa ei mainittaisi mitään poismyynnistä. Möisin se Lampun pois ja ostaisin Skodan.
- Maavara
Voiko neliveto Octavialla ajaa hiekkatiellä?
Maavaraahan on vain 14cm. Mites sitten luminen mökkitie?- 56345
Onko siinä noin huono maavara? Eipä olis uskonu!
- Oletko_ihan_tosissasi
56345 kirjoitti:
Onko siinä noin huono maavara? Eipä olis uskonu!
Onko sinulla älyssä vikaa? Neliveto Ocu on HENKILÖAUTO, ei citymaasturi. Esim Mersulta löytyy nelikoita vastaavalla maavaralla.
- tunKäki
Täällähän puhutaan kovasti huonoilla teillä ajamisesta Octavialla ja hyvinhoidettujen teiden ulkopuolella ajamisesta.
Tuolla 14cm. maavaralla tuo lähinnä herättää säälinsekaista naurua.
Väittikö joku tosiaan maasturiksi tai citymaasturiksi? Ei ole väittänyt. Oletko ihan tosissasi vai etkö vain ymmärrä lukemaasi?
Huonoille teille löytyy skodaa parempia vaihtoehtoja kunnon maavaralla, olemattakaan kuitenkaan maastureita. - tässä_faktaa_ei_mutua
tunKäki kirjoitti:
Täällähän puhutaan kovasti huonoilla teillä ajamisesta Octavialla ja hyvinhoidettujen teiden ulkopuolella ajamisesta.
Tuolla 14cm. maavaralla tuo lähinnä herättää säälinsekaista naurua.
Väittikö joku tosiaan maasturiksi tai citymaasturiksi? Ei ole väittänyt. Oletko ihan tosissasi vai etkö vain ymmärrä lukemaasi?
Huonoille teille löytyy skodaa parempia vaihtoehtoja kunnon maavaralla, olemattakaan kuitenkaan maastureita.Huonoille teille löytyy Skodalta Yeti, joka edustaa citymaasturiluokkaa. Sitten, kun mennään maastoon, ei Subaru tai mikään muu citymaasturi toimi. Maastoon löytyy esim. Hilux Tojolta, Mitsulta löytyy maasturi jne. ja ehkäpä kaikkein paras maastossa menijä on vanha kunnon Niva. En kirjoittele mutua, vaan tiedän asioista, koska harrastan metsästystä ja siellä punnitaan, mikä on maasturi ja mikä ei ole.
- TMlistaus
Skoda Yetin maavara on vain 18cm. Eli ei mihinkään maastoon. Tässä muutamia maavaroja.
Mitsubishi Pajero 3,2 autom. 23 cm.
Subaru Forester autom. 23cm. ja manuaalivaihteinen 22cm.
Range Rover evoque 21cm.
Dacia Duster 21 cm.
Toyota Land Cruiser 3,0 autom. 21cm.
Land Rover Freelander 20cm. jne. TM on noita listannut. - maasturionmaasturi
MB tekee parempia maastureita ku mitä noi mainitsemasi on ikinä.
https://www.youtube.com/watch?v=DrUVMdkb4_k
- Kokenutmyös
Varsinaista maasturia ei kai täällä haettukkaan. Ennemminkin huonkuntoiselle tielle sopivaa autoa.
Lada Nivan maavara on hyvä 22cm. Lukkoja siinä ei ole. Hilux taas on vain 2 hengen auto lavalla. Kankea kääntymään ja kevyen peränsä takia lähinnä etuvetoinen maastossa, jos ei ole kuormaa lavalla.- maastossa_ajellut
Äläpä höpäjöi. Nivassa on lukko. Lukitsee ristikkäiset pyörät. Ja jos alat väittään, että se jää ristiriipuntaan, niin ei jää. Kässäri on sitä varten olemassa. Tönkkölukitusta siinä ei tosiaankaan ole, mutta se ei ole haittaa, koska tönkkölukot tekee autosta jäykän kääntymään. Olen ajanut Nivalla ja muillakin oikeilla maastureilla aika paljon maastossa, joten tiedän niiden suorituskyvyt
- Ladamies
Lada Nivassa on muuten vain keskitasauspyörästön lukko. Siis ei mitään lukkoja etu tai taka akseleilla. Ei myöskään mitään muuta nykyaikaista voimankarkaamisen rajoitinta, eli sutimisenestoa tms. Voima siis karkaa ilmassa olevalle pyörälle ja se voi jäädä ristiriipuntaan.
Sinänsä se on kuitenkin kelpo vehje maastoon. Se on kapea, kevyt, hyvä maavara ja ulosjoustoiltaan hyvä.- tiedäntämän
Käsijarru on vanha keksintö ristiriipuntaan. Kokemusta on.
