Millaista on rakkaus?

lepattavasydän

Millaista on rakkaus? Miltä se tuntuu? Miltä tuntuu kun rakastat ja sinua rakastetaan?
Minä en tiedä, luulin tietäväi mutta en taida tietääkkään. Olen tavannut ihmisiä, joihin on ollut yhteys... Mutta rakastanut? Sitä en voi sanoa. Rakastunut olin kerran, lukiossa yhteen ystävääni ja nyt tiedän, että vaikka jostain selittämättömästä syystä olinkin rakastunut niin olemme liian erilaisia, olisimme aikojen saatossa kuitenkin kasvaneet erillemme. Hän ei olisi siis ollut se oikea minulle, vaikka sydän paloi. Voiko sydämmeen siis luottaa? Miltä tuntuu kun löytää oikean?

Toisaalta koko rakkaus tuntuu itselle niin luonnottomalta, niinkuin se ei kuuluisi tähän maailmaan. Ehkä juuri siksi, etten tiedä mihin luottaa. Onhan myös tärkeää, että rakkauden kohde on se oikea ihminen!

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastunut

      olen rakastunut pari kertaa. molemmilla olen ns. "tunnistanut" tuon kyseisen ihmisen. kohtaamishetki on ollut erikoinen, mieleenpainuva. huomannut ensimmäisenä silmät, ne kertovat paljon. ensimmäinen rakkauteni oli kovin intohimoinen ja - intohimoinen. jäi kuitenkin hieman pinnalliseksi, suhde ei sitten syystä ja toisesta toiminut. emme toimineet yhteen. rakastan häntä vieläkin, emme vain sovi yhteen, liian erilaiset temperamentit.
      toinen rakkaus on ollut varsin erikoinen. olen jopa pari kertaa tuntenut etänä hänelle tapahtuneita asioita. kuulostaa hullulta ja pelottavalta mutta näin on. tiesin jo ensikohtaamisesta lähtien että siinä hän nyt on. koko olemus ja luonne vain olivat jotakin todella erityistä. pelkkä hänen äänensä kuunteleminen tuntui hyvältä. silmistä ja katseesta puhumattakaan. muutama pieni kosketus mitkä sain tuntea olivat varsin sykähdyttäviä.
      tiivistettynä, rakastun harvoin mutta sitäkin voimallisemmin. laittaa ajatukset ja elämän ihan uusiksi. siinä täytyy vain itsekin uskaltaa heittäytyä tunteeseen ja elämän vietäväksi. kuunnella intuitiota ja sitä mitä kehosi sinulle ilmaisee. sitähän se elämä ja eläminen on. tuntea ja nauttia.

    • luottovähissä

      Sydän lepattaa
      En tee kuolemaa
      Olen tuulessa...

      • salamoi

        Minä uskon, luotan ja tiedän.


      • vaivihkaasalaa

        Moi :)


    • lepattavasydän

      "kuunnella intuitiota ja sitä mitä kehosi sinulle ilmaisee. sitähän se elämä ja eläminen on. tuntea ja nauttia"

      Sitä olen luullut kuuntelevaniki, mutta enää en tiedä... luulen että on vielä jotain suurempaa jonka kanssa haluaisin päästä kosketuksiin.

      Kukaan ei ole vielä tähän mennessä kuvaillut sitä tunnetta, miltä rakkaus tarkkaan ottaen tuntuu.

    • tuntuu

      Nyt lienee mennyt puurot ja vellit sekaisin. Ihastuminn ei ole rakastmista ja ja rakastaminen ei ole ihastusta. Parhaimmillaan ne voi olla peräkkäisiä asioita, mutta ei kai vältttämättä. Veikkaan, että aloittajan lukiorakkaus oli todellisuudessa ihastumista. Kumpikaan ei ole sanoja. Karkeasti pelkistäen sanoisin, että ihastuminen on tunne joka kestää n. 18 kk, se vaikuttaa meihin ja on enempi haluamista. Rakastaminen on kestävämpää elämisen laatua, tekoja, tietoa ja luottamusta.

      Ihastuminen tuntuu siltä että haluaa toista , se että rakastaa ei tunnu miltään se on asenne. Rakstettuna on vaan hyvä olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe