Mikähän on tänä vuonna marjojen hinta? Ei ole vielä paljon näkynyt myynnissä missään...?
Marjojen hinta 2015
12
994
Vastaukset
- VesaKaitera
Ranualla on sikäläisten hillauutisten mukaan ollut poimijalle maksettu hinta 15 euroas kilo, jota voidaan pitää sangen korkeana. Oma veikkaukseni on se, että koska tämä vuosi on todennäköisesti keskimääräistä parempi hillavuosi, niin hillanpoimijalle maksettava hinta pudonnee lopulta noin 8 - 10:een euroon kilolta.
Olen itse lähdössä huomenna ainakin viikoksi hillaan noin 100 kilometriä Ranuasta koilliseen.- uudestaanhuomenna
Tänään olin suolla n.5h ja 3 litraa kertyi hillaa. Kävelyä vaati tuokin määrä ja paljon. Hillan hinta on 15€/kg koska sitä ei ole. Itse saat sen todeta, kun suolle menet.
Ihmettelen tuota sadon mainostamista radiossa, kun suot ovat tyhjiä. Iso osa raa´oista ei ehdi edes kypsyä, kun valon määrä vähenee.
Mutta, kun tämän viikon kuljen suolla niin eiköhän pari ämpärillistä ole pakkasessa talvea varten. Yhtään en myy näillä marjamäärillä.
Sääliksi käy thaikkuja. Siinä on ikuinen velka niskassa, kun kotimaahansa tyhjin käsin menevät. Ei ole takeita, että mustikasta ja puolukasta juurikaan tienaisivat kulujen jälkeen. - jängälläkäyny
Kannattaa käydä jängällä kahtelemassa, tietää sitten miksi hilla maksaa. Pitkää päivää poimija voi sankollisia saada, jos hillat löytää. poiminut nyt kuuspäivää, 40kg saanu, hyvinä hillavuosina päivässä tuommoinen määrä.
- uudestaanhuomenna
uudestaanhuomenna kirjoitti:
Tänään olin suolla n.5h ja 3 litraa kertyi hillaa. Kävelyä vaati tuokin määrä ja paljon. Hillan hinta on 15€/kg koska sitä ei ole. Itse saat sen todeta, kun suolle menet.
Ihmettelen tuota sadon mainostamista radiossa, kun suot ovat tyhjiä. Iso osa raa´oista ei ehdi edes kypsyä, kun valon määrä vähenee.
Mutta, kun tämän viikon kuljen suolla niin eiköhän pari ämpärillistä ole pakkasessa talvea varten. Yhtään en myy näillä marjamäärillä.
Sääliksi käy thaikkuja. Siinä on ikuinen velka niskassa, kun kotimaahansa tyhjin käsin menevät. Ei ole takeita, että mustikasta ja puolukasta juurikaan tienaisivat kulujen jälkeen.Ja 4kg n.5 tuntiin joten pientä parannusta havaittavissa.
- Herkkuaonmarjat
Lehtitietojen mukaan hillasta maksetaan Ranualla poimijalle 12 e/kilo, torihinnat varmaan vaihtelevat paikkakunnittain 20-30 e/kilo. Mustikasta maksetaan etelä-
ja keski-Suomessa poimijalle 1,20 e/kilo (roskineen), täällä missä minä asun niin
mustikan torihinta oli 30.7. 5 kg:n laatikko 35 euroa ja litrahinta 6 e/l. jos halusi vähän väehmmän vain ostaa. Mansikasta torilla pyydettiin tänään 30 euro 5 kg:n laatikosta
ja 5 euroa/litra.- metsänpeikkonvaimo
Entäs metsävadelman hinta ?kuka tietä?
- lahdenville
Viinimarjojen hintoja kyttäilen
tuntuu että joka paikassa on helsingissä 5€/kilo mansikat, mustikat yms. ihan sama mistä katsoo
- Nainaa
Mitähän puolukasta pyydetään litra hintaa?
- MARJASTAA
HINTA ON TOREILLA 5E LITRA ..... EI KILO ! ITSE MYYN KAIKKI 5E LITRA
- Nainaa
Kiitän :)
- Uurasmies
Itse Keski-Suomesta keräsimme mustikoita vaimon kanssa 425kg, puhdistettuna hinta aluksi 6 e/kg, lopussa 4 e/kg. Tuloa kuitenkin näinä kovina aikoina pari tonnia. Hieman lepoa ennen puolukkasesosonkia. -- Parempi sekin kuin sohvalla löhöily; vatsa kutistuu ja suunnitelmat etelän lomaan pönkittyy. Vielä ehkä tonni puolukalla, hieman karpaloita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875