- HyväEttäTuliEsiin
Jaaha kauppaan jää. Piti ostaa mutta neliveto onkin hyödytön kun pohja laahaa maata.
- Ostanko_Ocun
Valinta on tehty: Octavia Scout 184-heppaisella koneella. Ei tykki mutta riittävä. Oli jopa asiasiallisiakin vastauksia palstalla. Kiitos niistä.
- turvallistamatkaa
Ei huono. Se on tuo henkilömallin neliveto kiva syys- ja talvikelien liukkailla. Maasturihan se ei ole, mutta eihän sitä kukaan normaali citymaasturiksi luulekaan. Ei muuta kuin baanalle ajelemaan.
- Yksivaihtoehto
Päädyit eri ratkaisuun, kun minä.
Minä valitsin Seat Leonin. Varmasti Ocukin on hyvä, ovathan Leon ja Ocu käytännössä samoja autoja. - niinpä.ni-in
Yksivaihtoehto kirjoitti:
Päädyit eri ratkaisuun, kun minä.
Minä valitsin Seat Leonin. Varmasti Ocukin on hyvä, ovathan Leon ja Ocu käytännössä samoja autoja.Yksi ratkaiseva ero kuitenkin on. Toinen ei ole skoda.
Itsekin ottaisin leonin jos ei olisi kun 2 vaihtoehtoa. Skoda on niin vasemmistoleimautunut, että vappumarsille se sopii punaiset liput politrukin hymyn reunoille liehumaan. Ehkä niissä vielä aatteen sirppi ja vasara? - 1989
niinpä.ni-in kirjoitti:
Yksi ratkaiseva ero kuitenkin on. Toinen ei ole skoda.
Itsekin ottaisin leonin jos ei olisi kun 2 vaihtoehtoa. Skoda on niin vasemmistoleimautunut, että vappumarsille se sopii punaiset liput politrukin hymyn reunoille liehumaan. Ehkä niissä vielä aatteen sirppi ja vasara?Ei sitä ole leimannut vasemmistolaiseksi kuin ääliöt jotka eivät ole kuulleet että Berliinin muuri murtui jo 26 vuotta sitten.
- Kggmg
Jep. Molemmat jäävät pohjastaan kiinni lumeen.
- koeta_ymmärtää
Sinulla se tuo jakopää ei raksuta oikein kunnolla. Ei Ocua ole tarkoitettukkaan umpihankeen ja sen Ocukuskit toki tietävätkin.
- 7668
Kuka on puhunut umpihangesta? Sulla taitaa olla poikki toi tsi konees ketju. Eihän noille pulkille tarvii olla edes mitään umpihankee kun ovat jo mahastaan kiinni rata-auton maavarallaan.
- koeta_ymmärtää
7668 kirjoitti:
Kuka on puhunut umpihangesta? Sulla taitaa olla poikki toi tsi konees ketju. Eihän noille pulkille tarvii olla edes mitään umpihankee kun ovat jo mahastaan kiinni rata-auton maavarallaan.
Koeta ite ymmärtää, joka on tietysti toivotonta. Harvoin yleinen tie on niin pitkään auraamatta, että tuolla maavaralla ollaan mahasta kiinni. Raiteinen ja sohjoinen se tie voi olla ja silloin neliveto on hyvä.
- Sutiisutii
Tottakai neliveto on hyvä. Tottakai myös matala maavara on huono talvella. Sileällä kesäisellä moottoritiellä se on kiva.
Eipä ainakaan Helsingissä ehditty auraamaan teitä auki 3 perättäisenä runsaslumisena talvena. Tiet oli auraamatta päivätolkulla. Silloin kaduilla näkyi paljon noita pohjastaan kiinni olevia autoja.
Eipä ensimmäisenä myöskään aurailla noita parkkipaikkoja, pihoja, talvisia sivuteitä ja mökkiteitä kovin nopeasti jos ollenkaan.
Kuka mitäkin arvostaa.
Itse arvostan sitä että pääsen aina perille. Myös talvella. - ei_periferiassa
Sutiisutii kirjoitti:
Tottakai neliveto on hyvä. Tottakai myös matala maavara on huono talvella. Sileällä kesäisellä moottoritiellä se on kiva.
Eipä ainakaan Helsingissä ehditty auraamaan teitä auki 3 perättäisenä runsaslumisena talvena. Tiet oli auraamatta päivätolkulla. Silloin kaduilla näkyi paljon noita pohjastaan kiinni olevia autoja.
Eipä ensimmäisenä myöskään aurailla noita parkkipaikkoja, pihoja, talvisia sivuteitä ja mökkiteitä kovin nopeasti jos ollenkaan.
Kuka mitäkin arvostaa.
Itse arvostan sitä että pääsen aina perille. Myös talvella.Mitäs asut sielä "jumalan seläntakana". Ainakin meillä Kehä III ulkopuolella tiet aurataan lumisateen jälkeen aika nopeasti. Ei ole vielä tähän mennessä töihinlähtö ollut kiinni siitä, että teitä ei olisi aurattu.
- Buhahaha
Näkis vaan. Siellähän kai ne ihmisetkin on?
- ei_periferiassa
Buhahaha kirjoitti:
Näkis vaan. Siellähän kai ne ihmisetkin on?
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, täällähän se eläminen on elämisen arvoista. Toki Kehä III sisäpuolelta löytyy myös ihmisiä, mutta ne elinolsuhteet. Huokaus!
- Syvähuokaus
Siis kehä 3 ulkopuolisessa Suomessako aurataan tiet auki nopeammin?
Miksi ihmeessä jossain harvaan asutulla haja-asutusalueella aurattaisiin tiet auki nopeammin.
Kyllähän siellä Kehä 3 sisäpuolella on enemmän ihmisiä ja sitä liikennettä, joten kyllä ne tietkin aurataan auki nopeammin.
Miten muuten toi elämämisen laatu liittyy tähän keskusteluun? Elinolsuhde??? Syvä Huokaus. - ei_periferiassa
Syvähuokaus kirjoitti:
Siis kehä 3 ulkopuolisessa Suomessako aurataan tiet auki nopeammin?
Miksi ihmeessä jossain harvaan asutulla haja-asutusalueella aurattaisiin tiet auki nopeammin.
Kyllähän siellä Kehä 3 sisäpuolella on enemmän ihmisiä ja sitä liikennettä, joten kyllä ne tietkin aurataan auki nopeammin.
Miten muuten toi elämämisen laatu liittyy tähän keskusteluun? Elinolsuhde??? Syvä Huokaus.Justhan tuossa valitettiin, että teitä, parkkipaikkoja ym. ei aurata heti, vaan sielä on autot pohjastaan kiinni. Meillä ei niin ole. Kellosta en ole ottanut aikaa, kuinka kauan menee lumisateen jälkeen, että tiet on avattu, mutta eipä ole töihin lähtiessä ko. ongelmaa.
Että mitenkö elämänlaatu liittyy tähän keskusteluun? Noh, hyvä auto, tiet aurattu, eikö se ole jo yksi monista perusta hyvään elämään. Toki elämänlaatuun vaikuttaa enemmän moni tärkeämpikin asia, mutta...
- 3643643
Jos ruostumisesta puhutaan, niin ainoastaan Kia ruostuu helpommin kuin Skoda
http://www.automotorsport.se/bloggar/alriks-bilar/20150722/sveriges-rostigaste-bilar
33.000 autonomistajan omat kokemukset eivät valehtele. Skoda ruostuu helpommin kuin esim. Toyota, Mazda, Mitsubishi, Honda, Subaru ja Nissan.
Tuos oli väittelyä että Subaruissa on ohuet pellit, ilmeisesti Skodissa on vielä ohuemmat kun ruostuvat todistetusti helpommin kuin Subaru.- RustStop
Pellin ohuus, tai paksuushan ei ole syy ruostumiseen. Ruostuu se paksukin rauta. Kysehän on siitä, että millä se pelti on jälkikäsitelty. Galvanoitu, sinkitty jne.
- Näin_oikeassa_elämässä
No enpä ole vielä koskaan kuullut Skodan omistajan valittavan ruosteesta ja enkä ole vielä nähnyt ruosteista Skodaa.
- Lisäsuojaa
Oli auto mikä vaan, kannatta harkita lisäruostesuojausta näissä Suomen olosuhteissa.
- AinaTuorePeliAlla
Siinä tapauksessa kyllä, jos autoa aikoo pitää kauan. Itse en ruostesuojaa autoani seuraavan omistajan iloksi, koska vaihdan aina uuteen viimeistään kolmen vuoden kuluttua.
- 43643634
AinaTuorePeliAlla kirjoitti:
Siinä tapauksessa kyllä, jos autoa aikoo pitää kauan. Itse en ruostesuojaa autoani seuraavan omistajan iloksi, koska vaihdan aina uuteen viimeistään kolmen vuoden kuluttua.
Autokauppias huomio kylllä sen kun laskee autosi vaihtoarvon. Ruostesuojattu on paljon helpompi myydä eteenpäin ja kauppias saa siitä paremman hinnan. Kyllä suojatusta saa helposti satoja euroja enemmän vaihtoarvossa. Suojaamattomasta ei makseta paljon koska ruostusmisen riski on suurin ja käytettyjen autojen ostajat tietävät tämän. Mutta omapa on ongelmasi jos et halua säilyttää autosi arvoa.
- AinaTuorePeliAlla
Ei minulla ole ongelmia, kun on tuota massia nääs. Eipä ole kukaan autokauppias kysynyt minulta kertaakaan, että onko autosi ruostesuojattu, joten sepustuksesi on täyttä höpöä. Sen sijaan sinun kannattaa selvästikin suojata autosi huolella, kun näytät olevan PA. Jouduthan ajamaan sillä selvästikin seuraavat 15 vuotta.
- 4634436
AinaTuorePeliAlla kirjoitti:
Ei minulla ole ongelmia, kun on tuota massia nääs. Eipä ole kukaan autokauppias kysynyt minulta kertaakaan, että onko autosi ruostesuojattu, joten sepustuksesi on täyttä höpöä. Sen sijaan sinun kannattaa selvästikin suojata autosi huolella, kun näytät olevan PA. Jouduthan ajamaan sillä selvästikin seuraavat 15 vuotta.
Luuletko että kauppiaat olis niin tyhmiä että oma-aloitteisesti tarjoaisivat suojauksesta lisää? Vasta kun itse mainitsee niin helposti saa autosta enemmän, sen verran paljon helpompi on myydä.
Uuden auton ostaminen on taloudellisesti niin tyhmää että veikkaan kyllä että käytettyjen ostajilla on sitä massia enemmän tilillä. Uuden arvo tippuu 10000e ekojen 3-4v aikana kun taas esim 4v ikäisen käytetyn tippuu ehkä 5000 seuraavan 4v aikana. Jotkut ostaa uusia autoja ja asuu hikisessä vuokrayksiössä, toiset ostaa käytettyjä ja asuvat uudessa omakotitalossa. - osaviestistäsitotta
43643634 kirjoitti:
Autokauppias huomio kylllä sen kun laskee autosi vaihtoarvon. Ruostesuojattu on paljon helpompi myydä eteenpäin ja kauppias saa siitä paremman hinnan. Kyllä suojatusta saa helposti satoja euroja enemmän vaihtoarvossa. Suojaamattomasta ei makseta paljon koska ruostusmisen riski on suurin ja käytettyjen autojen ostajat tietävät tämän. Mutta omapa on ongelmasi jos et halua säilyttää autosi arvoa.
"Ruostesuojattu on paljon helpompi myydä eteenpäin"
Tuo osa viestistäsi pitää paikkansa. Ruostesuojattu auto menee kaupaksi paljon nopeammin kuin ruostesuojaamaton auto. Hyvänä esimerkkinä tästä on esimerkiksi Mazdan, Toyotan autot. Ruostesuojaamaton auto on helposti jopa kuukausia tai vuosia myytävänä ennen kuin menee kaupaksi, kun taas ruostesuojattu auto menee kaupaksi lähes poikkeuksetta alle kuukaudessa, jopa alle parissa viikossa. - AinaTuorePeliAlla
4634436 kirjoitti:
Luuletko että kauppiaat olis niin tyhmiä että oma-aloitteisesti tarjoaisivat suojauksesta lisää? Vasta kun itse mainitsee niin helposti saa autosta enemmän, sen verran paljon helpompi on myydä.
Uuden auton ostaminen on taloudellisesti niin tyhmää että veikkaan kyllä että käytettyjen ostajilla on sitä massia enemmän tilillä. Uuden arvo tippuu 10000e ekojen 3-4v aikana kun taas esim 4v ikäisen käytetyn tippuu ehkä 5000 seuraavan 4v aikana. Jotkut ostaa uusia autoja ja asuu hikisessä vuokrayksiössä, toiset ostaa käytettyjä ja asuvat uudessa omakotitalossa.Luuletko sinä saavasi ostaa niitä käytettyjä autoja, jos kukaan ei osta niitä uutena? Ajattelin tässä kolmen viikon päästä lähteä hakemaan UUDEN auton, vaikka tuo entinen on vasta kaksi vuotta, ja kolme kuukautta vanha. Välirahakin on jo sovittu kauppiaan kanssa puhelimitse.Lohko-sisätilan pistoke, ja talvirenkaat vanteineen tulee mukaan. Massia jää tuonkin kaupan jälkeen vielä toinen mokoma, ja senkin päälle vielä vähän käytetyn hinta takataskuun. Toiset ne ajelee käytetyillä, ja asuu omakotitalossa, ja toiset ne asuu velattomassa omakotitalossa, ja ostelee uusia autoja, vaikka kaksi kerrallaan, jos haluavat. Joko ymmärsit, mitä tarkoitan?
Ja ps. Sananlasku sanoo: Persaukisille kaikki on kallista......
- onparempi
Ihan mikä tahansa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106